2.2 DID Dioda sygnalizująca wypalanie DPF |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2022, 13:04 2.2 DID Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
|
|
|
Kto robił w Outlander III?
Kupiłem diodę w obudowie z symbolem filtra DPF i planuję zamontować obok głośnika wysokotonowego w drzwiach kierowcy.
Chciałbym się upewnić czy w OIII w trakcie wypalania na pewno grzeją lusterka czy tylko szyba?
Czy ktoś podpowie jakie kolory przewodów to plus i minus. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2022, 14:25
|
|
|
W trakcie wypalania obroty jałowe idą pod 1000 (normalnie jest chyba 650), więc dioda nigdy nie była mi potrzebna W czasie jazdy też widać jak spalanie chwilowe rośnie do 10l/100km w czasie spokojnego turlania się, gdzie powinno być 5-6l/100km. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2022, 12:32
|
|
|
Obroty jałowe normalnie to rzeczywiście jest 650, podczas wypalania 750 (przynajmniej u mnie). Nie jest to różnica specjalnie wysoka. Można przeoczyć.
Po spalaniu chwilowym też trudno, droga nigdy nie jest płaska więc też ciężko. Poza tym nie patrzę się ciągle na wskaźnik chwilowego spalania Najbardziej oczywiste zachowanie to chwilowe zużycie paliwa podczas hamowania silnikiem przy 30-50 km/h. Normlanie spada do 0 a przy wypalaniu zostaje kilka l/100 km. Częste wypalanie będzie też można odczuć w średnim spalaniu.
W każdym razie przy jeździe po mieście można to zauważyć ale na trasie bez szans.
Przy mojej awarii zajęło mi paręset km by zauważyć częste wypalanie a potem kolejne 200 km i 3 wizyty w serwisie by uwierzyli i na serio poszukali przyczyny.
Więc wskaźnik by się przydał, albo łatwy dostęp do licznika regeneracji (jest taki ale dostępny tylko przez MUTIII) |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2022, 13:20
|
|
|
To może przy automacie tak jest - u mnie obroty rosną do bodajże 900 lub 950. I na spalaniu chwilowym widać w każdym momencie - poobserwuj. Najmniej widoczne jest to na trasach, gdzie i tak spalanie jest wysokie, ale nawet wtedy widać jak spalanie chwilowe rośnie w kosmos przy delikatnym dodaniu gazu. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2022, 14:07
|
|
|
Używam auta wyłącznie do pokonywania dłuższych tras, więc podejrzewam właśnie, że wypalanie w takich warunkach może być nie zauważalne.
Zainstalowanie diody pozwoliłoby przynajmniej kontrolować częstotliwość wypalania, a co za tym idzie możliwość interwencji w przypadku zwiększenia się częstotliwości tego procesu.
jacekk napisał/a: | Przy mojej awarii zajęło mi paręset km by zauważyć częste wypalanie a potem kolejne 200 km i 3 wizyty w serwisie by uwierzyli i na serio poszukali przyczyny. |
Jakie były skutki i co było przyczyną awarii? |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2022, 21:01
|
|
|
Pęknięta rura dolotowa do intercoolera. Oprócz wypalania subtelne chwilowe spadki mocy oraz czasem wydłużona turbodziura.
Ale to wszystko subtelne trzeba czuć samochód by zauważyć |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 19-10-2022, 09:32 Re: 2.2 DID Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
|
|
|
To masz napisał/a: | Kto robił w Outlander III?
Kupiłem diodę w obudowie z symbolem filtra DPF i planuję zamontować obok głośnika wysokotonowego w drzwiach kierowcy.
Chciałbym się upewnić czy w OIII w trakcie wypalania na pewno grzeją lusterka czy tylko szyba?
Czy ktoś podpowie jakie kolory przewodów to plus i minus. |
Nie grzeje szyby ani lusterek, nie odkryłem gdzie podłączyć diodkę u mnie nie działa skoro nie grzeje - podbija wolne obroty i już, trochę pracując inaczej, z automatem nie poznasz, znaczy zrobisz kilka tyś, kilka wypaleń i się wczujesz.
Ustawiam wyświetlacz na chwilowe zużycie, zawsze mam ustawione na tę pozycję i jadąc, przeważnie przed planowanym postojem na trasie czy tankowaniem zdejmujesz nogę z gazu i gdy chwilowe spalanie nie spada do zera (pomijając fakt zimnego silnika i włączonego ogrzewania bo aby szybciej nagrzać silnik lekko podbija obroty) jadąc bez gazu masz jakieś spalanie na +, czasem nawet dochodzi 5l, znaczy właśnie wypalam DPF i przyśpieszając ten proces podlewam dawką paliwa, nie przerywaj procesu wyłączaj daj mu dokończyć.
Bujając się w korkach, a mając automat, podczas jazdy rzadko kiedy, a w zasadzie nigdy nie włączasz N, to trzeba niestety zmienić swe przyzwyczajenia i co jakiś czas, stojąc w korku przełączasz na N, przeważnie przed planowanym postojem jeśli obroty wzrosną to znaczy wypala, oczywiście w tym przypadku również pomijamy fakt zimnego silnika i włączonego ogrzewania.
Strasznie bałem się tego całego DPF, czytałem i pytałem innych userów OIII (w O2 z 4N14 jedynie wywalanie DPF leczy z problemu - sprawdzone już na 3 sztukach) okazało się i wypalanie w trasie nie wiem kiedy (oczywiście stosuję metodę aby nie wyłączać go podczas wypalania choć kilka razy wyłączyłem i oleju nie przybyło, a gdy mnie to dopadnie w mieście, używając łopatek aby przytrzymać go na wyższych obrotach, zajmuje mi to od 6 do 8 km i mam filtr wypalony.
Jest to trochę upierdliwe, ale da się żyć, myśląc, że będzie to mega kłopotliwe a nie jest.
W serwisie mówili, iż O3 nie jest tak kłopotliwy jak O2 ale w O2 diodka działa bo tam grzeje szybę i lustra.
Mój po Wawie (8-9 km w jedną stronę) wypala zimą od 270 do 550 km no i już "przerabiłem" rurę od intercoolera. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2022, 14:01
|
|
|
Dzięki za informację. Trochę za późno się dowiedziałem, bo kupiłem diodę.
Ciekaw jestem czy kolega Tokyo jest w stanie ustawić, by podgrzewanie lusterek się jednak załączało przy wypalaniu filtra...
[ Dodano: 19-10-2022, 14:09 ]
Prąd drogi, to może jednak, ktoś z forum posiada tajemną wiedzę gdzie podłączyć zasilanie diody żeby świeciła przy wypalaniu...
[ Dodano: 19-10-2022, 14:11 ]
Ktoś zna Tokyo by zapytać gdzie wpiąć diodę, bo ja jestem świeżak to nie wiem czy będzie chciał ze mną gadać |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-10-2022, 12:57
|
|
|
[ Dodano: 19-10-2022, 14:11 ]
Ktoś zna Tokyo by zapytać gdzie wpiąć diodę, bo ja jestem świeżak to nie wiem czy będzie chciał ze mną gadać [/quote]
Wal śmiało: https://tokyomitsubishi.pl/ |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 25-10-2022, 17:06
|
|
|
To masz napisał/a: | Ktoś zna Tokyo by zapytać gdzie wpiąć diodę, bo ja jestem świeżak to nie wiem czy będzie chciał ze mną gadać |
się wywiesz to daj znać moja wiedza skończyła się na wpięciu diodki pod bezpiecznik od luster
Tokyo równy chłop, też jestem świeżakiem i podczas rozmowy dowiedziałem się więcej niż po przeczytaniu połowy internetów. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
TZfoto
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2023 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-2023, 22:04
|
|
|
Czyli mam rozumieć, że naciąłem się na odpowiedzi na fejsbukowym forum, żeby podłączać diodę pod grzanie lusterek??? Trochę się narobiłem, nawierciłem trójkącik przy lusterku i w sumie niepotrzebnie? Fakt, że od 2000km dioda się nie zapaliła… można ją gdzieś indziej podłączyć skoro już ją mam zamontowaną, żeby jednak pokazywała wypalanie? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2023, 06:52
|
|
|
Lusterka grzeją w ASX, natomiast nie w OIII.
Szybko przyzwyczaiłem się jednak do aplikacji. Minimalizuję mapy google, klikam Car Scanner i mam taki widok:
Rozciągając dwoma palcami okienko mapy powiększa się dodatkowo o 20-30%. Dla mnie jest to bardziej zadowalające rozwiązanie, bo mam podgląd na dodatkowe parametry, które mnie interesują, np. powyżej od razu widać, że pedał gazu jest odpuszczony
Dodatkowo w każdej chwili można odczytać błędy, nawet te nie wyświetlające kontrolki CHECK. Jadąc za innym autem w kłębach wody wyłączyło mi tempomat co potwierdził komunikat na wyświetlaczu centralnym.
Dwa kliknięcia, odczytany kod C1753, klikasz w kod i aplikacja wyszukuje opis błędu w internecie. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-02-2023, 09:01
|
|
|
Aplikacja fajna, ale wystarczy przełączyć na wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Gdy wypala to po odpuszczeniu gazu chwilowe zużycie nie spada do 0. A nawet na autostradzie na tempomacie można zauważyć niczym nieuzasadniony wzrost zużycia paliwa (wiadomo chwilowe się wacha - a to wzniesienie/zjazd/płasko, ale gdy pod wzniesienie jest 20 l/100 a na zjeździe spada do 10 to wypala a test pedału gazu to potwierdzi). |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 02-02-2023, 14:34
|
|
|
Tak jest, u mnie diodka nadal zainstalowana bo nie chce mi się jej odłączać, dla ciekawskich diodka pod lustra w O2 działa i pokazuje proces wypalania, nawet nie wiecie jak często załączają i wyłączają się "lustra" np. jadąc w korku .
Druga sprawa to jak @jacekk napisał, chwilowe zużycie jest u mnie włączone cały czas naumiałem się z tego korzystać, oczywiście najczęściej zerkam przed dojazdem do garażu/posesji/siku/pod pompę czyli przed planowanym wyłączniem.
Zauważyliście jak potrafi być złośliwy ten gad ? Trasa ponad 2200 km, nawet nie wiem kiedy się wypala, ale gdy jestem już prawie pod domem, dojeżdżam do garażu, noga z gazu tak pro forma...
a tu pyk złośnik jeden zaczyna wypalanie
@To masz, apka ta pod zwykłym skanerem zadział (LM czy ML3xx)? Mój skaner jest pod wifi, nie pod BT - muszę go znaleźć, gdzieś go dawno temu wrzuciłem w kąt, bo akurat moje apki nie obsługują żadnego z moich obecnych pojazdów.
Co do tempomatu (zapewne chodzi Ci o adaptacyjny) to tak, gdy spore bryzgi spod poprzedzających nas kół czy śniegu sporo, a szczególnie gdy oblepi zderzak to go wyłącza, nie jest to błąd tylko celowe działanie potwierdzone instrukcją. Konstrukcja już leciwa, nie wiem jak to w nówkach innym marek wygląda, może działa na innej zasadzie (czujnik) i są nieczułe na ścianę deszczu czy śniegu.
Dobra, lecę szukać jakie akku kupić do O3 bo w instrukcji stoi coś koło 95Ah/830A EN, mam taki ale może zastąpię gada czymś mniejszym i tańszym. |
|
|
|
 |
|