Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki
Autor Wiadomość
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 02-07-2022, 21:50   [Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki

Witam to mój pierwszy post na tym forum i z góry przepraszam jeśli pisze go w złym miejscu.
Mój samochód to Carisma 1.6 2003 Rok 103KM.
Wyskakuje mi błąd P0170 - Fuel Trim, Bank 1 - malfunction , Abnormal fuel system.
Filtr powietrza wymieniony.
Przepustnica wyczyszczona.
Sonda Lambda nr. 1 Na Kolektorze przed katalizatorami wymieniona.
I szczerze mówiąc nie wiem już gdzie szukać.
Tutaj daje zdjęcie zamrożonych ramek błędu:

A tutaj filmik z jazdy po mieście ( przepraszam za wyskakujące okienka z messegera ):
FIlm z danymi z OBD2
Ostatnio zmieniony przez TenGong 09-07-2022, 01:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-07-2022, 22:04   

Masz LPG? Korekty są dość wysokie na plus czyli masz ubogo więc albo masz gdzieś nieszczelność w dolocie lub na wydechu koło pierwszej sondy albo masz zbyt mało paliwa.
 
 
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-07-2022, 22:16   

Samochód od nowości nie widział gazu.
Jutro sprawdzę czy nie mam nieszczelności przy sądzie.
Dolot już sprawdzałem ale nie zaszkodzi sprawdzić jeszcze raz.
Czy przy braku paliwa nie powinien samochód szarpać? Błąd wyskakuje tylko na biegu jałowym ( na luzie lub z wduszonym sprzęgłem ) Podczas Normalnej jazdy nie wyskakuje wnioskując z zamrożonych ramek.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-07-2022, 22:55   

To tak jak by była jakaś nieszczelność w dolocie lub przy sondzie, przy małym zapotrzebowaniu na paliwo taka ilość lewego powietrza wprowadza zamieszanie w dawce a przy wyższych obrotach nie ma ona znaczenia. Jakbyś miał LPG to można by było sprawdzić wartość podciśnienia na biegu jałowym. To auto nie ma tego czujnika więc nie podejrzysz tego parametru przez OBD. Sprawny, rozgrzany silnik na biegu jałowym pracujący bez obciążenia powinien mieć około 0,28 do 0,32 bara. W dolot można wpiąć zewnętrzny wakuometr lub podglądając korektę STFT psikać po podejrzanych miejscach jakimś paliwem w sprayu typu plak lub samostart. jak trafisz na nieszczelność to korekta powinna na chwilę się zmniejszyć.
 
 
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-07-2022, 23:22   

Jutro posprawdzam i dam znać co udało mi się ustalić.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-07-2022, 09:29   

W twoim przypadku, tak jak napisał Przemek, prawdopodobnie ciągnie sobie lewe powietrze i dlatego korekta jest wysoka. I zgodzę się że należy jakimś plakiem spryskać cały dolot obserwując przy tym wskazania STFT (krótkoterminowej korekty). Ja do tego dołożyłbym sprawdzenie zaworu EGR. Może to nie to samo auto, bo u mnie w outlanderze miałem podobnie i po zaślepieniu EGR skończył się problem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-07-2022, 18:04   

Wybaczcie że tak długo nie odpisywałem.
Posprawdzłałem trochę i znalazłem przyczynę błędu którą była uszczelka wtrysku widoczna na zdjęciach.




Ale po naprawie długo się nie cieszyłem bo teraz pojawia mi się taki błąd:





I zastanawiam się czy to może druga sonda? czy już katalizator.
Ostatnio zmieniony przez TenGong 09-07-2022, 01:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-07-2022, 22:54   

Ja nie widzę żadnych zdjęć itp.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-07-2022, 23:26   

Może być wina katalizatora jak i drugiej sondy. Może też być problem z pierwszą sondą i niewłaściwą regulacją mieszanki na podstawie wskazań pierwszej sondy. Ale najbardziej prawdopodobne s a raczej kat i druga sonda. Dla sprawdzenia dobrze by było zrobić test spalin na analizatorze, jak będą w normie to wina sondy, jak poza normą to pewnie katalizator ale to tylko przypuszczenia.
 
 
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-07-2022, 00:03   

Hugo napisał/a:
Ja nie widzę żadnych zdjęć itp.


Już powinno być widać zdjęcia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-07-2022, 08:06   

P0421 to błąd sondy za katalizatorem. Emulator na sondę powinien załatwić sprawę: https://allegro.pl/oferta/363-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-6871152089
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.