Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ukręcone śruby
Autor Wiadomość
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
  Wysłany: 03-04-2023, 15:17   Ukręcone śruby

Panowie, help!

W moim O1T pasek wielorowkowy zaczął spadać i się ciąć. Sprawdziłem o co kaman i okazało się, że jedna ze śrub jest ukręcona - ta, którą przykręcona jest łapa do której z kolej przykręcona pompa wspomagania. Zorientowałem się po wymianie paska. Gdy napinacz napiął pasek, nagle koła pasowe zbliżyły się do siebie!

Pojechałem do pobliskiego warsztatu, żeby to ogarnęli. Ogarnęli tak, że ukręcili drugą śrubę. No i teraz sprawa wygląda tak, że samochód stoi martwy. Próbowali spawać te śruby i odkręcać ale nic to nie dało - mam wrażenie, że przez to spawanie jeszcze utwardzili te śruby.

Pytanie, czy ktoś się z taką sytuacją spotkał i ma patent na wykręcenie tych śrub (one mają chyba ze 6cm długości)? Albo czy ktoś z Krakowa lub okolic zna jakiegoś speca, co taką sprawę ogarnie?

Zdjęcie
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-04-2023, 15:49   

Śruby nie wyglądają najgorzej. Dobre porządne wiertła i wykrętaki powinny dać radę. Jeżeli to nie pomoże to trzeba je rozwiercić całkiem i nagwintować otwory. Bardziej bym się martwił wyciekami wyżej.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-04-2023, 15:58   

Nie wiem jakie tam jest podejście, ale ja bym to rozwiercił. 6cm. gwintu to tam nie ma. Może ze 3 cm. Rozsądny mechanik bez problemu znajdzie sposób na taki kłopocik.
_________________

 
 
 
scissor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2023, 16:06   

Z wyciekami to następna robota. Ogólnie tam jest rzeźnia z syfem na silniku - trzeba go umyć, żeby określić co się tam dzieje, bo pasek był spryskany jakimś "antypiskiem" i jest tego pełno wszędzie.

[ Dodano: 03-04-2023, 16:12 ]
Kiepski jest tam dostęp i grozi mi wyciąganie silnika. Da się rozebrać przód tak, żeby się dostać do tego?
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-04-2023, 20:34   

Ja to widzę tak
1 umyć i odtłuścić porządnie to miejsce.
2 jak się da podejść migomatem to dostawać twardą śrubę np.8.8
3 podgrzać palnikiem miejsce wokół śruby (nie śrubę)
4 jak będzie świeciło odkręcamy

Zawsze można spróbować wykretakiem zamiast migomatem lecz myślę że migomat będzie tu lepszym rozwiązaniem
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-04-2023, 20:53   

scissor, spróbujcie popuścić łapy z tej strony, silnik dość łatwo się podnosi z tej strony i wtedy masz dostęp od strony komory. Trzeba odkręcic zbiornik wspomagania i tps.a wraz z kołowrotkiem linki i te bajery od strony rozrządu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2023, 10:25   

są jeszcze wiertarki kątowe i w domowych warunkach na pewno bym próbował to rozwiercić np. wiertłem 5mm i potem gwintownik 6mm żeby zniszczyć resztki starej śruby
jak nie pójdzie to wiertło 6.8 i gwintownik 8 na gotowo (strzelam, że to śruba 8 a jak nie to analogicznie z 10 na wiertło 8.5) - tylko trzeba pamiętać, że fabrycznie jest drobny zwój (np. 10x1.25)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.