Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzony outlander PHEV
Autor Wiadomość
patrick54 
Nowy Forumowicz

Auto: Seat Leon 5f FR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-08-2022, 00:31   Uszkodzony outlander PHEV

Jestem nowy na forum więc na początek proszę o wyrozumiałość. Od kilku tygodni szukam outlandera PHEV. Tuż obok miejscowości, w której mieszkam stoi uszkodzony, byłem już go oglądać wraz z właścicielem blacharni do której mam bardzo duże zaufanie. Do wymiany jest kielich amortyzatora i fartuch błotnika ( no i oczywiście elementy blacharskie typu maska, błotnik zderzak). Łączny koszt naprawy sprawdzając części szacuję na około 20k, moim zdaniem cena samego auta jest jeszcze do zbicia (znam sprzedającego i auto jak widać już trochę stoi).

Poniżej wrzucam link do ogłoszenia, dajcie znać proszę co sądzicie. Zdaję sobie sprawę, że część osób nie jest zwolennikiem napraw samochodów, ale jeżeli jest to zrobione zgodnie ze sztuką (łączenie nowych elementów w oryginalnych miejscach) to auto po takiej naprawie jest całkowicie bezpieczne. W tym przypadku o takiej właśnie naprawie mówimy (blacharz chce za robotę 8k). Nie toleruję półśrodków, ale niejednokrotnie kupowałem już uszkodzone auto (zarówno blacharsko jak i mechanicznie) i zawsze auto wychodziło parę złotych taniej, wiedziałem co mam no i zawsze było zrobione na tip top.

https://www.otomoto.pl/of...y-ID6EL5v9.html

Auto jest w środku meega brudne ale nie jest zniszczone (akurat ze sprzątaniem i doprowadzeniem wnętrza do łądu bez problemu sam sobie poradzę z powodu moich zainteresowań).
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 06-08-2022, 09:15   

Patrzc po cenach i na to co piszesz wyglda, że ten samochód może wyjśc Cię około 15tys taniej niz sprawny jesli oczywiście nic nie wyskoczy podczas naprawy. Samochód ma juz kilka latek na karku i nie wiadomo w jakim stanie bateria, ale jezeli nie wyjdzie nic więcej podczas naprawy to to co zaoszczedzisz będziesz mógł w razie czego wydać na nowszą baterię. Jednak nie to jest jest najważniejsze. Trzasnięte jest w okolicach skrzynki z bezpiecznikami, nie wiadomo gdzie poszły jakieś zwarcia. Powiem Ci, że ja bym się trochę bał i jednak wybrałbym sprawne auto.
 
 
patrick54 
Nowy Forumowicz

Auto: Seat Leon 5f FR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-08-2022, 10:21   

Oczywiście chce pojechać jeszcze raz i sprawdzić stan baterii, przy pierwszych oględzinach nie miałem OBD oraz teflonu z Androidem aby skorzystać z Watchdoga-a. Szacując naprawę zawsze liczę trochę na górkę, natomiast to by była moja pierwsza hybryda, którą „naprawiam” dlatego niewiadomych rzeczywiście może być więcej, stąd tez mój post tutaj :) . Generalnie dzięki takim naprawom aut duuużo nauczyłem się o motoryzacji i cały czas siedziałem w VAG-u więc jeżeli się zdecyduje to będzie dla mnie nowa przygoda. Na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy kolejnych oględzinach? Przy wstępnych poszukiwaniach części nie mogę znaleźć jeden rzeczy, „pompki” w okolicach skrzynki bezpieczników pod maską (zdjęcie nr 15 obok koła), widać ją na zdjęciach, zakładam, że służy ona do systemu chłodzenia baterii, ale to tylko moje przypuszczenia, nie wiem czy jest sprawna ale szukam w razie co jak by się okazało, ze będzie trzeba ją wymienić. A jak już jesteśmy przy temacie układu chłodzenia to czy wszytko (silnik i baterie) jest chłodzone za pomocą jednego płynu czy może baterie wcale w taki sposób nie są chłodzone?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 06-08-2022, 11:55   

Z tego co wiem bateria jest chłodzona z klimatyzacji. Ma wewnątrz wymiennik i wentylator.
Odnośni owej pompki to jesli jest w układzie chłodznia to możliwe, że w układzie któregoś z silników elektrycznych. Czy ich instalacja jest wspólna jeszcze tego nie wiem.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 10-08-2022, 22:49   

Za tą cenę może być warto tylko sprawdź jak się jeszcze jak się bateria ładuje. Bo jeśli stał długo i spadło do zera to czeka Cię zakup używki a to dodatkowy koszt rzędu 10-14k.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 10-08-2022, 23:24   

Tutaj jeszcze o tyle dobrze / niedobrze, że:

1. Dobrze, że nie ma aktywnego tempomatu - ponoć jego naprawa i kalibracja kosztuje majątek.

2. Szkoda, że nie ma aktywnego tempomatu - po przyzwyczajeniu się ciężko jechać autem ze statycznym tempomatem albo bez niego.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
patrick54 
Nowy Forumowicz

Auto: Seat Leon 5f FR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-08-2022, 05:50   

nemmooo napisał/a:
Za tą cenę może być warto tylko sprawdź jak się jeszcze jak się bateria ładuje. Bo jeśli stał długo i spadło do zera to czeka Cię zakup używki a to dodatkowy koszt rzędu 10-14k.


Myślisz, ze jest to możliwe, ze bateria wyładowała się do zera? Jeżeli tak się stało to już nie wstanie?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-08-2022, 11:15   

Wstać wstanie ale nie wiadomo czy będzie dawała się ładować. Auto odpala? Jeśli tak to odpal i wrzuć przycisk charge, na watchdog phev zobaczysz napięcia na poszczególnych modułach baterii. trzeba sprawdzić jakie napięcia są, czy w ogóle się ładuje, jakie różnice pomiędzy najmocniejszym i najsłabszym ogniwem.
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2022, 14:54   

mohinder napisał/a:
bateria jest chłodzona z klimatyzacji

Tak i to nawet jak klima w kabinie jest wyłączona...
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 15-08-2022, 15:27   

I jak patrick54 zdecydowałeś się? Jestem ciekaw Twojej decyzji po zebraniu danych.
 
 
patrick54 
Nowy Forumowicz

Auto: Seat Leon 5f FR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-08-2022, 22:52   

Dzisiaj znowu obok niego przejeżdżałem, niestety nie miałem jeszcze czasu podjechać. Wczoraj kupiłem moto i wymiana auta zeszła na drugi plan. Ale i tak zamierzam podjechać i go posprawdzać zgodnie z Waszymi sugestiami. Oczywiście o wynikach poinformuje tutaj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.