 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ukręcone śruby |
Autor |
Wiadomość |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-04-2023, 15:17 Ukręcone śruby
|
|
|
Panowie, help!
W moim O1T pasek wielorowkowy zaczął spadać i się ciąć. Sprawdziłem o co kaman i okazało się, że jedna ze śrub jest ukręcona - ta, którą przykręcona jest łapa do której z kolej przykręcona pompa wspomagania. Zorientowałem się po wymianie paska. Gdy napinacz napiął pasek, nagle koła pasowe zbliżyły się do siebie!
Pojechałem do pobliskiego warsztatu, żeby to ogarnęli. Ogarnęli tak, że ukręcili drugą śrubę. No i teraz sprawa wygląda tak, że samochód stoi martwy. Próbowali spawać te śruby i odkręcać ale nic to nie dało - mam wrażenie, że przez to spawanie jeszcze utwardzili te śruby.
Pytanie, czy ktoś się z taką sytuacją spotkał i ma patent na wykręcenie tych śrub (one mają chyba ze 6cm długości)? Albo czy ktoś z Krakowa lub okolic zna jakiegoś speca, co taką sprawę ogarnie?
Zdjęcie |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-04-2023, 15:49
|
|
|
Śruby nie wyglądają najgorzej. Dobre porządne wiertła i wykrętaki powinny dać radę. Jeżeli to nie pomoże to trzeba je rozwiercić całkiem i nagwintować otwory. Bardziej bym się martwił wyciekami wyżej. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-04-2023, 15:58
|
|
|
Nie wiem jakie tam jest podejście, ale ja bym to rozwiercił. 6cm. gwintu to tam nie ma. Może ze 3 cm. Rozsądny mechanik bez problemu znajdzie sposób na taki kłopocik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
scissor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-04-2023, 16:06
|
|
|
Z wyciekami to następna robota. Ogólnie tam jest rzeźnia z syfem na silniku - trzeba go umyć, żeby określić co się tam dzieje, bo pasek był spryskany jakimś "antypiskiem" i jest tego pełno wszędzie.
[ Dodano: 03-04-2023, 16:12 ]
Kiepski jest tam dostęp i grozi mi wyciąganie silnika. Da się rozebrać przód tak, żeby się dostać do tego? |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-04-2023, 20:34
|
|
|
Ja to widzę tak
1 umyć i odtłuścić porządnie to miejsce.
2 jak się da podejść migomatem to dostawać twardą śrubę np.8.8
3 podgrzać palnikiem miejsce wokół śruby (nie śrubę)
4 jak będzie świeciło odkręcamy
Zawsze można spróbować wykretakiem zamiast migomatem lecz myślę że migomat będzie tu lepszym rozwiązaniem |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-04-2023, 20:53
|
|
|
scissor, spróbujcie popuścić łapy z tej strony, silnik dość łatwo się podnosi z tej strony i wtedy masz dostęp od strony komory. Trzeba odkręcic zbiornik wspomagania i tps.a wraz z kołowrotkiem linki i te bajery od strony rozrządu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2023, 10:25
|
|
|
są jeszcze wiertarki kątowe i w domowych warunkach na pewno bym próbował to rozwiercić np. wiertłem 5mm i potem gwintownik 6mm żeby zniszczyć resztki starej śruby
jak nie pójdzie to wiertło 6.8 i gwintownik 8 na gotowo (strzelam, że to śruba 8 a jak nie to analogicznie z 10 na wiertło 8.5) - tylko trzeba pamiętać, że fabrycznie jest drobny zwój (np. 10x1.25) |
|
|
|
 |
|
|