Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze spalaniem gazu na 100 km Lancer 1.6
Autor Wiadomość
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-02-2023, 16:43   Problem ze spalaniem gazu na 100 km Lancer 1.6

Witam drodzy forumowicze mam do was pytanie ponieważ od jakiegoś miesiąca mój lancerek 1.6 pali 20 litrów gazu na 100 km (nie sprawdziłem jeszcze ile bierze benzyny) po wizycie u gazownika stwierdził że jest wszystko okej (gaz montowany w wakacje zeszłego roku przejechane 8 tys km). Dziś byłem na kompie (brak błędów) i okazało się ze sonda 1 pokazuje dobrze odczyt żadnych skoków a 2 pokazuje zmienne wartości mianowicie skacze od 0.0070 do 0.0140 na wolnych obrotach. Moje pytanie czy jest możliwe że takie wahania drugiej sondy mogą powodować tak drastyczne spalanie gazu ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2023, 17:03   

Druga sonda nie bierze udziału w regulacja mieszanki, to sonda kontrola do kontroli stanu katalizatora.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-02-2023, 17:07   

To co może być przyczyną takiego dużego spalania ? uwalony sterownik ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2023, 18:37   

Wyczajus napisał/a:
Dziś byłem na kompie (brak błędów) i okazało się ze sonda 1 pokazuje dobrze odczyt żadnych skoków

Co to znaczy żadnych skoków, że sygnał jest w postaci linii prostej :?:
Ogólnie sonda powinna pracować jak na wykresie.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-02-2023, 19:09   

na kompie 1 sonda na biegu jałowym wskazywała 0.0060 czasem 0.0070 a druga skakała z 0.0070 na 0.0140, gościu od kompa powiedział że to normalne i że sondy tak mają że te wartości tak skaczą bo się mieszczą w normie. Lecz mechanik z którym współpracuje myśli że nie jest to normalne na biegu jałowym i że takie właśnie skoki 2 sondy mogą powodować to że ona daje sygnał żeby zwiększyć dawkę paliwa ponieważ ma co chwile różne napięcie. Sam już nie wiem co robić ale musze sprawdzić czy na benzynie tak samo spalanie wzrosło. Dodam że takie spalanie gazu powstało po tym jak lancerek teraz dużo chodzi na biegu jałowym (przez dwa pierwsze tygodnie było normalnie) ponieważ jestem listonoszem samochodowym i nie gaszę lancerka jak idę do ludzi z listami wiem że to może powodować większe spalanie ale nie spodziewałem się że aż tyle bo wcześniej palił 10 w mieście a na trasie nawet 7 gazu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2023, 19:56   

Tak jak napisał Krzychu, druga sonda jest diagnostyczna i sprawdza spaliny nie ma nic wspólnego z mieszanką.
Sonda powinna pracować w zakresie 0,2 do 0,8V jak na fotce powyżej..
Jak masz miernik to sprawdź omomierzem w kostce jaka jest rezystancja grzałki pierwszej sondy.
Powinna wynosić chyba 5 - 8Ω przy 20°C.

[ Dodano: 02-02-2023, 20:00 ]
Tak tylko dodam, że za zostawię auta odpalonego grozi wysoki mandat :wink:
Nie mówię już o zostawieniu odpalonego auta bez nadzoru.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2023, 12:43   

Ja tam sobie podłączyłem jakiś OBD na BT (nie były drogi 30zł chyba ale to parę lat temu) i na komórce (darmowy jakiś soft Torque chyba się nazywał) obserwowałem to w 2.0 wykres na jałowych był jak na obrazku Bizi78 (cały czas mówimy o pierwszej sondzie). I tak działa prosta regulacja składu mieszanki w stabilnych warunkach. Czyli elektronika dobija więcej paliwa, obija się o limit więc obniża dawkę aż znowu się odbija od limitu i tak w kółko. Swoją drogą dziwne, że mechanika nie zadziwił stabilny odczyt z pierwszej sondy... :shock:

Ale grzałkę pierwszej sondy to elektronika raczej monitoruje. U mnie wywalało właśnie błąd pierwszej sondy bo była przepalona grzałka. Tyle, że nawet z tym błędem i brakiem grzałki samochód działa dobrze i nie palił więcej (znaczy może trochę pali na zimnym więcej, ale nie było to zauważalne). Może po prostu sonda padła (nie grzałka tylko sensor), ale jeszcze nie tak bardzo żeby wywalić błąd? Może pojeździj na benzynie albo chociaż sprawdź odczyt z sondy na benzynie.

Z doświadczenie to Ci powiem, że pierwsze co bym podejrzewał to gazownik coś spieprzył. Te samochody na benzynie są bezawaryjne... Jak się coś psuje to wtedy jak ktoś zaczyna grzebać.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 03-02-2023, 19:38   

już raz 1 sonda mi siadła i wtedy lancerek wgl nie miał siły, padał na obrotach i nie jeździł więc myślę że 1 sonda jest okej a skoro druga niema nic wspólnego z dawkowaniem paliwa to jestem już zielony, pozostaje sprawdzić ile spali benzyny
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2023, 20:54   

Znaczy wiesz lepiej, że odczyt z 1 sondy może być stabilny na jałowych?

Jak sonda padła tak, że wyrzucił błąd to silnik pracuje na bezpieczniej mapie... Więc to całkiem inna sytuacja. Tutaj mogła paść jakoś inaczej i elektronika nie zauważyła jeszcze że jest z nią problem... Ale to oczywiście tylko podejrzenie, w każdym razie odczyt z sondy nie może być stabilny...
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 04-02-2023, 16:31   

okej dzieki sprawdze ile benzyny spali i jak spali wiecej niz powinen pojade jeszcze raz na kompa i przyjrze sie dokladnie 1 sondzie

[ Dodano: 12-02-2023, 14:09 ]
niestety benzyny spalił 18 litrow ehh więc 1 sonda już zamówiona i będzie trzeba wymienić
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2023, 17:18   

Trzymam kciuki :thumbleft:
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14-02-2023, 16:19   

niestety po wymianie sondy dalej to samo ;/ już nie wiem o co chodzi? czy jest możliwe że padł sterownik i przez to podaje zawyżoną dawkę paliwa, więc trzeba go dać do zrobienia ? bo zgłupieliśmy z mechanikiem w tym momencie ;/ ;/ ;/
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-02-2023, 18:20   

Dalej odczyt nie jest sinusoidą? Na benzynie też? A nie ma jakiegoś emulator do sondy wpiętego od instalacji gazowej czy coś?
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2023, 16:45   

A jak auto się zachowuje? Normalnie przyspiesza, jak praca na postoju? Jakie korekty paliwowe i jak się zmieniają pod obciążeniem.
Mapy instalacji gazowej ustawiane na autokalibracje czy na sztywno?
Czuć benzynę przy przygazowaniu?
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-02-2023, 17:38   

krzychu napisał/a:
Dalej odczyt nie jest sinusoidą? Na benzynie też? A nie ma jakiegoś emulator do sondy wpiętego od instalacji gazowej czy coś?



nie bylem jeszcze na komputerze bo brak czasu, nie dlugo zajade i nagram filmik jak sie zachowuje sonda i wgl jak pracuje. niema nic wpietego do sondy przy instalacji.

[ Dodano: 15-02-2023, 17:39 ]
kuba!!! napisał/a:
A jak auto się zachowuje? Normalnie przyspiesza, jak praca na postoju? Jakie korekty paliwowe i jak się zmieniają pod obciążeniem.
Mapy instalacji gazowej ustawiane na autokalibracje czy na sztywno?
Czuć benzynę przy przygazowaniu?


auto zachowuje sie jak wczesniej, ma taka sama moc i wgl, na postoju pracuje normalnie trzyma obroty. a mapa instalacji niemam pojecia ale chyba na sztywno bo ostanio ja lekko gazownik poprawial. nic nie czuc przygazowaniu.

[ Dodano: 15-02-2023, 17:40 ]
odłączyłem narazie gaz totalnie bo podpowiedziano mi że sterownik gazu teraz steruje dawkowaniem i gazu i benzyny. wiec zobacze teraz ile wezmie benzyny jak odlaczony jest gaz totalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.