Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujace obroty outlander III 2.0
Autor Wiadomość
Rzepovsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2021
Posty: 1
Skąd: Proszowice
Wysłany: 21-03-2021, 10:18   Falujace obroty outlander III 2.0

Witam wszystkich,
Jestem nowym szczęśliwym użytkownikiem Outlandera III z 2014r. 2.0 z automatem. Wiem, że temat falujących obrotów był już na forum przedstawiany, ale nie znalazłem nic, co by odpowiadało mojemu problemowi - jeśli takowy jest, sorry i proszę o link.

Problem polega na tym, że po odpaleniu auta na zimnym silniku obroty delikatnie falują do tego stopnia, że np. lampka wewnętrzna delikatnie ''pulsuje'' i podczas ruszania bez gazu auto jedzie ale ''kangurkuje''. Po delikatnym dogrzaniu silnika (pojawia się pierwsza ''kreska'' na wskaźniku temperatury silnika) auto bez dodania gazu przestaje kangurkować i falowanie obrotów też delikatnie się uspokaja. Po całkowitym dogrzaniu silnika - temat zupełnie znika. Obroty trzymają, auto pracuje równo i problem jak ręka odjął. Wywaliło mi checka informującego o wypadaniu zapłonu na 4 cylindrze - została wymieniona cewka i komplet świec ale temat pozostał - brak innych błędów wyłapanych przez komputer. Może ktoś z Was ma pomysł co może być przyczyna takiej pracy silnika?

Z góry dziękuje wszystkim za rady i miłej niedzieli życzę
Mateusz
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 17
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-07-2021, 14:36   

Sprawdził bym kompresje na cylindrach. Luz zaworowy. Podparty zawór może powodować podobne efekty.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11195
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-07-2021, 15:41   

Przepustnicę czas wyczyścić.
_________________

 
 
 
leanback 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2016 Mivec CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2021
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-07-2021, 15:36   

Ja mam trochę inny problem z OIII 2.0 Mivec CVT z 2016.
Po odpaleniu i lekkim naciśnięciu na gaz mam falowanie obrotów z zakresu 1.5-2k / min potrafi na chwilę skoczyć na 3.5-4k i następuje zryw na prędkości po czym się uspokaja z powrotem do 1.5-2k.
Występuje to przy rożnych prędkościach i zarówno kiedy jest zimny jak i nagrzany.
Bardzo rzadko udaje mi się go utrzymać w mniej więcej stałych obrotach i normalnym płynnym przyspieszaniu - jazda po płaskim w trybie eco.

Ktoś, coś?
 
 
michal_l 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2014/2.4/4x4/CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-07-2021, 08:18   

Ślizgająca się skrzynia biegów? stary olej w skrzyni?
 
 
leanback 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2016 Mivec CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2021
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2021, 15:48   

michal_l napisał/a:
Ślizgająca się skrzynia biegów? stary olej w skrzyni?


no właśnie też poczytałem po różnych forach Mitsu i generalnie wszystko by wskazywało, że olej w skrzyni, ale podjechałem z nim dzisiaj do ASO i zgłosiłem te objawy + była jeszcze jedna akcja serwisowa, bo już na samej końcówce gwarancji, bo chciałem mieć spokój na kolejne 1-2 lata.
Wymienili olej w skrzyni i podgrali nowy soft, ale podobno jeszcze dalej jest coś nie tak i czekam na rozwój wypadków.

Rano nagrałem krótkie filmiki jak to się mniej więcej zachowuje - jazda w trybie Eco, lekko wciśnięty gaz (bez żadnego tam butowania) i taki oto efekt falowania - mniej więcej stałą prędkość / minimalne przyspieszanie na płaskim, które się powtarza co ok. 20-30 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=URVMwO8Uvhw
https://www.youtube.com/watch?v=sn9a7y3xTLM
 
 
Kiltman 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2019 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2024
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2024, 22:17   

Czy udało się rozwiązać problem. U mnie w outlanderze 2.0 benzyna auomat przebiegu 200k też faluja tylko w zakresie 150-200 obrotów. Czytałem gdzieś że może to być kwestia klimatyzacji, ale w moim czy z włączona czy wyłączona wyglada tak samo. To samo dzieje się gdy powoli przyspieszam np od 50 do 110 km/h. Mogę wrzucic film jesli w czyms pomoże. W ASO zasugerowali że moze to kwestia nowej benzyny e10 kazali zalac tunap 974, ale tez mimo zmiany na 98 niewiele się zmieniło. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak zdiagnozować usterkę będę wdzięczny za sugestie.
 
 
katanisk9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-05-2024, 20:56   

Kiltman napisał/a:
Czy udało się rozwiązać problem. U mnie w outlanderze 2.0 benzyna auomat przebiegu 200k też faluja tylko w zakresie 150-200 obrotów. Czytałem gdzieś że może to być kwestia klimatyzacji, ale w moim czy z włączona czy wyłączona wyglada tak samo. To samo dzieje się gdy powoli przyspieszam np od 50 do 110 km/h. Mogę wrzucic film jesli w czyms pomoże. W ASO zasugerowali że moze to kwestia nowej benzyny e10 kazali zalac tunap 974, ale tez mimo zmiany na 98 niewiele się zmieniło. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak zdiagnozować usterkę będę wdzięczny za sugestie.



Wiadomo coś? U mnie podobne objawy :(
 
 
HappyTrippy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2024
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-11-2024, 11:51   

katanisk9 napisał/a:
Kiltman napisał/a:
Czy udało się rozwiązać problem. U mnie w outlanderze 2.0 benzyna auomat przebiegu 200k też faluja tylko w zakresie 150-200 obrotów. Czytałem gdzieś że może to być kwestia klimatyzacji, ale w moim czy z włączona czy wyłączona wyglada tak samo. To samo dzieje się gdy powoli przyspieszam np od 50 do 110 km/h. Mogę wrzucic film jesli w czyms pomoże. W ASO zasugerowali że moze to kwestia nowej benzyny e10 kazali zalac tunap 974, ale tez mimo zmiany na 98 niewiele się zmieniło. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak zdiagnozować usterkę będę wdzięczny za sugestie.



Wiadomo coś? U mnie podobne objawy :(


Też mam to samo. Ktoś rozwiązał ten problem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.