Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
RAV4 4x4 Hybrid
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-09-2021, 17:20   RAV4 4x4 Hybrid

Od jakiegoś czasu stałem się posiadeczem nowego służbowego wozidła jakim jest Rav4 Selection AWD-i 222 KM.

Kilka fotek na szybko z ostatniej aplikacji wosku Soft99 Fusso.






Wybór na Rav4 padł po obserwacji aut, które przyjeżdżają na serwis jak również pod kątem niskiego spalania jakim legitymuje się to auto. Tygodniowa jazda tylko po mieście, styl jazdy normalny, bez wariacji fotka poniżej...

Ostatnio zmieniony przez deejay 04-09-2022, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2345
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-09-2021, 20:13   

Jest tam gdzieś średnia prędkość w tym wskazaniu spalania?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-09-2021, 20:40   

Hubert, licznik mam ustawiony tak, że oblicza i podsumowuje mi każdą przebytą trasę. Średnia z tygodnia z zakorkowanego Wrocławia, to jak pamiętam 37km/h...

Tutaj pierwszy lepszy zrzut z aplikacji...

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2021, 10:33   

https://youtu.be/cDt-2aGUQYk
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-09-2021, 11:08   

Słucham Darku twojej wypowiedzi na ten temat, bo z tym Amortyzatorem to lekkie przegięcie i nie uwierzę w to, bo robie starcze roczniki i wszystko jest ok. Więc moim zdaniem ten filmik to lekki Fake..

Poniżej 2019 rok 118 tys przebiegu...






I auto nie ma lekko jak widać...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10537
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-09-2021, 14:53   

Krzyzak napisał/a:
https://youtu.be/cDt-2aGUQYk

Jakis topielec.... stało pewnie w morzu...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23618
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-09-2021, 20:33   

One wszystkie sa topione (widziałem kilka aut po topieniu w tym japonskich, nikt by takiego auta nie chciał), tym co z chmur spada, a tak na poważnie, gościu pokazuje naprawde sladowe ogniska korozji, zapewne jakby szmata przetarl to wiekszosc sladow by niemal zanikła, ok te na zakapslowanch srubach zapewne nie. Nie trzeba byc filozofem zeby wiedziec co dzieje sie z gwintem sruby na ktory jest nalozony kapturek - zaden ocynk nie pomoze. Jak juz wczesniej wspomnialem obecnie produkowane auta maja cos wspolnego z jakościa, ale ta przyjmowana dla oka, reszta to banialuki, mity o niektórych markach sa już obecnie tylko mitami, cala grupa VAG już dawno temu odbiegla od sławetnej jakości odporności antykorozyjne, z reszta pozostali nie lepiej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-09-2021, 07:53   

ja zupełnie nie chcę komentować merytorycznej zawartości filmu - tylko akurat dokładnie wczoraj mi wyskoczył, obejrzałem i wrzuciłem tutaj
generalnie to mnie najbardziej razi wygląd zwrotnicy i piasty - w 25 letnim Galancie to lepiej wygląda
a gość mówi bardzo konkretnie i jako pedant pewnie do wielu rzeczy przyczepia się nadmiarowo - jeśli chcecie pogadać, to z tego co widziałem w komentarzach, autor filmu jest z Krakowa - macie dużo bliżej ode mnie :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2021, 09:32   

Darku, ale robię te auta codziennie i widzę egzemplarzem z różnymi przebiegami i żaden nie ma tak zaawansowanej korozji jak na filmiku. Więc myślę że będzie tak jak napisał Marcin 😉
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-09-2021, 12:29   

Oby takie było wyjaśnienie. Aczkolwiek to łatwo poznać, widziałem jakiś przypadkowy odcinek, gdzie pan Balkan opowiada jak to jest z autami zalanymi... To nie wyglądało na popowodziowe...

Oglądał ktoś całość filmu? - tam gość pokazuje i opowiada jakie są stosowane zabezpieczenia. Także w kwestii śrub. Tu nie chodzi o ocynk, ale o nikiel jeśli dobrze pamiętam - te są odporne na rdzę. Co stoi na przeszkodzie montażu takiej a nie innej... nie oszczędności przecież - nie ma ich aż tak dużo, aby coś realnie zyskać.
Pamiętam jak dawno temu przy produkcji np. TV można było (stosując podzespoły bierne z Korei zamiast Japonii - a różnice w jakości były wówczas drastyczne) zaoszczędzić 15% ceny finalnej produktu. Nie sądzę, by zastosowanie 20 innych śrub zmieniało cenę o więcej niż część promila.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2021, 15:40   

138 tys przebiegu, zwrotnica Rav 4. Nie ma tutaj co dyskutować ile jest korozji itp, bo za dużo się na to składa czynnikow eksploatacji. Każde auto jeździ w innych warunkach i jest różnie eksplatowane.



Wystarczy że auto postoi kilka miesięcy na dworze i elementy takie jak zwrotnice, wahacze żeliwne wyglądaj jka po 20 latach..
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10537
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-09-2021, 13:15   

Krzyzak napisał/a:
Tu nie chodzi o ocynk, ale o nikiel jeśli dobrze pamiętam - te są odporne na rdzę. Co stoi na przeszkodzie montażu takiej a nie innej... nie oszczędności przecież - nie ma ich aż tak dużo, aby coś realnie zyskać.
\
Japonia od pewnego czasu chyba 2007r zabrania stosowania chromu jakiegoś tam bo jest szkodliwy.. A wiem bo tez jak robimy dla nich skrzynie biegów (Hino ciężarowe to grupa Toyoty) i musieliśmy zastosować inne pokrycia śrub, pokrywek itp. Wiec to wynika z ich przepisów,
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2021, 22:49   

Darek drążąc dalej temat korozji w Toyocie, w odpowiedzi na Twoje spostrzeżenia u kolegi, że jemu sanki w Yarisie zgniły po 10 latach, to wstawiam do wglądu sanki z auta z 2002 roku z przebiegiem 348 tys, który przyjechał dzisiaj do nas na przegląd olejowy i wygląda to tak. Więc też mi się nie chce wierzyć, że normalną ekspalatacją uległy degradacji, musiał być też jakiś topielec, lub parkował na bardzo wilgotnym podłożu.


Auto ma 19 lat..



 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-10-2021, 06:36   

Kolega to za dużo powiedziane. Ot jeden z pracowników. Był u nas rok. Jedna koleżanka szukała auta, on sprzedawał. Ale do transakcji nie doszło, bo jego auto nie przeszło przeglądu - opieram się na tym co mówił, że miejscami sanki można było przebić palcem.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10537
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-10-2021, 08:53   

Olać tą ruda. Terzeba sie cieszyc z performancu, niskiego spalania i komfortu jazdy. Bo chyba po to kupuje sie fajne nowsze fury.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.