 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie Świece Zapłonowe Carisma 2000 1,8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 13-10-2022, 11:46 Jakie Świece Zapłonowe Carisma 2000 1,8 GDI
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem Carismy 1,8 GDI z 2000 roku. Przebieg 178 tys km.
Silnik czasami wchodzi na obroty albo nierówno pracuje na niskich obrotach. W trasie jest super. Ostatnio jechałem to spalanie 5,5 L /100 jest moc i jazda jest przyjemna. Jak samochód postoi kilka minut na biegu jałowym to podbija obroty.
Dzieje się tak już od kilku lat. Już mi się czepiał diagnosta ale jakoś udało się przejść przegląd. Od tego czasu zmieniło się tylko to, że ukradli mi katalizator. Nie ma to wpływu na spalanie. Może mocniej czuć spaliny.
Czyściłem przepustnicę i przepływomierz. To nic nie pomogło ani nie zaszkodziło.
Zajrzałem do świec. Było trochę oleju. Jedna fajka była upalona więc wymieniłem ją razem z cewką.
Nie wiem czy świece były kiedykolwiek wymieniane. Jeśli nie to mają 178 tys km przebiegu.
Nie widać aby były upalone. Czyszczenie nic nie pomogło.
Pomyślałem aby przed przeglądem, który mam za kilka dni wymienić świece.
Jest ich jednak tyle, że nie mam pojęcia, które wybrać. Wiem, że dobór świec to trudna sprawa.
Już raz kupiłem do forda świece. Miały pasować, a była inna ciepłota świec i silnik nie chciał w ogóle pracować. Finalnie stare świece zostały wyczyszczone i ustawione pod szczelinomierz i już do końca żywota starczyły. Irydowe jednak są drogie i nie chciał bym kupić świec aby walały się po garażu jak te od Forda.
Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to poproszę jakiegoś linka czy konkretny model świec, które będą pasowały do tego silnika.
Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 515 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 13-10-2022, 20:29
|
|
|
Co to są uszczelniacze świec? Te podkładki?
Dzisiaj wykręciłem świece, bo tak mi zalecił mechanik aby spisać numery NGK IR IZF R6B Świece wykręcałem jakieś 2 lata temu. Wtedy były poodkręcane przez co upaliła się jedna fajka. Wymieniłem cała fajkę i cewkę. Teraz świece były dobrze przykręcone ale nie mam pojęcia skąd w przestrzeni między świecą, a cewką było pełno oleju. Końcówki świec były zielone więc skądś dostała się wilgoć. Masakra z tym jest. Nigdy nie miałem problemów z takimi rzeczami w innych samochodach. Wyczyściłem świece. Silnik podbija dalej obroty. Chodzi na wolnych w miarę równo ale podbija co jakiś czas obroty. Popracuje trochę na wyższych i znów opadają. Myślałem, że załącza się wiatrak czy inne urządzenie ale nie zauważyłem aby się coś załączyło aby komputer miał powód do podnoszenia obrotów. Chyba ten typ tak ma. Mechanik kazał jeździć i nie patrzeć na to.
Ktoś wie może gdzie można znaleźć dane jaka ma być szczelina elektrody? W starych świecach była podawana szczelina i można było zmierzyć szczelinomierzem. Tutaj nie widziałem nigdzie takich danych. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-10-2022, 21:05
|
|
|
7ukasz napisał/a: | Co to są uszczelniacze świec? Te podkładki? |
Przejęzyczyłem się, w GDi masz jedną uszczelkę pod pokrywę, która też jest uszczelką świec.
Co do szczeliny to chyba powinno być 0,6mm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 14-10-2022, 00:48
|
|
|
To ta z numerem 01110 ? Przyznam, że mnie zaskoczyłeś. Zachodziliśmy w głowę skąd tam olej. Na pewno może mieć to wpływ na pracę, bo raz, że styk fajki i świecy był zaśniedziały, to jeszcze niektóre świece zalane olejem. No teraz to rozumiem to co pisałeś, że nie ma sensu kupować nowych świec bez wymiany tej uszczelki. Do przeglądu nie zdążę ale może przejdzie, to wymienię po przeglądzie tą uszczelkę i pomierzę szczeliny. Wizualnie elektroda wygląda dobrze ale dopiero pomiar zweryfikuje ich stan. Wielkie dzięki za pomoc. Napiszę jak wymienię uszczelkę jaka jest różnica. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-10-2022, 05:24
|
|
|
Podaj na PW Vin auta to sprawdzę ci numer tej uszczelki tak na przyszłość. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Conager
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 NL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: 51,5° N , 19,5° E
|
Wysłany: 06-11-2022, 21:19
|
|
|
Sprawdź multimetrem rezystancję świec: Pomiędzy końcem od fajki i iglicą nie dotykając masy. Powinno być 5 kOhm. Jeżeli jest poniżej 4 to lepiej kupić nowe.
Samochód po ok. 4 minutach na postoju podbija lekko obroty, ale potem je wyrównuje. Jeżeli do tej pory faluje na niskich obrotach, w trasie samochód chodzi poprawnie
i po czterech minutach chodzi dobrze, to może (ale nie musi) lać wtryskiwacz, bądź podawać niewłaściwą dawkę paliwa.
Sprawdź stan świec. Jeżeli któraś jest mocno zasadzona, to leje wtryskiwacz i to jest powodem falowania na niskich obrotach (Jeżeli nie pali ci się check, sprawdziłeś świece, fajki, przepustnicę
egr, sondę lambda i układ paliwowy). Generalnie przy sprawnych układach paliwowym i powietrznym świece mają brązowawy nalot - jak kawa z mlekiem - nawet jeżeli samochód ma nalatane tak jak mój ponad 400k.
Świece: IZFR6B z NGK albo VKB20 z DENSO. Na tych drugich pomyka już drugi zestaw (razem ok 100kkm)
i wszystko jest OK. Co do tej uszczelki pod pokrywą zaworów, to też miałem problem z nachodzącym na świece olejem i spowodowany był podciśnieniem z nieszczelności uszczelki pod kolektor ssący.
Górę kolektora ssącego uszczelnia gumowa uszczelka fajkocewki.
Po wymianie uszczelki i dokręceniu kolektora z odpowiednim momentem problem ustał. "Uszczelniły" się grodzie świec - zniknęło podciśnienie wyciągające olej z pokrywy głowicy.
Na tabliczce znamionowej z przodu na ścianie grodziowej po prawej stronie masz model pojazdu.
U mnie jest SNGQL6.
Jeżeli masz ten sam amelinowy kolektor ssący, taki jak u mnie jest ( VI '99) to będą:
71-53191-00 - Victor Reinz
034.610 - Elring.
Moment dokręcenia śrub - z tego co pamiętam 13 Nm.
Co do tej drugiej uszczelki, to jest VR: 71-53193-00 (według powyższego schematu), ale nie wiem jak jest u Ciebie.
Sprawdź ten model, to będzie pewniej wtedy. |
|
|
|
 |
|
|