Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakiego Pajero szukam i czy Pajero?
Autor Wiadomość
jul0061 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2023
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 01-11-2023, 16:25   Jakiego Pajero szukam i czy Pajero?

Siema

Powoli przygotowuję się do zakupu czegoś co mnie poniesie przez Europę.
Dlaczego dodaje ten post?

poszukiwanie samochodu jednak nie jest tak proste jak sądziłem. Nie mówię o już oglądaniu aut na miejscu, ale o samo zdecydowanie czego szukać. Temat mnie wciągnął na dobre tygodnie przeglądania filmików na yt, czytania różnych forum, artykułów itd. itd.
Skończyłem tam gdzie zacząłem, w sumie nie wiem czego szukam.

Więc napiszę całkiem krótko czego mi potrzeba i może ktoś z was mnie lekko nakieruje czy w dobrym kierunku idę. Przejdzmy do konkretów


Co jest mi potrzebne?

1) Potrzebny mi samochód do podróżowania po Europie, długa wersja w której będą tylko dwa przednie fotele a resztę wywalę, żeby mieć możliwość zrobienia zabudowy + miejsca do spania. Raz na jakiś czas może będę pracować też z samochodu, ale to lapek + net i tyle, będę musiał po prostu sobie przystosować fotel pasażera jako takie miejsce do ewentualnej pracy.

2) Napęd 4x4, nie będzie to samochód do jakiegoś upalania w błocie czy nie wiadomo czego robienia! Głównie pewnie jazda będzie gdzieś bocznymi dróżkami między miastami, czasami może autostrada i będzie też gdzieś zjazd w las, jakieś spanie na dziko, po jakiś górach jazda, ale nic HARD. Taka turystyka z elementami przejechania małej gałęzi przewalonej w lesie i kawałek przejechania przez jakiś śnieg, lekkie błoto, ale powtarzam, nie żadne topienie samochodu, nie jakieś bajoro, żadne podjazdy pod strome góry, żeby jakieś pieczątki zdobywać. Nic z tego!

3) Największy nacisk potrzebny mi na bezawaryjność. Mogę po zakupie spędzić 6-12 miesięcy na naprawach, ale chce mieć samochód, który po tych naprawach nie padnie mi całkowicie 2300 km od domu i to jeszcze gdzieś w lesie. Będę sam na tych wyprawach, więc oczywiście nie chce znaleźć się w sytuacji, która uniemożliwi mi nawet dojechanie do jakiegoś warsztatu. Sam spędzę sporo czasu na nauce jak działa danych samochód i jak ewentualnie poradzić sobie z częścią sytuacji, które mogą się przytrafić, ale szukam czegoś co jednak będzie miało "opinię bezawaryjnego".

4) Myślałem o jakimś vanie 4x4, ale jednak chyba zostaje przy samochodzie typu SUV/terenówka

5) To jest punkt dodatkowy. Wiem, że nie mogę mieć wszystkiego ;) fajnie, żeby było chociaż trochę komfortowe. Skoro spędze tam tyle czasu, to było byłoby, gdybym nie umierał po przejechaniu 200km i fajnie gdyby nie palił 25litrów tylko 12-18l. Wiem wiem, nie dostanę wszystkiego.


szukając, czytając, przeglądając doszedłem do wniosku, że fajnym wborem byłby
1. nissan pathfinder
2. Pajero II może 3.5 V6 benzyna ?

budżet - zakup 25-40tyś
oddzielny będzie zakup na przygotowanie samochodu nawet jak będzie to rozłożę to po prostu na kilka miesięcy.


może po tym opisie ktoś w was ma w głowie samochód, który mi chodzi po głowie?
I czy waszym zdaniem szukanie Pajero II ma sens tutaj? Czy on spełni te oczekiwania?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-11-2023, 18:00   

w tym budżecie możesz jeszcze sprawdzić mercedesa klasę R - ma napęd na 4 koła, jest ogromny, 520cm - z tyłu w wersji long masz chyba 240cm od oparć przednich foteli do klapy bagażnika a polecana jednostka V8 jest bezawaryjna
no i z wszystkich aut będzie najtańszy w zakupie bo generalnie jako "wynalazek" nie ma zbyt dużego popytu
 
 
jul0061 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2023
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 01-11-2023, 19:32   

o kurcze, musiałem wygooglować jak wygląda R class. Na początku myślałem, że chodzi Ci o G class. No z wyglądu to wygląda mało ładnie, ale to w sumie nie jest dla mnie wyznacznik, żeby samochód wyglądał jak podróżnicza terenówka. Na pewno się w tym całkiem komfortowo podróżuje i ma w cholerę miejsca z tyłu jak się złoży fotele więc to na duży plus.
Tych V8 na polskim rynku cieżko będzie znaleźć, albo inaczej - nie będzie za bardzo w czym przebierać, ale plus jest taki, że to nie są samochody które były gdzieś upalane, więc nie powinno być problemu w znalezieniu czegoś zadbanego.

Ktoś jeszcze jakieś pomysły? i tak na szukanie i zakup daje sobie kilka miesięcy, więc chętnie dokładnie poprzeglądam wszystkie propozycje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-11-2023, 07:26   

jul0061 napisał/a:
wygląda mało ładnie
jest paskudny, jak wszystkie mercedesy tak od jakichś 30 lat... ale po lifcie przodu wygląda już znacznie lepiej :)
do tego serwis jest w cenie premium bo samo auto to bynajmniej nie jest klasa premium wbrew temu co można oczekiwać

a może kup nową Dacię Duster 4x4? nowe auto w cenie używanego, europejska gwarancja, tanie części...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-11-2023, 09:08   

Takie pajero sobie kup jak autor tego wątku....
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115402
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jul0061 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2023
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 02-11-2023, 21:44   

Cytat:
jest paskudny


ufff, dzięki, że to napisałeś :D nie chciałem tutaj nikogo obrazić, no ale
jest tak bardzo nijaki :D ze względu, że przede wszystkich chodzi mi o mój punkt 1 2 i 3
to na wyglądzie aż tak bardzo mi nie zależy. No ale fajnie byłoby mieć też samochód, który się po prostu podoba.

Szczerze mówiąc to myślałem o Dusterze, ale nie chce chyba całkiem nowej lub całkowicie nowej fury robić pod siebie, w sensie przerabiać środek, gdzieś mieć jakiś baniak tam z wodą zainstalowany, jakieś światełka, wiatraczek, jakiś przenośny mały monitor w środku zainstalować. No ja tam sam będę też fuszerkę trochę robił.

Defendery stare mi się mega podobają, no ale cenowo odpada i ludzie wszędzie piszą, że do bezawaryjności to w cholerę daleko.

Dzięki Marcino, czytałem ten post już wcześniej zanim napisał tutaj. Ogólnie nie wiadomo komu wierzyć, bo ludzie piszą jak czytałem w różnych miejscach, że pajero II jest zajebiste, ale są problemy z ramą i dziś po tylu latach też ciężko będzie znaleźć dobry stan ramy. A dwa to piszą, że nie ma tu dobrych silników i ludzie robią jakieś swapy na bmw. No i w tym momencie ten zakup dla mnie się robi już za bardzo skomplikowany.

Z drugiej strony jest Pajero III i IV, ale IV to ciężko będzie mi cenowo chyba i ludzie piszą, że III i IV się ogólnie trochę sypią, też nie bardzo jest silników dobrych do wyboru.

Z wyglądu też pajero II najbardziej mi się podoba. Lipa straszna, myślałem, że wybór samochodów do wyboru będzie prostszy, ale przeglądanie, oglądanie i czytanie o wszystkim kilka tygodni sprawił, że mam tylko więcej pytań :)
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 02-11-2023, 23:43   

Ja mogę z czystym sumieniem polecić Pajero II na auto wyprawowe. W moim przypadku to 2.8td 125km dużo czy mało? W 4 osoby namiot dachowy i zapakowani na maksa po górach trzeba mocno redukować ale obstawiam ze samochód ważył wtedy ok2800kg.
-Fotele ja mam welurowe z podłokietnikami-zdecydowanie na + wygodne w długiej trasie a mam 190cm
-napęd super select i wszystko jasne:)
-widoczność bardzo dobra
-Wygluszenie-mam beztlumikowy wydech wiec kabinę wygluszylem dodatkowo co również ja izoluje w zimie
-ogrzewanie wydajne i silnik szybko łapie temperaturę
-oświetlenie fabryczne całkiem dobre a i tak dołożysz
-jakość wykonania bardzo dobra
-korozja No tu typowa Japonia…
-dostępność części w Europie myśle ze jest duża (nigdy nic nie potrzebowałem) samochody się spotyka na trasach wiec powinno być Ok.
-łatwość w naprawach jak najbardziej to prosta konstrukcja
-niezależny zawias z przodu prowadzi się dużo lepiej jak sztywny most
-robi wrażenie dużo większe niż multivan itp.

Ja byłem Pajero w 16krajach, min. 3 razy nordkapp z czego 2 w zimie. I Pajero jest najlepszym samochodem jaki miałem:) nigdy mnie nie zawiódł
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2023, 07:24   

Lotnik1414 napisał/a:
I Pajero jest najlepszym samochodem jaki miałem:) nigdy mnie nie zawiódł
ponad 20 lat temu czytałem fajny artykuł gdzie jakaś wyprawa próbowała zdobyć jakiś punkt daleko na północnej Syberii i ostatecznie pojechali Pajero (oczywiści wcześniej mając wiele prób innymi) a na koniec napisali, że Pajero to jedyne auto, które nie tylko pozwoliło dojechać na miejsce, ale też dało radę nim wrócić
także o właściwości jezdne raczej można być spokojnym, chociaż w powyższym przypadku bardziej chodziło im o kwestie paliwowe i zachowanie diesli na mrozie
oczywiście przez 20 lat był progres i może nie ma to już takiego znaczenia
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-11-2023, 09:16   

Krzyzak napisał/a:
bardziej chodziło im o kwestie paliwowe i zachowanie diesli na mrozie
oczywiście przez 20 lat był progres i może nie ma to już takiego znaczenia

Tam gdzie jest prawdziwa zima -25 i wiecej to miejscowi mają prawdziwe zimowe paliwo.
Czytałem kiedyś o wyprawie Koperskiego, ciężarówką z Portugali przez cała Europę. Myślał ze jest przygotowany... ale jak dotarł na Syberie i tam wypił wódki z miejscowymi to dopiero zobaczył jak ma być auto na mróz przygotowane.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 03-11-2023, 11:00   

Wiecie jakie jest prawdziwe zimowe paliwo do diesla? JET-A1 czyli to na którym śmigają samoloty „odrzutowe”

Ale tak jest ze w skandynawi paliwo jest inne praktycznie przezroczyste (jak jet-a) ma inny zapach niż nasza ropa (ale nie taki jak jet) i przy tankowaniu się tak nie pieni.

Ps.i kosztuje 10zl/litr :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2023, 18:12   

Lotnik1414 napisał/a:
Ps.i kosztuje 10zl/litr
Trochę popłynąłeś :) JET A1 kosztuje obecnie 4 zł, ew. ze wszystkimi podatkami to 7zł
łatwo sprawdzić ceny kerozyny i jest to zamiennik dla benzyn a nie oleju napędowego

może miałeś na myśli AVGAS? - to kosztuje netto prawie dyszkę
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 04-11-2023, 20:12   

Miałem na myśli zwykła ropę w skandynawi:)
Avgas to benzyna jeta1 „diesel”
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-11-2023, 09:10   

jul0061 napisał/a:
Ogólnie nie wiadomo komu wierzyć, bo ludzie piszą jak czytałem w różnych miejscach, że pajero II jest zajebiste, ale są problemy z ramą i dziś po tylu latach też ciężko będzie znaleźć dobry stan ramy

Szukajcie a znajdziecie, trzeba sobie dać czas i ogladać. Wg mnie coś napewno trafisz.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 367
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 06-11-2023, 13:20   

Marcino napisał/a:
jul0061 napisał/a:
Ogólnie nie wiadomo komu wierzyć, bo ludzie piszą jak czytałem w różnych miejscach, że pajero II jest zajebiste, ale są problemy z ramą i dziś po tylu latach też ciężko będzie znaleźć dobry stan ramy

Szukajcie a znajdziecie, trzeba sobie dać czas i ogladać. Wg mnie coś napewno trafisz.


Silnik 2.8 pancerny, prawie nie do zabicia.
Automatyczna skrzynia biegów Aisin - tak samo, nie do zabicia.
Ramę można połatać abo wymienić, ale to już robota na kilkanaście godzin, a przy okazji mogą wyjść następne problemy. Natomiast po zrobieniu znów auto będzie jeździć następnych kilkanaście lat.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jul0061 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2023
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 08-11-2023, 20:40   

dzięki szczególnie dla Lotnik1414, Rander i Krzyzak
szczególnie wam, bo nie będę ukrywać! Jak pisałem ten post to mega chciałem, żeby ktoś mi jakoś 'potwierdził' że takie pajero II może być dobrym wyborem.

Ogólnie no to jestem zielony trochę jeżeli chodzi ogólnie o motoryzację, ale też szybko się uczę. Nie chcę zamykać tego wątku, więc jeżeli ktoś ma jakieś inne dla mnie podpowiedzi/propozycje itd. to bardzo chętnie przeczytam - tak jak pisałem, szukanie auta i tak pochłonie kilka miesięcy, szczególnie, że jeszcze gdzieś dopinam swój budżet, a wiadomo, koniec roku się zbliża.

Jeżeli by się tak stało, że zostanę posiadaczem już czegoś oficjalnie to podzielę się na forum :)

takie zdania jak to niżej robią mega dobrze na moje czarne myśli związane z jakimiś poważnymi awariami szczególnie samotnie w trasie
Cytat:
Ja byłem Pajero w 16krajach, min. 3 razy nordkapp z czego 2 w zimie. I Pajero jest najlepszym samochodem jaki miałem:) nigdy mnie nie zawiódł


wiem, że też to nie jest wyznacznik, te auta mają swój wiek już więc będzie trzeba po pierwsze znaleźć jeszcze coś zdrowego a po drugie no jednak zadbać i włożyć trochę w samochód. Jestem na to gotowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.