Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Map sensor BOSCH 0261 230 118
Autor Wiadomość
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 31-12-2024, 15:06   Map sensor BOSCH 0261 230 118

Witam.

Od jakiegoś czasu po nagrzaniu silnik 'kuleje' na biegu jałowym obroty trzyma stabilnie około 730obr/min ale czuć wyraźnie drgania silnika. Po podpięciu się przez program staga widać że silnik utrzymuje podciśnienie w okolicy 0,33-35 wg MAP-a PS02 a wskazanie z oryginalnego MAP-a wynosi około 0,04 mniej. Przykładowo stag wskazuje 0,33 a ecu 0,29.
Jak odepnę czujnik to obroty są o wiele stabilniejsze ale też są wyższe około 1200obr./min.
Czujnik wyczyściłem bo był cały zasyfiony ale czyszczenie nic nie zmieniło.
Czy ten czujnik może mieć bruździć czy coś innego może mieć jeszcze wpływ?
Przepustnica jest wyczyszczona, świece są nowe, sytuacja jest taka sama na benzynie i na gazie.

[ Dodano: 10-02-2025, 21:52 ]
Update:

Czujnik MAP wymieniony i bez zmian.

W ostatnim czasie pomierzyłem kompresję i jest 12 Bar na każdym cylindrze.

Przy niskich temperaturach obroty szaleją w okolicy 1500-2700 szczególne zauważalne jest to jak się manewruje samochodem wyjeżdżając z parkingu.

Sprawdzę jeszcze luzy zaworowe ale wydaje mi się że jest ok jeżeli kompresja jest w porządku.

Czytając inne tematy na forum możliwe że przepustnica może być przyczyną. Można ją rozebrać i w jakiś sposób sprawdzić czy wszystko jest ok czy lepiej nie ruszać?

Używka kosztuje jakieś 300-500zł nowa 1400 zastanawiam się czy jest sens to wymieniać czy po prostu jeździć i obserwować.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-02-2025, 06:46   

Wygląda jakby dostawał za dużo powietrza. Sprawdź co się stanie z odłączonym silnikiem krokowym. Można też wyregulować TPS.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 11-02-2025, 09:45   

Wszystko jest zintegrowane w przepustnicy. W serwisówce pisze że można wywołać procedurę uczenia obrotów za pomocą MUT III :

'When throttle body is cleaned, use the M.U.T.-III
to initialize the learning value (Refer to GROUP
00, Precautions Before Service − Initialization
Procedure for Learning Value in MPI Engine '

Niestety MUT III nie jest w moim zasięgu, może jakiś inny interfejs to ogarnie ?
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-02-2025, 20:21   

Podstawowe nastawy ogarniesz mając zwykły omomierz i szczelinomierz. W zupełności wystarczy do ustawienia. Opis też jest w serwisówce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.