Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Korektor siły hamowania
Autor Wiadomość
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 09:18   [EAxx] Korektor siły hamowania

czy do EA5A pasuje korektor hamowania od innego modelu, np od E5XX, albo od jakiegoś powiedzmy colta? może ktoś akurat rozwiązywał już sobie taki problem. :?:
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-12-2010, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-12-2010, 22:33   [EA5A/W 2.5] Gdzie dokładnie jest korektor siły hamowania?

Mam taki problem, że mam wyciek płynu hamulcowego z tego miejsca - tego, czyli dokładnie za filtrem paliwa. Niestety nie jestem w stanie dokładnie sprawdzić, co tam się znajduje - planuję wymienić przewody hamulcowe na tył, lecz muszę wiedzieć, czy w tym miejscu jest korektor siły hamowania czy też nic tam nie ma.
Będę brał przewody miedziane, wzmacniane (lepiej się zarabia końcówki).
Jakieś propozycje? - ktoś przerabiał już ten temat w EA5A?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2010, 22:44   

Korektor, a raczej zawór proporcjonalny znajduje się na ścianie grodziowej, bardziej z prawej strony na dole, od niego wychodzą przewody i idą prosto aż do elastycznych przewodów zasilajacych tylne zaciski

Część tylna wygląda tak:


Część przednia tak (55876 - zawór proporcjonalny/korektor):


A koło zbiornika jest filtr paliwa :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-12-2010, 07:15   

Dzięki Robertdg - właśnie na Ciebie liczyłem. Schemat oglądałem, ale mam jakiś stary - tzn. tylko poglądowy, bez zaznaczenia wszystkich zawiłości drogi przewodu.
Czyli od pompy ABS przewód idzie do zaworu i dopiero potem do kół?
Faktycznie na dole ściany grodziowej jest to ustrojstwo, ale wolałem zapytać - u mnie przewód pociekł dokładnie w miejscu za filtrem paliwa; jest tam wszystko słabo widoczne, więc miałem dylemat czy może są tam jakieś elementy elastyczne czy inne :)
Widać, że nic takiego tam nie występuje - tylko sztywny przewód.
Czy ktoś zna wymiary przewodów tylnych? - katalog podaje tylko symbole 330, 430 - być może są to długości wyrażone w cm.

PS.robertdg - niestety nie mogę dać Ci pomógł - nie mój temat. Zresztą i tak masz za dużo - właśnie zauważyłem, że mnie przegoniłeś :P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-12-2010, 09:42   

Krzyzak napisał/a:
Czyli od pompy ABS przewód idzie do zaworu i dopiero potem do kół?
Tak

Krzyzak napisał/a:
u mnie przewód pociekł dokładnie w miejscu za filtrem paliwa; jest tam wszystko słabo widoczne, więc miałem dylemat czy może są tam jakieś elementy elastyczne czy inne :)
Normalka, dopada to także generacje wcześniejszą, wcześniej czy później kazdego EA to trafi.

Wymiary częściowo możesz sprawdzić tutaj http://pwpnet.pl/index.php?l=pl

Na ile ona się pokrywają z rzeczywistością, to bladego pojecia nie mam, ale w generacji wcześniejszej, jak z kolegą wymienialiśmy przewody, z tym, ze tam zawór jest umieszczony wyzej na ścianie, to najdłuższy przewód był 5m i starczył na styk, od korektora do tylnego lewwego koła, ponadto wszystko zalezy od tego jak będziesz formował przewód, ja formowałem zgodnie z kształtem oryginału i nie demontowałem zbiornika (da się :-) )

Krzyzak napisał/a:
niestety nie mogę dać Ci pomógł - nie mój temat. Zresztą i tak masz za dużo - właśnie zauważyłem, że mnie przegoniłeś :P
Wporządku, płakał nie będe, nie Ty pierwszy i nie ostatni ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-12-2010, 12:39   

robertdg napisał/a:
Wymiary częściowo możesz sprawdzić tutaj http://pwpnet.pl/index.php?l=pl
wychodzi, że dobrze myślałem - 330 cm i 430 cm
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 20-04-2011, 09:50   

jak jest z tym korektorem?? może się on zepsuć?? z tego co widzę jest statyczny, już mnie tak wkur..... ten tył ze tak słabo hamuje ze muszę coś w końcu z tym zrobić, podejrzewam ze wymiana na drugi i tak nic nie pomoże,
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 20-04-2011, 10:00   

fiole1 napisał/a:
jak jest z tym korektorem?? może się on zepsuć?? z tego co widzę jest statyczny, już mnie tak wkur..... ten tył ze tak słabo hamuje ze muszę coś w końcu z tym zrobić, podejrzewam ze wymiana na drugi i tak nic nie pomoże,


fakt słabo tył hamuje , ostatnio mechanik w warsztacie pytał się czy w ogóle nim jeżdżę jak zobaczył tylne tarcze lekko przytarte
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 20-04-2011, 10:15   

a moze w rożnych galach był rożny typ korektora (rożne proporcje siły hamowania)
w zależności od np silnika itp, w IC nie widzę jako części, jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to większe tarcze z tyłu do wyrównania proporcji, ale koszty......
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-04-2011, 14:36   

U mnie tył ładnie hamuje, tarcze równo wytarte, ładnie się świecą. Przeczyśćcie prowadnice zacisków, jak mi się zapiekły to tył prawie nie hamował.
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 20-04-2011, 15:44   

Hugo napisał/a:
U mnie tył ładnie hamuje, tarcze równo wytarte, ładnie się świecą. Przeczyśćcie prowadnice zacisków, jak mi się zapiekły to tył prawie nie hamował.




też tak myślałem, pościągane koła, prowadnice leciutko chodzą tłoczki tak samo, nic nie zapieczone, wszystkie 4 sprawdzałem, i dlatego zacząłem szukać dalej, jedyne co mi do głowy przyłazi to ten nieszczęsny korektor, ewidentnie widać ze tył słabiej hamuje,
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2011, 16:07   

Nie ma kto takiego zużytego korektora na zbyciu?
Można zawsze rozwiercić kanał w korektorze na tylne hamulce. Tylko musiałbym mieć jeden zużyty na próbę.
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2011, 16:09   

pitbu77, to samo jakby kupić przelotki i skręcić rurki do kupy, bez pitu pitu z rozwiercaniem kanałów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 21-04-2011, 12:53   

robertdg napisał/a:
pitbu77, to samo jakby kupić przelotki i skręcić rurki do kupy, bez pitu pitu z rozwiercaniem kanałów


tak myślę, są jakieś przeciwwskazania aby to zrobić przy sprawnie działającym systemie ABS?? bo jakoś nic mi do głowy nie przychodzi poza tym ze tylna oś będzie częściej blokowana gdzie ABS i tak zareaguje.
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 21-04-2011, 13:54   

No właśnie ciekawe czy ma to jakikolwiek sens?
Teoretycznie jeśli zwiększymy siłe hamowania na tylnej osi i tak niewiele to zmieni bo abs będzie załączał się szybciej.
Problem jest w rozkładzie masy i sztywności zawieszenia. Szczególnie w 2.5v6 gdzie silnik wysunięty jest do przodu i ułożony w taki sposób, że zaburzony jest rozkład masy tył przód.
Często jeżdzę e39 i hamowanie jest znacznie lepsze, pomimo podobnej średnicy tarcz, silnik ułożony jest bliżej ściany grodziowej, poza tym napęd na tył sprawiają, że masa rozłożona jest bardziej równomiernie.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.