Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 A/T] Kickdown - jak powinien działać?
Autor Wiadomość
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2023, 11:36   [2.8 A/T] Kickdown - jak powinien działać?

Cześć, potrzebuję nieco pomocy i informacji od znających temat.

Dawno temu miałem PII 3d 2.5TDi 105KM - auto śmigało super i nawet śmialiśmy się z ojcem, że w zasadzie 1-nki nie trzeba używać ruszając. Vmax był oczywiście niski, ale w ruchu drogowym bez problemu komfortowo się poruszało.

Teraz od kilku lat mam, powiedzmy użytkowo/rolniczo, PII ale już 5d, z 2.8 125KM A/T. Generalnie nie służy do wyścigów a spokojnej jazdy.

Auto wydaje się być ostatnio mułowate. Zacząłem przyglądać się temu.
Jest na pewno więcej, niż jeden problem, ale jednym z nich jest praca skrzyni, w moim odczuciu, brak kickdown. Wciskając nie czuję, żęby auto zrzucało bieg. Owszem obroty idą w górę, ale mam wrażenie, jak by nie wkręcało się na więcej niż 3000rpm.

Jak to powinno działać? Czy przy wciśnięciu pedału w podłogę zawsze powinien zrzucić bieg?
Jak mogę sprawdzić kickdown? Przycisk pod pedałem idzie do sterownika skrzyni, a gaz ma extra linkę?
 
 
tremba 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 Long AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 41
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2023, 14:58   

Mój jest z 95 ale konfiguracja ta sama. Nie jest to wyścigówka ale w prędkościach miejskich nie jest tez zawalidroga-rzekłbym wręcz ze całkiem sprawnie daje rade. U mnie jak depnę z 80 km/h to zrzuca, ale chyba tylko jeden bieg. Obroty przy 80 km/h to 2000 rpm, przy 100 km/h mam 2500 rpm na ostatnim przełożeniu. W obu przypadkach przy wdepnięciu obroty wskakują w okolice 3000 rpm (czyli kickdown działa), jednak spektakularnych efektów brak. Przyspiesza, ale bardzo dostojnie :-) . Ten silnik jest po prostu zestrojony na jazdę "dołem" obrotów. No i kwestia mostów jeszcze, u mnie 4,9. Twój rocznik ma już chyba pompę z elektronika, może tam jest kłopot?
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-01-2023, 11:46   

Właśnie te 3000rpm to tka magiczna granica. Wg mnie jak depnę do podłogi, to obroty powinny lecieć do 4/5k rpm. A nie dzieje się tak. 3k i dość.

Nie wiem, jak wyląda pompa z elektroniką, ale u mnie zdjae się być normalna, tj linki, śrubka do reguilacji, membrana na podciśnienie do przyspieszania itp. Raczej standard... Nr ME202455
 
 
tremba 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 Long AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 41
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 18-01-2023, 11:50   

Tak pójdzie ale przy niższej prędkości. No i jeszcze zależy czy włączysz power mode, u mnie wtedy ciągnie wyżej i zmienia jakoś w okolicach ponad 4000 rpm-dokladnie nie pamiętam bo rzadko zaglądam w te rejestry.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2023, 07:57   

krakowiak napisał/a:
Wg mnie jak depnę do podłogi, to obroty powinny lecieć do 4/5k rpm
w dieslu? - jaki miałby być tego sens, skoro przy tych obrotach on już traci nie tylko moment ale i moc
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-01-2023, 11:31   

Nooo OK ale do 4 to powinny dojść... nie znam się.
Patrząc na "pattern" skrzyni, przy 70km/h i kickdown, bieg jaki powinien wpaść to 3 i powinien na nim ciągnąć do ~3500obr/min cop daje mniej więcej 100km/h.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2023, 14:01   

Zobacz czy masz pod pedałem guziczek, taki w czarnej gumie. Bo redukcja jest tu etapowa - pierwsze to zrzucenie jednego biegu przy szybkim naciśnięciu gazu a drugie to po naciśnięciu powyższego guzika potrafi i o 2 biegi zredukować.
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2023, 22:38   

Tak, oczywiście mam, tak wciskam i nie, nie odczuwam :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2023, 18:16   

A kiedy kolega szanowny zmienił cały olej w tej skrzyni? Czyli dynamicznie (z wymianą filtra jeśli jest możliwość).
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-02-2023, 20:12   

Dopiero dziś miałem chwilę, żeby pogrzebać przy aucie.

1. Ustawiłem poprawnie linkę (35mm) pod czerwonym płaszczem koło pompy od kickdownu
2. Ustawiłem jeszcze (choć to może nie miało wpływu do końca) siłownik od podniesienia obrotów A/C
3. Sprawdziłem przełącznik i wiązkę kickdownu i do ELC -AT sygnał dochodzi.

Patrzę na 'pattern' skrzyni i... w sumie tego nie rozumiem :roll:
https://a.d-cd.net/8EAAAgBCguA-960.jpg
czy z tego wykresu wynika, że skrzynia w trybie normal jadąc na 4 biegu 55km/h 50% gazu i przy wciśnięciu w dół gazu do oporu zrzuci do 3 ale tylko do ~65km/h i 2400obr/min?

ps. olej w skrzyni był zmieniany jakoś około 4 lata temu przy 250kkm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-02-2023, 09:23   

krakowiak napisał/a:
czy z tego wykresu wynika
nie - przy przepustnicy otwartej na 100% zrzuci nawet na 2 bieg w tych warunkach
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-02-2023, 19:43   

Czyli na wykres patrzeć trzeba tak, że Kickdown zawsze ciągnie do 4k a limity dla biegów podane są dla max prędfkości na nich?

Dziś dalej testowałem zachowanie skrzyni.

Kilka razy od 0 -100 w trybie PWR i Normal.
Różnica jaką zobaczyłem to przełączenie się 3.>4 - później w PWR. Niżej niezauważalnie.

Co do Kickdown, to przy kilku przyspieszeniach tak od 35km/h i pedał w podłogę, zdarzało się, że najpierw obroty idą na około 2800, potem wyraźny zrzut, 3100 i mniej więcej do 4000 ciągną. (tryb 2H).

Czasem ten tryb nie działał.


Sprawdziłem dziś też, jakie błędy wymruga mi LED "A/T TEMP": dał 11 i 22. 22 to przełącznik kickdown. Przedzwoniłem całość od przełącznika do gniazda ECU i na 100% jest OK. Więc nie wiem....

11 zaś to dla TDi to "lever position sensor"... Z tego co widzę, to rezystor nastawny, ale nie widzę, jak go zdiagnozować w Workshop Manualu. W EPC nie występuje też jako element - częśc. ZEXELa części niby jakieś znalazłem.

Jako ostatni pkt wg instrukcji w szukaniu przyczyny znaleźć można powdód awarii A/T ECU. Mam kolejny dziwny objaw, już o tym kiedyś pisałem,... podczas jazdy przy różnych obrotach ale ze stałą prędkością, załącza się A/T TEMP. Mruga, dodam lub odejmę gazu, przestaje. I tak kompletnie losowo.

Zastanawiam się, czy nie rozebrać i nie spojrzeć na to AT ECU... albo kupić z allegro używkę.

[ Dodano: 06-03-2023, 23:54 ]
Ogarnąłem w zasadzie 90% problemu.
Wymrugałem błędy. Okazało się, że faktycznie LPS szwankował. Rozebrałem go (nacinając lekko nożem do tapet). Oczyściłem styki, przeczyściłem paski oporowe.

Zniknął problem mrugającej lapmki A/T.

Myślę, żę sotała kwesti aregulacji montażu LPS i ew. tej linki. Na tą chwilę w trybie NORMAL skrzynia przy 40/km/h zrzuca bieg i ciśnie od 3200 do 4000. Przy około 70km/h wrzuca kolejny i znów 3200 i w górę. Najsłabsze przyspieszenie mam właśnie te 70-90.
Ważne - kickdown działa tylko na ciepłym silniku. (z tego co widzę po czujniku >60°C)

Z wykresu trybu normal jakie powinny być prędkości przełączeń przy pedale w podłogę na poszczególnych biegach?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2023, 08:46   

Tak orientacyjnie: 30/65/102
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-03-2023, 15:22   

Mhm.
Czyli...
"normal" 30-65-102
"power" 35-70-108
"hold" ma przy Kickdown tak samo jak "power"
sprawdzi się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.