 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bartek 23-04-2007, 10:51 |
Skrzynia biegów/Łożysko piątego biegu |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 16:50 Skrzynia biegów/Łożysko piątego biegu
|
|
|
Potrzebuje łożysko igiełkowe,dzielone pod kolo piątego biegu do skrzyni F5M31 o symbolu bodaj 2208Z .Na drugim zdjęciu numer 21.Czy wie ktoś gdzie moge coś takiego zdobyc albo moze ktos ma taka skrzynie na czesci i ma cały ten moduł piatego biegu??Ewentualnie całą skrzynie za niekosmiczne pieniadze i w dobrym stanie.Pozdrawiam!!
To jest powiekszenie wycinka obrazka nr 1 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2007, 16:54
|
|
|
a samych igielek nie chcesz wymienic? poza tym podaje Ci namiary do kogos handlujacego lozyskami: Pawel Wojcik, 502 397 090 - zadzwon, zapytaj
masz szczescie, ze dostep do tego lozyska jest bardzo latwy |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:45
|
|
|
Chetnie bym same igiełki wymienił i nawet bylo by to lepsze rozwiazanie poniewaz mógłbym nadlozyc ich srednicą zuzycie obu bieżni.Problem jest taki ze najdokladniejszym narzedziem pomiarowym u mnie jest stara suwmiarka a takie igielki sa o conajmniej półtora rzedu wielkosci węziej stolerowane.Chyba ze masz np wymiary tych igielek lub ewentualnie wiesz skad takie zdobyc.Szczerze powiem ze nie chodzilem jeszcze w tej sprawie ale w nastepnym tygodniu zaczne. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-04-2007, 23:41
|
|
|
Czy to łozysko jest w platikowym czy metalowym koszyku???
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 00:46
|
|
|
W metalowym,cos jakby stop ołowiany |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-04-2007, 10:56
|
|
|
Zebym znał wymiar śrdnicy wału/łozyska to moze bym coś u nasz w dziale poszukał, mamy takie łozyska w skrzyniach, ale nie wiem jaki to typo. Trzeba spróbowac go w katalogu SKF lub INA poszukac po nr i moze wtedy sie wymiary i zammieniki znajda.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 16:49
|
|
|
Nie pozostaje nic wiecej jak wyjąc to lozysko i spróbowac gdzies to zmierzyc,koło zębate tez wezme ale wałka nie wyciągne.Bylem dzisiaj na giełdzi,na ktorej ujrzalem zmeczonego zyciem goscia skupujacego łożyska,zagadalem i podobno jest w miescie gosc który dobiera igielki jak nikt inny.Jak bede mial wymiary,odnajde go i zobaczymy co orzecze.Jak sie nie uda to trudno,kupie nowe łożysko,ktorego wlozenie jednak nie gwarantuje sukcesu ze wzgledu na zuzycie bieżni.Szkoda tylko ze samochód teraz potrzebny jak nigdy.............. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2007, 21:27
|
|
|
na 99% jest koszyk poliamidowy - we wszystkich skrzynkach jakie widzialem taki byl |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 22:45
|
|
|
Poliamid to Polimer wiec po ludzku plastik. To moje wygląda tak:
Rozebrałem caly ten mechanizm zeby wyjac lozysko i pomierzyc na jakims stanowisku z mikroskopem warsztatowym.Podczas rozkladania wpadlem na pomysl zeby odpalic silnik przy zdjetej obudowie zeby dokladnie zlokalizowac chrobotanie.Co sie okazalo: to nie to łożysko jest winne..........silnik chodzi,walek sie kreci a to kolo wraz z lozyskiem stoi w miejscu i nawet nie drży,po pewnym czasie zaczyna sie to okropne chrobotanie (jakby uderzanie metalem o metal z czestotliwoscia zalezna od obrotów silnika), podczas chrobotania trzymalem kolo zebate reką,dociskalem itd i nic sie nie zmienialo.To musi mi klepać cos innego,nie wiem synchronizator czy jak,tam są juz tylko: synchronizator,i ten zestaw przesuwny.Mam to teraz wszystko w domu i gapie sie jak sroka w gnat....
Jesli ktos jest mi w stanie pomóc to bede niezmiernie wdzieczny,mam fotki wszystkich elementów.
Do Moderatorów/administratora : prosze przesunac ten temat do "problemy techniczne" , z góry dziekuje. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2007, 09:26
|
|
|
no oczywiscie, ze kolo z synchronizatorem stoi podczas pracy skrzyni na luzie - wlasnie dlatego, ze jest pod nim lozysko igielkowe walek pod nim moze sie swobodnie obracac
a jak walek sie obraca i lozysko jest zuzyte, to jednak mimo wszystko moze powodowac jakis halas
skoro jednak cos tam chrobocze, to proponuje Ci (bo nie wiem na ile masz rozbabrana skrzynie) zdjac ja z silnika i rozebrac do zera - na walki
na pewno po jakims czasie znajdziesz przyczyne - bo rozumiem, ze to z 5 biegiem, to byl tylko strzal?
btw - zaskoczony bylem, bo igielkowe lozyska rzadko padaja
no i to z fotki jest w poliamidzie - prawda? - jest troche gietkie? |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2007, 09:56
|
|
|
Z tym piątym biegiem to był strzal ale celny, po zdjęciu mechanizmu przesuwnego w którym byl jeden synchronizator i zdjeciu rowniez tego kola z lozyskiem grzechotanie zniknelo.Koszyczek nie jest polimerowy tylko metalowy,są na nim jeszcze ślady po wytłaczaniu.
To są te elementy które zdjąlem.
Wszystko to jest na rysunku na poczatku tematu,zaczynając od prawej strony.Tu nic nie wygląda na zużyte a jednak jest cos nie tak. |
|
|
|
 |
|
|