oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej |
Autor |
Wiadomość |
pablol200 2009
Nowy Forumowicz
Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-08-2011, 18:46 oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej
|
|
|
zbliża się wielkimi krokami przegląd w mojej Elżbiecie HP, wyczytałem w instrukcji, że na 80tys. należy wymienić olej w mostach przednim i tylnym oraz w skrzyni redukcyjnej. Idąc dalej za tropem pogłębiłem wiedzę chcąc ustalić jakie oleje muszą się tam znaleźć.
W książce serwisowej tylko krótka informacja do mostów przód i tył 80W90(nie wiadomo czy minerał czy syntetyk?) API GL-5, a do sk.redukcyjnej 75W90 API-3(o wiele gorszy olej ze słabą normą , syn. czy minerał?również nie wiadomo). Trochę poszperałem w necie i tu zdziwienie otóż większość firm podaje różnie i tak np.:
Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 Fully Synthetic GL-4 i Gl-5,
Castrol EPX 80W90 mineralny z dodatkami syntetycznymi,
Quaker 75W90 synthetic itd.
Pamiętam też jak gdzieś(nie mogę znaleźć tego wątku teraz) na tym forum czytałem , że użytkownik L200 wymienił olej w mostach z mineralnego na synthetic i efekt był taki, że auto mniej paliło(chyba 1litr/100km). Z rozmowy z serwisem(moim zdaniem mają to gdzieś) dowiedziałem, że oni leją do mostów i skrzyni jeden i ten sam olej tj. mineralny shella 85W90. Tak więc jak widzicie co głowa to inna koncepcja! Osobiście chciałbym zmienić w mostach(przód i tył) na full synthetic API GL-5(to obecnie najwyższa norma dla olejów przekładniowych), a sk.redukcyjnej jeśli tylko można to przynajmniej jedną klasę wyżej z API GL-3 na 4 lub nawet na 5.
Proszę o rady, wymianę doświadczeń, może uwagi. Zaznaczam, że cena jest drugoplanową sprawą. W serwisie zgodzili się na własną dostawę oleju potrzebnego do wymiany. |
|
|
|
 |
Arapaho
Forumowicz

Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 91 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2011, 22:02
|
|
|
Co klasyfikacji jakościowej nie będę się wypowiadał. Nie kombinuje. Leję taką klasyfikację, jaką zaleca instrukcja obsługi. Do skrzyni redukcyjnej SAE 75W85 API GL-3, do mostów SAE90 lub SAE80W API GL-5
Natomiast mała uwaga co do ilości oleju. W mojej książce stoi jak byk, że do tylnego mechanizmu różnicowego wchodzi 2,6 litra..... a weszło prawie 4 litry - więc przygotuj się na taką ewentualność i nie kupuj oleju na styk.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
pablol200 2009
Nowy Forumowicz
Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-09-2011, 20:41
|
|
|
czy nikt w szanownym gronie mitsumaniaków L200 nie wymieniał oleju w mostach? czy temat zupełnie nie ważny? |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 01-09-2011, 21:14
|
|
|
temat ważny
właśnie elkę ogarniam po zakupie ale po kolei
najpierw rozrząd , układ kierowniczy/hamulcowy
zawieszenie/poduszki silnika i skrzyni
a kolejne to płyny |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
pablol200 2009
Nowy Forumowicz
Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-09-2011, 08:43
|
|
|
Drodzy forumowicze ponawiam pytanie o oleje. Jeśli ktoś wymieniał w mostach lub w skrzyni redukcyjnej, to napiszcie na jaki olej? |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29-09-2011, 19:07
|
|
|
powinna być rozpiska co i ile na forum 4x4 w dziale mitsubishi |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 01-10-2011, 21:10
|
|
|
Mobilube 1 shc 75W90 ok. 37 zl za litr i zima lato lux malina . Na 85W90 mialem problemy zima przy -18 w dol ale mimo oporow chodzilo. 75W90 nie nadaje sie do rajdow i ciagniecia plugu ale do jazdy szosowej od -25 do +40st C mi pasuje, niech sie wypowiedza koledzy co sadza, pozdro |
|
|
|
 |
pablol200 2009
Nowy Forumowicz
Auto: l200 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-10-2011, 14:19
|
|
|
dziękuję za opinie. W końcu zdecydowałem się na Mobil 75/90 shc. Ze wstępnych obserwacji spalanie spadło o ok. 1l. Mniejszego hałasu nie zaobserwowałem. Większość tras u mnie to asfalt, więc myślę że będzie dobrze. Do dziś nie wiem dlaczego serwis w skrzyni redukcyjnej wskazuje na oleje z grupy GL-3. Gdyby ktoś wiedział to proszę o komentarz. Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 22-10-2011, 21:46
|
|
|
Wszystkim z podobnymi dylematami polecam wątek:
www.forum.subaru.pl/viewt...w=unread#unread
A ponadto wyszukiwarkę olejów:
opieoils.co.uk (rożne oleje)
lub
millers.pl (tylko millers).
Pozdrawiam |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
Arapaho
Forumowicz

Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 91 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2011, 00:43
|
|
|
Witam, na jednym z for znalazłem link do opracowania - "Oleje przekładniowe - poradnik".
Oleje przekładniowe - poradnik
Jest tam z grubsza objaśnione dlaczego należy stosować oleje danej klasyfikacji API zalecanej przez producenta. Mam nadzieję, że rozwieje to wszelkie wątpliwości. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-12-2011, 20:31
|
|
|
Ja po 70 tys. dyfry i rozdzielacz zalałem shell sf 5288 w lepkości 75w80 GL4 . Spojrzałem na tabelkę ze strony milersoil, gdzie stoi, że przekładniowy jest jeden rodzaj. W instrukcji jest inaczej, ale już było za późno i nie chciało mi się zmieniać. Pozytywem tego było, że lżej mi się przepycha wajchę od napędów w pozycje 4x4 podczas ruchu pojazdu.
Spadło zużycie paliwa - średnio 1 - 1,3 litr, ale to pewnie przez założony termostat automatu i nowy atf milermatic atf sp III .
pozdr |
|
|
|
 |
Lukas82
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 17-10-2013, 15:40
|
|
|
no już człowiek głupieje trochę ... planowałem zalać MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5, ale co widzę:
Cytat: | Specjalnie zaprojektowany do skrzyń biegów, w których ciężko zmienia się biegi. Wszystkie skrzynie biegów i hipoidalne tylne mosty bez blokady mechanizmu różnicowego. W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu, należy stosować MOTUL 90PA. |
jak jest różnica? Półsyntetyk MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5 kosztuje około 40zł za litr, natomiast mineralny Motul 90PA jest tańszy - bo około 50zł za 2 litry. Cena oczywiście nie gra tu dla mnie roli, liczy się dobro auta. Poradźcie coś ... czy olać sobie ten Motul i poszukać czegoś innego? Iść za "instrukcyjną" GL-3, czy wziąć GL-5? Syntetyk, półsyntetyk, mineralny ...
[ Dodano: 02-10-2014, 23:32 ]
podbijam temat - ma ktoś jakieś konkretne rady i propozycje? |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 15-01-2015, 19:19
|
|
|
Witam odświezam temat odnośnie skrzyni i reduktora to w instrukcji podany jest 75w85 gl-3 , a czy moze byc gl-4 bo gl-3 ciezko znalezc , w instrukcji pisze tez ze do tylnego mostu miesci sie 2,6 litra a kolega Arapaho zmieścił 4l to czy mam wlewać ile sie zmiesci czy tylko do tego korka? tym temacie jestem zielony |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
orzel720
Nowy Forumowicz
Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: z mamusi
|
Wysłany: 13-01-2016, 20:19
|
|
|
Minął rok a tutaj cisza...
Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.
BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał... |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:30
|
|
|
orzel720 napisał/a: | Minął rok a tutaj cisza...
Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.
BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał... |
Wymieniałem w zeszłym roku , weszło tyle ile w instrukcji.Oleje kupiłem u siebie w sklepie motoryzacyjnym,wymieniał mi zaprzyjaźniony serwis 4x4. Skrzynia rozdzielcza potocznie jest nazywana reduktorem. Ile i jakie oleje znajdziesz w instrukcji. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
|