Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bartek
23-04-2007, 10:51
Skrzynia biegów/Łożysko piątego biegu
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 16:50   Skrzynia biegów/Łożysko piątego biegu

Potrzebuje łożysko igiełkowe,dzielone pod kolo piątego biegu do skrzyni F5M31 o symbolu bodaj 2208Z .Na drugim zdjęciu numer 21.Czy wie ktoś gdzie moge coś takiego zdobyc albo moze ktos ma taka skrzynie na czesci i ma cały ten moduł piatego biegu??Ewentualnie całą skrzynie za niekosmiczne pieniadze i w dobrym stanie.Pozdrawiam!!



To jest powiekszenie wycinka obrazka nr 1
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2007, 16:54   

a samych igielek nie chcesz wymienic? poza tym podaje Ci namiary do kogos handlujacego lozyskami: Pawel Wojcik, 502 397 090 - zadzwon, zapytaj

masz szczescie, ze dostep do tego lozyska jest bardzo latwy :)
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 21:45   

Chetnie bym same igiełki wymienił i nawet bylo by to lepsze rozwiazanie poniewaz mógłbym nadlozyc ich srednicą zuzycie obu bieżni.Problem jest taki ze najdokladniejszym narzedziem pomiarowym u mnie jest stara suwmiarka a takie igielki sa o conajmniej półtora rzedu wielkosci węziej stolerowane.Chyba ze masz np wymiary tych igielek lub ewentualnie wiesz skad takie zdobyc.Szczerze powiem ze nie chodzilem jeszcze w tej sprawie ale w nastepnym tygodniu zaczne.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-04-2007, 23:41   

Czy to łozysko jest w platikowym czy metalowym koszyku???
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 00:46   

W metalowym,cos jakby stop ołowiany
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-04-2007, 10:56   

Zebym znał wymiar śrdnicy wału/łozyska to moze bym coś u nasz w dziale poszukał, mamy takie łozyska w skrzyniach, ale nie wiem jaki to typo. Trzeba spróbowac go w katalogu SKF lub INA poszukac po nr i moze wtedy sie wymiary i zammieniki znajda.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 16:49   

Nie pozostaje nic wiecej jak wyjąc to lozysko i spróbowac gdzies to zmierzyc,koło zębate tez wezme ale wałka nie wyciągne.Bylem dzisiaj na giełdzi,na ktorej ujrzalem zmeczonego zyciem goscia skupujacego łożyska,zagadalem i podobno jest w miescie gosc który dobiera igielki jak nikt inny.Jak bede mial wymiary,odnajde go i zobaczymy co orzecze.Jak sie nie uda to trudno,kupie nowe łożysko,ktorego wlozenie jednak nie gwarantuje sukcesu ze wzgledu na zuzycie bieżni.Szkoda tylko ze samochód teraz potrzebny jak nigdy..............
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-04-2007, 21:27   

na 99% jest koszyk poliamidowy - we wszystkich skrzynkach jakie widzialem taki byl
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 22:45   

Poliamid to Polimer wiec po ludzku plastik. To moje wygląda tak:


Rozebrałem caly ten mechanizm zeby wyjac lozysko i pomierzyc na jakims stanowisku z mikroskopem warsztatowym.Podczas rozkladania wpadlem na pomysl zeby odpalic silnik przy zdjetej obudowie zeby dokladnie zlokalizowac chrobotanie.Co sie okazalo: to nie to łożysko jest winne..........silnik chodzi,walek sie kreci a to kolo wraz z lozyskiem stoi w miejscu i nawet nie drży,po pewnym czasie zaczyna sie to okropne chrobotanie (jakby uderzanie metalem o metal z czestotliwoscia zalezna od obrotów silnika), podczas chrobotania trzymalem kolo zebate reką,dociskalem itd i nic sie nie zmienialo.To musi mi klepać cos innego,nie wiem synchronizator czy jak,tam są juz tylko: synchronizator,i ten zestaw przesuwny.Mam to teraz wszystko w domu i gapie sie jak sroka w gnat....
Jesli ktos jest mi w stanie pomóc to bede niezmiernie wdzieczny,mam fotki wszystkich elementów.
Do Moderatorów/administratora : prosze przesunac ten temat do "problemy techniczne" , z góry dziekuje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2007, 09:26   

no oczywiscie, ze kolo z synchronizatorem stoi podczas pracy skrzyni na luzie - wlasnie dlatego, ze jest pod nim lozysko igielkowe walek pod nim moze sie swobodnie obracac
a jak walek sie obraca i lozysko jest zuzyte, to jednak mimo wszystko moze powodowac jakis halas

skoro jednak cos tam chrobocze, to proponuje Ci (bo nie wiem na ile masz rozbabrana skrzynie) zdjac ja z silnika i rozebrac do zera - na walki
na pewno po jakims czasie znajdziesz przyczyne - bo rozumiem, ze to z 5 biegiem, to byl tylko strzal?

btw - zaskoczony bylem, bo igielkowe lozyska rzadko padaja
no i to z fotki jest w poliamidzie - prawda? - jest troche gietkie?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 09:56   

Z tym piątym biegiem to był strzal ale celny, po zdjęciu mechanizmu przesuwnego w którym byl jeden synchronizator i zdjeciu rowniez tego kola z lozyskiem grzechotanie zniknelo.Koszyczek nie jest polimerowy tylko metalowy,są na nim jeszcze ślady po wytłaczaniu.
To są te elementy które zdjąlem.


Wszystko to jest na rysunku na poczatku tematu,zaczynając od prawej strony.Tu nic nie wygląda na zużyte a jednak jest cos nie tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.