Falujące obroty nie biegu jałowym zimny/ciepły 2.0 LPG |
Autor |
Wiadomość |
rafix17
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2022 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2022, 21:47 Falujące obroty nie biegu jałowym zimny/ciepły 2.0 LPG
|
|
|
Zacznę może od danych technicznych:
OUTLANDER III 4x4
2017r
2.0 150KM + LPG (prawie od nowości)
skrzynia CVT
150tyś km przejechane
olej od nowości po tą chwilę (według historii serwisowej) 0W20
A teraz do rzeczy:
Jak w temacie mam problem z użytkowaniem samochodu z powodu falujących obrotów na biegu jałowym na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jazda na zimnym nie wchodzi w grę, ponieważ pod obciążeniem czyli przy wrzuceniu Drive samochód gaśnie, na ciepłym daję radę ale też potrafi przy ruszaniu. Problem na benzynie i na gazie. Ogólnie po ruszeniu zachowuję się normalnie nie szarpie przyspiesza, wszystko ok. Silnik poza falowaniem nie wydaję żadnych niepokojących dźwięków Na kompie żadnych błędów silnika. Wymieniono świece, filtry, olej. Wykluczono na 100% obie sondy lambda, przepływomierz i cewki. Sprawdzono organoleptycznie przewody gumowe czy jest jakaś nieszczelność na dolocie. Jestem w trakcie sprawdzania kompresji (na dniach). Czytam na forum że może to być kwestia wypalonych zaworów (nie mam historii co do regulacji) ale czy nie objawiało by się to jakimś odgłosem z silnika, utratą mocy ?
Pytanie moje jest takie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ??? |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 18-03-2022, 17:16
|
|
|
Proponuje wyregulować zawory. Nie chodzi o ich "wypalenie" |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
rafix17
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2022 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2022, 22:13
|
|
|
Strzał w 10 po regulacji zaworów problem ustał:)
Dla osób które mają podobne objawy polecam tą operację na silniku koszt w serwisie Mitsubishi 800zl. Natomiast poza ASO 130zl uszczelka pokrywy zaworów (oryginalna z ASO) + regulacja 150zl.
[ Dodano: 18-03-2022, 22:18 ]
Dodam jeszcze że Mitsubishi zaleca co 60tys km a na gazie co 30tys km. U mnie nie było regulacji od ostatniej odnotowanej w serwisie 100tys (na gazie) wydechowe wszystkie podparte.. ssace 3 wyczuwalne luzy ... Według Autodata wydechowe 0.2, ssące 0.15.
Pozdrawiam i dbajcie o to prosta regulacja jak w polonezie a silnik żyje
[ Dodano: 18-03-2022, 22:21 ]
Pozdrawiam salon Mitsubishi z Warszawy i pana mechanika za sprawdzenie w historii ASO i bezbłędna podpowiedź )) |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 18-03-2022, 23:05
|
|
|
rafix17 napisał/a: | Strzał w 10 po regulacji zaworów problem ustał:)
(...)
Pozdrawiam salon Mitsubishi z Warszawy i pana mechanika za sprawdzenie w historii ASO i bezbłędna podpowiedź )) |
Pochwal się jeszcze, który to salon zapunktował.
Też mam zawory do sprawdzenia. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
rafix17
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2022 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2022, 14:42
|
|
|
Salon na ul. Krasnobrodzkiej 5 w Warszawie. Z tym że regulacje robił mi kolega mechanik. |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 11-04-2022, 15:15
|
|
|
Przecież tam chyba trzeba szlifować lub wymieniać szklanki, które ASO się tego podejmie za 800 zł? |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
|