Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2,4 mivec 4b12 prośba o informacje
Autor Wiadomość
Michauuuuu 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 28-09-2022, 20:01   Outlander 2,4 mivec 4b12 prośba o informacje

Witam. Zacznę od tego że niestety po ok 6 latach (nalot 220
000 km) praktycznie bezawaryjnej jazdy zaczęło się i czeka mnie remont silnika dlatego potrzebuję kilka potwierdzonych informacji które zawsze gdzies się na forum przewijają ale jakoś tak niekonkretnie dlatego zdecydowałem się na ten post. Mój przypadek zaczął się od tego że ok 2 miesiące temu po odpaleniu auta po nocy wywaliło check'a. Auto odpaliło od razu zanim wrzuciłem bieg silnik pracował w miare równo na podwyższonych obrotach, może nieco głośniej ale gdy wrzuciłem bieg D i dostal obciążenia to strasznie przymulilo, wpadł w duże drgania, jakby palił na 3 cylindry. Po ok 5 min jak się zagrzał praca się wyrównała (check palił się dalej), nie było słychać żadnych podejrzanych dźwięków. Pojechalem na serwis na zczytanie błędu i wyskoczyły dwa P300 i P303 zatem wypadanie zapłonu w tym na 3 cylindrze. Z taką informacją do mechanika i propozycja zmienić świece na nowe co zrobiłem jednak problem pozostał, druga decyzja to zmiana cewek co też uczyniłem, problem został. Zaczęły się teorie o pompie paliwa, wtrysku benzyny itd ale nie uśmiechało mi się wymieniać wszystkich tych rzeczy bo to było na zasadzie że może to a może tamto. Pojejchalem do innego mechanika który jest mocno ogarnięty. Krótka rozmowa i decyzja że sprawdzamy sprężanie na cylindrach oraz luzy zaworowe i tu chyba jest pies pogrzebany: sprężanie 1,2 i 4 cylinder coś w granicach 11 lub nieco ponad a na 3 cylindrze ledwo 10 (próba olejowa dała poprawę prawie 12) ponadto luzy zaworowe (na ciepłym) nieprawidłowe niż te które przewijają się na tym forum. Dodam że oleju nie bierze, płyn chłodniczy nie ubywa a na zagrzanym silniku auto jeździ dobrze. Problem najbardziej daje popalić na zimnym albo jak długo postoi.
Przy okazji zbliżam się do wymiany rozrządu więc również i to zostanie zrobione. Teraz szukam potwierdzenia informacji :
1. Co do szklanek to wiem że droga zabawa i mała dostępność ale pasują od Chevroleta czy innego Dodga. Czy można uzyskać konkretną informację w tym temacie?
2. Jakie powinny być luzy zaworowe na zimnym i na ciepłym silniku 4b12?
3.proponuje mi się wymianę kól zmiennych faz rozrządu przy okazji serwisu rozrządu? Czy trzeba to zrobić?

Z góry przepraszam za przydługawy post ale może się to komuś przydać jeśli będzie miał podobne problemy.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 29-09-2022, 17:08   

jednak jak byś poszukał, to konkretnie kilka osób o tym pisało...
Jeśli nie chcesz się sam za to zabierać, to wystarczy, że oddasz głowicę do regeneracji fachowcom i nie będziesz się wtedy martwił gdzie i od kogo kupić szklanki, czy jaki powinien być luz zaworowy....

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85912&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 02-10-2022, 19:23   

Siemka, poczytaj moje tematy na forum, jak kupiłem auto też miałem problem ze sprężaniem, u mnie pomogła płukanka. Jak mechanik sprawdzał cisnienie i widział że ucieka to mógł sie pokusić o podłaczenie kompresora i sprawdzenie gdzie ucieka..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.