 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Błędy |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-04-2007, 12:09 Błędy
|
|
|
Mam taki problem:
Udało mi odczytać kody błędów z różnych systemów tj. ECU,ECS,TCU blablabla.
Mam tylko problem z interpretacją bo nie mogę w ogóle znaleźć dobrej rozpiski co one znaczą. Czy ktoś może pomóc? Proszę ładnie .
Z tego co odczytałem:
ECU błąd 62 - VIC Valve Position Sensor - być może to jest przyczyna że samochód nie jeździ tak jakbym chciał (muli go w wyższym zakresie obrotów)
ECS - raportuje błedy 22 i 55 - w sumie bez zaskoczenia - czujnik wysokosci i regulacja wysokosci
TCU - NIEZNANY (nie ma go na liscie!) błąd 34 - czy to znaczy że coś się dzieje z samym komputerem skrzyni? (gdzieś wyczytałem że jak sa uszkodzone kondensatory to moze sypać fałszywymi błędami)
ABS - 35 - wg Magna Workshop ten błąd może sie pojawiać przy wyłączonym silniku - niby mówi o zbyt niskim napięciu na alternatorze (nie wiem jakie to ma znacznie dla ABSu)
Chodzi mi o ten błąd 62 - od czego zacząć?
Dzieki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez 20-04-2007, 13:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 13:50
|
|
|
Witam,
lukasz12 napisał/a: | ECU błąd 62 - VIC Valve Position Sensor - być może to jest przyczyna że samochód nie jeździ tak jakbym chciał (muli go w wyższym zakresie obrotów) |
O ilę się nie mylę chodzi o Variable Intake Control Sensor. Otóż twoje auto ma system regulacji przepustowości kanałów dolotowych. W kolektorze zamontowane są osobne "grodzie" dla każdego kanału, regulowane przez silniczek zamontowany vis a vis przepustnicy (tzn. na drugim boku kolektora). Silniczek ten ma czujnik położenia - otwarcia grodzi i to o niego właśnie chodzi. Ten gadżet niezmiernie rzadko wysiada, spróbuj najpierw przesmarować sam silniczek i ślimak łączący go z ośką grodziową. Czujnik jest bowiem nierozbieralny więc w najgorszym wypadku czeka cię zakup innego. Nie wiem tylko czy ktoś będzie chciał sprzedać sam czujnik bez kolektora...
lukasz12 napisał/a: | TCU - NIEZNANY (nie ma go na liscie!) błąd 34 - czy to znaczy że coś się dzieje z samym komputerem skrzyni? (gdzieś wyczytałem że jak sa uszkodzone kondensatory to moze sypać fałszywymi błędami) |
Chyba coś źle zczytałeś, spróbuj ponownie...
lukasz12 napisał/a: | ABS - 35 - wg Magna Workshop ten błąd może sie pojawiać przy wyłączonym silniku - niby mówi o zbyt niskim napięciu na alternatorze (nie wiem jakie to ma znacznie dla ABSu) |
I owszem pojawia się a oznacza iż czas przyjrzeć się układowi ładowania. A ponieważ ABS pochłania spore ilości energii, jest jednym z pierwszych systemów które w takiej sytuacji wariują...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-04-2007, 22:57
|
|
|
Skasowałem te błędy i później dokonałem "kalibracji" wg jakiejś tam instrukcji z jakiegoś programiku tj. najpierw grzanie na biegu jałowym, później przez 2 minuty na > 1200 rpm i później go przegoniłem trochę przez kilka kilometrów, błedy znikły . Tajemniczy bład 34 ze skrzyni też, wyglada na to że niczego nie złapał jak sprawdzałem po jeździe testowej, sprawdze jutro rano ale mysle ze bedzie OK |
|
|
|
 |
|
|