Wyciek oleju z kolektora ssącego |
Autor |
Wiadomość |
Zorro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2014, 19:10 Wyciek oleju z kolektora ssącego
|
|
|
Witam,
Od pewnego czasu obserwuję zapocenie, a w zasadzie wyciek oleju z kolektora ssącego (dolotowego). Pierwsze zauważone ślady oleju z okolic kolektora i nie tylko, zostały dokładnie wyczyszczone. Po kilku tygodniach użytkowania samochodu, oleju wydostało się na tyle dużo, że spływał po głowicy do miejsca połączenia jej z blokiem silnika, gdzie zgromadził się na wystającej krawędzi bloku, a następnie przelał się i spływał dalej po bloku silnika. Po kolejnym dokładnym oczyszczeniu zabrudzonych miejsc i uruchomieniu silnika, pierwsze ślady oleju pojawiają się po około dwudziestu minutach pracy. Olej zaczyna wydostawać się spod łba śruby mocującej kolektor dolotowy do głowicy (dolna śruba od strony korka wlewu oleju) i rozchodzi się powoli po powierzchni kolektora i dalej, jak opisałem. Zabrudzenie olejem występuje na całej powierzchni łączącej kolektor z głowicą i jest dobrze widoczne zwłaszcza po demontażu osłony silnika (co jest bardzo proste). Dodam jeszcze, że dokładnie sprawdziłem miejsce uszczelnienia pokrywy zaworów i nie zauważyłem tam żadnych śladów oleju. Opisane zjawisko obserwuję w silnikach 1.5 i 1.6 i ma ono taki sam przebieg w obu przypadkach. Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów używających silników 1.5 (109 KM) i 1.6 (117 KM), czy nie zauważyliście podobnego wycieku w czasie eksploatacji swoich samochodów?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mika
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Inform 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-06-2014, 10:40
|
|
|
Mam dokładnie to samo, tylko w dużo mniejszym stopniu. Przy kolektorze dolotowym są chyba 4 śruby, w tej chwili nie pamiętam. Przy dwóch z nich pojawiało się zawilgocenie, a także na obwodzie, lekkie od góry, na połączeniu z blokiem silnika.
Na gwarancji wymieniono mi uszczelki kolektora dolotowego (5szt.)
4szt. - każda od jednego cylindra
1 szt. - obwodowa
Niestety po około 2 miesiącach ponownie się przy śrubie zaczęło zawilgacać, ale niestety gwarancji zostało jeszcze tydzień, więc nic z tym nie załatwiłem.
U Ciebie to jest jakaś powódź. Proponuje wymianę uszczelek.
Jeśli uda Ci się dowiedzieć co jest przyczyną to mam nadzieje, że się podzielisz...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 297 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-07-2014, 19:00 Wyciek oleju - okolice kolektora ssącego - mam i ja......
|
|
|
Niestety, od jakiegoś czasu mam podobny objaw
Jakiś miesiąc temu zauważyłem ślady oleju na kolektorze dolotowym w jego górnej prawej części w okolicach skrajnej śruby, która mocuje go do głowicy oraz na górnej powierzchni początkowej części kolektora, jakieś 5 cm za przepustnicą.
cały olej z tych okolic został zmyty i przez jakiś czas było sucho.
Parę dni temu niestety olej znowu objawił się w tych samych miejscach i dodatkowo jeszcze w niewielkiej ilości (pocenie) poniżej kolektora w okolicach uszczelki pod głowicą.
Dziś podjechałem do ASO (Her-Gum Zabrze), gdzie po pobieżnych oględzinach stwierdzono, że mogła paść uszczelka pod głowicą ale trzeba jeszcze dokładniej się temu przyjrzeć.
Wymiana uszczelki, to spory problem jest i pieniądze nie małe (dochodzi planowanie głowicy i podobno śruby głowicy powinny być nowe).
...a jakby się okazało, że np. głowica ma jakieś pęknięcia, to w ogóle jakiś kosmos
Lancerowi gwarancja skończyła się 19 stycznia więc nie całe pół roku temu, przebieg 52 tys. km i nigdy nie był katowany.....
Zorro i Mika: czy wiadomo coś o przyczynach Waszych wycieków oleju? |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2014, 19:12
|
|
|
lichy napisał/a: | planowanie głowicy | 150 zł
lichy napisał/a: | śruby głowicy powinny być nowe | Najlepiej by było, ale nawet ARP nie kosztują więcej niż 600 zł za komplet. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Mika
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Inform 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-07-2014, 21:28
|
|
|
U mnie jak na razie sprawa nierozwiązana...
Co to znaczy "paść" ? , że niby pękła ? Mam 50 000 km więc pęknięcie uszczelki pod głowicą przy takim przebiegu jest nienormalne... |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 297 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-07-2014, 14:46
|
|
|
Mika napisał/a: | U mnie jak na razie sprawa nierozwiązana...
Co to znaczy "paść" ? , że niby pękła ? Mam 50 000 km więc pęknięcie uszczelki pod głowicą przy takim przebiegu jest nienormalne... |
Może przepuszczeć olej na zewnątrz z kanału ciśnieniowego zasilającego smarowanie rozrządu.
Też uważam, że to nienormalne, żeby w 3,5 letnim aucie z przebiegiem 52 tys. km i używanym rozsądnie bez katowania uszczelka głowicy była do wymiany.
Jedyne, co sam sprawdziłem, to zawór PCV - jest OK - przepuszcza w kierunku kolektora i blokuje w kierunku pokrywy rozrządu. Przewód odmy drożny.
Na razie nic więcej nie wiem. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2014, 20:54
|
|
|
A ja głupi kiedyś narzekałem na rdzewiejące ramki w drzwiach. Współczuję, ale źle to wygląda. Oby to była tylko uszczelka pod głowicą |
|
|
|
 |
marcowoj
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 105 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 14-07-2014, 10:30
|
|
|
Zorro napisał/a: | Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów używających silników 1.5 (109 KM) i 1.6 (117 KM), czy nie zauważyliście podobnego wycieku w czasie eksploatacji swoich samochodów? |
U mnie sucho - 17 000 km przebiegu |
_________________
 |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 297 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16-07-2014, 21:52
|
|
|
Mam wieści z serwisu.
Na szczęście nie była to uszczelka pod głowicą, "tylko" puściły uszczelki pomiędzy kolektorem, a głowicą i w wyniku tego olej z odmy zamiast w całości zostać zassany, częściowo wyciekał sobie na zewnątrz.
Uszczelki do wymiany + dodatkowe uszczelnienie jakimś mazidłem i ma być dobrze. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał.
EDIT:
Wszystko zrobione - cena usługi, części i materiałów - 550 PLN
Mam nadzieję, że jakiś czas będzie dobrze. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm |
|
|
|
 |
Zorro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-07-2014, 20:25
|
|
|
Witam
Dziękuje za Wasze odpowiedzi. W moim przypadku, podczas pracy silnika na biegu jałowym ciśnienie pod pokrywą zaworów, a więc i w skrzyni korbowej silnika, jest tak wysokie, że zawór PCV znajduje się cały czas w swojej skrajnej pozycji. Do tego dochodzi podciśnienie w kolektorze dolotowym działające na tłoczek zaworu PCV w tym samym kierunku. Nawet jeżeli podczas zwiększania obrotów maleje podciśnienie w kolektorze, to powstaje więcej gazów w komorze korbowej i ciśnienie tam rośnie. Przy tak dużym przepływie gazów przez zawór PCV, olej lub jego opary są porywane i dostają się do kolektora ssącego. W takich warunkach stosowanie zaworu PCV nie ma sensu, ponieważ nie spełnia on swojej roli. Wymiana uszczelnień kolektora pomaga na kilka miesięcy. Po tym czasie olej penetruje uszczelki, a co gorsze przez cały czas osadza się na wewnętrznych ściankach kolektora i kanałów dolotowych głowicy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bouli1978
Mitsumaniak bouli
Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 78 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-08-2014, 16:48
|
|
|
Ja również zauważyłem małe zapocenie koło kolektora. Przebieg 57 000. Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. A swoją drogą to jak dzwoniłem do innego ASO to pan mi powiedział, że najpierw muszą stwierdzić usterkę i to zajmie tylko chwilę. Ale najbliższą chwilę mieli za 9 dni. Jak dla mnie bez sensu zwłaszcza, że auto jest na gwarancji. |
_________________ Gaz jest do zapalniczek
 |
|
|
|
 |
marcowoj
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 105 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 19-08-2014, 07:55
|
|
|
bouli1978 napisał/a: | Ja również zauważyłem małe zapocenie koło kolektora. Przebieg 57 000. Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. A swoją drogą to jak dzwoniłem do innego ASO to pan mi powiedział, że najpierw muszą stwierdzić usterkę i to zajmie tylko chwilę. Ale najbliższą chwilę mieli za 9 dni. Jak dla mnie bez sensu zwłaszcza, że auto jest na gwarancji. |
Napisz potem co stwierdzili. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 297 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-08-2014, 20:37
|
|
|
bouli1978 napisał/a: | Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. |
Tak. Mieli taki przypadek. U mnie.
Mówili, że jestem u nich pierwszy z taką usterką, teraz już wiedzą, co z tym zrobić niestety mój pojazd był już po gwarancji
Na razie nie cieknie.
marcowoj napisał/a: | Napisz potem co stwierdzili. |
Pewnie to, co u mnie. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm |
|
|
|
 |
bouli1978
Mitsumaniak bouli
Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 78 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 27-08-2014, 17:47
|
|
|
lichy napisał/a: | bouli1978 napisał/a: | Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. |
Tak. Mieli taki przypadek. U mnie.
Mówili, że jestem u nich pierwszy z taką usterką, teraz już wiedzą, co z tym zrobić niestety mój pojazd był już po gwarancji
Na razie nie cieknie.
marcowoj napisał/a: | Napisz potem co stwierdzili. |
Pewnie to, co u mnie. |
Lichy jak długo czekałeś aż Ci zrobią autko??? |
_________________ Gaz jest do zapalniczek
 |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 297 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-08-2014, 00:37
|
|
|
bouli1978 napisał/a: | Lichy jak długo czekałeś aż Ci zrobią autko??? |
O ile dobrze pamiętam, to w poniedziałek zadzwoniłem do Her-Gum i umówiłem się na wstępne oględziny na środę (9 lipca) popołudniu (oględziny trwały ±2 minuty).
Potem małżonka odstawiła im auto w poniedziałek (14 lipca) rano, a odebrała w czwartek (17 lipca) koło południa.
Konkretna diagnoza i uszczelnienie trwały więc ~ 3 dni; pewnie byłoby szybciej, ale nam się nie śpieszyło - ja akurat byłem wyjechany służbowo, a małżonka ma czym jeździć
Jak masz auto na gwarancji, to może potrwać dłużej - zatwierdzenie metody naprawy przez tzw. "centralę". |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm |
|
|
|
 |
|