Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 07-11-2005, 19:28   [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

potrzebuje info na temat sondy lambda w galancie EA2... czyli jaki model juk jaki odpowiedzik(wiem ze 4 przewodowa)... jeśli ktoś ma mozliwośc sprawdzenia tego to z góry dziękuje... na allegro znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71233078

[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 10:10 ]
to moze ktoś wie jaka jest średnica gwintu????

[ Dodano: 06-04-2006, 23:12 ]
O to dane które udało mi sie zdobyć na temat sondy do galanta 97r 2.0


gwint 18mm
grzałka 15,5 OHM
napięcie działania 1 V
Sonda ma 4 przewody : 2 czarne, 1 biały i 1 niebieski.

sonda ta wystepuje w:

Mitsubishi:

Colt IV: 1,6 ; 1,6i ; 1,8i (16V) 91->

Eclipse: 2,0i 95->

Galant: 1,8i ; 2,0i (16V) 92->

Lancer: 1,6i ; 1,8i (16V) 92->

Space Runner: 1,8i 91->

Space Wagon: 2,0i 16V 92->

TYPOWE OBJAWY USZKODZONEJ SONDY LAMBDA :

- zwiększone zużycie paliwa
- samoistne osady na rurze wydechowej
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej
- nierównomierna praca silnika
- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-05-2010, 10:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-07-2006, 20:59   

Witam,
Mam kłopoty z równomierną pracą silnika (falowanie obrotów), bujanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, może to właśnie o lambdę chodzi?
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobekm
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2006, 00:15   

Ostatnio zobaczylem ze w moim galu sa 2 sondy lambda, szukalem 3 bo moze jest ale sie nie udalo. Teraz pytanie, lepiej wymienic 2 naraz? i czy sa one takie same.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 13-09-2006, 07:52   

Są takie same... jeśli 2ga nie uszkodzona to nie wymieniaj!... ta za katalizatorem jest do korekty dawki paliwa...
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 14:52   Sonda w galancie 98 2.0 16V

Witam wszystkich,

Pytanie jak w temacie, na forum odnalazłem odpowiedz, natomiast chcialbym potwierdzenia, czy mam poprawne informacje:

gwint 18mm
grzałka 15,5 OHM
napięcie działania 1 V
Sonda ma 4 przewody : 2 czarne, 1 biały i 1 niebieski

Jeśli wszystko się zgadza, to pytanie, jak duże znaczenie ma kolor kabli, czy patrzec tylko na ich ilość ( czesto zdarzają sie 2 czarne 2 białe) , może jesteście w stanie polecić coś pewnego, bo poki co nan na oku sonde NTK NGK ze znanego serwisu aukcyjnego za około 90zł.

pozdrawiam,
Kuba
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 04-12-2006, 17:33   

sonda ma być przede wszystkim 4 przewodowa... 18mm... 1V... 15,5 OHM... co do kolorków to w zamiennikach niby to samo (2białe, czarny, szary), ale osobiście polecam zakup z odpowiednimi kolorami sondy WALKER'a... kupiłem zamiennik i 3 dni nie wytrzymał...
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 18:37   

Hm, czyli polecasz Walkera....no mam dojscie i do tej sondy, juz sprawdzalem wczesniej ze kolory zgadzaja sie idealnie z tym ze wg moich ustalen tamta ma grzeje 5 OHM a nie 15,5 ....

Pomijajac juz kwestie cenowa (walker 2 x drozszy ), to pytanie czy ktos stosowal jeszcze jakies inne sondy....? Co jest najważniejsze w jej doborze ??

pozdr,
Kuba
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 22:39   

ehm mozna domowym sposobem sprawdzic sonde? bo na chwile obecna 15l gazu mi bierze w miescie przy silniku 2.0 :) a sonda to chyba pierwsza rzecz jaka trzeba sprawdzic:P
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 01-01-2007, 22:49   

Mozesz pomierzyc napiecie na sondzie jak sie zmienia, lub tez, czego nie testowalem, mozesz odlaczyc sonde i zresetowac kompa, powinien chodzic bez jej uzycia, bedzie wiecej palil ale objawy blednego dzialania ustąpić powinny (takie cos znalazlem na autocentrum.pl)
Sam sie do tego testu chyba skusze, jezeli macie inne doświadczenia proszę o wypowiedż
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-06-2007, 15:52   sonda lambda w 2.4 GDI

Witam!
Sorry, że znowu wałkuję temat sondy lambda, ale natknąłem się na mały dylemat. Potrzebuję wymienić obie sondy w Galu 2.4 GDI i teraz mam pytanie:
1. Ile przewodów ma przednia sonda? (mój katalog serwisowy do 4G64 podaje że 1 przewód, a ja bym się dał pociąć, że tam wchodzi zwykła sonda 4-przewodowa o zakresie 0-1V)
2. Jaka ma być sonda tylna? (czy jest to samo co w 2.4 GDI Space Stara?) - tu też byłem przekonany, że wejdzie zwykła 4-przewodówka 0-1V, ale katalog serwisowy podaje, że owszem 4-przewodówka, ale NIE uniwersalna, i tylko taka jak w SS - czym się różni???
3. Czy zestaw sond do 2.4 GDI (4G64) może być taki sam jak w 2.0 (4G63) czy 2.5 (6Gxx)?
Dzięki z góry za podpowiedzi...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-06-2007, 16:56   

1. 4 na 100%
2. mam uniwersalne 4-ro przewodówki Walkera - nawet kolory kabli identyczne, nie mówiąc o wyglądzie sond
3. pewnikiem tak
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-06-2007, 12:37   

Dzieki Bartek,
mam jeszcze w związku z tym kilka bardziej szczegółowych pytań:
1. średnica gwintu uniwersalnych to 18mm, natomiast ja spotkałem się z info, że do Gala idą sondy o średnicy gwintu 15mm. Jak to z tym jest?
2. Jakie konkretnie masz te sondy Walkera?
3. Owe dwa czarne/szare kable to grzałka na 12V, czy zamiana miejscami jest obojętna, czy też jeden przewód to masa, a drugi +12V i muszą być podpięte do określonego pinu? - pytanie na wypadek "rzeźby"do wtyczki przy uniwersalnej sondzie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 16:33   [EA5A 2.5] Sonda lambda

Wyglada to tak, padla sasiadowi sonda lambda tylnia, ma takie auto jak ja z 98 roku. Dzwonilem wszedzie w poszukiwaniu. Co lepszy sprzedawca stwierdzal jednak ze nie ma uniwersalnej ktora by pasowala do EA5A/W na tyl. Latwo sobie wyobrazic, bylo by to rozwiazanie polowiczne. Wpadlem na pomysl ze kupi sobie z takiego samego autka dostepnedo na czesci. Zadzwonilem do jednego czlowieka wystawiajacego dwa galanty na allegro (2.0 i 2.5) na czesci.
[edit]
Pojawil sie problem oznaczen. U sasiada na sadzie widnieje ciag cyfr 0655003951, u mnie natomiast 0665008861 u sprzedawcy generalnie 065500xxxx, gdzie xxxx sa to po prostu rozne inne niz nasze cyfry. ]

Czy ktos wie czy po prostu zamiana na inna sade z takiego samego modelu wchodzi w gre czy mam zwracac uwage na te cyferki. Generalnie Denso np. ma w katalogu kilka wariantow sond montowanych na przod czy tyl w galantach, inny rocznik to juz inne typy ale i inna wersja galanta ma takze inny typ w ramach tego samego rocznika.
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 18:10   

ja bym obstawiał wersję, że każda uniwersalna będzie pasowała. Byleby zgadzał się zakres pracy sondy uniwersalnej z oryginalną, no i najlepiej ilość przewodów.

Ale mogę się mylić..
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 18:21   

uniwersalna bylaby akceptowalna wedlug wykresow na zamiennik sondy przed katalizatorem w 2.5 V6 ale sonda za katalizatorem juz nie miesci sie w zakresie pracy uniwersalnej. Moglbym mu to podsunac ale jest taki minus ze jego samochod zapewne nie przeszedl by badan na zawartosc spalin w Szwajcarii. Dzieje sie tak dlatego ze uniwersalna sonda moze niewywolala by bledu 59 w komputerze ale sklad spalin by sie drastycznie pogorszyl ze wzgledu na przeklamania podawane przez sade dla zawartosci tlenu (realne wartosci a wyniki dla tych samych zawartosci nie pokrywaja sie z zamapowana odpowiedzia).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.