P0170, wysokie korekty - uszkodzona lambda? |
Autor |
Wiadomość |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 01-07-2019, 02:16 P0170, wysokie korekty - uszkodzona lambda?
|
|
|
Podczas jazdy na LPG pojawił się problem z niebezpiecznie nisko spadającymi obrotami. Po puszczeniu gazu wskazówka opada a następnie wahadłowo próbuje się ustabilizować.
Pojawił się również błąd P0170.
Korekty krótkoterminowe bardzo wysokie, po uruchomieniu szybują do 25, przez chwile utrzymuje się taki stan aby następnie opaść do 0.
Zmiana paliwa na PB raczej nie wpływa na pracę silnika.
Dolot raczej szczelny, przepustnica i krokowiec niedawno wyczyszczone.
Poniżej wykresy sond:
https://drive.google.com/open?id=1-Oxhb6sOCUOlnnIP1NWzWtqwZNHKg4YF
Czyżby problem leżał w pierwszej sondzie (za niskie wartości)?
Druga nie powinna wpływać na skład mieszanki? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2019, 07:12
|
|
|
Jaki jest wykres sondy na benzynie? Jak weryfikowałeś szczelność dolotu? Jaka jest wartość podciśnienia w dolocie na biegu jałowym bez obciążenia? Wartość podciśnienia da się podejrzeć w programie od LPG, może ona podpowiedzieć czy dolot jest szczelny. Przy szczelnym wartość podciśnienia powinna być około 0,28 - 0,32 bara. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-07-2019, 21:19
|
|
|
plecho1, Outlander turbo na jałowych bez obciążenia ma 0,65-0,70 bara podciśnienie.
h404, wpisz w Google p0170 Mitsumaniaki i czytaj, temat rzeka. Pierwsze co musisz zrobić to wpiąć ELMa podejrzeć korekty i samostart w dłoń. I to ma być zrobione porządnie cały dolot wszędzie pryskaj i odczekaj chwilę. Wskazania pojawiają się z 4-5, sekundowym lagiem. Wszystkie wężyki podciśnień łącznie z obruszaniem ich. A tak w ogóle to jaki silnik masz? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 02-07-2019, 01:07
|
|
|
Cytat: | A tak w ogóle to jaki silnik |
Zwykły 2.0
Sonda zmieniona na NGK OZA624-E4. Na nowej poprawiła się amplituda (obecnie 0,1-0,95), nie zauważyłem również spadku obrotów.
Aktualny wykres na benzynie (postój/krótka przejażdżka):
https://drive.google.com/open?id=1-ipjvNhZ7ba4-LjQxGYa6qxt_Z8nluGQ
Wszystkie wężyki na miejscu ale jutro dokładniej to sprawdzę, wraz z podciśnieniem.
Aktualizacja:
0,03 bar , nieszczelności nie znalazłem |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-07-2019, 08:14
|
|
|
Bzyk_R1, sprawdzałeś to na kilku egzemplarzach? Gazownikiem nie jestem ale podpinałem się już pod około 50 autek i zawsze w zdrowym - szczelnym silniku, czy to turbo czy w wolnossaku, na jałowych bez obciążenia na rozgrzanym silniku było 0,28 - 0,32 bara. Zawsze jak było więcej to albo był jakiś problem ze szczelnością w podciśnieniach lub ze szczelnością zaworów z powodu niewłaściwego luzu lub z powodu niewłaściwego ustawienia rozrządu. Przy wyższym mapie zawsze korekty były na plus i oczywiście co za tym idzie, było wyższe spalanie. Ostatnio nawet u kuzyna w Hondzie 2.0 z 2003 r. map około 0,4 a po regulacji zaworów 2,26 - 0,28 i od razu niższe spalanie i korekty w normie. Do silnika turbo z Mitsu jeszcze się nie podpinałem ale bardzo chętnie bym to zrobił dla potwierdzenia że też powinno tak być.
Jedynie wyjątkiem są silniki bez przepustnicy np. valvetronic w BMW czy valvematic w Toyocie jak i podobne w innych markach.
[ Dodano: 07-07-2019, 08:18 ]
h404, a jak teraz pracuje silnik, jest wszystko OK? Jeśli problem by powrócił to warto przyjrzeć się instalacji LPG, jakości montażu, sprawności podzespołów oraz regulacji składu mieszanki. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-07-2019, 08:51
|
|
|
plecho1, tak jest to potwerdzone info, potwierdzają to posiadacze wskaźników doładowania. Wszyscy mamy ten przedział podciśnienia na jałowych. Oczywiście różnice są zapewne ze względu na dokładność wskaźników i stan silnika. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 07-07-2019, 11:25
|
|
|
[ Dodano: 07-07-2019, 08:18 ]
h404, a jak teraz pracuje silnik, jest wszystko OK? Jeśli problem by powrócił to warto przyjrzeć się instalacji LPG, jakości montażu, sprawności podzespołów oraz regulacji składu mieszanki.[/quote]
Na chwilę obecną problem z wahaniami obrotów nie wystąpił, korekty, długoterminowa 5% krótkie też niskie. Silnik pod obciążeniem pracuje normalnie ale na jałowych kultura pracy mogła by być lepsza.
Instalacja LPG Prinsa, aktualnie po regeneracji wtryskiwaczy (u BDB), oraz reduktora (czyszczenie, wymiana membran, oringów). Oprócz spadającego ciśnienia przed listwą nie mam z nią większych problemów.
Musze podjechać do jakiegoś magika z tym podciśnieniem. Program diagnostyczny pokazuje 0.02 przed uruchomianiem i 0.03 bara podczas pracy i obciążenia. Chyba że to problem z czujnikiem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-07-2019, 12:50
|
|
|
h404, jakim programem to sprawdzasz bo w różnych programach wartość ciśnienia w kolektorze prezentowana jest w różnych jednostkach.
Bzyk_R1, a ile wskazuje ten zegar na zgaszonym silniku? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-07-2019, 13:11
|
|
|
plecho1, wskazuje 0. Niektóre programy wliczają ciśnienie atmosferyczne i wtedy np. seryjny Outlander pompuje 1,9b do 2,1 w peaku przy faktycznej wartości 0,9-1,1. Może w Twoim przypadku wskazuje za punkt zerowy ciśnienie atmosferyczne czyli +/- 1bar. Wtedy ma to sens. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-07-2019, 18:13
|
|
|
Właśnie tak jest jak piszesz. Korzystam z Elma327 i aplikacji Torque i Piston oraz takie wartości pokazują też programy gazowe. Więc wszystko się zgadza i Outek też ma około 0,3 bara |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 07-07-2019, 23:40
|
|
|
Cytat: | h404, jakim programem to sprawdzasz bo w różnych programach wartość ciśnienia w kolektorze prezentowana jest w różnych jednostkach. |
Prins Sequentiel Diagnostics |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-07-2019, 11:04
|
|
|
Więc widocznie ten tak pokazuje i ta wartość 0,03 jest prawidłowa. Nigdy nie podpinałem się do Prinsa, z zagranicznych podpinałem się tylko pod starsze BRC. |
|
|
|
 |
Bogu48
Nowy Forumowicz
Auto: O1T 2005'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2020 Posty: 7 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-06-2020, 15:40
|
|
|
Cześć! h404, czy Twój problem został rozwiązany? W czym docelowo siedział problem?
W moim O1T również pojawił się błąd P0170, ale bez check-engine. Nie mam pomysłu, czy może być to spowodowane, ciśnienie doładowania na jałowych mam prawidłowe (wg. wskaźnika AG).
Błąd występuje zarówno na benzynie, jak i LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-06-2020, 17:26
|
|
|
Najpierw zobacz jakie wartości mają korekty STFT i LTFT oraz jaką wartość ma podciśnienie, wszystkie parametry sprawdzaj na benzynie i na gazie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia typu klima czy światła. |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2020, 02:58
|
|
|
Sprawdź jak pracuje sonda lambda. Powinna być sinusoida na wolnych obrotach. Pojeździj też trochę na benzynie bo jak mapa gazu się wysypie to benzyny też wykrzacza i trzeba przejechać z 50km żeby korekty wróciły na 0. |
|
|
|
 |
|