Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AYC- problem?
Autor Wiadomość
Mati555 
Nowy Forumowicz

Auto: EVO VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Wroc
Wysłany: 25-01-2011, 17:44   AYC- problem?

Witam, moj pierwszy post wiec chcialem sie odrazu przywitac i pochwalic ze stalem sie dumnym posiadaczem EVO VI z 2000 roku,

lecz niestety po zakupie auta zrobilem 50km i gdy ponownie odpalilem samochod i ruszylem to po jakis 100m zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka AYC i nie chce zgasnac,
gdy zgasze auto i odpale ponownie kontrolka znika ale zapala sie ponownie kiedy przejade 100m.

ktos wie co moze byc przyczyna i czy jest to powazne?

i chcialem jeszcze dodac ze jak kupilem auto to swiecila sie kontrolka ABS, czy ona moze miec wplyw na AYC?,
tyle ze z tym ABS troche pojezdzilem I AYC sie nei swiecil do dzisiaj.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-01-2011, 23:07   

http://www.evo.org.pl/pri...a1828f796c5d355
i
http://www.evo.org.pl/pri...b74147aeb9d4761
Może tu Ci pomogą?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-01-2011, 07:20   

Miałem ten sam problem w Legnumie. Skończył się przełącznik ciśnieniowy odcinający pracę pompy po uzyskaniu ciśnienia roboczego. Często pomaga wymiana samego przełącznika na regulowany o ciśnieniu ok 9 bar (mam taki jakbyś chciał). U mnie nadmiar ciśnienia rozsadził obudowę pompy i uszkodził dyfer, więc szkód było sporo. Generalnie zjadłem zęby na ayc.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mati555 
Nowy Forumowicz

Auto: EVO VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Wroc
Wysłany: 26-01-2011, 15:18   

dzwiwnasprawa, dzisiaj jest normalnie, zrobilem juz 20km i wszystko dziala oprocz abs
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-01-2011, 16:08   

Jak blokuje dyfer, to szybko wymień przełącznik zanIm będzie za późno.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
SPIDER158 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 07-09-2014, 19:30   

Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2014, 23:16   

SPIDER158, Zworka między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego i odczytaj błędy. Bez tego mogę tylko obstawiać błąd czujnika skrętu kierownicy lub (czego nie życzę) błąd zbyt niskiego ciśnienia w układzie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 08-09-2014, 19:27   

SPIDER158 napisał/a:
Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc


z powodu korozji pompa nie jest w stanie wyprodukować odpowiedniego ciśnienia, wymień płyny, odpowietrz i sprawdź czy się będzie to powtarzać, jeżeli tak to nie zostaje ci nic innego jak wyłożyć wór złota na nową pompę w niewiadomym stanie bądź pięć worów na regenerację obecnej
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
SPIDER158 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 09-09-2014, 19:44   

Jestem laikiem w temacie... Gdzie jest ta pompa i płyn? Zwarłem 1 z 4 ale nie wiem jak odczytać kod błędu, najpierw mruga kontrolka ABS 4 razy a potem razem z nią zaczyna mrugać kontrolka silnika i AYC, mam nagrany filmik, pomoże ktoś?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-09-2014, 20:26   

Liczysz błyśnięcia kontrolki. Długie impulsy, to dziesiątki kodu, krótkie to jedności czyli np. błąd 84 to osiem długich i cztery krótkie mignięcia. Chcesz odczytać błędy AYC, więc patrzysz na kontrolkę AYC - pozostałe migają błędy pozostałych systemów
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2014, 20:55   

SPIDER158 napisał/a:
Gdzie jest ta pompa i płyn?
Prawa tylna wnęka za nadkolem, zbiorniczek na płyn tak samo ale już w kabinie/bagażniku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SPIDER158 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 10-09-2014, 15:11   

http://youtu.be/hwzasiKReOo filmik z kodem

[ Dodano: 10-09-2014, 15:11 ]
pojemnik z płynem znalazłem, stan jest OK, jaki to płyn?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-09-2014, 16:38   

Dia-Queen SP-III

Błędy AYC:
12 Power supply voltage (valve power supply) system (open- or short-circuit) 27-6
21 FR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
22 FL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
23 RR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
24 RL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
25 Wrong-diameter tire 27-8
26 Faulty wheel speed sensor 27-9
31 Steer sensor (ST-1, ST-2, ST-N) system (open-circuit) 27-10
32 Steer sensor (ST-N) system (short-circuit) 27-10
33 Steer sensor (ST-N) system 27-11
34 Steer sensor (ST-1, ST-2) system (short-circuit) 27-11
41 TPS system (open- or short-circuit) 27-12
51 Longitudinal acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
52 Longitudinal acceleration sensor 27-13
56 Lateral acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
61 Stop lamp switch system (open-circuit) 27-13
65 ABS monitor system (open-circuit or defective ABS) 27-14
71 Proportioning valve system (open- or short-circuit) 27-14
72 Directional control valve (right) system (open- or short-circuit) 27-15
73 Directional control valve (left) system (open- or short-circuit) 27-16
81 AYC relay system (open- or short-circuit) 27-17
82 Electric pump system 27-18 - przez 15 s. pompa nie była w stanie wytworzyć ciśnienia w układzie
83 Electric pump system 27-19

Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pompa do regeneracji/wymiany. Na 100% można się o tym przekonać wkręcając manometr 15 bar w miejsce czujnika ciśnienia, włączając pompę "na krótko" na 10 s. - jak nabije 12-13 bar, to OK. Jak mniej niż 9 to problem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
SPIDER158 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 10-09-2014, 17:05   

Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce...
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10-09-2014, 18:38   

SPIDER158 napisał/a:
Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce...


4Turbo

płyn zalej Motul Multi ATF, ale najpierw w aktywnej części dyferencjału a później dopiero w systemie hydraulicznym
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.