Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Out III 2.0 CVT 4x4 butla LPG / przyczepa na haku porady
Autor Wiadomość
Wasup 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2014 2.0 CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2023
Posty: 1
Skąd: STA
Wysłany: 10-07-2023, 13:17   Out III 2.0 CVT 4x4 butla LPG / przyczepa na haku porady

Witam Szanownych Forumowiczów

W zeszły weekend zakupiliśmy z zona Outlandera III 2014 4x4 2.0CVT
Auto ma instalacje LPG, w razie zakupu czystego i tak miała być zakładana.

Pytanie nasuwa mi się następujące zamierzamy korzystać z LPG, a żona tygodniowo jeździ ponad 500 km.
Butla w miejscu koła obecnie zainstalowana nominalnie 49 L wchodzi niespełna 42. Czy ktoś ma większą butle w tym miejscu ??
Czy korzysta ktoś z innych rozwiązań, najbardziej interesuje mnie czy ma ktoś doświadczenie z demontowaniem baku PB95 i zainstalowaniem butli oraz mniejszego zbiornika PB.
Mamy wersje 7 osobową i nie chcemy tracić tej opcji podobnie jest z przestrzenią bagażnika. Także te opcje z góry odrzuciłem.

Ilu z Was ciąga autem o zbliżonym napędzie(nie diesel/nie manual) do mojego przyczepy.
Mam kemping o masie dmc 1000 kg i czytałem różne opinie o nadawaniu się CVT do tego.
W mojej opinie nieuzasadnione obawy.
Szczególnie interesują mnie opinie osób które same ciągają przyczepy o masie powyżej 750 kg.
Zdaje sobie sprawę że przy przyczepie należy skrócić interwał wymiany oleju w skrzyni. Czy jakieś inne zalecenia w tym temacie.
 
 
szary11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT, Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2021
Posty: 15
Skąd: Poland / Białystok
Wysłany: 09-08-2023, 07:56   

Mam podobnego Outka, tylko młodszego (2019). Również w gazie, i mimo większej butli wchodzi tyle co u Ciebie. Na FB ktoś się chwalił, że montował butle 80l. I nie ingerował w zbiornik Pb. Jednak na Twoim miejscu bym nie kombinował z większą butlą ze względu na to, że holujesz przyczepy. Sama butla już zmniejsza Ci ładowność, nacisk na hak również zabiera 80kg z ładowności. Więc jak załadujesz rodzinę i graty auto siądzie.

Sam holuję przyczepę o DMC1400 (realnie jak to bywa z pewnością więcej). Olej w przekładni właśnie będę wymieniał (60tys.). Co do samego holowania - bardzo odpowiada mi charakterystyka napędu. Objeździłem już i nasze góry i morze, w tym roku zaliczyliśmy Litwę - Łotwę - Estonię, komfort jazdy jest bardzo dobry, podróżuje mi się dobrze. I wcale nie tęsknię za dieslami (poprzednio miałem focusa i smaxa 2.0TDCI, którymi również ciągałem kempingi).

Na tą chwilę nie widzę minusów CVT w holowaniu, a wręcz przeciwnie. Dobiera obroty do obciążenia, nie przeciąża silnika na zbyt niskich jak to często robią np. skrzynie DSG przez co użytkownicy jeżdżą w trybie SPORT, benzyniak pracuje cicho...
Średnie spalanie jakie uzyskuje to: Pb od 12 do 16, LPG +2l przy prędkościach podobnych z jakimi jeżdżą TIRy. Box i rowery zwykle mam na dachu podczas każdej wycieczki.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-08-2023, 08:18   

Dodatkowy plus benzyny jest taki, że z przyczepą "inną niż lekka" o wadze 1400 kg mieścisz się w DMC zestawu 3500 kg, więc możesz holować z kategorią prawa jazdy B.
W tym przypadku, posiadając diesla trzeba mieć przynajmniej "kod 96" uprawniający do DMC zestawu 4250 kg, bo DMC zestawu 3500 kg tj. pojazd + przyczepa "inna niż lekka" 3500 kg zostaje przekroczone.
 
 
szary11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT, Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2021
Posty: 15
Skąd: Poland / Białystok
Wysłany: 09-08-2023, 22:07   

To masz napisał/a:
Dodatkowy plus benzyny jest taki, że z przyczepą "inną niż lekka" o wadze 1400 kg mieścisz się w DMC zestawu 3500 kg, więc możesz holować z kategorią prawa jazdy B.
W tym przypadku, posiadając diesla trzeba mieć przynajmniej "kod 96" uprawniający do DMC zestawu 4250 kg, bo DMC zestawu 3500 kg tj. pojazd + przyczepa "inna niż lekka" 3500 kg zostaje przekroczone.


Niestety nie zupełnie... mój ma dmc 2260 jak dobrze kojarzę więc mniej. Wersję 7 osobowe mają wyższą ładowność. 5 osobowe faktycznie mają tyle co piszesz.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-08-2023, 08:58   

Wasup napisał/a:
utla w miejscu koła obecnie zainstalowana nominalnie 49 L wchodzi niespełna 42. Czy ktoś ma większą butle w tym miejscu ??

Podgiać lekko pływakm wejdzie wiecej :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 10-08-2023, 09:24   

szary11 napisał/a:
Niestety nie zupełnie... mój ma dmc 2260 jak dobrze kojarzę więc mniej. Wersję 7 osobowe mają wyższą ładowność. 5 osobowe faktycznie mają tyle co piszesz.



Podpowiem, iż Diesel 7-osobowy, AT/AWD ma też 2260 DMC.
Czyli zostaje nam 1240 DMC, albo lekka :) .

Moje drugie auto (ma u nas dożywocie) posiada DMC 2630 to zrobiłem E+B i gorąco polecam to rozwiązanie bo jest bardziej uniwersalne niż B96. Z tego co pamietam, to różnica w odbytym kursie (jego koszt), a egzamin jest identyczny i obserwując podobnych zajawkowiczów, takich jak ja, idących od razu na B96 czyli na sam egzamin, to sukces osiągali za 3. razem, finalnie biorąc
dodatkowe jazdy doszkalające plus koszt ponownych egzaminów, czasem przekraczając koszt mojego kursu albo wychodziło podobnie, a różnica w PJ dość znaczna.

Jutro czeka nas podróż na zlot wspomnianej marki, z pożyczonym od brata Knausem 1200 DMC :finga: i mam nadzieję, iż nasz pełnoletni młokos dojedzie bez akcji ;) .
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2023, 12:53   

Rozważam E+B lub kod 96, ale jak patrzę na ceny używanych przyczep kempingowych to tracę ochotę na dalsze działania w tym kierunku :biggrin:
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 11-08-2023, 14:53   

To masz napisał/a:
Rozważam E+B lub kod 96, ale jak patrzę na ceny używanych przyczep kempingowych to tracę ochotę na dalsze działania w tym kierunku :biggrin:


Poczekaj trochę, wypożycz/pożycz zobaczysz czy masz cierpliwość do tego czy to jest to jak chciałbyś wypoczywać.

Boom na karawaning z zarazy już się wygasza, nowe budki notują spadki do 30% (pewne znane marki, bo część mniejszych notuje nawet symboliczne wzrosty, jak nasz Niewiadów, z powodu wypuszczenia na rynek fajnej i atrakcyjne cenowo serii N-Cross), dodatkowo firmy pasują, leasing coraz droższy nie opłaca się i mamy spadki.

Mieliśmy własną budkę, lecz po czasie wyszło, iż jest sztukowana i deko zaciekła,
co prawda po reperacji szczelna i pachnąca ale już nieoryginalna, obraziłem się i budkę sprzedałem.
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-08-2023, 15:11   

benicjusz napisał/a:
Boom na karawaning z zarazy już się wygasza, nowe budki notują spadki do 30% (pewne znane marki, bo część mniejszych notuje nawet symboliczne wzrosty, jak nasz Niewiadów, z powodu wypuszczenia na rynek fajnej i atrakcyjne cenowo serii N-Cross), dodatkowo firmy pasują, leasing coraz droższy nie opłaca się i mamy spadki.

Oby ceny spadły, jakiegoś busa bym sobie kupił...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 11-08-2023, 15:35   

Marcino napisał/a:
Oby ceny spadły, jakiegoś busa bym sobie kupił...


Nie wiem czy ceny spadną, ale może będą więcej dodawać w tej samej cenie.

Busa, w sensie gotowego blaszaka czy do przerobienia przez firmę (80-120k) bądź samemu.

Kiedyś za markowy 280k to był "atrakcyjny cenowo" teraz okolice 400 ;) cały blaszany.

Ogólnie ceny powariowały.
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-08-2023, 07:12   

Albo gotowca albo do przerobienia samemu. NIe chce w nim mieszkać wiec nie musi być taki jak ci wszyscy vanlife maja
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 21-08-2023, 10:06   

Marcino napisał/a:
jak ci wszyscy vanlife maja



jak to napisałeś to mi się przypomniało ;) kiedyś Ceszu wspomniał jak robią foty z takiego "vanlajfu" - Australia, zakaz postoju to cyk 12-sekundowy postój, klapa w górę foto pstryk i dzida ;) bo mandaty wysokie, sam widziałem 3 podobne akcje na południu EU, a po akcji szybko do roboty ;) bo z czegoś trzeba żyć ;) całe socjal media.

A wracając do tematu, przez weekend zrobiłem kilka km z budą i stwierdziłem, iż albo mój GPS oszukuje albo duże mobilki kaganiec mają na 95 km/h ;) gdyż jadąc 93 km/h czułem się zawalidrogą i mimo zakazu wiele dużych mnie wyprzedzało, finalnie jadąc 100 km/h łapałem się w nurt innych aut, o jeździe przy przepisowych 80 km/h można zapomnieć.

A sam e-toll to patologia która osobówki ciągnące budki kosztowo zrównuje z ciężarówkami ;) mi wyszło za ok. 1000 km ponad 210 pln :( no ale inaczej się nie dało, całe szczęście przy O3 mamy szansę zmieścić się w 3,5t ;) mając jakąś zmyślną i dobrze rozplanowaną budkę.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2023, 13:27   

benicjusz napisał/a:

A sam e-toll to patologia która osobówki ciągnące budki kosztowo zrównuje z ciężarówkami ;) mi wyszło za ok. 1000 km ponad 210 pln :( no ale inaczej się nie dało, całe szczęście przy O3 mamy szansę zmieścić się w 3,5t ;) mając jakąś zmyślną i dobrze rozplanowaną budkę.

Rozumiem, że wyszło 210 zł za przejazd "standardową" osobówką, bo z Knausem 1200 kg nie przekraczasz 3500 kg i przyczepa pozostaje bez opłat?
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 21-08-2023, 15:13   

To masz napisał/a:
Rozumiem, że wyszło 210 zł za przejazd "standardową" osobówką, bo z Knausem 1200 kg nie przekraczasz 3500 kg i przyczepa pozostaje bez opłat?



Już wyjaśniam

Od końca, mój (nasz) O3 może ciągnąć do 1240 DMC bez opłat, bo mieścisz się w 3,5t i nie płacisz na państwowych S-kach i innych drogach gdzie mamy wszędzie free, dodatkowo od 1.07 br. państwowy odcinek A2 jest free dla motocykli, aut oraz zestawów do 3,5t.

Czyli za nic nie płacisz poza Kulczykami i jego podobnymi.

Natomiast gdy zestaw przekracza 3,5t podlegasz opłacie e-toll, wtedy podróż obecnie darmową A2 (stryków-września), S3 i S5 i innymi jest płatna i nam wyszło 210 pln.

Wracając do początku wpisu mając zestaw do 3,5t (O3 2260 DMC plus 1240 DMC przyczepki) albo zwykłą osobówkę (w tym jakiegoś vana czy innego blaszaka) do 3,5t nawet nie wiesz co to e-toll tak samo nie musisz mieć prawka B+E czy kod B96 ;) .

Miałeś zadzwonić?
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2023, 15:54   

benicjusz napisał/a:
(...)i nam wyszło 210 pln.
Dlatego coś mi się nie zgadza, bo jeśli:
benicjusz napisał/a:
z pożyczonym od brata Knausem 1200 DMC

to przyczepa 1200 kg + Outlander 2260 kg = razem 3460 kg,
więc czemu płaciłeś za przekroczenie 3500 kg? :doubt:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.