Misiek "Kuma" O1T |
Autor |
Wiadomość |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-01-2021, 00:11 Misiek "Kuma" O1T
|
|
|
Witam, pisałem już parę postów ale chciałem się przywitać i opisać jak stałem się posiadaczem mojego Outka
W listopadzie ur lanosik skończył 21 lat i skończył mu się przegląd, z rudą nie warto było już walczyć więc zacząłem szukać, po przeglądnięciu X artykułów,for zacząłem szukać i wybierać między Nissanem X-trail I gen/ Dodge Journey i oczywiście Outek koniecznie 2.0T. Po 2 tyg jeżdżenia i oglądania w końcu napotkałem tego oto
Przebieg 212kkm, rudej brak wrażliwe miejsca oczyszczone (Podziękowania za obszerny filmik na YT dla pana Krzysztofa ^^) i zabezpieczone, zainstalowany gaz marki zavoli dwu letni. Kilka mankamentów wyszło po zakupie :
1. Ukręcone gniazdo świecy, wpadła tulejka.
2. Gaz nie wyregulowany szarpie i ruszanie z miejsca pod górkę było niemożliwe. Po wyregulowaniu kilka dni spokoju jednak teraz pojawił się inny problem z którym walczę . Od czasu do czasu poszarpuje w przedziale 2-3k rpm i sporadycznie przy hamowaniu lub dojeżdzaniu gaśnie
3. Katalizator i znana kontrolka
4. Hamulce a raczej ich brak.
Zrobione już:
*Wymiana świec, przewodów zapłonowych
*Wymiana filtra powietrza/kabinowego
*Nowe tarcze + klocki Brembo przód i tył
*Wymiana płynu wspomagania/hamulcowego
*Wymiana sprzęgła i wysprzęglika
*Olej w rozdzielaczu
Do zrobienia i plany
*Wymiana rozrządu (czeka na pogodę)
*Olej z płukanką
* Swap hamulców tył
* Wymiana głowicy
* Zawieszenie sprawne bez luzów ale z tego co czytam polecacie wymianę łączników stabilizatora
* Tuleje dyferencjału
*Oleje dyfra i skrzyni biegów
* Chłodnica już się poci
Jak tylko pogoda się polepszy zakasać rękawy i do pracy |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 21-01-2021, 13:18
|
|
|
Witam Nowego Outlanderowca, i zycze cierpliwości w przywracaniu sprawności i Blasku turbiaczowi . 😀 |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 621 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 21-01-2021, 16:15
|
|
|
alwxis12 napisał/a: | Jak tylko pogoda się polepszy zakasać rękawy i do pracy |
Mhm...a to dopiero początek
Powodzenia i wytrwałości Pamiętaj, że z O1T jest jak z Linuxem. Trzeba się natrudzić, żeby działało jak chcesz, ale społeczność daje radę i pomaga jak może |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5357 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-01-2021, 18:13
|
|
|
Witam serdecznie nowego posiadacza O1T. Cieszę się że mogłem pomóc cokolwiek. Mam parę zastrzeżeń co do tego co się robi w tym Outlanderze ale to będę punktował na bieżąco. Nauka niestety kosztuje. Mam nadzieję że doprowadzisz do zadowalającego stanu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 22-01-2021, 07:06
|
|
|
Witamy, witamy nowego zapaleńca mam nadzieję bo tylko tacy mają szansę wygrać bój z O1T.
Ładna sztuka trochę pracy dużo kasy i będzie Gitarka.
Powodzenia. |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-04-2021, 01:08
|
|
|
Witam, po kilku miesiącach mała aktualizacja co do prac wykonanych:
*Wymiana podpór oraz krzyżaków na wale
*W jednym z moich tematów wspominałem problem ze sprzęgłem po wymianie, nie odpowietrzony układ i robił co chciał.
*Wszystkie płyny już wymienione
*Wpadł emulator sondy i mały zonk Brak pierwszego katalizatora (Nie wiem jak nie zauważyłem ) Zastąpiono go rurą 3" na odcinku do drugiego kata dalej seria.
*Problemy z LPG rozwiązane ustawiając szczelinę na świecach na 0.7mm
Następnie w pierwszej kolejności wpadnie:
*Rozrząd (Muszę doczytać co kupić)
*Kable WN do wymiany, kupiłem od NGK a już mają przebicia
*Mały serwis zawieszenia, ta zima dała się we znaki asfaltowi w Trn i zawias ucierpiał
Kolego Bzyku, rozumiem masz na myśli mój sposób naprawy gniazda świecy oraz oczekiwanie długie na wymianę rozrządu ? Zdaję sobie sprawę że to powinno być wykonane w pierwszej kolejności jednak mam problem znaleźć kogoś chętnego do podjęcia się tego w mojej okolicy Samemu nie miałem jeszcze okazji wymieniać a czytając posty rozrząd jest trochę kłopotliwy.
Cytat: | Witamy, witamy nowego zapaleńca mam nadzieję bo tylko tacy mają szansę wygrać bój z O1T. | Już dostałem po głowie od znajomych i rodzinki co ja kupiłem że serwis drogi,a co jak się coś zepsuje hahaha jednak nie poddam się |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5357 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 11-04-2021, 23:03
|
|
|
alwxis12, bardziej mi chodziło o seryjne hamulce na które nie warto wydawać ani złotówki, kable pożal się Boże NGK i jazda z nieogarniętym gazem dziwnej firmy. Do tego oczywiście rozrząd ale rozumiem że jest ciężko z mechanikami. Tulejka w świecy no cóż jakie wyjście jak jeździć trzeba, potem zmienisz głowicę i po temacie.
Po prostu czytaj dużo bo zaoszczędzisz sporo czasu pieniędzy i nerwów. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-04-2021, 23:56
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | alwxis12, bardziej mi chodziło o seryjne hamulce na które nie warto wydawać ani złotówki, kable pożal się Boże NGK i jazda z nieogarniętym gazem dziwnej firmy. Do tego oczywiście rozrząd ale rozumiem że jest ciężko z mechanikami. Tulejka w świecy no cóż jakie wyjście jak jeździć trzeba, potem zmienisz głowicę i po temacie.
Po prostu czytaj dużo bo zaoszczędzisz sporo czasu pieniędzy i nerwów. |
Zgadzam się, hamulce nie grzeszą skutecznością przy tej masie. GAZ montował poprzedni właściciel i chciałbym go zmienić na STAGA. Dziękuję za zwrócenie uwagi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24274 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2021, 07:56
|
|
|
alwxis12 napisał/a: | chciałbym go zmienić na STAGA | zdecydowanie bardziej mi odpowiada LPG TECH - też polska firma a soft zarówno w sterowniku jak i dla regulacji znacznie lepszy i przede wszystkim przyjazny |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-06-2021, 23:20
|
|
|
Witam, mały update :
Zabrałem się za tuleje w wahaczach, łączniki oraz sworznie. Nie poszło jak po maśle tak jakbym chciał, ktoś był przede mną i dolna śruba poszła gładko niestety ta pozioma po stronie kierowcy nie dość że objechana to i nitonakrętka zerwana...
Całe sanki poszły w dół, przy okazji zrobię konserwację choć w moim miśku korozji brak, lekki nalot ot co.
Zdecydowałem się na poliuretany na przód, z tyłu tylko dyfer oraz tuleja wahacza dolnego bo już skrzypi.
Małe ogarnianie wnętrza
...Nie wiem co autor miał na myśli
...Co by z tym zrobić...
Temperatura nie rozpieszcza, plecy już spalone od pracy pod chmurką
Ogólnie z ważniejszych rzeczy to nareszcie znalazłem mechanika który ogarnie mi rozrząd w miśku, już za 2tyg, na deser szpilka mocująca sanki od strony kierowcy również została tknięta czyjąś ręką i gwint zjechany Gwintownik w łapę i mam nadzieję że się ułoży jak nie to będę kombinował. Przewód od wspomagania niestety puścił, już robiony jest na zamówienie , na fotce wisi maglownica ale juz jest zdjęta więc bez obaw i tak nowe przewody idą, przy okazji gumy też.
Pozdrawiam
PS: Jemu też Misiek się podoba
 |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 19-06-2021, 08:08
|
|
|
Się dzieję i dobrze czekamy na dalsze efekty |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-06-2021, 10:43
|
|
|
Jak na Outlandera to ten wózek przedni wygląda naprawdę zjawiskowo. |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-10-2021, 19:08
|
|
|
Mały update co się robi właśnie, rozrząd i wziąłem się za pęknięty kolektor wydechowy, póki co brak kasy na nierdzewkę więc ten pójdzie do spawania i się go owinie bandażem. Mały fail przy rozkręcaniu bo przyciąłem kabel od sondy
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5357 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-10-2021, 20:18
|
|
|
Zastanawiam się czemu zdejmujesz całkowicie sprawny kolektor? Ten element pęka zawsze na kanale wydechowym 1 cylindra a szczelina na zdjęciu to element odprężający, zastosowali go w późniejszej fazie produkcji żeby wyeliminować lub ograniczyć problem pękania kolektorów. Ja tam nie widzę problemu przynajmniej na fotkach. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|