Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Problem z TPMS
Autor Wiadomość
RejQ 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Chorzów
Wysłany: 31-01-2018, 00:53   [1.6] Problem z TPMS

Witam :)

To pierwszy mój post na tym forum dopiero zaczynam swoją przygodę tutaj :)

Po 8 latach z Lancerem przerzuciłem się na ASXa 1.6 z 2018, odebrany tydzien temu z salonu na alu 18", 2 dni temu wymienilem zestaw 18 na 16" stalówki z nowymi czujnikami na zime. Po wyjechaniu z serwisu bylo wszystko ok przez kilka km. Wczoraj wieczorem zaswiecila sie kontrolka o zlym cisnieniu w oponach. Postanowilem sprawdzic cisnienie i zresetowac czujniki. Od wczoraj ciągle miga mi kongrolka TPMS i nie chce sie wylaczyc... nie moge rowniez sie przełączać pomiedzy 2 trybami czujników. Czyżbym mial zaprogramowany tylko jeden zestaw? Bo moge mieć włączony tylko zestaw "1"

Dziekuje za pomoc
 
 
darecki73 
Forumowicz

Auto: Mitshubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 33
Skąd: lubelskie
Wysłany: 31-01-2018, 06:58   

Z tym TPMS-em rozne jeszcze bedziesz mial przygody.Byc moze nie zprogramowany masz jeden zestaw kol.Najlepiej pojechac do ASO, niech sprawdza,bo samemu nie wiele chyba da sie zrobic.
Jeszcze po restarcie trzeba przejechac sie z pol kilometra-moze zniknie kontrolka.
 
 
RejQ 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Chorzów
Wysłany: 31-01-2018, 07:26   

Po restarcie zrobilem juz 100km :p

[ Dodano: 31-01-2018, 10:54 ]
Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie sklonowanie zestawu 1 czujnikow z opon letnich dam znac pozniej czy to rozwiazalo problem
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-01-2018, 13:22   Re: Problem z TPMS

RejQ napisał/a:
Czyżbym mial zaprogramowany tylko jeden zestaw? Bo moge mieć włączony tylko zestaw "1"

Wygląda na to, że masz wprogramowany tylko jeden zestaw czujników.
Wymieniałeś koła w ASO, czy u Pana Kazia?
Podjedź do ASO, niech to zrobią jak trzeba - trwa to ze 7 minut.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 17-08-2020, 08:01   

Problemy z TPMS,wyświetlił się komunikat że mam za małe ciśnienie w oponach.Mam koła 18".sprawdziłem ciśnienie i było raczej ok.wszędzie jednakowe.ale dobiłem wszędzie trochę więcej do 2.6atm i przejechałem się kawałek ,komunikat zgasłwięc myślałem że wszystko ok.Po ok tygodniu jazdy znowu wyskoczył kumunikat że znowu za małe ciśnienie.Czy to oznacza uszkodzenie któregoś czujnika w oponie?,jak to sprawdzić którego.Obniżę wszędzie do 2.4atm. pojeżdżę i zobaczę czy się przeprogramują na niższe ciśnienie.Czy jest sposób na sprawdzenie który czujnik może być uszkodzony.Asx jest z 2015r to może czujniki już padają?

[ Dodano: 17-08-2020, 12:42 ]
Obniżyłem ciśnienie do 2.2 tak jak zalecają przy kołach 18" pojechałem ze 2 km i komunikat nie zniknął.,ponownie dobiłem do 2.5 i po przejechaniu 100 m komunikat zniknął.Pytanie czy poobniżen8u do prawidłowego stanu 2.2 ATM to już same się nie przeprogramują?.,tylko serwis?czy może za mało przejechałem .ale po podniesieniu ciśnienia do 2.5 już po 100m się przeprogramował o.Jakieś podpowiedzi,bo 2.5 to trochę za duże ciśnienie.
_________________
RomanK
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18-08-2020, 07:41   

Napompuj koła do prawidłowego ciśnienia i zresetuj czujniki, następnie przejedź pareset metrów i będzie dobrze.
Same się nie zresetują.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 20-08-2020, 06:56   

Co oznacza resetowanie jak się je robi.Na razie wszystko ok.po napompowaniu 2.2 i przejechaniu kilkunastu metrów skasowało się i jest ok.czy na przycisku koło kierownicy ten do sterowania komputera mogę sam skasować ten komunikat
.do tej pory samo się kasuje jak zmieniam koła z zimowych na letnie bo w zimówkach nie mam czujników.
_________________
RomanK
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2020, 08:46   

Są 2 systemy. Ten system co odczytuje z czujników ABS ma osobny guzik do resetu. A jak masz czujniki w kołach to tego się użytkowo nie resetuje. Może faktycznie być jakiś problem z czujnikiem. Możesz spróbować dojść do tego z którym utrzymując nomalne ciśnienie tylko w jednym kole, a w pozsotałych 2,5-2,6 (to nie jest wysokie ciśnienie).

Pytanie też czym sprawdzasz ciśnienie, często na stacjach te manometry są uszkodzone i potrafią zaniżać/zawyżać ciśnienie spokojnie o parę dzisiętnych.

Druga sprawa sprawdzasz na zimnej oponie? Bo w ostatnie ciepłe dni to po przejażdze po rozgrzanym asfalcie ciśnienie tez rośnie...
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-08-2020, 10:05   

RomanK61 napisał/a:
Co oznacza resetowanie jak się je robi.

Jeżeli masz instrukcję, to może w nią zerknij.
U mnie jest to na stronach 6-65, 6-66 (wersja instrukcji: ASX - POLISH - OGA015E5).

Jeżeli instrukcji brak, to patrz poniżej

Przy kluczyku w pozycji ON i zaciągniętym hamulcu ręcznym naciskasz przycisk INFO tyle razy, aż podświetli Ci się pozycja SETTING / MENU.
Naciskasz przycisk INFO i trzymasz go co najmniej 3 sek. wchodząc w opcje ustawień.
Naciskasz przycisk INFO tyle razy, aż podświetki Ci się pozycja RESET.
Naciskasz przycisk INFO i trzymasz go co najmniej 3 sek. - próg ostrzeżenia o niskim ciśnieniu zostanie zresetowany.
Kontrolka TPMS zacznie migać, wtedy przejedź kilkaset metrów, a procedura powinna się zakończyć i kontrolka powinna przestać migać.

Od tej pory ciśnienie jakie było w oponach podczas całej procedury system TPMS traktuje jako właściwe.

Podstawą jest pomiar ciśnienia w zimnych oponach (ok 20°C) więc nie po dłuższej jeździe i nie po postoju w słońcu.
Jeżeli po takiej procedurze znowu pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu, to od razu zmierz ciśnienie we wszystkich oponach i porównaj z tym, jakie było podczas resetu oczywiście pomiar musi być robiony tym samym manometrem.
Jeżeli ciśnienie jest OK, to znaczy, że czujniki albo reszta systemu szwankuje :arrow: ASO.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
Ostatnio zmieniony przez lichy 21-08-2020, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 21-08-2020, 10:11   

Dziękuję kolego Lichy , obserwuje twoje wątki i jak zwykle trafiasz w sedno sprawy.pozdrawiam.Temat ogarnięty.
_________________
RomanK
 
 
MANCY 
Forumowicz


Auto: ASX MY2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 03-09-2020, 19:02   

Ja tylko dopowiem dygresyjnie, że jestem zawiedziony lekko "japońską precyzją" - każdy czujnik jest programowany precyzyjnie do miejsca założenia w danym kole, a system jedyne co wyświetla, to globalną informację o problemie z ciśnieniem w kołach/kole... ale które koło? Tego już się nie dowiemy, jak sami nie sprawdzimy stopnia napompowania wszystkich kół. Żenada. Inne marki wskazują konkretnie na niskie ciśnienie w konkretnym kole... :P
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 26-10-2022, 11:13   

Proszę o podpowiedź, jakie ciśnienie w oponach.na drzwiach pisze że przy r16/70 /215 ciśnienia ma być 2.6 ATM.
Ja mam koła r16/65/215 i jak nabiłem do 2.6 to wydaje się mi że mam bardzo twarde opony,wszystko czuje na kierownicy każda mała dziurka czy kamień.czyzby 2.6 to było za dużo napompowane.
_________________
RomanK
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-10-2022, 22:42   

 
 
Miguell 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,6 2017r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-11-2022, 11:54   

Nie czaję tej technologii TMPS .
Mam 18" i ciśnienie wg wlepki to 2,2 i przy tym ciśnieniu zapala się komunikat o złym ciśnieniu .Resetowanie nic nie daje, komunikat pojawia się przejechaniu paruset metrów .Przy ciśnieniu 2,6 jest OK.
Jak to się ma do instrukcji?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 515
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-11-2022, 16:50   

Miguell napisał/a:
Nie czaję tej technologii TMPS .
Mam 18" i ciśnienie wg wlepki to 2,2 i przy tym ciśnieniu zapala się komunikat o złym ciśnieniu .Resetowanie nic nie daje, komunikat pojawia się przejechaniu paruset metrów .Przy ciśnieniu 2,6 jest OK.
Jak to się ma do instrukcji?

Nijak się ma instrukcji. Instrukcja nie przewiduje rozmiaru 18" do auta z tym silnikiem. Vide str 9-13. Widocznie stąd zamieszanie przy ustawieniach TPMS. Bardziej naukowo rzecz ujmując, koła o tym rozmiarze nie posiadają homologacji MM i w razie wypadku ubezpieczyciel może nie uznać żądania likwidacji szkody. Chyba, że masz inne zapisy w swojej instrukcji ale wlepka mówi wyraźnie o rozmiarach 16 i 17".
_________________
piotr57
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.