Wyprogramowanie sondy Lambda z ECU |
Autor |
Wiadomość |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-04-2022, 17:49 Wyprogramowanie sondy Lambda z ECU
|
|
|
Dzień dobry. Jak w temacie, czy wie ktoś jak wyprogramować sondę lambda lub który układ usunąć z ECU by skutecznie pozbyć się błędu Sondy? A może jest jakaś inna metoda. Carisma 1996r 1.6 GLX. ECU MD329097. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2022, 18:03
|
|
|
A nie taniej i pewniej będzie zmienić sondę? Uważam, że nie ma prostej metody by zrobić to softwareowo w ECU. |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-04-2022, 18:05
|
|
|
Problem leży w tym że nie mam katalizatora tylko wspawaną strumienicę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2022, 18:18
|
|
|
To może warto pojechać do montera instalacji LPG - może będą mieli na stanie emulator lambdy? - bo widzę, że to chodzi o sondę korekcyjną? Odepniesz wtyczkę w tunelu i podłączysz emulator w to miejsce. |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-04-2022, 18:37
|
|
|
Właśnie też zastanawiałem się nad emulatorem ale nie wiem czy w tym sterowniku jest synchronizacja co daje mi obawy. Jakby były schematy i opis wyjść tego ECU to bym sobie poradził. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2022, 19:00
|
|
|
Zmień sondę bo regulacyjna jest niezbędna nawet przy LPG. To że nie masz kata nie ma dla tej sondy znaczenia. Problem był by jak byś miał drugą sondę za katalizatorem ale to w autach po 2001 więc Ciebie nie dotyczy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-04-2022, 19:25
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Zmień sondę bo regulacyjna jest niezbędna nawet przy LPG. To że nie masz kata nie ma dla tej sondy znaczenia. Problem był by jak byś miał drugą sondę za katalizatorem ale to w autach po 2001 więc Ciebie nie dotyczy |
Czyli muszę wspawać w strumienicę gniazdo sondy i ją po prostu wpiąć. Dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2022, 21:27
|
|
|
Tak, wspawaj gwint, może być zaraz przed strumienicą. Ta sonda podaje informacje o składzie mieszanki dla sterownika silnika i sterownik na podstawie tego sygnały wprowadza odpowiednie korekty. Działa to zarówno na benzynie i na LPG, jak wywalisz sondę to system będzie działał w trybie awaryjnym według sztywnych map, będzie wtedy więcej palił i będzie mniejsza moc i będzie spory problem z regulacją instalacji LPG. |
|
|
|
 |
|