Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej
Autor Wiadomość
pablol200 2009 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-08-2011, 18:46   oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej

zbliża się wielkimi krokami przegląd w mojej Elżbiecie HP, wyczytałem w instrukcji, że na 80tys. należy wymienić olej w mostach przednim i tylnym oraz w skrzyni redukcyjnej. Idąc dalej za tropem pogłębiłem wiedzę chcąc ustalić jakie oleje muszą się tam znaleźć.
W książce serwisowej tylko krótka informacja do mostów przód i tył 80W90(nie wiadomo czy minerał czy syntetyk?) API GL-5, a do sk.redukcyjnej 75W90 API-3(o wiele gorszy olej ze słabą normą , syn. czy minerał?również nie wiadomo). Trochę poszperałem w necie i tu zdziwienie otóż większość firm podaje różnie i tak np.:
Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 Fully Synthetic GL-4 i Gl-5,
Castrol EPX 80W90 mineralny z dodatkami syntetycznymi,
Quaker 75W90 synthetic itd.
Pamiętam też jak gdzieś(nie mogę znaleźć tego wątku teraz) na tym forum czytałem , że użytkownik L200 wymienił olej w mostach z mineralnego na synthetic i efekt był taki, że auto mniej paliło(chyba 1litr/100km). Z rozmowy z serwisem(moim zdaniem mają to gdzieś) dowiedziałem, że oni leją do mostów i skrzyni jeden i ten sam olej tj. mineralny shella 85W90. Tak więc jak widzicie co głowa to inna koncepcja! Osobiście chciałbym zmienić w mostach(przód i tył) na full synthetic API GL-5(to obecnie najwyższa norma dla olejów przekładniowych), a sk.redukcyjnej jeśli tylko można to przynajmniej jedną klasę wyżej z API GL-3 na 4 lub nawet na 5.
Proszę o rady, wymianę doświadczeń, może uwagi. Zaznaczam, że cena jest drugoplanową sprawą. W serwisie zgodzili się na własną dostawę oleju potrzebnego do wymiany.
 
 
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2011, 22:02   

Co klasyfikacji jakościowej nie będę się wypowiadał. Nie kombinuje. Leję taką klasyfikację, jaką zaleca instrukcja obsługi. Do skrzyni redukcyjnej SAE 75W85 API GL-3, do mostów SAE90 lub SAE80W API GL-5

Natomiast mała uwaga co do ilości oleju. W mojej książce stoi jak byk, że do tylnego mechanizmu różnicowego wchodzi 2,6 litra..... a weszło prawie 4 litry - więc przygotuj się na taką ewentualność i nie kupuj oleju na styk.

Pozdrawiam,
 
 
pablol200 2009 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-09-2011, 20:41   

czy nikt w szanownym gronie mitsumaniaków L200 nie wymieniał oleju w mostach? czy temat zupełnie nie ważny?
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 01-09-2011, 21:14   

temat ważny

właśnie elkę ogarniam po zakupie ale po kolei

najpierw rozrząd , układ kierowniczy/hamulcowy

zawieszenie/poduszki silnika i skrzyni

a kolejne to płyny
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
pablol200 2009 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-09-2011, 08:43   

Drodzy forumowicze ponawiam pytanie o oleje. Jeśli ktoś wymieniał w mostach lub w skrzyni redukcyjnej, to napiszcie na jaki olej?
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 29-09-2011, 19:07   

powinna być rozpiska co i ile na forum 4x4 w dziale mitsubishi
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 01-10-2011, 21:10   

Mobilube 1 shc 75W90 ok. 37 zl za litr i zima lato lux malina . Na 85W90 mialem problemy zima przy -18 w dol ale mimo oporow chodzilo. 75W90 nie nadaje sie do rajdow i ciagniecia plugu ale do jazdy szosowej od -25 do +40st C mi pasuje, niech sie wypowiedza koledzy co sadza, pozdro
 
 
pablol200 2009 
Nowy Forumowicz

Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-10-2011, 14:19   

dziękuję za opinie. W końcu zdecydowałem się na Mobil 75/90 shc. Ze wstępnych obserwacji spalanie spadło o ok. 1l. Mniejszego hałasu nie zaobserwowałem. Większość tras u mnie to asfalt, więc myślę że będzie dobrze. Do dziś nie wiem dlaczego serwis w skrzyni redukcyjnej wskazuje na oleje z grupy GL-3. Gdyby ktoś wiedział to proszę o komentarz. Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 22-10-2011, 21:46   

Wszystkim z podobnymi dylematami polecam wątek:
www.forum.subaru.pl/viewt...w=unread#unread
A ponadto wyszukiwarkę olejów:
opieoils.co.uk (rożne oleje)
lub
millers.pl (tylko millers).

Pozdrawiam
_________________
jajacek
 
 
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2011, 00:43   

Witam, na jednym z for znalazłem link do opracowania - "Oleje przekładniowe - poradnik".

Oleje przekładniowe - poradnik

Jest tam z grubsza objaśnione dlaczego należy stosować oleje danej klasyfikacji API zalecanej przez producenta. Mam nadzieję, że rozwieje to wszelkie wątpliwości.
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 07-12-2011, 20:31   

Ja po 70 tys. dyfry i rozdzielacz zalałem shell sf 5288 w lepkości 75w80 GL4 . Spojrzałem na tabelkę ze strony milersoil, gdzie stoi, że przekładniowy jest jeden rodzaj. W instrukcji jest inaczej, ale już było za późno i nie chciało mi się zmieniać. Pozytywem tego było, że lżej mi się przepycha wajchę od napędów w pozycje 4x4 podczas ruchu pojazdu.
Spadło zużycie paliwa - średnio 1 - 1,3 litr, ale to pewnie przez założony termostat automatu i nowy atf milermatic atf sp III .
pozdr
 
 
Lukas82 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: B-stok
Wysłany: 17-10-2013, 15:40   

no już człowiek głupieje trochę ... planowałem zalać MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5, ale co widzę:

Cytat:
Specjalnie zaprojektowany do skrzyń biegów, w których ciężko zmienia się biegi. Wszystkie skrzynie biegów i hipoidalne tylne mosty bez blokady mechanizmu różnicowego. W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu, należy stosować MOTUL 90PA.


jak jest różnica? Półsyntetyk MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5 kosztuje około 40zł za litr, natomiast mineralny Motul 90PA jest tańszy - bo około 50zł za 2 litry. Cena oczywiście nie gra tu dla mnie roli, liczy się dobro auta. Poradźcie coś ... czy olać sobie ten Motul i poszukać czegoś innego? Iść za "instrukcyjną" GL-3, czy wziąć GL-5? Syntetyk, półsyntetyk, mineralny ...

[ Dodano: 02-10-2014, 23:32 ]
podbijam temat - ma ktoś jakieś konkretne rady i propozycje?
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 15-01-2015, 19:19   

Witam odświezam temat odnośnie skrzyni i reduktora to w instrukcji podany jest 75w85 gl-3 , a czy moze byc gl-4 bo gl-3 ciezko znalezc , w instrukcji pisze tez ze do tylnego mostu miesci sie 2,6 litra a kolega Arapaho zmieścił 4l to czy mam wlewać ile sie zmiesci czy tylko do tego korka? tym temacie jestem zielony
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
orzel720 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: z mamusi
Wysłany: 13-01-2016, 20:19   

Minął rok a tutaj cisza...

Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.

BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał...
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 13-01-2016, 21:30   

orzel720 napisał/a:
Minął rok a tutaj cisza...

Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.

BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał...

Wymieniałem w zeszłym roku , weszło tyle ile w instrukcji.Oleje kupiłem u siebie w sklepie motoryzacyjnym,wymieniał mi zaprzyjaźniony serwis 4x4. Skrzynia rozdzielcza potocznie jest nazywana reduktorem. Ile i jakie oleje znajdziesz w instrukcji.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.