Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Kontrolka "chk eng", całkowity brak mocy
Autor Wiadomość
CertifiedHero 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 22-12-2021, 09:09   [3.2 DID] Kontrolka "chk eng", całkowity brak mocy

Witam,
zaczęły się u mnie dziać dziwne rzeczy. Przez kilka dni pali się kontrolka chk eng, potem znika na kilka dni, potem znowu się zapala... Czasami przy zapalonej kontrolce auto potrafi całkowicie stracić moc. Mam lekko pod górkę do domu to raz myślałem że nie podjadę. Gaz do dechy i nic. By po chwili ten objaw zniknął, a auto jeździło normalnie. Jeśli jest brak mocy to przy gaszeniu silnika mocno telepie budą. I tak już miałem kilka razy. Raz nawet zapaliła się kontrolka trakcji (+ brak mocy), ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy zniknęły. Torque wywala błąd P2009 - "Intake Manf Runner Control Circuit Low bank1 a)". Co może być przyczyną? EGR, zapchany kolektor dolotowy? Na zimnym silniku przy przyspieszaniu słychać też czasami takie rzężenie, jakby jakiś rezonans czy wibracje.... (przy obrotach ok. 2000-2500). Z góry dziękuję za wszelką pomoc i porady!
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2021, 13:25   

Na początek zainteresowałbym się przepustnicą/klapą gaszącą.
 
 
CertifiedHero 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 03-01-2022, 20:37   

Wymieniłem EGR - problem braku mocy zniknął, samochód jeździ elegancko (a był już praktycznie unieruchomiony). Błąd P2009 wyeliminowała wymiana elektrozaworu (swirl valve control solenoid). Pozostała tylko ta dziwna praca silnika (dźwięk). Dam może pacjenta na regulację zaworów, bo tego to już nie chcę się sam podejmować. Dobrze pamiętam że powinno być 0,15 na oba ustawione?
 
 
Mscw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-01-2022, 21:38   

U mnie przy takich objawach był zapchany DPF.
_________________
Mdcw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.