 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] EGR, Przepustnica |
Autor |
Wiadomość |
Bollek24
Nowy Forumowicz Bollek23
Auto: Galant 2.4 GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2021 Posty: 11 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 06-04-2023, 19:57 [EA3A/W 2.4] EGR, Przepustnica
|
|
|
Siemka, mam 2 pytanka co do Galanta 2.4 GDI 99r
1. Czyszczenie przepustnicy i dolotu, lepiej to zrobić samemu czy oddać do mechanika? Czytałem ze łatwo uszkodzić elektormagnes oraz jak wygląda adaptacja? Trzeba to zrobić manualnie czy musze znaleźć kogoś z interfejsem MUT-2?
2.Czyszczenie EGR i jego zaślepienie. Jakie są wady i zalety takiego zabiegu? Czytałem że dosyć dużo pomaga, ale silnik mocniej dostaje ze względu na wzrost temperatury spalania?
(Czytałem forum, i szukałem na grupie podobnego tematu, jednakże wolałbym dostać jakieś swieższe odpowiedzi 😃 )
Dzięki za wszystkie odpowiedzi 😃 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2023, 08:30
|
|
|
Czyściłem kiedyś przepustnicę w GDI - to nie jest tak, że magnes jest na gardzieli, tam gdzie zbiera się węgiel. Zresztą - zdejmiesz, to zobaczysz. Tam będzie od groma sadzy, grubo aż, kilka mm do 1 cm nawet, odchodzi płatami. Potem niczego nie adaptowałem - montaż i dzida.
Sam EGR to jedno, ale do niego dochodzi oraz potem odchodzi (patrząc na kierunek spalin) kanał w kolektorze ssącym - on też potrafi się zawalić węglem, nawet w zwykłym silniku. Też to kiedyś czyściłem w zwykłym benzyniaku i nie odczułem żadnej różnicy w jego pracy. Zawór EGR wyczyściłem sprajem do czyszczenia przepustnic, śmierdzi to jak nitro, czyści bardzo ładnie. Miałem przez jakiś czas zaślepiony ale znów - zero zmian, zatem wróciłem do fabrycznej uszczelki. |
|
|
|
 |
Bollek24
Nowy Forumowicz Bollek23
Auto: Galant 2.4 GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2021 Posty: 11 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 07-04-2023, 20:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Czyściłem kiedyś przepustnicę w GDI - to nie jest tak, że magnes jest na gardzieli, tam gdzie zbiera się węgiel. Zresztą - zdejmiesz, to zobaczysz. Tam będzie od groma sadzy, grubo aż, kilka mm do 1 cm nawet, odchodzi płatami. Potem niczego nie adaptowałem - montaż i dzida.
Sam EGR to jedno, ale do niego dochodzi oraz potem odchodzi (patrząc na kierunek spalin) kanał w kolektorze ssącym - on też potrafi się zawalić węglem, nawet w zwykłym silniku. Też to kiedyś czyściłem w zwykłym benzyniaku i nie odczułem żadnej różnicy w jego pracy. Zawór EGR wyczyściłem sprajem do czyszczenia przepustnic, śmierdzi to jak nitro, czyści bardzo ładnie. Miałem przez jakiś czas zaślepiony ale znów - zero zmian, zatem wróciłem do fabrycznej uszczelki. |
Hmm, dzięki za info, ale słysząłem ze właśnie jak się zaślepi to podobno mniej się brudzi? 🧐 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2023, 20:57
|
|
|
Z pewnością mniej, jednak nie odczułem żadnych innych pozytywnych wrażeń - i tu uczciwie dopowiem, że chodzi o EGR w innym silniku, zdjęcie zaworu po czyszczeniu poniżej.
a tu przepustnica w 2.4 GDI - tak wygląda po kilkunastu latach
 |
|
|
|
 |
|
|