 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Korektor siły hamowania |
Autor |
Wiadomość |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 09:18 [EAxx] Korektor siły hamowania
|
|
|
czy do EA5A pasuje korektor hamowania od innego modelu, np od E5XX, albo od jakiegoś powiedzmy colta? może ktoś akurat rozwiązywał już sobie taki problem. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-12-2010, 00:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2010, 22:33 [EA5A/W 2.5] Gdzie dokładnie jest korektor siły hamowania?
|
|
|
Mam taki problem, że mam wyciek płynu hamulcowego z tego miejsca - tego, czyli dokładnie za filtrem paliwa. Niestety nie jestem w stanie dokładnie sprawdzić, co tam się znajduje - planuję wymienić przewody hamulcowe na tył, lecz muszę wiedzieć, czy w tym miejscu jest korektor siły hamowania czy też nic tam nie ma.
Będę brał przewody miedziane, wzmacniane (lepiej się zarabia końcówki).
Jakieś propozycje? - ktoś przerabiał już ten temat w EA5A? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-12-2010, 22:44
|
|
|
Korektor, a raczej zawór proporcjonalny znajduje się na ścianie grodziowej, bardziej z prawej strony na dole, od niego wychodzą przewody i idą prosto aż do elastycznych przewodów zasilajacych tylne zaciski
Część tylna wygląda tak:
Część przednia tak (55876 - zawór proporcjonalny/korektor):
A koło zbiornika jest filtr paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2010, 07:15
|
|
|
Dzięki Robertdg - właśnie na Ciebie liczyłem. Schemat oglądałem, ale mam jakiś stary - tzn. tylko poglądowy, bez zaznaczenia wszystkich zawiłości drogi przewodu.
Czyli od pompy ABS przewód idzie do zaworu i dopiero potem do kół?
Faktycznie na dole ściany grodziowej jest to ustrojstwo, ale wolałem zapytać - u mnie przewód pociekł dokładnie w miejscu za filtrem paliwa; jest tam wszystko słabo widoczne, więc miałem dylemat czy może są tam jakieś elementy elastyczne czy inne
Widać, że nic takiego tam nie występuje - tylko sztywny przewód.
Czy ktoś zna wymiary przewodów tylnych? - katalog podaje tylko symbole 330, 430 - być może są to długości wyrażone w cm.
PS.robertdg - niestety nie mogę dać Ci pomógł - nie mój temat. Zresztą i tak masz za dużo - właśnie zauważyłem, że mnie przegoniłeś |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-12-2010, 09:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Czyli od pompy ABS przewód idzie do zaworu i dopiero potem do kół? | Tak
Krzyzak napisał/a: | u mnie przewód pociekł dokładnie w miejscu za filtrem paliwa; jest tam wszystko słabo widoczne, więc miałem dylemat czy może są tam jakieś elementy elastyczne czy inne | Normalka, dopada to także generacje wcześniejszą, wcześniej czy później kazdego EA to trafi.
Wymiary częściowo możesz sprawdzić tutaj http://pwpnet.pl/index.php?l=pl
Na ile ona się pokrywają z rzeczywistością, to bladego pojecia nie mam, ale w generacji wcześniejszej, jak z kolegą wymienialiśmy przewody, z tym, ze tam zawór jest umieszczony wyzej na ścianie, to najdłuższy przewód był 5m i starczył na styk, od korektora do tylnego lewwego koła, ponadto wszystko zalezy od tego jak będziesz formował przewód, ja formowałem zgodnie z kształtem oryginału i nie demontowałem zbiornika (da się )
Krzyzak napisał/a: | niestety nie mogę dać Ci pomógł - nie mój temat. Zresztą i tak masz za dużo - właśnie zauważyłem, że mnie przegoniłeś | Wporządku, płakał nie będe, nie Ty pierwszy i nie ostatni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2010, 12:39
|
|
|
wychodzi, że dobrze myślałem - 330 cm i 430 cm |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 20-04-2011, 09:50
|
|
|
jak jest z tym korektorem?? może się on zepsuć?? z tego co widzę jest statyczny, już mnie tak wkur..... ten tył ze tak słabo hamuje ze muszę coś w końcu z tym zrobić, podejrzewam ze wymiana na drugi i tak nic nie pomoże, |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 20-04-2011, 10:00
|
|
|
fiole1 napisał/a: | jak jest z tym korektorem?? może się on zepsuć?? z tego co widzę jest statyczny, już mnie tak wkur..... ten tył ze tak słabo hamuje ze muszę coś w końcu z tym zrobić, podejrzewam ze wymiana na drugi i tak nic nie pomoże, |
fakt słabo tył hamuje , ostatnio mechanik w warsztacie pytał się czy w ogóle nim jeżdżę jak zobaczył tylne tarcze lekko przytarte |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 20-04-2011, 10:15
|
|
|
a moze w rożnych galach był rożny typ korektora (rożne proporcje siły hamowania)
w zależności od np silnika itp, w IC nie widzę jako części, jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to większe tarcze z tyłu do wyrównania proporcji, ale koszty...... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 14:36
|
|
|
U mnie tył ładnie hamuje, tarcze równo wytarte, ładnie się świecą. Przeczyśćcie prowadnice zacisków, jak mi się zapiekły to tył prawie nie hamował. |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 20-04-2011, 15:44
|
|
|
Hugo napisał/a: | U mnie tył ładnie hamuje, tarcze równo wytarte, ładnie się świecą. Przeczyśćcie prowadnice zacisków, jak mi się zapiekły to tył prawie nie hamował. |
też tak myślałem, pościągane koła, prowadnice leciutko chodzą tłoczki tak samo, nic nie zapieczone, wszystkie 4 sprawdzałem, i dlatego zacząłem szukać dalej, jedyne co mi do głowy przyłazi to ten nieszczęsny korektor, ewidentnie widać ze tył słabiej hamuje, |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2011, 16:07
|
|
|
Nie ma kto takiego zużytego korektora na zbyciu?
Można zawsze rozwiercić kanał w korektorze na tylne hamulce. Tylko musiałbym mieć jeden zużyty na próbę. |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-04-2011, 16:09
|
|
|
pitbu77, to samo jakby kupić przelotki i skręcić rurki do kupy, bez pitu pitu z rozwiercaniem kanałów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 21-04-2011, 12:53
|
|
|
robertdg napisał/a: | pitbu77, to samo jakby kupić przelotki i skręcić rurki do kupy, bez pitu pitu z rozwiercaniem kanałów |
tak myślę, są jakieś przeciwwskazania aby to zrobić przy sprawnie działającym systemie ABS?? bo jakoś nic mi do głowy nie przychodzi poza tym ze tylna oś będzie częściej blokowana gdzie ABS i tak zareaguje. |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 21-04-2011, 13:54
|
|
|
No właśnie ciekawe czy ma to jakikolwiek sens?
Teoretycznie jeśli zwiększymy siłe hamowania na tylnej osi i tak niewiele to zmieni bo abs będzie załączał się szybciej.
Problem jest w rozkładzie masy i sztywności zawieszenia. Szczególnie w 2.5v6 gdzie silnik wysunięty jest do przodu i ułożony w taki sposób, że zaburzony jest rozkład masy tył przód.
Często jeżdzę e39 i hamowanie jest znacznie lepsze, pomimo podobnej średnicy tarcz, silnik ułożony jest bliżej ściany grodziowej, poza tym napęd na tył sprawiają, że masa rozłożona jest bardziej równomiernie. |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
|
|