Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kod błędu alternatora p2501
Autor Wiadomość
alsat1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Elegance
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 1
Skąd: Middleton
Wysłany: 21-11-2022, 09:35   Kod błędu alternatora p2501

Witam.
Posiadam mitsubishi Outlander z 2009 2.0 Did.
Mieszkam w UK.
Auto ogólnie chodzi ok, serwisowany co roku, olej, filtry itd.
Jakieś 3 miesiące temu padł w nim Alternator, odpadło to kółko co na nim jest pasek. Sworzeń zjechany, mechanik mobilny wymienił na nowy zamówiony łącznie z paskiem wg rejestracji było zamawiane, auto chodzi ok, laduje itd ale pokazuje błąd p2501 na sofcie autocad i na desce pisze service required i na czerowno pali się lampka akumulatora.
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.
Nie jestem biegły w autach.
Wg błędu niby to jest jakiś generator lamp i jest za duże napięcie.
Wyczytałem że może to być coś z regulatorem napięcia i chyba jest on wewnątrz alternatora czyli nie jest do końca kompatybilny alternator?
Auto pali normalnie jeździ ok.
Ktoś miał taki przypadek?
Szukam pomocy gdzie może tkwić problem. Jak wykasować ten błąd.
Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-11-2022, 21:20   

Wg. manuala może być:
-uszkodzona wiązka
-uszkodzony altek
-uszkodzone ECU

alsat1 napisał/a:
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.

Sprawdź voltomierzem przez parę minut czy napięcie nie skacze za mocno.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 25-11-2022, 20:16   Re: Kod błędu alternatora p2501

alsat1 napisał/a:
Witam.
Posiadam mitsubishi Outlander z 2009 2.0 Did.
Mieszkam w UK.
Auto ogólnie chodzi ok, serwisowany co roku, olej, filtry itd.
Jakieś 3 miesiące temu padł w nim Alternator, odpadło to kółko co na nim jest pasek. Sworzeń zjechany, mechanik mobilny wymienił na nowy zamówiony łącznie z paskiem wg rejestracji było zamawiane, auto chodzi ok, laduje itd ale pokazuje błąd p2501 na sofcie autocad i na desce pisze service required i na czerowno pali się lampka akumulatora.
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.
Nie jestem biegły w autach.
Wg błędu niby to jest jakiś generator lamp i jest za duże napięcie.
Wyczytałem że może to być coś z regulatorem napięcia i chyba jest on wewnątrz alternatora czyli nie jest do końca kompatybilny alternator?
Auto pali normalnie jeździ ok.
Ktoś miał taki przypadek?
Szukam pomocy gdzie może tkwić problem. Jak wykasować ten błąd.
Pozdrawiam

Alternator sam w sobie jest autonomiczny - nie potrzebuje ECU.
Jednak obecnie zwykle wyposaża się go w dodatkowe sygnałowe wejście i wyjście do ECU.
Kiedyś lampka była sterowana "czysto" elektrycznie (gasła gdy potencjały aku i generatora się wyrównywały).
Obecnie brany jest jeszcze ten sygnał wyjściowy z generatora a sama lampka jest sterowana przez ECU.
Napięcie, o którym piszesz świadczy, że alternator pracuje. Zacznij od sprawdzenia tego połączenia sygnałowego.

PS
Piszesz, że rolka spadła z alternatora? Cała rolka czy tylko ta ułożyskowana zewn obręcz?
Pytam, bo mnie to trochę przeraża bo ostatnio ją wymieniałem. Mam klucz dynamo ale nie taki, którym da się to dokręcić.
Zrobiłem to bez tego klucza ręcznie na ile mi siły wystarczyło (bez przedłużek aby nie zniszczyć T50 na wale) i jeszcze potem "dobiłem" udarowym do kół.
No ale po tym Twoim zdarzeniu straciłem pewność siebie ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.