AYC- problem? |
Autor |
Wiadomość |
Mati555
Nowy Forumowicz
Auto: EVO VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Wroc
|
Wysłany: 25-01-2011, 17:44 AYC- problem?
|
|
|
Witam, moj pierwszy post wiec chcialem sie odrazu przywitac i pochwalic ze stalem sie dumnym posiadaczem EVO VI z 2000 roku,
lecz niestety po zakupie auta zrobilem 50km i gdy ponownie odpalilem samochod i ruszylem to po jakis 100m zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka AYC i nie chce zgasnac,
gdy zgasze auto i odpale ponownie kontrolka znika ale zapala sie ponownie kiedy przejade 100m.
ktos wie co moze byc przyczyna i czy jest to powazne?
i chcialem jeszcze dodac ze jak kupilem auto to swiecila sie kontrolka ABS, czy ona moze miec wplyw na AYC?,
tyle ze z tym ABS troche pojezdzilem I AYC sie nei swiecil do dzisiaj. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-01-2011, 07:20
|
|
|
Miałem ten sam problem w Legnumie. Skończył się przełącznik ciśnieniowy odcinający pracę pompy po uzyskaniu ciśnienia roboczego. Często pomaga wymiana samego przełącznika na regulowany o ciśnieniu ok 9 bar (mam taki jakbyś chciał). U mnie nadmiar ciśnienia rozsadził obudowę pompy i uszkodził dyfer, więc szkód było sporo. Generalnie zjadłem zęby na ayc. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Mati555
Nowy Forumowicz
Auto: EVO VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Wroc
|
Wysłany: 26-01-2011, 15:18
|
|
|
dzwiwnasprawa, dzisiaj jest normalnie, zrobilem juz 20km i wszystko dziala oprocz abs |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-01-2011, 16:08
|
|
|
Jak blokuje dyfer, to szybko wymień przełącznik zanIm będzie za późno. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
SPIDER158
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 07-09-2014, 19:30
|
|
|
Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-09-2014, 23:16
|
|
|
SPIDER158, Zworka między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego i odczytaj błędy. Bez tego mogę tylko obstawiać błąd czujnika skrętu kierownicy lub (czego nie życzę) błąd zbyt niskiego ciśnienia w układzie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 08-09-2014, 19:27
|
|
|
SPIDER158 napisał/a: | Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc |
z powodu korozji pompa nie jest w stanie wyprodukować odpowiedniego ciśnienia, wymień płyny, odpowietrz i sprawdź czy się będzie to powtarzać, jeżeli tak to nie zostaje ci nic innego jak wyłożyć wór złota na nową pompę w niewiadomym stanie bądź pięć worów na regenerację obecnej |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
SPIDER158
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 09-09-2014, 19:44
|
|
|
Jestem laikiem w temacie... Gdzie jest ta pompa i płyn? Zwarłem 1 z 4 ale nie wiem jak odczytać kod błędu, najpierw mruga kontrolka ABS 4 razy a potem razem z nią zaczyna mrugać kontrolka silnika i AYC, mam nagrany filmik, pomoże ktoś? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-09-2014, 20:26
|
|
|
Liczysz błyśnięcia kontrolki. Długie impulsy, to dziesiątki kodu, krótkie to jedności czyli np. błąd 84 to osiem długich i cztery krótkie mignięcia. Chcesz odczytać błędy AYC, więc patrzysz na kontrolkę AYC - pozostałe migają błędy pozostałych systemów |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-09-2014, 20:55
|
|
|
SPIDER158 napisał/a: | Gdzie jest ta pompa i płyn? | Prawa tylna wnęka za nadkolem, zbiorniczek na płyn tak samo ale już w kabinie/bagażniku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SPIDER158
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 10-09-2014, 15:11
|
|
|
http://youtu.be/hwzasiKReOo filmik z kodem
[ Dodano: 10-09-2014, 15:11 ]
pojemnik z płynem znalazłem, stan jest OK, jaki to płyn? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2014, 16:38
|
|
|
Dia-Queen SP-III
Błędy AYC:
12 Power supply voltage (valve power supply) system (open- or short-circuit) 27-6
21 FR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
22 FL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
23 RR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
24 RL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
25 Wrong-diameter tire 27-8
26 Faulty wheel speed sensor 27-9
31 Steer sensor (ST-1, ST-2, ST-N) system (open-circuit) 27-10
32 Steer sensor (ST-N) system (short-circuit) 27-10
33 Steer sensor (ST-N) system 27-11
34 Steer sensor (ST-1, ST-2) system (short-circuit) 27-11
41 TPS system (open- or short-circuit) 27-12
51 Longitudinal acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
52 Longitudinal acceleration sensor 27-13
56 Lateral acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
61 Stop lamp switch system (open-circuit) 27-13
65 ABS monitor system (open-circuit or defective ABS) 27-14
71 Proportioning valve system (open- or short-circuit) 27-14
72 Directional control valve (right) system (open- or short-circuit) 27-15
73 Directional control valve (left) system (open- or short-circuit) 27-16
81 AYC relay system (open- or short-circuit) 27-17
82 Electric pump system 27-18 - przez 15 s. pompa nie była w stanie wytworzyć ciśnienia w układzie
83 Electric pump system 27-19
Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pompa do regeneracji/wymiany. Na 100% można się o tym przekonać wkręcając manometr 15 bar w miejsce czujnika ciśnienia, włączając pompę "na krótko" na 10 s. - jak nabije 12-13 bar, to OK. Jak mniej niż 9 to problem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
SPIDER158
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 10-09-2014, 17:05
|
|
|
Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce... |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-09-2014, 18:38
|
|
|
SPIDER158 napisał/a: | Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce... |
4Turbo
płyn zalej Motul Multi ATF, ale najpierw w aktywnej części dyferencjału a później dopiero w systemie hydraulicznym |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
|