Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wahacz wzdłużny/ wleczony
Autor Wiadomość
kazma 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Giżycko
Wysłany: 27-11-2020, 11:20   Wahacz wzdłużny/ wleczony

Jak w tytule, czy ktoś wie gdzie można zamówić ten element ? Chodzi wyłącznie o nową część.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2020, 21:12   

Cześć, czy znalazłeś? A może ktoś może podpowiedzieć źródlo na zakup tego elementu? Wygląda tak jakby np. na allegro były całe komplety wahaczy na tył, tylko bez tego jednego typu.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2020, 09:40   

Nowy poza aso nie dostępny. Tuleja jest w nim wymienna i piasta też jest odkręcana więc nikt nie produkuje zamiennika. Pozostaje tylko uzywka.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2020, 10:31   

Fighter001 napisał/a:
Nowy poza aso nie dostępny. Tuleja jest w nim wymienna i piasta też jest odkręcana więc nikt nie produkuje zamiennika. Pozostaje tylko uzywka.


Dostałem właśnie wycenę na ponad 1000 za stronę. A niestety na rdzę odporne nie są po tylu latach i zakwalifikował się cały do wymiany.

[ Dodano: 22-12-2020, 12:22 ]
Może nie jest tak żle, dostałem też na nowy zamiennik ceny rzędu niecałych 400 PLN za sztukę. Po numerze katalogowym i sprawdzeniu z VIN wyglądało by na to część prawidłowa.


Czy Waszym zdaniem przy jego wymianie warto od razu myśleć o pozostałych wahaczach z tyłu, jeśli mają spory przebieg ale narazie nie mają luzów, czy dopóki jest z nimi ok to zostawić a da się je w razie czego potem w komplecie wymienić "bezkolizyjnie" ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-12-2020, 19:40   

Nie wiem czy komuś się podoba moja filozofia, ale wymieniam zawsze części które się popsuły lub które wskazują na to że niedługo się zepsują. Tym sposobem mam praktycznie całe seryjne zawieszenie prócz łączników, końcówek drążka czy amortyzatorów z przodu. Po prostu jak coś jest dobre to nie ruszam.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2020, 20:00   

Rozumiem i generalnie podzielam. Pytam, bo nie wiem czy przypadkiem nie ma jakiś elementów któych wymiana może być po wymianie wahacza utrudniona i nie warto im się lepiej przyjrzeć albo przy tej okazji również załatwić. Ogólnie zawieszenie trzyma mi się z tyłu raczej sztywno i zbieżność trzyma również, ale to są właśnie w znacznej części wieloletnie elementy więc liczę się z tym że któryś z nich jednak za jakiś czas padnie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-12-2020, 01:17   

Dodaj obowiązkowo nowe łożysko piasty koła, przecież używanego po demontażu nie zamontujesz, mimo że wygląda na sprawne.

Uwzględnij też zapas gotówki na końcówkę półosi i piastę które mogą być "zapieczone" i uszkodzone przy próbie demontażu. To samo czujnik ABS który może być obklejony opiłkami i "przyrdzewiały" do starego wahacza.
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2020, 09:05   

elektryk napisał/a:
Dodaj obowiązkowo nowe łożysko piasty koła, przecież używanego po demontażu nie zamontujesz, mimo że wygląda na sprawne.

Uwzględnij też zapas gotówki na końcówkę półosi i piastę które mogą być "zapieczone" i uszkodzone przy próbie demontażu. To samo czujnik ABS który może być obklejony opiłkami i "przyrdzewiały" do starego wahacza.


Dzięki za podpowiedź, z tym łożyskiem czułem że coś będzie na rzeczy.

Mam tylko nadzieję że w razie tych gorszych scenariuszy nie będzie kolejnych przygód z szukaniem części. To właściwie główna rzecz która mnie dobija w naszym ulubieńcu. jak trzeba coś wymienić to OK, ale niech chociaż się nie traci godzin na rozkminy i rozpytywanie i obawy czy nie będzie z tym problemu.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-12-2020, 09:48   

Jak wymieniasz sam, a ja tak robię to wymieniam to co jest zużyte. Jeżeli bym zostawiał u mechanika to bym robił wszystko żeby nie płacić dwa razy za robotę.
Do tego wahacza dodaj łożysko koła, piastę, linkę ręcznego (rdzewieje w wachaczu), śrubę regulacji zbieżności (urwie się bo też rdzewieje).
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2020, 11:18   

Fighter001 napisał/a:
Jak wymieniasz sam, a ja tak robię to wymieniam to co jest zużyte. Jeżeli bym zostawiał u mechanika to bym robił wszystko żeby nie płacić dwa razy za robotę.
Do tego wahacza dodaj łożysko koła, piastę, linkę ręcznego (rdzewieje w wachaczu), śrubę regulacji zbieżności (urwie się bo też rdzewieje).


Oddaję do warsztatu. Czy sama piasta występuje oddzielnie, czy raczej w komplecie z łożyskiem? Chciałbym zamówić narazie tyle części ile na początek jest raczej niezbędne do wymiany lub wymiana ma uzasadniony sens, a w razie potrzeby domówię resztę albo zajmie się tym warsztat. Więc powiedzmy że z tego wziąłbym narazie jedynie same łożyska. Chyba że zalecacie inaczej.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-12-2020, 15:45   

Piasta i łożysko to oddzielne elementy.

_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2020, 22:21   

Dzięki.

[ Dodano: 05-01-2021, 16:59 ]
Panowie, czy czujniki ABS na tył mogą się w O1 różnić i do 4x4 wolnossaka być inne niż z napędem na przód, albo w turbiaku? Bo jak patrzę, albo sprzedawcy dobierają części, to w zależności od katalogu potrafi pokazywać że dany numer części niekoniecznie ma na liście 2.0 4x4 136KM.

Generalnie patrzę po MR493459, MR493460 i ich zamienniku Blue Print (ADC47120, ADC47125) bo wydaje się chyba być rozsądnym wyważeniem ceny i jakości.
 
 
kazma 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Giżycko
Wysłany: 07-01-2021, 12:36   

U mnie temat wygląda tak że dałem cały wahacz wleczony do demontażu, rozebrania już dla drugiej osoby i nie są wstanie tego rozebrać. Co do tego zamiennika masz jakieś jego numery i czy faktycznie pasuje ?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 07-01-2021, 12:58   

kazma napisał/a:
U mnie temat wygląda tak że dałem cały wahacz wleczony do demontażu, rozebrania już dla drugiej osoby i nie są wstanie tego rozebrać. Co do tego zamiennika masz jakieś jego numery i czy faktycznie pasuje ?
Pół-oś z piasty nie wychodzi? Mam taki sam zestaw w garażu na pamiątkę ;)

Ja do siebie kupiłem ładną sztukę z allegro z wyjętą pół-osią, rozebrałem, poczyściłem szczotką i fosolem, pomalowałem. Do tego nowe łożysko i nowa tuleja gumowa.
Wyglądała prawie jak nówka sztuka, a po roku cała farba i tak odeszła :( .
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2021, 13:19   

kazma napisał/a:
U mnie temat wygląda tak że dałem cały wahacz wleczony do demontażu, rozebrania już dla drugiej osoby i nie są wstanie tego rozebrać. Co do tego zamiennika masz jakieś jego numery i czy faktycznie pasuje ?


Cześć, dobrze trafiłeś bo temat mam właśnie mocno "na łączach" i zaktualizowany.
Okazuje się że to co się udało znależć z z chińskich zamienników NTY i Yamato (sic) to lipa. W pierwszym jest luz po włożeniu łożyska (wina otworu w wahaczu), w drugim jest luz przy mocowaniu do belki (tu też mam info że wina ewidentnie wahacza).

Efekt jest taki że zostały zamówione oryginalne wahacze. Na szczęście są dostępne i będa za kilka dni. Także remont tyłu będzie mocno kosztowny i wyniesie to więcej niż się spodziewałem (a niespodzianek byłem pewien). Przy okazji idą też tarcze kotwiczne które również się proszą o wymianę. Przynajmniej wygląda na to że tył, odpukać, po tej robocie w najważniejszych elementach da troche spokojnie pospać na dłuższy czas ;) .

Może info w temacie wahaczy się przyda jeszcze komuś jak będzie miał podobną potrzebę. Tak to wygląda na stan obecny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.