 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Galant 2.4 GDI Falujące obroty, szarpie |
Autor |
Wiadomość |
w4rth0g
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021 Posty: 5 Skąd: Lisewo
|
Wysłany: 13-08-2021, 20:23 [EA3A/W 2.4] Galant 2.4 GDI Falujące obroty, szarpie
|
|
|
Witam.
Jak w tytule Galant, rocznik 99. Samochód stał jakiś czas, potem była robiona blacharka. Przebieg 180 tys. Po tej przerwie pierwsza przejażdżka falowały obroty, szarpanie przy przyspieszaniu (jak się depnie to nie szarpie) i jeździe stałej (ok 2000 obr.) oraz gasł na luzie. Pojeździł trochę "wkoło podwórka" i się lekko uspokoiło. Pojechał w trasę (ok 350 km) i w drodze powrotnej zauważyłem, że przestał gasnąć, a szarpanie i obroty się trochę uspokoiły, taki stan jest obecnie. Czytałem coś o przepustnicy, kolektorze ssącym, cewkach zapłonowych i świecach, filtrze paliwa, silniczku krokowym. Wiem, że przydało by się sprawdzić wszystko, ale byłbym wdzięczny (a raczej mój mechanik) gdyby ktoś znał dokładne rozwiązanie tego problemu.
Nie obraził bym się również, gdyby ktoś podał dokładny proces adaptacji przepustnicy w tym modelu. Czytałem kilka wątków i w każdym ten proces się trochę różni, a też nie dotyczyły one zbytnio tego modelu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
w4rth0g
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021 Posty: 5 Skąd: Lisewo
|
Wysłany: 14-08-2021, 11:19
|
|
|
Ok, ale mam pytanie. Skąd wiadomo, że temperatura chłodziwa osiągnęła 85 stopni? Ja na wskaźniku mam tylko H i C (hot lub cold) Ma ktoś oznaczone może stopnie na wskaźniku?
[ Dodano: 14-08-2021, 11:27 ]
Kupiłbym interfejs elm327, on ponoć pokazuje dokładnie, ale chciałem to jeszcze dzisiaj zrobić |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-08-2021, 13:45
|
|
|
Elmem się nie połączysz ze swoim rocznikiem.
Co do wskazania temp to jak dojdzie prawie do połowy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
w4rth0g
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021 Posty: 5 Skąd: Lisewo
|
Wysłany: 14-08-2021, 15:22
|
|
|
Tak już ogarnąłem, dochodzi tak prawie do połowy, dzięki za info z tym interfejsem. Ogl przeprowadziłem całą procedurę i obroty już są w miarę stabilne ale szarpie nadal. Dam mechanikowi, niech wyczyści przepustnicę, sprawdzi resztę i zobaczymy
[ Dodano: 25-08-2021, 17:34 ]
Więc tak. Przepustnica wyczyszczona, dodatkowo nowe filtry paliwa i powietrza. Teraz po resecie nie szarpie, ale tylko jak nawiewy są wyłączone. Podczas resetu często wskazówka stała na ok. 1000 lub opadała lekko poniżej nominalnej wartości (850 - 900). Teraz stoi poniżej jak samochód jest na luzie. Podczas jazdy (z wyłączonymi nawiewami) nie szarpie i jak się toczy to dopóki mu się koła kręcą wskazówka jest tam gdzie powinna i nie faluje (ok 850). Zaraz jak stanie to lekko opada, a jak się mu załączy nawiewy to zaraz wariuje, zaczyna falować i szarpie (dodaje i odejmuje gazu przy ok. 2000 obr). Ktoś wie co go jeszcze boli?
[ Dodano: 27-08-2021, 11:00 ]
Dodam jeszcze, że samochód ma wycięty katalizator (skradziony) i wstawiona tam była strumienica. Czy to może powodować, że EGR wariuje i dlatego obroty falują? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-09-2021, 21:26
|
|
|
w4rth0g napisał/a: | Dodam jeszcze, że samochód ma wycięty katalizator (skradziony) i wstawiona tam była strumienica. Czy to może powodować, że EGR wariuje i dlatego obroty falują? | Nie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|