Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie te konie???
Autor Wiadomość
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 10-09-2022, 17:48   Gdzie te konie???

Witam. Przeszukałem forum i internety, wiem że jest taki problem u innych, jednak wszystko jest mało precyzyjnie opisane. Mianowicie mój pacjent potrafi złapać muła przy przyspieszaniu, tak jak by w ogóle nie miał boost'u. Występuje to tak na przemian, czasem jest ok a czasem jedzie jak NA odprężone heh. Poczytałem i pomyślałem że złe paliwo - verva z jakiejś franczyzowej stacji, więc zalałem Shella 100, jednak problem się powtarza i to coraz częściej.
Lubię te turbiaki jednak mnie to wkurza.....jak auto nie może jechać normalnie. Czy naprawdę trzeba kupować fabrycznego złoma żeby nie stresować się samochodem...Check'a nie wyrzuciło, na postoju normalnie na obroty wchodzi, tylko pod obciążeniem tak ma. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 10-09-2022, 20:14   

Ale w czym dokładnie jest problem?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 10-09-2022, 21:19   

Problem jest taki że raz jedzie jak turbo a drugi raz jak N/A. Wiem że tak na odległość to wróżenie z fusów, ale było kilka worków, które nie dały jednoznacznej odpowiedzi.
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 11-09-2022, 22:54   

Neko, u mnie kiedyś padł solenoid sterujący WG turbosprężarki , objawy były takie same , aczkolwiek radzę zamontować wskaźnik doładowania . rozumiem że lpg nie ma ?

_________________
Turbocbr
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12-09-2022, 09:52   

Tak, LPG nie ma, czysta benzyna. Muszę poszukać tej cewki. Dzięki Turbocbr.8


Może takie głupie pytanie, ale gdzie w tym aucie znajdę ten zaworek. Bo na pierwszy rzut oka pod pokrywą nie rzuca się w oczy. Jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 12-09-2022, 22:54   

Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-09-2022, 20:04   

Bzyk_R1 napisał/a:
Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć.


Dziękuję i przepraszam że piszę jak dziecko, to moje pierwsze od dawna auto z rzędową poprzeczną czwórką.
Zawór znalazłem i podmieniłem na jakiegoś fiatowskiego solenoida, oczywiście wtyczka zdrutowana hehe. Wziąłem na testy i było czuć ogromną różnicę na plus, jednak przy mocniejszym przyspieszeniu na 2 biegu coś mocno szarpnęło a mi prawie stanęło serce heh. Jednak auto nie zgasło i check się nie zapalił, choć przy zapłonowej choince zawsze się na chwilkę zapala.
Wróciłem powoli do domu i zrobiłem diagnostykę. Pokazało mi błąd P0033 - obwód zaworu sterowania turbiną o_0. Błąd skasowałem, i zajrzałem pod maskę, okazało się że jeden z moich drutowanych pinów wypadł. Zabezpieczyłem to wszystko będę obserwował. Coś z moim oem solenojdem naprawdę było nie tak. Krzysztof, mówiłeś w filmikach, że korekta krótkoterminowa powinna wynosić ok. 10% na biegu jałowym, a co to może oznaczać jak u mnie pokazuje ok. 2% a 10% jak auto się toczy na jedynce?
To auto jednak ma duszę, duszę kobiety którą chciało by się bez przerwy, no... wiadomo....przytulać, a która ma swoje małe fochy i kombinuj co ona ma na myśli...

[ Dodano: 14-09-2022, 21:41 ]
Niestety, z tym drugim zaworem jest przeładowanie, a w serii nie ma bov'a. Zamówiłem manometr i szukałem tego zaworu nr, ale nawet w Warszawie u mitsumaniakow tego nie mają. Nie chcę wydawać kasy na kolejne "druty". Jeżeli ktoś ma do sprzedania taki zawór lub ma namiary to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-09-2022, 00:17   

Założyłeś niewłaściwy zawór i auto dostało overboosta co spowodowało szarpnięcie. Fabrycznie komp odcina paliwo gdy doładowanie w serii osiąga ponad 1.2 bara. Gratulacje, właśnie wygrałeś 6000 zł bo tyle +/- kosztuje 2 silnik, gdyby coś poszło nie tak i auto by dłużej pojechało.

Myślę że powinieneś założyć stary oryginalny zawór i kliknąć nowy na ali jeżeli nie można go dostać w ASO, chociaż wątpię bo niedawno ktoś ze znajomych taki zamawiał. Mr212636 pamietaj. Jeżeli chcesz jeszcze pokombinować to ponoć dobrze spisują się zaworki z jakiegoś BMW i z grupy VAGa ale w tej chwili nie mam numeru tych części.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Vendo 
Nowy Forumowicz

Auto: S60 T5, Outlander Turbo, Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-09-2022, 18:33   

Nie chcę się koledze wcinać w temat ale mam jedno pytanie Bzyk_R1
Napisałeś, że komp odcina paliwo jak doładowanie przekroczy 1.2 bara, a czy jest jeszcze jakieś ograniczenie po przepływomierzu? Np. w moim Volvo jest tak, że gdy przekraczam 200g/s to sterownik przymyka przepustnicę.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-09-2022, 19:58   

Vendo, nie jestem tego pewien ale błąd przepływomierza również daje takie obiawy. Outlander nie ma sondy szerokopasmowej więc "liczy" sobie z prostego algorytmu mając dane z MAFu, czasów wtrysków oraz czujnika doładowania. Nie wiem czy sterownik Outlandera również obcina po przekroczeniu wartości g/s zadanej w programie. Wiem że po strojeniu przepływy są o wiele większe niż w serii.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 19-09-2022, 23:01   

silnik outlandera turbo pracuję na przepływomierzu , auto niema Map Sensora Bzyk_R1, chyba ze ktoś ma komputer standalone i dodatkową biżuterię :mrgreen:
_________________
Turbocbr
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-09-2022, 09:43   

Turbocbr, a gdzie ja napisałem że ma Map sensor?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 20-09-2022, 11:37   

Cytat:
oraz czujnika doładowania
_________________
Turbocbr
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-09-2022, 20:41   

Krzysztof podpinałeś kiedyś ELMa do Outlandera? To chyba pytanie retoryczne...jest tam taka wartość wskazań jak boost? Czy też doładowanie? Wpisz sobie taki numer części jeszcze z Outlandera

MR204853

Ot to cały czujnik chociaż nie do końca to poprawna nazwa dla niego.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 21-09-2022, 16:24   

Witam ponownie. Założyłem oryginalny zaworek 420zl ASO. Szczerze to jest jak by lepiej, ale nie to co przy tym poprzednim. Dziwne jest to że jak dodaje gazu tak powiedzmy płynnie i nie do końca to auto fajnie przyspiesza, natomiast przy konkretnym bucie jest dziwnie, tak jak by faktycznie był problem z paliwem. Kupiłem manometr, tylko że na jego montaż potrzeba będzie całej soboty, a w mojej branż czasu brak heh( pozdrawiam ludzi pod patronatem Św. Floriana) może ma ktoś jakiś pomysły, co by jeszcze przejrzeć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.