 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Otwarty przez: Owczar 07-05-2010, 10:35 |
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 07-11-2005, 19:28 [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
|
|
|
potrzebuje info na temat sondy lambda w galancie EA2... czyli jaki model juk jaki odpowiedzik(wiem ze 4 przewodowa)... jeśli ktoś ma mozliwośc sprawdzenia tego to z góry dziękuje... na allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71233078
[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 10:10 ]
to moze ktoś wie jaka jest średnica gwintu????
[ Dodano: 06-04-2006, 23:12 ]
O to dane które udało mi sie zdobyć na temat sondy do galanta 97r 2.0
gwint 18mm
grzałka 15,5 OHM
napięcie działania 1 V
Sonda ma 4 przewody : 2 czarne, 1 biały i 1 niebieski.
sonda ta wystepuje w:
Mitsubishi:
Colt IV: 1,6 ; 1,6i ; 1,8i (16V) 91->
Eclipse: 2,0i 95->
Galant: 1,8i ; 2,0i (16V) 92->
Lancer: 1,6i ; 1,8i (16V) 92->
Space Runner: 1,8i 91->
Space Wagon: 2,0i 16V 92->
TYPOWE OBJAWY USZKODZONEJ SONDY LAMBDA :
- zwiększone zużycie paliwa
- samoistne osady na rurze wydechowej
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej
- nierównomierna praca silnika
- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-05-2010, 10:35, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-07-2006, 20:59
|
|
|
Witam,
Mam kłopoty z równomierną pracą silnika (falowanie obrotów), bujanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, może to właśnie o lambdę chodzi?
Z góry dzięki. |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bobekm [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 00:15
|
|
|
Ostatnio zobaczylem ze w moim galu sa 2 sondy lambda, szukalem 3 bo moze jest ale sie nie udalo. Teraz pytanie, lepiej wymienic 2 naraz? i czy sa one takie same. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 13-09-2006, 07:52
|
|
|
Są takie same... jeśli 2ga nie uszkodzona to nie wymieniaj!... ta za katalizatorem jest do korekty dawki paliwa... |
|
|
|
 |
Trociniarz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 14:52 Sonda w galancie 98 2.0 16V
|
|
|
Witam wszystkich,
Pytanie jak w temacie, na forum odnalazłem odpowiedz, natomiast chcialbym potwierdzenia, czy mam poprawne informacje:
gwint 18mm
grzałka 15,5 OHM
napięcie działania 1 V
Sonda ma 4 przewody : 2 czarne, 1 biały i 1 niebieski
Jeśli wszystko się zgadza, to pytanie, jak duże znaczenie ma kolor kabli, czy patrzec tylko na ich ilość ( czesto zdarzają sie 2 czarne 2 białe) , może jesteście w stanie polecić coś pewnego, bo poki co nan na oku sonde NTK NGK ze znanego serwisu aukcyjnego za około 90zł.
pozdrawiam,
Kuba |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 04-12-2006, 17:33
|
|
|
sonda ma być przede wszystkim 4 przewodowa... 18mm... 1V... 15,5 OHM... co do kolorków to w zamiennikach niby to samo (2białe, czarny, szary), ale osobiście polecam zakup z odpowiednimi kolorami sondy WALKER'a... kupiłem zamiennik i 3 dni nie wytrzymał... |
|
|
|
 |
Trociniarz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 18:37
|
|
|
Hm, czyli polecasz Walkera....no mam dojscie i do tej sondy, juz sprawdzalem wczesniej ze kolory zgadzaja sie idealnie z tym ze wg moich ustalen tamta ma grzeje 5 OHM a nie 15,5 ....
Pomijajac juz kwestie cenowa (walker 2 x drozszy ), to pytanie czy ktos stosowal jeszcze jakies inne sondy....? Co jest najważniejsze w jej doborze ??
pozdr,
Kuba |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 22:39
|
|
|
ehm mozna domowym sposobem sprawdzic sonde? bo na chwile obecna 15l gazu mi bierze w miescie przy silniku 2.0 a sonda to chyba pierwsza rzecz jaka trzeba sprawdzic:P |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 01-01-2007, 22:49
|
|
|
Mozesz pomierzyc napiecie na sondzie jak sie zmienia, lub tez, czego nie testowalem, mozesz odlaczyc sonde i zresetowac kompa, powinien chodzic bez jej uzycia, bedzie wiecej palil ale objawy blednego dzialania ustąpić powinny (takie cos znalazlem na autocentrum.pl)
Sam sie do tego testu chyba skusze, jezeli macie inne doświadczenia proszę o wypowiedż |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-06-2007, 15:52 sonda lambda w 2.4 GDI
|
|
|
Witam!
Sorry, że znowu wałkuję temat sondy lambda, ale natknąłem się na mały dylemat. Potrzebuję wymienić obie sondy w Galu 2.4 GDI i teraz mam pytanie:
1. Ile przewodów ma przednia sonda? (mój katalog serwisowy do 4G64 podaje że 1 przewód, a ja bym się dał pociąć, że tam wchodzi zwykła sonda 4-przewodowa o zakresie 0-1V)
2. Jaka ma być sonda tylna? (czy jest to samo co w 2.4 GDI Space Stara?) - tu też byłem przekonany, że wejdzie zwykła 4-przewodówka 0-1V, ale katalog serwisowy podaje, że owszem 4-przewodówka, ale NIE uniwersalna, i tylko taka jak w SS - czym się różni???
3. Czy zestaw sond do 2.4 GDI (4G64) może być taki sam jak w 2.0 (4G63) czy 2.5 (6Gxx)?
Dzięki z góry za podpowiedzi... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-06-2007, 16:56
|
|
|
1. 4 na 100%
2. mam uniwersalne 4-ro przewodówki Walkera - nawet kolory kabli identyczne, nie mówiąc o wyglądzie sond
3. pewnikiem tak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-06-2007, 12:37
|
|
|
Dzieki Bartek,
mam jeszcze w związku z tym kilka bardziej szczegółowych pytań:
1. średnica gwintu uniwersalnych to 18mm, natomiast ja spotkałem się z info, że do Gala idą sondy o średnicy gwintu 15mm. Jak to z tym jest?
2. Jakie konkretnie masz te sondy Walkera?
3. Owe dwa czarne/szare kable to grzałka na 12V, czy zamiana miejscami jest obojętna, czy też jeden przewód to masa, a drugi +12V i muszą być podpięte do określonego pinu? - pytanie na wypadek "rzeźby"do wtyczki przy uniwersalnej sondzie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 16:33 [EA5A 2.5] Sonda lambda
|
|
|
Wyglada to tak, padla sasiadowi sonda lambda tylnia, ma takie auto jak ja z 98 roku. Dzwonilem wszedzie w poszukiwaniu. Co lepszy sprzedawca stwierdzal jednak ze nie ma uniwersalnej ktora by pasowala do EA5A/W na tyl. Latwo sobie wyobrazic, bylo by to rozwiazanie polowiczne. Wpadlem na pomysl ze kupi sobie z takiego samego autka dostepnedo na czesci. Zadzwonilem do jednego czlowieka wystawiajacego dwa galanty na allegro (2.0 i 2.5) na czesci.
[edit]
Pojawil sie problem oznaczen. U sasiada na sadzie widnieje ciag cyfr 0655003951, u mnie natomiast 0665008861 u sprzedawcy generalnie 065500xxxx, gdzie xxxx sa to po prostu rozne inne niz nasze cyfry. ]
Czy ktos wie czy po prostu zamiana na inna sade z takiego samego modelu wchodzi w gre czy mam zwracac uwage na te cyferki. Generalnie Denso np. ma w katalogu kilka wariantow sond montowanych na przod czy tyl w galantach, inny rocznik to juz inne typy ale i inna wersja galanta ma takze inny typ w ramach tego samego rocznika. |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 18:10
|
|
|
ja bym obstawiał wersję, że każda uniwersalna będzie pasowała. Byleby zgadzał się zakres pracy sondy uniwersalnej z oryginalną, no i najlepiej ilość przewodów.
Ale mogę się mylić.. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 18:21
|
|
|
uniwersalna bylaby akceptowalna wedlug wykresow na zamiennik sondy przed katalizatorem w 2.5 V6 ale sonda za katalizatorem juz nie miesci sie w zakresie pracy uniwersalnej. Moglbym mu to podsunac ale jest taki minus ze jego samochod zapewne nie przeszedl by badan na zawartosc spalin w Szwajcarii. Dzieje sie tak dlatego ze uniwersalna sonda moze niewywolala by bledu 59 w komputerze ale sklad spalin by sie drastycznie pogorszyl ze wzgledu na przeklamania podawane przez sade dla zawartosci tlenu (realne wartosci a wyniki dla tych samych zawartosci nie pokrywaja sie z zamapowana odpowiedzia). |
|
|
|
 |
|
|