 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Kontrolka "chk eng", całkowity brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
CertifiedHero
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 9 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 22-12-2021, 09:09 [3.2 DID] Kontrolka "chk eng", całkowity brak mocy
|
|
|
Witam,
zaczęły się u mnie dziać dziwne rzeczy. Przez kilka dni pali się kontrolka chk eng, potem znika na kilka dni, potem znowu się zapala... Czasami przy zapalonej kontrolce auto potrafi całkowicie stracić moc. Mam lekko pod górkę do domu to raz myślałem że nie podjadę. Gaz do dechy i nic. By po chwili ten objaw zniknął, a auto jeździło normalnie. Jeśli jest brak mocy to przy gaszeniu silnika mocno telepie budą. I tak już miałem kilka razy. Raz nawet zapaliła się kontrolka trakcji (+ brak mocy), ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy zniknęły. Torque wywala błąd P2009 - "Intake Manf Runner Control Circuit Low bank1 a)". Co może być przyczyną? EGR, zapchany kolektor dolotowy? Na zimnym silniku przy przyspieszaniu słychać też czasami takie rzężenie, jakby jakiś rezonans czy wibracje.... (przy obrotach ok. 2000-2500). Z góry dziękuję za wszelką pomoc i porady! |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2021, 13:25
|
|
|
Na początek zainteresowałbym się przepustnicą/klapą gaszącą. |
|
|
|
 |
CertifiedHero
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 9 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 03-01-2022, 20:37
|
|
|
Wymieniłem EGR - problem braku mocy zniknął, samochód jeździ elegancko (a był już praktycznie unieruchomiony). Błąd P2009 wyeliminowała wymiana elektrozaworu (swirl valve control solenoid). Pozostała tylko ta dziwna praca silnika (dźwięk). Dam może pacjenta na regulację zaworów, bo tego to już nie chcę się sam podejmować. Dobrze pamiętam że powinno być 0,15 na oba ustawione? |
|
|
|
 |
Mscw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2022 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-01-2022, 21:38
|
|
|
U mnie przy takich objawach był zapchany DPF. |
_________________ Mdcw |
|
|
|
 |
|
|