Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupiłem outlandera :) kilka pytań technicznych
Autor Wiadomość
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 06-10-2019, 17:48   Kupiłem outlandera :) kilka pytań technicznych

Cześć i czołem, właśnie stałem się posiadaczem Outlandera II 2.4 benzyna 2008 z napędem na przód. W związku z nowym nabytkiem mam kilka pytań technicznych, może lepiej jak je wymienie w podpunktach.
1. Jaki olej zalać do outlandera? Przebieg to 320tys
2. Niebawem zamierzam założyć instalacje LPG, w związku z tym chciałbym przeczyścić przepustnice/bocznikowy/map sensor i przepływomierz, czy ktoś dysponuje tutorialem albo podrzuci kilka rad jak sie za to zabrać?
3. Do wymiany mam którąś rolkę, podejrzewam koło od pompy wody bo widzę na nim bicie, czy mozna wymienić samo koło czy trzeba nową pompe wody zakładać?
4. Czy to normalne że nie mam łącznika elastycznego wydechu, czy ktoś coś grzebał? Słysze przedmuch spalin w okolicach kolektora wylotowego.
5. Czy do wymiany/regulacji luzu zaworowego trzeba rozpinać rozrząd?
6. Na co zwrócić uwagę przy zakładaniu LPG? Czytałem o lpg w outku I i pisali że koniecznie ma być strojone na AFR, czy w przypadku tego silnika to też wymóg? Jakas lubryfikacja lub dotryski Pb?
7. Dużo roboty jest żeby wyczyścić kolektor dolotowy?
8. Czy ktoś dysponuje rysunkiem gdzie są wyszczególnione punkty do podnoszenia i podpierania auta?
9. Nie dziala mi pompka spryskiwaczy, czy ona ma jakiś bezpiecznik? W nadkolu jest dziura i przez nią całe błoto leciało na pompke, możliwe że będzie do wymiany.
10. Czasami nie odskakują kierunkowskazy i musze wyłączać ręcznie, to normalne czy da sie z tym coś zrobić?
Za odpowiedzi z góry dziękuje:)

[ Dodano: 08-10-2019, 08:57 ]
Panowie podbijam, jest tu kto?
 
 
Hipolit
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2019, 10:26   

Ho ho! Ale pytań zadałeś. :)

Ja się wypowiem tylko w kwestii pompki spryskiwacza, bo akurat ostatnio to przerabiałem. Po pierwsze poniżej jakieś poziomu płynu spryskiwacze się nie włączają. Sprawdź ile masz płynu. Po drugie pod maską w puszce jest oddzielny bezpiecznik do tych spryskiwaczy. U mnie akurat padł w momencie jak wyjechałem ze ASO po sprawdzeniu auta przed zakupem. Miał wyczucie :P
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 09-10-2019, 20:17   

A kojarzysz moze ktory to dokladnie bezpiecznik? W rozpisce nigdzie nie widze, w zbiorniczku mam ok 2l plynu. Co do reszty pytan to chyba pomocy musze poszukac gdzie indziej, chyba malo kto tutaj grzebie w swoim outlanderze heh a mam mnostwo pytan technicznych.
 
 
Hipolit
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2019, 00:47   

Chyba szósty od lewej w dolnej linii.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-10-2019, 01:42   

Raiz3n89 napisał/a:
5. Czy do wymiany/regulacji luzu zaworowego trzeba rozpinać rozrząd?

Żeby wyjąć szklanki trzeba zdemontować wałki a co za tym idzie zdemontować łańcuch.

Raiz3n89 napisał/a:
8. Czy ktoś dysponuje rysunkiem gdzie są wyszczególnione punkty do podnoszenia i podpierania auta?



_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 14-10-2019, 11:36   

Cześć , gratuluję nowego nabytku - oby służył jak najdłużej,

Co do twoich pytań :

1 Olej najlepiej lej taki jaki był poprzednio, a jak nie dysponujesz taką informacją to zalej dowolnym wg instrukcji.
Tak naprawdę nie ma dużego znaczenia czy lejesz olej od firmy "A" czy "B" bo najważniejsze interwał między zmianami nie był zbyt długi.
W mojej ocenie lepiej kupić tańszy olej i zmieniać go częściej niż drogi i przeciągać termin wymiany.
Żelazna zasada której należy się trzymać to Nie polepszamy oleju ! tzn jak jeździłeś na półsyntetyku to nie używaj pełnego syntetyka.
Zalej 5w30 oleju który możesz kupić na każdej stacji benzynowej dzięki czemu w razie nagłej potrzeby łatwo dokupisz wymaganą ilość.

2 Do czyszczenia nie potrzebujesz instrukcji tylko ładnej pogody, natomiast z czujnikami od powietrza trzeba być ostrożnym ponieważ nie każdy środek czyszczący się nadaje.
Czytałem kilka postów gdzie czujnik zwariował po czyszczeniu dlatego sam sobie odpuściłem jego czyszczenie.

3 Proponuję najpierw sprawdzić stopień zużycia obydwu części bo może się okazać że wałek na którym spoczywa rolka też kwalifikuje się do wymiany.

4 Czy to oznacza że masz wydech mocowany na sztywno ?

5 Z tego co kojarzę to pomiar i regulację możesz zrobić bez rozpinania rozrządu za pomocą szczelinomierza.
Wpadnij do 3 miasta jak będzie ładna pogoda to wyregulujemy luzy zaworowe.

6 AFR to raczej standard przy strojeniu LPG w dzisiejszych czasach. Dotrysk i lubryfikacja zależy od części jakie zostaną użyte w instalacji i od doświadczenia instalatora.
Zadbaj by zasilanie wtryskiwaczy LPG było obustronne oraz by wtryskiwacze nie pracowały na 99% swoich możliwości.
Kup reduktor do którego można zakupić zestaw naprawczy to po 100 000 km sobie zregenerujesz zamiast kupować nowy.
Nie chcę tutaj robić nikomu reklamy ale słyszałem że wtryski AC W03 są bardzo dobre i można je wyczyścić - dopytaj instalatorów.
Najlepiej zasięgnij kilku opini instalatorów zanim zdecydujesz się na któregoś z nich.
Ważne by przed zamontowaniem instalacji wyregulować luzy zaworowe, sprawdzić świece i cewki.

7 Większość prac przy osprzęcie twojego silnika to kwestia 1-4h max, pytanie czy masz tyle czasu ?
Czy coś się dzieje z kolektorem ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez LukasiusPomorze 14-10-2019, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-10-2019, 13:18   

LukasiusPomorze napisał/a:
Żelazna zasada której należy się trzymać to Nie polepszamy oleju ! tzn jak jeździłeś na półsyntetyku to nie używaj pełnego syntetyka.

Tego typu bzdury można określić tylko słowami : dywersja i sabotaż.
Dlaczego siejesz wrogą propagandę ?
No chyba, że masz na poparcie swoich słów jakieś poważne, rzeczowe argumenty, a nie tylko przekonanie o słuszności swoich racji. Aż jestem ciekawy, jak uzasadnisz, że lepszy olej jest jednak gorszy :P
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 14-10-2019, 16:39   

[Edit]
_________________

Ostatnio zmieniony przez Bizi78 14-10-2019, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-10-2019, 18:02   

Alleluja, chwalmy Pana na wysokości, bo objawił nam nowego proroka w postaci LukasiusPomorze, który na kamiennych tablicach przynosi słowo Boże. Tylko tym razem nie z góry Synaj, ale skądś z Pomorza :P A kto go nie posłucha, wyklęty będzie, i potępiony na wieki, a auto palić mu będzie 30 litrów paliwa na 100 km :P :P

LukasiusPomorze napisał/a:
wytłumacz koledze czym są przedmuchy po syntetyku.

Szczerze ? Jest to tłumaczenie pseudomechaników, typowych garażowych Januszy, dla których 126P czy Syrena jest szczytem techniki, i którzy zatrzymali się w rozwoju zawodowym na poziomie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Chociaż faktycznie, do Malucha syntetyku raczej bym nie lał. W końcu konstrukcja silnika poczciwego Malucha pochodzi z lat sześćdziesiątych ub. stulecia. Ale chyba nie piszemy teraz o oldtimerach ?
Mam nadzieję, że nie będziesz chciał mi wmówić, że obecnie produkowane oleje mineralne, semisyntetyczne czy hydrokrakowane (czyli każde badziewie gorsze o kilka klas od pełnego syntetyku) nie zawierają w ogóle żadnych środków czyszczących, detergentów i dyspersantów ? Czy może jednak spróbujesz dalej wciskać kit ? O syntetykach nie pisałem, bo wiadomo, że takowe dodatki uszlachetniające posiadają :)
A dla twojej wiadomości - jeśli w silniku pojawiają się jakieś wycieki z uszczelek czy zimmeringów, to się je wymienia, a nie wlewa gorszy jakościowo/parametrowo olej, czy próbuje "uszczelnić" jakimś specyfikiem typu MotoDoktor.
W sumie nic mi do tego, w swoim aucie możesz sobie lać do silnika nawet olej rzepakowy z jakiegoś marketu, ale (powtarzam) nie siej wrogiej propagandy i nie rób ludziom wody z mózgu.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2019, 18:23   

LukasiusPomorze napisał/a:
5 Z tego co kojarzę to pomiar i regulację możesz zrobić bez rozpinania rozrządu za pomocą śrubokręta i szczelinomierza.
Wpadnij do 3 miasta jak będzie ładna pogoda to wyregulujemy luzy zaworowe.

W Outku2 z silnikiem 2.4 4B12 są szklanki.

Co do przechodzenia z pół na pełen to ja jestem po takiej zmianie.
Moje auto prawie 17lat jeździło na 10W60 castrol edge sport (taki lali w ASO) a później na różnych 10W40 LM, Millers, valvoline.
Obecnie po wymianie pierścieni leję 5W40 i jakiś pogorszeń w pracy silnika nie widzę 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 14-10-2019, 21:49   

Sprawdziłem w instrukcji serwisowej i faktycznie Bizi78 miał rację w silniku 4B12 są szklanki zaworowe.

Co oznacza że po dokonaniu pomiaru luzów zaworowych należy wyjąć szklanki i zmierzyć ich grubość przed zakupem nowych.

Ponieważ szklanki są stosunkowo drogie dlatego niektórzy poddają je procesowi szlifowania.

Mam nadzieję że taka ucieczka nie spowoduje większych kosztów w przyszłości.

Przy okazji regulacji luzów warto wymienić także uszczelkę pokrywy zaworów.
_________________

 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 15-10-2019, 11:02   

LukasiusPomorze, dzieki wielkie za odp, wlasnie takiej oczekiwalem. Teraz kilka wyjasnien.
1. Chodzilo mi o olej jaki zaleca producent, zamowilem 5w40 valvoline max life.
2. Rzeczywiscie nie bylo jakiejs tragedii z czyszczeniem w.w. elementow, przepustnica/egr/map wyczyszczone, w egr znalazlem jakas siatke chyba miala ograniczac spaliny heh. Nie znalazlem zaworu bocznikowego w silniku, gdzie on jest?
3. Do wymiany mam rolki prowadzace a przynajmniej ich łożyska. Na kole pompy wody mam prawie niewyczuwalny luz, na kole pompy wspomagania koło chodzi przód-tył ok 1mm wiec chyba tam tez cos bede musial zrobic. Czy alternator w tym silniku powinien miec sprzeglo?
4. Wydech jest polaczony na sztywno, miedzy kolektorem wydechowym a nast. rurką jest tylko uszczelka zgniatana i 2sruby na sprezynach. Tak powinno byc? Czy powinienem tam wstawic plecionke? Mialem przedmuch na tym łączeniu ale zrobilem.
5. Wiem ze sa szklanki i moze bym sie pokusil zeby samemu zrobic, szklanki ponoc pasuja od dodga ale jeszcze nigdy nie robilem rozrzadu wiec tu bym potrzebowal pomocy. W ASO wycenili regulacje na 2400zl. Ogolnie silnik przyspiesza dobrze ale chodzi jak diesel. Musze zobaczyc czy to przypadkiem napinacz nie klepie.
6. Troche mi odpowiedziales ale chcialbym wiedziec czy wkretki mozna dac w glowice czy tylko w kolektor, i jaka najwieksza butla wejdzie pod podloge?
7. Kolektor jest zasyfialy w srodku, olej i sadza. Gazownik i tak bedzie sciagal wiec poprosze zeby wyczyscil.
8. Dzieki Bizi78,
9. U mnie jest ewidentnie pompka do wymiany, poprzedniemu wlascicielowi podwinelo nadkole i caly syf lecial na nią, juz zamowiona.
10. Wyczytalem ze kierunki w o2 sa dosyc ciche, czasem b. dlugo jade z zalaczonymi. Mozna cos zrobic zeby lepiej odskakiwaly?
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 16-10-2019, 00:45   

1 Trochę póżno ale przypomniałem sobie że na masce od spodu jest naklejka z info o oleju.
2 EGR pewnie wyglądał jak górnik po zawale. Jakiej chemii używałeś
3 Tak alternator powinien mieć sprzęgło jednokierunkowe.
4 Z tym pytaniem udaj się lepiej do kogoś z identycznym autem.
Czy jest szansa że przewód elastyczny jest głębiej i go najzwyczajniej nie widzisz ?
Może ślepo ale zawsze wierzyłem że elastyczny łącznik montują wszędzie za wyjątkiem aut elektrycznych.
5 Mi w ASO sam pomiar luzów zaworowych wycenili na 700zł - mają poczucie humoru
Sam pomiar warto zrobić bo koszt jest znikomy (uszczelka 40zł i szczelinomierz 12zł) a jak się okaże że nie ma luzu na którymś z cylindrów to możesz w porę zareagować zanim awaria wytrzepie tobie portfel
6 O tym to już instalator zadecyduje, a wymiary butli możesz znaleźć na necie -zmierz miarką ile masz miejsca i będziesz wiedział jaka butla się zmieści.
10 Możliwe że się coś wytarło przez lata użytkowania. Nie cytuj mnie ale z tego co pamiętam to te części są ciężko rozbieralne.

Widzę że się ostro wziąłeś za przywracanie do życia twojego Outka, więc możesz sobie wyczyścić zawór od zmiennych faz rozrządu bo z czasem obrasta brązowym smalcem i w końcu pada.
_________________

 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-10-2019, 07:56   

Złącza elastyczne to wymysł ludzi którzy całe życie spędzili pod VAGami. Japończycy dawno wymyślili lepsze rozwiązanie i nie trzeba ich poprawiać. Złącza nie ma fabrycznie większość miśków.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 16-10-2019, 21:20   

Bzyk_R1 napisał/a:
Złącza elastyczne to wymysł ludzi którzy całe życie spędzili pod VAGami. Japończycy dawno wymyślili lepsze rozwiązanie i nie trzeba ich poprawiać. Złącza nie ma fabrycznie większość miśków.



Podpowiesz mi co w takim razie wymyślili bo wygląda na to że coś przeoczyłem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.