Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Galant 2.4 GDI Falujące obroty, szarpie
Autor Wiadomość
w4rth0g 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021
Posty: 5
Skąd: Lisewo
  Wysłany: 13-08-2021, 20:23   [EA3A/W 2.4] Galant 2.4 GDI Falujące obroty, szarpie

Witam.

Jak w tytule Galant, rocznik 99. Samochód stał jakiś czas, potem była robiona blacharka. Przebieg 180 tys. Po tej przerwie pierwsza przejażdżka falowały obroty, szarpanie przy przyspieszaniu (jak się depnie to nie szarpie) i jeździe stałej (ok 2000 obr.) oraz gasł na luzie. Pojeździł trochę "wkoło podwórka" i się lekko uspokoiło. Pojechał w trasę (ok 350 km) i w drodze powrotnej zauważyłem, że przestał gasnąć, a szarpanie i obroty się trochę uspokoiły, taki stan jest obecnie. Czytałem coś o przepustnicy, kolektorze ssącym, cewkach zapłonowych i świecach, filtrze paliwa, silniczku krokowym. Wiem, że przydało by się sprawdzić wszystko, ale byłbym wdzięczny (a raczej mój mechanik) gdyby ktoś znał dokładne rozwiązanie tego problemu.

Nie obraził bym się również, gdyby ktoś podał dokładny proces adaptacji przepustnicy w tym modelu. Czytałem kilka wątków i w każdym ten proces się trochę różni, a też nie dotyczyły one zbytnio tego modelu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-08-2021, 22:45   

Spróbuj tego:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=607690#607690
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
w4rth0g 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021
Posty: 5
Skąd: Lisewo
Wysłany: 14-08-2021, 11:19   

Ok, ale mam pytanie. Skąd wiadomo, że temperatura chłodziwa osiągnęła 85 stopni? Ja na wskaźniku mam tylko H i C (hot lub cold) :D Ma ktoś oznaczone może stopnie na wskaźniku?

[ Dodano: 14-08-2021, 11:27 ]
Kupiłbym interfejs elm327, on ponoć pokazuje dokładnie, ale chciałem to jeszcze dzisiaj zrobić
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-08-2021, 13:45   

Elmem się nie połączysz ze swoim rocznikiem.
Co do wskazania temp to jak dojdzie prawie do połowy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
w4rth0g 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021
Posty: 5
Skąd: Lisewo
Wysłany: 14-08-2021, 15:22   

Tak już ogarnąłem, dochodzi tak prawie do połowy, dzięki za info z tym interfejsem. Ogl przeprowadziłem całą procedurę i obroty już są w miarę stabilne ale szarpie nadal. Dam mechanikowi, niech wyczyści przepustnicę, sprawdzi resztę i zobaczymy

[ Dodano: 25-08-2021, 17:34 ]
Więc tak. Przepustnica wyczyszczona, dodatkowo nowe filtry paliwa i powietrza. Teraz po resecie nie szarpie, ale tylko jak nawiewy są wyłączone. Podczas resetu często wskazówka stała na ok. 1000 lub opadała lekko poniżej nominalnej wartości (850 - 900). Teraz stoi poniżej jak samochód jest na luzie. Podczas jazdy (z wyłączonymi nawiewami) nie szarpie i jak się toczy to dopóki mu się koła kręcą wskazówka jest tam gdzie powinna i nie faluje (ok 850). Zaraz jak stanie to lekko opada, a jak się mu załączy nawiewy to zaraz wariuje, zaczyna falować i szarpie (dodaje i odejmuje gazu przy ok. 2000 obr). Ktoś wie co go jeszcze boli?

[ Dodano: 27-08-2021, 11:00 ]
Dodam jeszcze, że samochód ma wycięty katalizator (skradziony) i wstawiona tam była strumienica. Czy to może powodować, że EGR wariuje i dlatego obroty falują?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2021, 21:26   

w4rth0g napisał/a:
Dodam jeszcze, że samochód ma wycięty katalizator (skradziony) i wstawiona tam była strumienica. Czy to może powodować, że EGR wariuje i dlatego obroty falują?
Nie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.