 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Po zakupie III w longu |
Autor |
Wiadomość |
ozzy42
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2021 Posty: 3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 14-12-2021, 12:01 Po zakupie III w longu
|
|
|
Przede wszystkim dzień dobry bardzo wszystkim.
Jestem posiadaczem od kilku dni III. Auto kupione sercem a nie rozumem. Rocznik 2001 więc sami wiecie z czym się wiąże, tym bardziej że to niezbyt zadbany egzemplarz ale mam nadzieję powoli sobie go zrobić tak, aby służył mi ładnych parę lat.
Z najistoniejszych rzeczy to muszę przez zimę zgromadzić fanty do jego odbudowy - błotniki lub reperaturki, progi, listwy poszerzeniowe, nadkola bo blacharka leży i kwiczy. Stąd moje pierwsze pytanie-gdzie dostanę wszystkie blachy, martwi mnie iż nie mogę znaleźć nadkoli ale w sensie tej stalowej części (dziury są) a nie plastisiowych osłon, czy to jest dostępne czy blacharz musi sam sobie po kolei częściami rzeźbić?
Drugie pytanie to taki objaw zauważyłem - byłem w górach na śniegu i stromo więc postanowiłem przy zjeździe zapiąć 4LLC aby auto się nie napędzało, tak robiłem w Navarze, czy słusznie to nie wiem. Gdy zakończyłem zjazd chciałem wrócić do 4h ale coś poblyskaly kontrolki kół i blokady, została zaświecona tylko pomarańczowa okrągła na środku i tak doczłapałem się do domu gdyż przełączanie na 4h czy też 2h nic nie dawało. Jechałem ostrożnie i powoli bo sam nie wiem co było załączone a co nie, nie przekraczałem 50 km/h, słychać było wycie z tyłu blokada??? Wracałem z wybierakiem pozycja 2h i nie przełączyło. Postał noc i rano ruszam i jestem na 2h.
Dodam że pomiędzy 2h a 4h przełączanie działa bo na śniegu było czuć, załącza się od razu ale aby wrócić na 2 to nieraz nim rozłączy to trzeba kilometr dwa zrobic
Jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć to będę wdzieczny
Miłego dnia |
|
|
|
 |
trocin
Nowy Forumowicz
Auto: P3 3.2 DiD '03 long automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021 Posty: 21 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-12-2021, 12:43
|
|
|
Jak nie możesz przełączyć napędu lub świeci pomarańczowa kontrolka zgaś auto i po odpaleniu zmienisz normalnie, ale oczywiście nie powinno tak być a co jest przyczyną poczytaj na forum było wielokrotnie.
Reperaturki tylnych błotników i progów są normalnie dostępne w necie |
|
|
|
 |
ozzy42
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2021 Posty: 3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 15-12-2021, 08:02
|
|
|
Właśnie problem w tym że wyłączenie silnika zapłonu wyjecie kluczyka, odczekanie nie pomogło. Stał że 2 godziny z wybierakiem 2h i nie rozłączyło, dopiero po przestań ej calen nocy rano okazało się że napędy zgodne z pozycją 2h |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-01-2022, 10:16 Re: Po zakupie III w longu
|
|
|
ozzy42 napisał/a: |
Z najistoniejszych rzeczy to muszę przez zimę zgromadzić fanty do jego odbudowy - błotniki lub reperaturki, progi, listwy poszerzeniowe, nadkola bo blacharka leży i kwiczy. Stąd moje pierwsze pytanie-gdzie dostanę wszystkie blachy, martwi mnie iż nie mogę znaleźć nadkoli ale w sensie tej stalowej części (dziury są) a nie plastisiowych osłon, czy to jest dostępne czy blacharz musi sam sobie po kolei częściami rzeźbić? |
www.e-pajero.pl
ozzy42 napisał/a: | Drugie pytanie to taki objaw zauważyłem - byłem w górach na śniegu i stromo więc postanowiłem przy zjeździe zapiąć 4LLC aby auto się nie napędzało, tak robiłem w Navarze, czy słusznie to nie wiem. Gdy zakończyłem zjazd chciałem wrócić do 4h ale coś poblyskaly kontrolki kół i blokady, została zaświecona tylko pomarańczowa okrągła na środku i tak doczłapałem się do domu gdyż przełączanie na 4h czy też 2h nic nie dawało. Jechałem ostrożnie i powoli bo sam nie wiem co było załączone a co nie, nie przekraczałem 50 km/h, słychać było wycie z tyłu blokada??? Wracałem z wybierakiem pozycja 2h i nie przełączyło. Postał noc i rano ruszam i jestem na 2h.
Dodam że pomiędzy 2h a 4h przełączanie działa bo na śniegu było czuć, załącza się od razu ale aby wrócić na 2 to nieraz nim rozłączy to trzeba kilometr dwa zrobic
Jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć to będę wdzieczny
Miłego dnia |
Zmieniałeś położenie lewarka reduktora w momencie kiedy dźwignę skrzyni miałeś w pozycji N? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ozzy42
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2021 Posty: 3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 21-01-2022, 08:31
|
|
|
Zbyszku, z 2 na 4 zmiany dokonywałem na Drive, natomiast 4hc 4 hl na bank na neutralu. Nie mogłem tego rozłączyć, była noc i do domu powolutku się dotoczylem.
Następnie było tak:
4h Dało się włączyć ale rozłączenie było problemem. 2 dni temu spadł śnieg więc jechałem na 4h,wczoraj przełączyłem na 2 i po jakimś czasie rozłączyło ale z jakimś uderzeniem... Od tego czasu 4h nie działa mimo że kontrolki na blacie pokazują załączenie.
Jutro kolejny warsztat umówiony, zobaczymy
Z rzeczy aktualnych wymieniony magiel, filtry oleje, uszczelniona miska uszczelniony dekiel klawiatury, poduchy silnika. Niestety nie zakupiłem uszczelek śrub dekla bo nawet e-Pajero nie ma
Więc zabawa dalej trwa, jeszcze są chęci i wolne środki.... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-02-2022, 13:50
|
|
|
ozzy42 napisał/a: | Zbyszku, z 2 na 4 zmiany dokonywałem na Drive, natomiast 4hc 4 hl na bank na neutralu. Nie mogłem tego rozłączyć, była noc i do domu powolutku się dotoczylem.
Następnie było tak:
4h Dało się włączyć ale rozłączenie było problemem. 2 dni temu spadł śnieg więc jechałem na 4h,wczoraj przełączyłem na 2 i po jakimś czasie rozłączyło ale z jakimś uderzeniem... Od tego czasu 4h nie działa mimo że kontrolki na blacie pokazują załączenie.
Jutro kolejny warsztat umówiony, zobaczymy
Z rzeczy aktualnych wymieniony magiel, filtry oleje, uszczelniona miska uszczelniony dekiel klawiatury, poduchy silnika. Niestety nie zakupiłem uszczelek śrub dekla bo nawet e-Pajero nie ma
Więc zabawa dalej trwa, jeszcze są chęci i wolne środki.... |
zadzon najlepiej do mnie 602673905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
konan1412
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 long 3.2 did manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2021 Posty: 12 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 16-07-2022, 22:28
|
|
|
Cześć sam jestem w trakcie poważnego remont tu mojego pajero też z 2001 roku i też miałem duży problem z nadkolami niestety raczej nie dostaniesz gotowych elementów, mógłbyś poszukać cwiartki ale obawiam się że elementy robię potrzebne będą w jeszcze gorszym stanie . |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-07-2022, 14:04
|
|
|
konan1412 napisał/a: | Cześć sam jestem w trakcie poważnego remont tu mojego pajero też z 2001 roku i też miałem duży problem z nadkolami niestety raczej nie dostaniesz gotowych elementów, mógłbyś poszukać cwiartki ale obawiam się że elementy robię potrzebne będą w jeszcze gorszym stanie . |
https://e-pajero.pl/szukaj?search_query=b%C5%82otnik&carEntity=147 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
konan1412
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 long 3.2 did manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2021 Posty: 12 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 21-07-2022, 11:15
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | konan1412 napisał/a: | Cześć sam jestem w trakcie poważnego remont tu mojego pajero też z 2001 roku i też miałem duży problem z nadkolami niestety raczej nie dostaniesz gotowych elementów, mógłbyś poszukać cwiartki ale obawiam się że elementy robię potrzebne będą w jeszcze gorszym stanie . |
https://e-pajero.pl/szukaj?search_query=b%C5%82otnik&carEntity=147 |
Oczywiście jest możliwość kupienia całego boku za 1500 zł ale nie wiem czy jest sens skoro wykorzysta się z tego jakieś 10%, ja osobiście zajechałem do znajomego lakiernika i blacharza który stworzyl mi odpowiedni element z blachy 1mm |
|
|
|
 |
|
|