Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z kolektora ssącego
Autor Wiadomość
Zorro 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2014, 19:10   Wyciek oleju z kolektora ssącego

Witam,
Od pewnego czasu obserwuję zapocenie, a w zasadzie wyciek oleju z kolektora ssącego (dolotowego). Pierwsze zauważone ślady oleju z okolic kolektora i nie tylko, zostały dokładnie wyczyszczone. Po kilku tygodniach użytkowania samochodu, oleju wydostało się na tyle dużo, że spływał po głowicy do miejsca połączenia jej z blokiem silnika, gdzie zgromadził się na wystającej krawędzi bloku, a następnie przelał się i spływał dalej po bloku silnika. Po kolejnym dokładnym oczyszczeniu zabrudzonych miejsc i uruchomieniu silnika, pierwsze ślady oleju pojawiają się po około dwudziestu minutach pracy. Olej zaczyna wydostawać się spod łba śruby mocującej kolektor dolotowy do głowicy (dolna śruba od strony korka wlewu oleju) i rozchodzi się powoli po powierzchni kolektora i dalej, jak opisałem. Zabrudzenie olejem występuje na całej powierzchni łączącej kolektor z głowicą i jest dobrze widoczne zwłaszcza po demontażu osłony silnika (co jest bardzo proste). Dodam jeszcze, że dokładnie sprawdziłem miejsce uszczelnienia pokrywy zaworów i nie zauważyłem tam żadnych śladów oleju. Opisane zjawisko obserwuję w silnikach 1.5 i 1.6 i ma ono taki sam przebieg w obu przypadkach. Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów używających silników 1.5 (109 KM) i 1.6 (117 KM), czy nie zauważyliście podobnego wycieku w czasie eksploatacji swoich samochodów?
Pozdrawiam
 
 
Mika 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Inform 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 88
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-06-2014, 10:40   

Mam dokładnie to samo, tylko w dużo mniejszym stopniu. Przy kolektorze dolotowym są chyba 4 śruby, w tej chwili nie pamiętam. Przy dwóch z nich pojawiało się zawilgocenie, a także na obwodzie, lekkie od góry, na połączeniu z blokiem silnika.
Na gwarancji wymieniono mi uszczelki kolektora dolotowego (5szt.)
4szt. - każda od jednego cylindra
1 szt. - obwodowa

Niestety po około 2 miesiącach ponownie się przy śrubie zaczęło zawilgacać, ale niestety gwarancji zostało jeszcze tydzień, więc nic z tym nie załatwiłem.

U Ciebie to jest jakaś powódź. Proponuje wymianę uszczelek.

Jeśli uda Ci się dowiedzieć co jest przyczyną to mam nadzieje, że się podzielisz...

Pozdrawiam
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 09-07-2014, 19:00   Wyciek oleju - okolice kolektora ssącego - mam i ja......

Niestety, od jakiegoś czasu mam podobny objaw :cry:
Jakiś miesiąc temu zauważyłem ślady oleju na kolektorze dolotowym w jego górnej prawej części w okolicach skrajnej śruby, która mocuje go do głowicy oraz na górnej powierzchni początkowej części kolektora, jakieś 5 cm za przepustnicą.
cały olej z tych okolic został zmyty i przez jakiś czas było sucho.
Parę dni temu niestety olej znowu objawił się w tych samych miejscach i dodatkowo jeszcze w niewielkiej ilości (pocenie) poniżej kolektora w okolicach uszczelki pod głowicą.
Dziś podjechałem do ASO (Her-Gum Zabrze), gdzie po pobieżnych oględzinach stwierdzono, że mogła paść uszczelka pod głowicą :cry: ale trzeba jeszcze dokładniej się temu przyjrzeć.
Wymiana uszczelki, to spory problem jest i pieniądze nie małe (dochodzi planowanie głowicy i podobno śruby głowicy powinny być nowe).
...a jakby się okazało, że np. głowica ma jakieś pęknięcia, to w ogóle jakiś kosmos :shock:

Lancerowi gwarancja skończyła się 19 stycznia więc nie całe pół roku temu, przebieg 52 tys. km i nigdy nie był katowany.....

Zorro i Mika: czy wiadomo coś o przyczynach Waszych wycieków oleju?
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2014, 19:12   

lichy napisał/a:
planowanie głowicy
150 zł
lichy napisał/a:
śruby głowicy powinny być nowe
Najlepiej by było, ale nawet ARP nie kosztują więcej niż 600 zł za komplet.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mika 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Inform 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 88
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-07-2014, 21:28   

U mnie jak na razie sprawa nierozwiązana...

Co to znaczy "paść" ? , że niby pękła ? Mam 50 000 km więc pęknięcie uszczelki pod głowicą przy takim przebiegu jest nienormalne...
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-07-2014, 14:46   

Mika napisał/a:
U mnie jak na razie sprawa nierozwiązana...

Co to znaczy "paść" ? , że niby pękła ? Mam 50 000 km więc pęknięcie uszczelki pod głowicą przy takim przebiegu jest nienormalne...

Może przepuszczeć olej na zewnątrz z kanału ciśnieniowego zasilającego smarowanie rozrządu.
Też uważam, że to nienormalne, żeby w 3,5 letnim aucie z przebiegiem 52 tys. km i używanym rozsądnie bez katowania uszczelka głowicy była do wymiany.
Jedyne, co sam sprawdziłem, to zawór PCV - jest OK - przepuszcza w kierunku kolektora i blokuje w kierunku pokrywy rozrządu. Przewód odmy drożny.

Na razie nic więcej nie wiem. :cry:
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2014, 20:54   

A ja głupi kiedyś narzekałem na rdzewiejące ramki w drzwiach. Współczuję, ale źle to wygląda. Oby to była tylko uszczelka pod głowicą
 
 
marcowoj 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Radziejów
Wysłany: 14-07-2014, 10:30   

Zorro napisał/a:
Mam w związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów używających silników 1.5 (109 KM) i 1.6 (117 KM), czy nie zauważyliście podobnego wycieku w czasie eksploatacji swoich samochodów?


U mnie sucho - 17 000 km przebiegu
_________________

 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-07-2014, 21:52   

Mam wieści z serwisu.
Na szczęście nie była to uszczelka pod głowicą, "tylko" puściły uszczelki pomiędzy kolektorem, a głowicą i w wyniku tego olej z odmy zamiast w całości zostać zassany, częściowo wyciekał sobie na zewnątrz.
Uszczelki do wymiany + dodatkowe uszczelnienie jakimś mazidłem i ma być dobrze. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał. :D

EDIT:
Wszystko zrobione - cena usługi, części i materiałów - 550 PLN
Mam nadzieję, że jakiś czas będzie dobrze.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
Zorro 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-07-2014, 20:25   

Witam
Dziękuje za Wasze odpowiedzi. W moim przypadku, podczas pracy silnika na biegu jałowym ciśnienie pod pokrywą zaworów, a więc i w skrzyni korbowej silnika, jest tak wysokie, że zawór PCV znajduje się cały czas w swojej skrajnej pozycji. Do tego dochodzi podciśnienie w kolektorze dolotowym działające na tłoczek zaworu PCV w tym samym kierunku. Nawet jeżeli podczas zwiększania obrotów maleje podciśnienie w kolektorze, to powstaje więcej gazów w komorze korbowej i ciśnienie tam rośnie. Przy tak dużym przepływie gazów przez zawór PCV, olej lub jego opary są porywane i dostają się do kolektora ssącego. W takich warunkach stosowanie zaworu PCV nie ma sensu, ponieważ nie spełnia on swojej roli. Wymiana uszczelnień kolektora pomaga na kilka miesięcy. Po tym czasie olej penetruje uszczelki, a co gorsze przez cały czas osadza się na wewnętrznych ściankach kolektora i kanałów dolotowych głowicy.
Pozdrawiam
 
 
bouli1978 
Mitsumaniak
bouli

Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 78
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-08-2014, 16:48   

Ja również zauważyłem małe zapocenie koło kolektora. Przebieg 57 000. Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. A swoją drogą to jak dzwoniłem do innego ASO to pan mi powiedział, że najpierw muszą stwierdzić usterkę i to zajmie tylko chwilę. Ale najbliższą chwilę mieli za 9 dni. Jak dla mnie bez sensu zwłaszcza, że auto jest na gwarancji.
_________________
Gaz jest do zapalniczek
 
 
marcowoj 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Radziejów
Wysłany: 19-08-2014, 07:55   

bouli1978 napisał/a:
Ja również zauważyłem małe zapocenie koło kolektora. Przebieg 57 000. Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek. A swoją drogą to jak dzwoniłem do innego ASO to pan mi powiedział, że najpierw muszą stwierdzić usterkę i to zajmie tylko chwilę. Ale najbliższą chwilę mieli za 9 dni. Jak dla mnie bez sensu zwłaszcza, że auto jest na gwarancji.


Napisz potem co stwierdzili.
_________________

 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-08-2014, 20:37   

bouli1978 napisał/a:
Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek.

Tak. Mieli taki przypadek. U mnie. :?
Mówili, że jestem u nich pierwszy z taką usterką, teraz już wiedzą, co z tym zrobić :) niestety mój pojazd był już po gwarancji :(
Na razie nie cieknie.

marcowoj napisał/a:
Napisz potem co stwierdzili.

Pewnie to, co u mnie.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
bouli1978 
Mitsumaniak
bouli

Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 78
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 27-08-2014, 17:47   

lichy napisał/a:
bouli1978 napisał/a:
Umówiłem się już na poniedziałek do Zabrza, ponieważ już mieli podobny przypadek.

Tak. Mieli taki przypadek. U mnie. :?
Mówili, że jestem u nich pierwszy z taką usterką, teraz już wiedzą, co z tym zrobić :) niestety mój pojazd był już po gwarancji :(
Na razie nie cieknie.

marcowoj napisał/a:
Napisz potem co stwierdzili.

Pewnie to, co u mnie.


Lichy jak długo czekałeś aż Ci zrobią autko???
_________________
Gaz jest do zapalniczek
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-08-2014, 00:37   

bouli1978 napisał/a:
Lichy jak długo czekałeś aż Ci zrobią autko???

O ile dobrze pamiętam, to w poniedziałek zadzwoniłem do Her-Gum i umówiłem się na wstępne oględziny na środę (9 lipca) popołudniu (oględziny trwały ±2 minuty).
Potem małżonka odstawiła im auto w poniedziałek (14 lipca) rano, a odebrała w czwartek (17 lipca) koło południa.
Konkretna diagnoza i uszczelnienie trwały więc ~ 3 dni; pewnie byłoby szybciej, ale nam się nie śpieszyło - ja akurat byłem wyjechany służbowo, a małżonka ma czym jeździć :lol:
Jak masz auto na gwarancji, to może potrwać dłużej - zatwierdzenie metody naprawy przez tzw. "centralę".
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.