 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gdzie te konie??? |
Autor |
Wiadomość |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 10-09-2022, 17:48 Gdzie te konie???
|
|
|
Witam. Przeszukałem forum i internety, wiem że jest taki problem u innych, jednak wszystko jest mało precyzyjnie opisane. Mianowicie mój pacjent potrafi złapać muła przy przyspieszaniu, tak jak by w ogóle nie miał boost'u. Występuje to tak na przemian, czasem jest ok a czasem jedzie jak NA odprężone heh. Poczytałem i pomyślałem że złe paliwo - verva z jakiejś franczyzowej stacji, więc zalałem Shella 100, jednak problem się powtarza i to coraz częściej.
Lubię te turbiaki jednak mnie to wkurza.....jak auto nie może jechać normalnie. Czy naprawdę trzeba kupować fabrycznego złoma żeby nie stresować się samochodem...Check'a nie wyrzuciło, na postoju normalnie na obroty wchodzi, tylko pod obciążeniem tak ma. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 10-09-2022, 21:19
|
|
|
Problem jest taki że raz jedzie jak turbo a drugi raz jak N/A. Wiem że tak na odległość to wróżenie z fusów, ale było kilka worków, które nie dały jednoznacznej odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 11-09-2022, 22:54
|
|
|
Neko, u mnie kiedyś padł solenoid sterujący WG turbosprężarki , objawy były takie same , aczkolwiek radzę zamontować wskaźnik doładowania . rozumiem że lpg nie ma ?
 |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 12-09-2022, 09:52
|
|
|
Tak, LPG nie ma, czysta benzyna. Muszę poszukać tej cewki. Dzięki Turbocbr.8
Może takie głupie pytanie, ale gdzie w tym aucie znajdę ten zaworek. Bo na pierwszy rzut oka pod pokrywą nie rzuca się w oczy. Jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 12-09-2022, 22:54
|
|
|
Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13-09-2022, 20:04
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć. |
Dziękuję i przepraszam że piszę jak dziecko, to moje pierwsze od dawna auto z rzędową poprzeczną czwórką.
Zawór znalazłem i podmieniłem na jakiegoś fiatowskiego solenoida, oczywiście wtyczka zdrutowana hehe. Wziąłem na testy i było czuć ogromną różnicę na plus, jednak przy mocniejszym przyspieszeniu na 2 biegu coś mocno szarpnęło a mi prawie stanęło serce heh. Jednak auto nie zgasło i check się nie zapalił, choć przy zapłonowej choince zawsze się na chwilkę zapala.
Wróciłem powoli do domu i zrobiłem diagnostykę. Pokazało mi błąd P0033 - obwód zaworu sterowania turbiną o_0. Błąd skasowałem, i zajrzałem pod maskę, okazało się że jeden z moich drutowanych pinów wypadł. Zabezpieczyłem to wszystko będę obserwował. Coś z moim oem solenojdem naprawdę było nie tak. Krzysztof, mówiłeś w filmikach, że korekta krótkoterminowa powinna wynosić ok. 10% na biegu jałowym, a co to może oznaczać jak u mnie pokazuje ok. 2% a 10% jak auto się toczy na jedynce?
To auto jednak ma duszę, duszę kobiety którą chciało by się bez przerwy, no... wiadomo....przytulać, a która ma swoje małe fochy i kombinuj co ona ma na myśli...
[ Dodano: 14-09-2022, 21:41 ]
Niestety, z tym drugim zaworem jest przeładowanie, a w serii nie ma bov'a. Zamówiłem manometr i szukałem tego zaworu nr, ale nawet w Warszawie u mitsumaniakow tego nie mają. Nie chcę wydawać kasy na kolejne "druty". Jeżeli ktoś ma do sprzedania taki zawór lub ma namiary to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 15-09-2022, 00:17
|
|
|
Założyłeś niewłaściwy zawór i auto dostało overboosta co spowodowało szarpnięcie. Fabrycznie komp odcina paliwo gdy doładowanie w serii osiąga ponad 1.2 bara. Gratulacje, właśnie wygrałeś 6000 zł bo tyle +/- kosztuje 2 silnik, gdyby coś poszło nie tak i auto by dłużej pojechało.
Myślę że powinieneś założyć stary oryginalny zawór i kliknąć nowy na ali jeżeli nie można go dostać w ASO, chociaż wątpię bo niedawno ktoś ze znajomych taki zamawiał. Mr212636 pamietaj. Jeżeli chcesz jeszcze pokombinować to ponoć dobrze spisują się zaworki z jakiegoś BMW i z grupy VAGa ale w tej chwili nie mam numeru tych części. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Vendo
Nowy Forumowicz
Auto: S60 T5, Outlander Turbo, Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-09-2022, 18:33
|
|
|
Nie chcę się koledze wcinać w temat ale mam jedno pytanie Bzyk_R1
Napisałeś, że komp odcina paliwo jak doładowanie przekroczy 1.2 bara, a czy jest jeszcze jakieś ograniczenie po przepływomierzu? Np. w moim Volvo jest tak, że gdy przekraczam 200g/s to sterownik przymyka przepustnicę. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 15-09-2022, 19:58
|
|
|
Vendo, nie jestem tego pewien ale błąd przepływomierza również daje takie obiawy. Outlander nie ma sondy szerokopasmowej więc "liczy" sobie z prostego algorytmu mając dane z MAFu, czasów wtrysków oraz czujnika doładowania. Nie wiem czy sterownik Outlandera również obcina po przekroczeniu wartości g/s zadanej w programie. Wiem że po strojeniu przepływy są o wiele większe niż w serii. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 19-09-2022, 23:01
|
|
|
silnik outlandera turbo pracuję na przepływomierzu , auto niema Map Sensora Bzyk_R1, chyba ze ktoś ma komputer standalone i dodatkową biżuterię |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 20-09-2022, 11:37
|
|
|
Cytat: | oraz czujnika doładowania |
|
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-09-2022, 20:41
|
|
|
Krzysztof podpinałeś kiedyś ELMa do Outlandera? To chyba pytanie retoryczne...jest tam taka wartość wskazań jak boost? Czy też doładowanie? Wpisz sobie taki numer części jeszcze z Outlandera
MR204853
Ot to cały czujnik chociaż nie do końca to poprawna nazwa dla niego. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21-09-2022, 16:24
|
|
|
Witam ponownie. Założyłem oryginalny zaworek 420zl ASO. Szczerze to jest jak by lepiej, ale nie to co przy tym poprzednim. Dziwne jest to że jak dodaje gazu tak powiedzmy płynnie i nie do końca to auto fajnie przyspiesza, natomiast przy konkretnym bucie jest dziwnie, tak jak by faktycznie był problem z paliwem. Kupiłem manometr, tylko że na jego montaż potrzeba będzie całej soboty, a w mojej branż czasu brak heh( pozdrawiam ludzi pod patronatem Św. Floriana) może ma ktoś jakiś pomysły, co by jeszcze przejrzeć? |
|
|
|
 |
|
|