[Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki |
Autor |
Wiadomość |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-07-2022, 21:50 [Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki
|
|
|
Witam to mój pierwszy post na tym forum i z góry przepraszam jeśli pisze go w złym miejscu.
Mój samochód to Carisma 1.6 2003 Rok 103KM.
Wyskakuje mi błąd P0170 - Fuel Trim, Bank 1 - malfunction , Abnormal fuel system.
Filtr powietrza wymieniony.
Przepustnica wyczyszczona.
Sonda Lambda nr. 1 Na Kolektorze przed katalizatorami wymieniona.
I szczerze mówiąc nie wiem już gdzie szukać.
Tutaj daje zdjęcie zamrożonych ramek błędu:
A tutaj filmik z jazdy po mieście ( przepraszam za wyskakujące okienka z messegera ):
FIlm z danymi z OBD2 |
Ostatnio zmieniony przez TenGong 09-07-2022, 01:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-07-2022, 22:04
|
|
|
Masz LPG? Korekty są dość wysokie na plus czyli masz ubogo więc albo masz gdzieś nieszczelność w dolocie lub na wydechu koło pierwszej sondy albo masz zbyt mało paliwa. |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-07-2022, 22:16
|
|
|
Samochód od nowości nie widział gazu.
Jutro sprawdzę czy nie mam nieszczelności przy sądzie.
Dolot już sprawdzałem ale nie zaszkodzi sprawdzić jeszcze raz.
Czy przy braku paliwa nie powinien samochód szarpać? Błąd wyskakuje tylko na biegu jałowym ( na luzie lub z wduszonym sprzęgłem ) Podczas Normalnej jazdy nie wyskakuje wnioskując z zamrożonych ramek. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-07-2022, 22:55
|
|
|
To tak jak by była jakaś nieszczelność w dolocie lub przy sondzie, przy małym zapotrzebowaniu na paliwo taka ilość lewego powietrza wprowadza zamieszanie w dawce a przy wyższych obrotach nie ma ona znaczenia. Jakbyś miał LPG to można by było sprawdzić wartość podciśnienia na biegu jałowym. To auto nie ma tego czujnika więc nie podejrzysz tego parametru przez OBD. Sprawny, rozgrzany silnik na biegu jałowym pracujący bez obciążenia powinien mieć około 0,28 do 0,32 bara. W dolot można wpiąć zewnętrzny wakuometr lub podglądając korektę STFT psikać po podejrzanych miejscach jakimś paliwem w sprayu typu plak lub samostart. jak trafisz na nieszczelność to korekta powinna na chwilę się zmniejszyć. |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-07-2022, 23:22
|
|
|
Jutro posprawdzam i dam znać co udało mi się ustalić. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 06-07-2022, 09:29
|
|
|
W twoim przypadku, tak jak napisał Przemek, prawdopodobnie ciągnie sobie lewe powietrze i dlatego korekta jest wysoka. I zgodzę się że należy jakimś plakiem spryskać cały dolot obserwując przy tym wskazania STFT (krótkoterminowej korekty). Ja do tego dołożyłbym sprawdzenie zaworu EGR. Może to nie to samo auto, bo u mnie w outlanderze miałem podobnie i po zaślepieniu EGR skończył się problem. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-07-2022, 18:04
|
|
|
Wybaczcie że tak długo nie odpisywałem.
Posprawdzłałem trochę i znalazłem przyczynę błędu którą była uszczelka wtrysku widoczna na zdjęciach.
Ale po naprawie długo się nie cieszyłem bo teraz pojawia mi się taki błąd:
I zastanawiam się czy to może druga sonda? czy już katalizator. |
Ostatnio zmieniony przez TenGong 09-07-2022, 01:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-07-2022, 22:54
|
|
|
Ja nie widzę żadnych zdjęć itp. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-07-2022, 23:26
|
|
|
Może być wina katalizatora jak i drugiej sondy. Może też być problem z pierwszą sondą i niewłaściwą regulacją mieszanki na podstawie wskazań pierwszej sondy. Ale najbardziej prawdopodobne s a raczej kat i druga sonda. Dla sprawdzenia dobrze by było zrobić test spalin na analizatorze, jak będą w normie to wina sondy, jak poza normą to pewnie katalizator ale to tylko przypuszczenia. |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-07-2022, 00:03
|
|
|
Hugo napisał/a: | Ja nie widzę żadnych zdjęć itp. |
Już powinno być widać zdjęcia. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
|