 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Map sensor BOSCH 0261 230 118 |
Autor |
Wiadomość |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 31-12-2024, 15:06 Map sensor BOSCH 0261 230 118
|
|
|
Witam.
Od jakiegoś czasu po nagrzaniu silnik 'kuleje' na biegu jałowym obroty trzyma stabilnie około 730obr/min ale czuć wyraźnie drgania silnika. Po podpięciu się przez program staga widać że silnik utrzymuje podciśnienie w okolicy 0,33-35 wg MAP-a PS02 a wskazanie z oryginalnego MAP-a wynosi około 0,04 mniej. Przykładowo stag wskazuje 0,33 a ecu 0,29.
Jak odepnę czujnik to obroty są o wiele stabilniejsze ale też są wyższe około 1200obr./min.
Czujnik wyczyściłem bo był cały zasyfiony ale czyszczenie nic nie zmieniło.
Czy ten czujnik może mieć bruździć czy coś innego może mieć jeszcze wpływ?
Przepustnica jest wyczyszczona, świece są nowe, sytuacja jest taka sama na benzynie i na gazie.
[ Dodano: 10-02-2025, 21:52 ]
Update:
Czujnik MAP wymieniony i bez zmian.
W ostatnim czasie pomierzyłem kompresję i jest 12 Bar na każdym cylindrze.
Przy niskich temperaturach obroty szaleją w okolicy 1500-2700 szczególne zauważalne jest to jak się manewruje samochodem wyjeżdżając z parkingu.
Sprawdzę jeszcze luzy zaworowe ale wydaje mi się że jest ok jeżeli kompresja jest w porządku.
Czytając inne tematy na forum możliwe że przepustnica może być przyczyną. Można ją rozebrać i w jakiś sposób sprawdzić czy wszystko jest ok czy lepiej nie ruszać?
Używka kosztuje jakieś 300-500zł nowa 1400 zastanawiam się czy jest sens to wymieniać czy po prostu jeździć i obserwować. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2025, 06:46
|
|
|
Wygląda jakby dostawał za dużo powietrza. Sprawdź co się stanie z odłączonym silnikiem krokowym. Można też wyregulować TPS. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 11-02-2025, 09:45
|
|
|
Wszystko jest zintegrowane w przepustnicy. W serwisówce pisze że można wywołać procedurę uczenia obrotów za pomocą MUT III :
'When throttle body is cleaned, use the M.U.T.-III
to initialize the learning value (Refer to GROUP
00, Precautions Before Service − Initialization
Procedure for Learning Value in MPI Engine '
Niestety MUT III nie jest w moim zasięgu, może jakiś inny interfejs to ogarnie ? |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2025, 20:21
|
|
|
Podstawowe nastawy ogarniesz mając zwykły omomierz i szczelinomierz. W zupełności wystarczy do ustawienia. Opis też jest w serwisówce. |
|
|
|
 |
|
|