Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka
Autor Wiadomość
tayfun
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 11:17   [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka

Witam,
Wczoraj wreszcie nastał ten dzień, w którym to przyjechałem pod bramę swojego domu pieknym Mitsubishi Galantem z 98 r. Sport Edition ( 184 tys. km). Jednak jak to zawsze bywa przy uzywanych autach ma on kilka drobnych wad, dlatego mam kilka pytań:

1) Autko przyspiesza ładnie, ale tylko do 170km/h. Ciężko jest rozpędzić autko powyżej tej prędkości. Czy jest to wina opon?? mam założone 215/45 17 cali? Dodam jeszcze ze autko było serwisowane w niemczech w aso, wiec zdaje sie ze powinno byc w 100 % sprawne, nic tam nie stuka i nie burczy.

2) Zegarek elektroniczny co jakis czas mi sie resetuje, zauważyłem to dopiero jak wracałem do domu, maksymalnie wytrzymał bez resetowania 2 godziny. Czym to może być spowodowane??

3)Ostatnia sprawa która wkurzyła mnie najbardziej - nie działa pilocik do zamka centralnego?? Wymieniłem baterie i nic. Co trzeba w tym wypadku zrobić??

Prosze o pomoc, z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 11:24   

przede wszystkim pilota sie nie programuje (w procesie produkcji tak, ale nie o to tu chodzi), kod w pilocie skladowany jest w nieulotnej pamieci, utrata baterii nawet na lata nie ma wplywu na pozniejsza prace pilota. wchodzac w tryb programowania odbiornika pilota mozna zaprogramowac kody identyfikujace do max 2 pilotow.
proces nauki odbiornika wyglada tak:
1. zaplon na OFF, zamknac wszystkie drzwi.
2. masa na pin numer 1 konektora serwisowego - poczytaj o odczycie bledow kontrolnych ECU.
3. przed uplywem 10 sekund od wykonania kroku 2:
-zaplon na ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda)
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wejscia w tryb nauki

Kod:

WYKRES CZASU WEJSCIA W TRYB PROGRAMOWANIA

     X tu zaczyna sie 10 sekund              X tu konczy

-----X---------------------------------------X---------- CZAS
 1
     O
          o   x   o   x   o   x
                                 @
1- zaplon na OFF i zamkniecie drzwi
O- oznacza podlaczenie pinu 1 konektora serwisowego do masy                             
o- oznacza zaplon w pozycje ACC ON (1 sekunda)
x- oznacza zaplon w pozycje OFF (1 sekunda)
@- oznacza potwierdzenie zamkiem


4. nacisnac przycisk na pilocie w celu wyslania sygnalu inicjujacego, w ciagu nastepnych 10 sekund nacisnac jeszcze razy w celu weryfikacji kodu nastepnie nacisnac po raz trzeci w celu zapisania kodu.
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wlasciwej procedury nauki.
Kod:

WYKRES CZASU DO PROGRAMOWANIA-NALEZY NACISNAC 3 RAZY NIE 2

     X tu zaczyna sie 10 sekund              X tu konczy

-----X---------------------------------------X------------------------ CZAS
     o          o          o
                             @
                                                              @'
o- oznacza nacisniecie pilota
@- oznacza potwierdzenie zamkiem
@'- wystapienie tego potwierdzenia ZAMIAST @ (w idelanym przypadku wystapia oba), czyli po uplywie 10 sekund/wyjsciu z trybu oznacza blad skladowej kodu, defekt przycisku pilota, brak zasilania pilota ect. przycisk pilota mozna nacisnac i 5 razy dla pewnosci poniewaz nie ma tu mozliwosci pelnej diagnozy.

5. zaprogramowac w ciagu minuty (opcjonalnie) drugi kod dla zapasowego transmitera.
nalezy zakonczyc proces nauki poprzez: nauke kodu drugiego nadajnika, otwarcie drzwi, odlaczenie masy z pinu 1 konektora serwisowego lub wlaczenie zaplonu w pozycje ON.
6. zaplon w pozcje OFF, odlaczamy mase z pinu 1 konektora serwisowego
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 17-10-2007, 15:13, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 11:41   

Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic.
 
 
Amator Galanta
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 12:44   

allias napisał/a:
Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic.

popieram
Czy można nauczyć centralny zamek kodów innego pilota niż dedykowany??
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 13:55   

no ja nie moge nic przykleic ale jesli ktos moze/chce to niech to zrobi.
trzeba by znac czestotliwosc na jakiej dzialaja i sam sposob kodowania. ogolnie gra wymagajaca troche sprzetu i czasu. poniewaz szanse na to ze wystapi zgodnosc sa znikome a wrecz zerowe. mozna by przeprogramowac oczywiscie sam chip nadajnika ale przypuszczam ze taniej bylo by zainstalowac prosty odbiornik z pilotem (120 PLN i moze godzina roboty).
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 08:45   

skoro pilot nie dziala to nic juz zepsuc nie mozesz, nic nie wymazesz tez z pamieci nie boj sie. dwa scenariusze:
1. nie uda sie zaprogramowac ze wzgledu na istniejaca usterke w systemie lub niewlascie wykonana procedure. przynajmniej podzielisz sie z nami obserwacjami, a juz na pewno nic nie uszkodzisz
2. zaoszczedzisz pieniazki i czegos sie nauczysz nie mowiac o lizaniu ego
 
 
korek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 09:36   

tayfun napisał/a:
Jednakże myśle że na na oponkach 195/50/16 autko byłoby bardziej dynamiczne.
Co o tym sądzicie?? Jakie są zależności miedzy szerokością opon a osiągami/spalaniem??


masz rację na mniejszych kołach bedzie bardziej dynamiczne...
na początku miałem 195/60/15 i mogę powiedzieć że mój rekin był wściekły. jak założyłem 215/50/17 - przód i 235(bo takie miałem)/ 45/17 - tył to misiek zrobił się mułowaty... :doubt:
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 10:19   

Jak kupiłem felgi były na nich opony 205/45/17 i było suppper odejście ale realia(stan dróg) zmusiły do zmiany opon na 215/50/17 i jest wolniej(odejście) ale komfort jazdy zupełnie inny. :badgrin: Myślę, że złotym środkiem jest 205/50/17
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 11:17   

205/45/17 wysokosc profilu gumy ma 92mm 215/50/17 ma 108mm wysokosci a 205/50/17 ma 103mm
a moze warto jesli nie jest istotne spalenie zalozyc 215/45/17(97mm profilu) lub 225/45/17(101mm wysokosci profilu) (profil liczony przy zerowym zuzyciu opon jesli w gre wchodza uzywki bedzie to roznica adekwatna do zuzycia to nie sa jakies szokujace roznice miedzy rozmiarami jakie podales ale zapewne odczuwalne ! ja wczesniej jezdzilem na 215/40/16(86mm profilu)nie uwazam zeby to byla porazka przez 4 lata nawet nie drasnalem felgi nie mowiac o zgieciu !!! jesli chodzi o komfort robi sie znaczniejsza roznica jesli zalozy sie sportowe zawieszenie obnizajace o 6 cm do fabrycznie obnizonego o 2cm golfa Gti hehe ale dalem rade pojezdzic choc pewne ulice omijalem duzym ŁUUUUUKIEM
kwestia wyboru to zawsze jest kwestia uzytkownika ja wybralbym 215/45/17
 
 
tayfun
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 13:52   

Odnośnie pilota

Wykonałem następujące czynności:
1) Zlokalizowałem pin nr 1
2) Wszedłem do środka, zamknęłem wszystkie szyby i drzwi
3) Podpiełem mase do pin 1
3) ACC - OFF, ACC - OFF, ACC - OFF
4) Centralka zamknęła się i otworzyła
5) wciskam przycisk pilota, potem drugi raz
6) Zapłon na ON, ale nie uruchamiam silnika, potem spowrotem na OFF
7) Znowu centralka sie zamyka i sie otwiera
8) Odłączam mase z pinu 1 i nic

Sterowanie pilotem dalej nie działa;/ Czy coś robie źle??
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 15-09-2007, 22:15   

Mam podobne jazdy z pilotem. Pilot niby działa, diodka miga ale ani nie otwiera ani nie zamyka. Niedawno jeszcze działał sporadycznie. Zauważyłem, że switche w pilocie były lekko wgniecione ale niby działały. Wymagały jedynie specyficznego wciśniięcia. Obawiam się, że problem nie leży w centralce, ani programowaniu, a jedynie w samym pilocie. Niestety nic mi nie przychodzi do głowy. Podmieniałem switche w pilocie i nie pomogło. Co ciekawe, póki pilot działał, działał z daleka, z bliska nierzadko nie "łapał"
PLPynton praktycznie wszystkie piloty działają na jednej częstotliwości, jest to 433 MHz, różnica jest w kodzie (protokole komunikacyjnym). Gdybyśmy wiedzieli, jaki chip siedzi w centralce pewnie można by dobrać pilota. Lub chociaż wiedza, jaka firma opracowała centralkę chyba, że jest to myśl Mitsubishi Electric, wtedy może to być rozwiązanie firmowe, jedyne w swoim rodzaju.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 22:41   

Jesli ktos ma wolne 299,- to proponuje Exusa V3100 i wtedy bedzie pilot i otwieral zamki i powiadamial co sie dzieje z autem i mozna odpalac zdalnie samochod (czyli w zime wsiadamy juz do zagrzanego auta) i pare innych fajnych funkcji. Trzeba tylko miec smykalke, zeby go podlaczyc, chyba ze mamy wolne kolejne 2-3 stowki to po klopocie :?
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 18-09-2007, 07:54   

Amator Galanta napisał/a:
allias napisał/a:
Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic.

popieram
dodano do FAQ :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2007, 13:11   

z tego co widzialem (po wygladzie pilota) i czytalem komentarze ludzi kupujacych, to jest to chinczyk jakis.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 18:41   

Veggita2k napisał/a:
A tak prosciej to może mi ktoś powiedzieć gdzie mam znaleśc ten pin 1 w moim galancie bo zielony jestem :P

Na zlaczu OBD-2 ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.