Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 3.2 170PS 2008r dławi się i dymi
Autor Wiadomość
dsz1985 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2023
Posty: 5
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-02-2023, 18:12   Pajero 3.2 170PS 2008r dławi się i dymi

witam.
auto mam 3 miesiąc a więc czas zacząć usterki... Pajero 2008. 3.2

parę dni temu zaczął się trochę dławić, ustępowało to po rozgrzaniu (minimalnie dymił na czarno)
na chwilę obecną autem nie da rady normalnie jeździć od 2 dni nie chce praktycznie wejść na obroty. do 2 tysięcy ledwo dochodzi i dymi na biało niebiesko. przy gaszeniu trzęsie lekko budą. po odpaleniu chodzi równiutko praktycznie nie dymi. dopiero jak zaczynam dodawać gazu
miałem błąd egr. (p2413)rzeczywiście było wszystko tam zawalone, odkreciłem całość razem z przepustnicą i wyczyściłem do błysku, błąd zniknał natomiast objawy jak były tak są dalej.
Na car scaner nie pokazuje aktualnie żadnych błędów
Dane chwilowe na biegu jałowym:
błąd EGR 99%
cisnienie na listwie wtryskowej 32560 kpa
co ciekawe przepustnica nie reaguje na gaz - cały czas pokazuje wartość 100%

filtr paliwa świeży.
ogolnie poprzedni właściciel wymieniał co 12tysi wszystkie, zbiornik wymieniał na plastikowy kilka lat temu.

Z rurki bagnetu nie dymi, z pod korka również. jeśli chodzi o korek to po odkreceniu ciapnie pare kropelek oleju poza silnik.

jutro mam chwile czasu nie wiem czy nie odkrecić pływaka w zbiorniku i zobaczyć czy nie ma tam syfu.

przebieg 290tysi

Ewentualnie czy ktoś może polecić jakiś dobry warsztat w okolicach Wrocław/Oława/Brzeg i bliskie okolice Wrocławia
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 24-02-2023, 08:42   

Przy jakim przebiegu, były wymienione wtryskiwacze i turbina?
Sugeruję wykręcić je (wtryski) i zawieźć do sprawdzenia.

Podobna mina stała kiedyś w Elblągu. Po zagrzaniu i mocnym deptaniu, czarny dym przysłaniał jezdnię.
 
 
dsz1985 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2023
Posty: 5
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-02-2023, 13:27   

Odkręciłem jeszcze raz egr, jeszcze raz wyczyscilem, rozurszalem porządnie grzybek domykajacy i pościło. Auto odżyło.
Ogolnie w zaworze egr bylo ciut oleju po wczorajszym czyszczeniu. Czy to normalne czy bardzie powinna byc tam sadza?

Btw. To nie ta mina. Ja mam wywalony dpf. Przy ostrzejszym przyspieszeniu cos tam lekko przydymi na czarno ale nie jest tak, zeby podczas normalnej jazdy ciągle dymiło
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 24-02-2023, 15:17   

Dlaczego wywalony DPF..?
Mój przy przebiegu 395tyś km ma się całkiem dobrze.
Twój ma ~100tyś km mniej.
 
 
dsz1985 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2023
Posty: 5
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-02-2023, 18:31   

Poprzednik to zrobil nie ja. Niby przy przebiegu 200tkm
 
 
Siwy2934 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DID Dubai
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 6
Skąd: Rudna
Wysłany: 25-02-2023, 19:56   

U mnie jest całkiem podobnie mam identyczne parametry odczytywane przez jakiś program wpięty pod obd2 i silnik zachowiluje się tak samo ale tylko czasami. Ta jedzie normalnie a raz zachowuje się tak jak opisuje kolegą wyżej. Czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

U mnie 2008 rok 170KM 290tys przebiegu. Nic nie grzebane oprócz rozrządu. Muszę sprawdzić EGR. Wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz. Muszę sprawdzić EGR zobaczę czy to coś pomoże
 
 
dsz1985 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2023
Posty: 5
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-02-2023, 19:21   

U mnie czyszczenie egr pomoglo. Tzn dwukrotne czyszczenie. Ważne zeby dobrze rozruszac zawor domykajacy.
Ja jutro bede czyscil dodatkowo ta chlodnice egr.
Z ciekawości tez podlacze kompa i zobacze jak teraz wygladaja te parametry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.