Ralliart bov, wydech. |
Autor |
Wiadomość |
Gromosław
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart, 2011.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2022, 11:36 Ralliart bov, wydech.
|
|
|
Witam,
Na początku przepraszam Was jeśli napisałem w złym dziale...
Od jakiegoś czasu stałem się właścicielem lancera ralliart sportback z 2011 roku.
Zastanawiam się nad czymś co poprawi dzwięk samochodu aby umilić jazdę
Myślałem nad zaworem upustowym i zmianą fabrycznego wydechu.
Opłaca się?
Widziałem bov properfekt ale chyba tak średnio pasuje bo jest tylko do colta i outlandera.
Czy jesteście w stanie coś podpowiedzieć w temacie?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 16-11-2022, 20:36
|
|
|
Gromosław napisał/a: | Widziałem bov properfekt ale chyba tak średnio pasuje bo jest tylko do colta i outlandera. |
Pasuje p&p do RA, więc można montować. Tyle, że korzyści z tego nie ma, wręcz uważam, że przeciwnie, bo przelewa silnik. No może poza dźwiękiem, ale ja po 2 miesiącach miałem już dość tego psykania. Jeżeli zależy Ci na sprawnej pracy silnika to lepiej kupić zawór z Evo X (ten metalowy). Tyle, że on nie robi psss.
Cytat: | Zastanawiam się nad czymś co poprawi dzwięk samochodu aby umilić jazdę
Myślałem nad zaworem upustowym i zmianą fabrycznego wydechu.
Opłaca się? |
Tylko wydech sprawi, że poprawi się dźwięk auta. Czy się opłaca? Patrząc na ekonomię to nie, dopóki seryny się nie rozpadnie, bo taki z kwasówki to droga impreza. Ale na pewno cieszy, bo i dźwięk będzie przyjemniejszy, może co jakiś czas strzeli sobie z wydechu, i jak dobrze dobierzesz końcówki to wyglądać będzie lepiej. No i zrobienie wydechu jest dobrym podkładem pod dalszy tuning auta jakbyś chciał coś robić w tym kierunku. Musisz pamiętać tylko, że samo założenie wydechu nie doda magicznie koni i niuta, trzeba to jeszcze wystroić. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
Gromosław
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart, 2011.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2022, 13:46
|
|
|
Jeśli chodzi o wydech to co byście polecili?
Jakiś gotowy do kupienia czy na zamówienie?
Może od evo? Pasowałby?
I podpowiedzcie bo jestem laikiem jak wymieniać to cały czy tylko końcowy? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 263 Skąd: pl
|
Wysłany: 17-11-2022, 15:13
|
|
|
Gromosław napisał/a: | Jeśli chodzi o wydech to co byście polecili?
Jakiś gotowy do kupienia czy na zamówienie?
Może od evo? Pasowałby?
I podpowiedzcie bo jestem laikiem jak wymieniać to cały czy tylko końcowy? |
O wydechach można napisać powieść bo tu bazujesz na guście słuchacza wydechu a nie na realnych doznaniach. Jednemu coś odpowiada innemu już nie będzie pasować.
Gotowca nie wiem czy bym kupił ale możesz zacząć od zastąpienia środkowego tłumika czymś sportowym, potem można ruszyć DP z katem zastępując go sportowym katem albo go wywalając.
Ewentualnie zamówić wydech tylko niestety ale ceny teraz poszalały i mi osobiście szkoda byłoby kasy na zwykłe odgłosy zwykłego r4.
Catback da Ci najgłośniejszy dźwięk ale też może spowodować sporo wiochy pt. głośno i nic wiecej. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 17-11-2022, 15:21
|
|
|
Gromosław napisał/a: | Jeśli chodzi o wydech to co byście polecili?
Jakiś gotowy do kupienia czy na zamówienie? |
Ja robiłem w MG Motorsport w Siemianowicach Śląskich. Jest sporo warsztatów które robią wydechy. Dosyć blisko jest np El Tec w Piasecznie. Mają dobre opinie. Są też gotowce dedykowane. Możesz poszukać Borla, Magnaflow albo HKS. Ja bym jednak pojechał do warsztatu i robił u nich. Kwestia budżetu i wolnych mocy przerobowych warsztatów.
Gromosław napisał/a: | Może od evo? Pasowałby? |
Nie ma to sensu. Pasuje, ale nic to nie zmieni. Równie dobrze możesz zostawić seryjny, bo one się różnią tylko kosmetyką (rura idzie inaczej, inny kształt dyfra).
Gromosław napisał/a: | I podpowiedzcie bo jestem laikiem jak wymieniać to cały czy tylko końcowy? |
Zależy co chcesz ugrać. Jak idziesz na osiągi to najlepiej cały łącznie z kolektorem i downpipe, ale to bardzo droga impreza. Jeżeli lekki tuning, plus poprawa dźwięku to najpopularniejsza opcja czyli Cat-Back plus ewentualnie sportowy katalizator. Można też wywalić kata i wstawić test pipe, no ale to już na własną odpowiedzialność, przepisy jednoznacznie mówią o tym. Z gotowców na pewno były Cat - Back od Borli i Magnaflow, dedykowane.
ledziu napisał/a: | Catback da Ci najgłośniejszy dźwięk ale też może spowodować sporo wiochy pt. głośno i nic wiecej. |
Bez jaj, przecież nie rozmawiamy o E36 z 1.6 pod maską. Ralliart w serii ma 241KM/343Nm. Choćby bez najmniejszego strojenia zrobił Cat-Back, który jest głośniejszy niż seria, to nie będzie "głośno i nic więcej", bo auto nieźle jedzie. Do tego soft i ma koło 300KM, bez większych modów. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
Gromosław
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart, 2011.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2022, 06:16
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Poszukam w takim razie jakiegoś warsztatu w okolicy, który robi wydechy na początek. Swoją drogą może ktoś z Łodzi i okolic coś poleca?
Widziałem ten el tec, kawałek jest ale w łódzkim podobno najtańsza benzyna
A co myślicie o chipowaniu?
Vtuning proponuje cos takiego:
Eko tuning
Stage eko
więcej mocy i momentu,
mniejsze zużycie paliwa
Oryg: 240 KM / 343 Nm
Chip: 252 KM / 360 Nm
+12 KM / +17 Nm
Można przy lekkim wzroście mocy ograniczyć spalanie?
Nie to żebym chciał od razu zakładać lpg bo wiedziałem na co się piszę sprawiając sobie takie wozidło ale jeśli coś można poprawić to czemu nie. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-11-2022, 06:26
|
|
|
Gromosław napisał/a: | A co myślicie o chipowaniu?
Vtuning proponuje cos takiego:
Eko tuning
Stage eko
więcej mocy i momentu,
mniejsze zużycie paliwa
Oryg: 240 KM / 343 Nm
Chip: 252 KM / 360 Nm
+12 KM / +17 Nm |
Pewnie z 1000 zł na taką przyjemność? Szkoda kasy wg. mnie. Po 1 zysk żaden - te przyrosty są śmieszne, nieodczuwalne. Po 2 nawet jeśli auto spali ok. 0,5 l (załóżmy) mniej na trasie, to po jakim czasie to się zwróci? Jak stroić to normalnie, tak aby uzyskać moc i moment, a nie takie coś...
Gromosław napisał/a: | Można przy lekkim wzroście mocy ograniczyć spalanie? |
Można. Gaz maksymalnie wciskać do połowy, i nie przekraczać 70 km/h A tak poważnie to wczoraj jadąc na dystansie 200 km/ tryb mieszany miasto trasa i autostrada uzyskałem 9,5 l/100. Tyle że bardzo spokojna jazda a na autostradzie leciałem 120 km/h na tempomacie. Żadnej zabawy i większego korzystania z koni pod maską. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
Gromosław
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart, 2011.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2022, 06:36
|
|
|
A jeśli mówisz o strojeniu to w sensie jechać gdzieś na hamownię i zmieniać sterowniki? Jakie to są koszty? |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-11-2022, 07:15
|
|
|
No na tym to generalnie polega. Nawet ten eko stage tak by wyglądał. Program może być robiony indywidualnie, może być gotowiec. Koszt 3 lata temu to był 1200. Teraz pewnie więcej. Zależy od warsztatu.
Są też gotowce które można kupić przez internet i samodzielnie wgrać. Np od AMS. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
Gromosław
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart, 2011.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2022, 08:25
|
|
|
Czyli w sumie to najlepiej na początek zmienic wydech i jechać gdzieś na dostrojenie?
Dzięki wielkie za pomoc😊 |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 263 Skąd: pl
|
Wysłany: 18-11-2022, 08:48
|
|
|
Gromosław napisał/a: | Czyli w sumie to najlepiej na początek zmienic wydech i jechać gdzieś na dostrojenie?
|
Dokładnie tak jak piszesz. Najlepiej jak byś zgrał że sobą wydech i strojeniowca. Oczywiście jak strojenie to kompletny wydech żeby potem już nic nie dłubać. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-11-2022, 11:14
|
|
|
Najpierw sobie odpowiedz na pytanie co chcesz robić z autem. Jak chcesz je modyfikować i co uzyskać. Bo narazie to gadamy o możliwościach a ich jest mnóstwo. Kwestia Twoich planów, oczekiwań i środków finansowych. Bo jeśli nie chcesz podnosić mocy bo seria Ci wystarcza, a chcesz tylko dźwięk poprawić to możesz zrobić Cat - Back i nie musisz stroić auta. Jeżeli chcesz więcej KM i Nm to wtedy strojenie obowiązkowe. Zakres modyfikacji zależny od tego w jakie moce celujesz. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
|