 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kilka ogólnych pytań na temat Lancera 1,8 |
Autor |
Wiadomość |
nicea
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2021 Posty: 12 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 26-04-2021, 09:02 Kilka ogólnych pytań na temat Lancera 1,8
|
|
|
Witajcie, po półrocznym poszukiwaniu, znalazłem, mniej więcej to co chciałem, oczywiście trochę poszedłem na kompromis , bo znalezenie ideału graniczy z cudem, widzę, że to bardzo chodliwy model.
Kupiłem 1,8 , 143 KM, 109 tyś przebiegu, 1 właściciel. za 27 tyś zł. Wolę starsze, a żeby miało kopyto.
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu, jeżeli zły dział, to proszę przenieść do technicznego.
1. W czasie jazdy mam temperaturę o kreskę niższa niż połowa, jak sie zatrzymam to wraca na srodek, slyszalem, ze one tak maja zeby byly wychlodzone jak zaczniesz im deptac. Czy to brednie i po prostu wymienic termostat??
2. Silnik ma delikatne drgania, lekko nim rzuca co jakiś czas, nie czuc tego w aucie. Widac tylko na zewnatrz. Mozliwe , ze dostaje lewe powietrze?
3. Obroty troszke wariuja, np po odpaleniu na cieplym spadaja do 500 i wracaja na 650-750, Jak się tocze na luzie to jest jakos 750 obrotow, a jak sie zatrzymam to spada tak do 650-750, czasami jak stoi to sam podbije obroty do 1000 i spada do ok 700, Generalnie trzyma obroty rowno ale czasem je podnosi, albo opadaja. Tak ma byc?
4. Cos cyka w silniku, w sumie z slychac jakby to był diesel, ale jezdzi i chodzi wszystko spoko.
5. jak na jedynce przygazuje na maxa, to włącza się kontrola trakcji. Za duza moc?
6. Spalanie miedzy 6.5 a 8 to chyba spoko? Komputer w miare dokladny jest, nie przeklamuje??
7. Spojlera nie bylo, zamówiłem taki,
Kod: | https://allegro.pl/oferta/mitsubishi-lancer-viii-ex-2007-2016-spoiler-10454465815?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMS0wNC0yMVQxODo0ODoyOC43OTJaO2J1eWVyO2UwOWFhMTViNGNmNTAwMGI4ZmU1N2Y4YmRiOTdhNTEyMmMyMWE1ZTM4ZWE1NWU5MTQzOWFlYzg4NDg2NDQwOTk%3D
|
8. Pedał gazu bardzo czuly, lekko dotkne i juz 2-3 tys obrotow. Podejrzewam, ze musze sie nauczyc nim ruszac?
9. Na CD nie gra prawy glosnik, na jezdzie probnej gral. Na radiu i na AUX graja wszystkie glosniki.
10. na jakis obrotach go trzymać przy stałej jeździe , np w miescie 50-60, jechac na 4 czy na 5?? No i przy jakich obrotach zmieniac biegi?? bo w normalnej benzynie to jest 2200-2500, to jest wysokoobrotowa to nie wiem czy później nie zmieniac?
11. Olej taki właściciel lał od początku to nie zmieniałem 5w-40 Shell Helix, jest OK?
12. Nie ma zaślepek od spryskiwaczy, tych pod lampami, ponoć ciężko dostać??
13. Wymieniłem oleje, filtry, rolki , paski , napinacze, na coś jeszcze zwrócić uwagę? Auto długo stało od lutego 2020 zrobiło jakieś 3 tyś km. Możliwe, że pomału się budzi do życia, tylko trzeba nim pojeździc?? |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 26-04-2021, 10:21
|
|
|
Cześć, gratuluję zakupu
nicea napisał/a: | 1. W czasie jazdy mam temperaturę o kreskę niższa niż połowa, jak sie zatrzymam to wraca na srodek, slyszalem, ze one tak maja zeby byly wychlodzone jak zaczniesz im deptac. Czy to brednie i po prostu wymienic termostat?? |
U mnie po nagrzaniu trzyma cały czas na środku temperaturę, niezależnie, czy go pogonię, czy stoję w korkach.
nicea napisał/a: | 2. Silnik ma delikatne drgania, lekko nim rzuca co jakiś czas, nie czuc tego w aucie. Widac tylko na zewnatrz. Mozliwe , ze dostaje lewe powietrze?
3. Obroty troszke wariuja, np po odpaleniu na cieplym spadaja do 500 i wracaja na 650-750, Jak się tocze na luzie to jest jakos 750 obrotow, a jak sie zatrzymam to spada tak do 650-750, czasami jak stoi to sam podbije obroty do 1000 i spada do ok 700, Generalnie trzyma obroty rowno ale czasem je podnosi, albo opadaja. Tak ma byc? |
Jest taka możliwość, ale często to wina brudnej przepustnicy. Spadki i wzrosty obrotów też wynikają z pompy wspomagania.
nicea napisał/a: | 4. Cos cyka w silniku, w sumie z slychac jakby to był diesel, ale jezdzi i chodzi wszystko spoko. |
To jest normalne tego co mi wiadomo, jakiś zawór spalin albo zmiennych faz powoduje takie cykanie.
nicea napisał/a: | 5. jak na jedynce przygazuje na maxa, to włącza się kontrola trakcji. Za duza moc? |
Raczej za słabe opony .
nicea napisał/a: | 6. Spalanie miedzy 6.5 a 8 to chyba spoko? Komputer w miare dokladny jest, nie przeklamuje?? |
Bardzo spoko.
nicea napisał/a: | 8. Pedał gazu bardzo czuly, lekko dotkne i juz 2-3 tys obrotow. Podejrzewam, ze musze sie nauczyc nim ruszac? |
Tak, bo to jest elektronik, a nie linka .
nicea napisał/a: | 10. na jakis obrotach go trzymać przy stałej jeździe , np w miescie 50-60, jechac na 4 czy na 5?? No i przy jakich obrotach zmieniac biegi?? bo w normalnej benzynie to jest 2200-2500, to jest wysokoobrotowa to nie wiem czy później nie zmieniac? |
Kwestia wyczucia, jak dodasz gazu i telepie całym autem, a nie jedzie, to bieg jest za wysoki.
nicea napisał/a: | 11. Olej taki właściciel lał od początku to nie zmieniałem 5w-40 Shell Helix, jest OK? |
Ok.
nicea napisał/a: | 12. Nie ma zaślepek od spryskiwaczy, tych pod lampami, ponoć ciężko dostać?? |
No ciężko oryginały w kolorze, ale widziałem oferty na Ali.
nicea napisał/a: | 13. Wymieniłem oleje, filtry, rolki , paski , napinacze, na coś jeszcze zwrócić uwagę? Auto długo stało od lutego 2020 zrobiło jakieś 3 tyś km. Możliwe, że pomału się budzi do życia, tylko trzeba nim pojeździc?? |
Jak już tyle wymieniałeś, to warto było wrzucić nowy łańcuch, skoro tyle było rozebrane . |
|
|
|
 |
nicea
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2021 Posty: 12 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 29-04-2021, 12:58
|
|
|
Dzięki za info. Właśnie go dopieszczam aby był spokój na dłuższy czas.
W środku w ogóle nie czuć ani nie słychać, że chodzi.
to normalne, że wszystko pod maską drga z silnikiem ? |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 01-05-2021, 13:59
|
|
|
nicea napisał/a: | W środku w ogóle nie czuć ani nie słychać, że chodzi. |
Jechałeś nim już po autostradzie? .
nicea napisał/a: | to normalne, że wszystko pod maską drga z silnikiem ? |
Wszystko? Ogólnie silnik lekko drga, nie będzie jak w RR albo Bentleyu, że postawisz monetę na krawędzi i się nie przewróci . |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
nicea
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2021 Posty: 12 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 03-05-2021, 08:35
|
|
|
no jechałem od 3500 obrotów coś słychać . Dobra ta limuzyna taka inna. Fajnie się zbiera.
Wymieniłem rolki , napinacz i paski.
Jedynie coś mi wyje jeszcze przy dodawaniu gazu jak auto stoi. Bardziej slychać w środku. Jakby jakieś łożysko alternatora czy coś. Co tam jeszcze może być do wymiany jak nie rolki paski itd? |
|
|
|
 |
Makowsky
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2022 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-10-2022, 20:12
|
|
|
Cześć!
Miałem zakładać taki temat z innymi pytaniami to może się tutaj podczepię, żeby nie robić spamu.
Lancer 1.8 143KM 2009 sedan
1# Miał ktoś może problemy z zapalniczką samochodową podczas używania do ładowania telefonu? Gdy nie jest używana, to nic się nie dzieje ale jak podłączę telefon czy e-fajkę jak jestem w dłuższej trasie to piszczy jakbym miał jakieś turbo. Oczywiście działać działa ale ten dźwięk to tragedia. Zastanawiam się czym to może być spowodowane.
2# Mógłby ktoś polecić jakieś zamienniki jeśli chodzi o dyszę do spryskiwaczy? Co podjadę na myjnię to zaraz mi te dysze się przekręcają, przytykają (Zwłaszcza ta od strony kierowcy) i leje mi po masce zamiast po szybie. Już też przetykałem te wężyki wszystko cacy ale ułożenie tych dysz jest fatalne. Nie wiem nawet czy to oryginalne czy już ktoś wymieniał ale raczej oryginał. Komplet igieł już wożę ze sobą tak powiem
3# Chciałem jakieś oponki na zimę, tylko nie bardzo się orientuję w rozmiarach. W piwnicy kurzą się felgi 18" Gdzieś w necie wyszukałem zalecane rozmiary gdzie standard to chyba 205/60/16 ewentualnie 215/45/18 tylko taki niski profil to mam już na lato siedzą na tych kurzących się felgach ale potrzebuje jakieś grubsze na zimę bo szkoda felgi szczególnie że to aluminium. Patrzyłem chyba na oponeo kalkulator ale to w ogóle nie bierze pod uwagę auta tylko wymienia wszystkie rozmiary które pasują do samej felgi z tego co kumam. Te standardowe 16" za małe jak dla mnie nie umiem na nie patrzeć więc raczej chciałbym kombinować w większy rozmiar. |
|
|
|
 |
|
|