Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz
Autor Wiadomość
coval 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2014 3,2 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2023, 12:10   [3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz

Cześć Panie i Panowie

Prośba i poradę bo muszę maglownicę wymienić w Pajero 2014 176tyś przebiegu
Regenerować tą z auta czy kupić nową, a jak kupić to jaką polecacie?
Najtańsza NTY ale podobno to niezbyt dobre jest.

Jak regenerować to gdzie? A jak kupić to której marki albo od kogo?

Plus polecony warsztat co ogarnie ten temat w Wawie i okolicach.
Planowałem serwis firmowy ale ceny jakieś chore mi zaproponowali.

Potrzebuję na pilnie to ogarnąć bo wyszło mi to na przeglądzie okresowym.

Z góry dziękuję
Coval
_________________
God bless our troops, especially our Snipers. 338LM 300grains of diplomacy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2023, 12:49   

NTY to też będzie sprzęt regenerowany w tym przypadku. Bierz śmiało - jakość tych części jest różna, ale w swoich autach zamontowałem wiele ich części i zawsze bez problemu.
 
 
coval 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2014 3,2 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2023, 14:41   Maglownica

Tak chyba zrobię a starą oddam do regeneracji w tzw międzyczasie
_________________
God bless our troops, especially our Snipers. 338LM 300grains of diplomacy.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 20-01-2023, 15:46   

A co się dzieje? Mam przejechane 400.000km i z maglownicą problem był tylko raz. Mianowicie skończył się uszczelniacz i wyciekł płyn. Było to jakieś 2 lata temu.
Wykręciłem maglownicę, wymieniłem uszczelniacze za "kilka dyszek" i cisza, spokój do dziś.
 
 
coval 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2014 3,2 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2023, 18:48   Maglownica

no jakoś tak luzów dostała :-(
Ato w lifcie 2 cale Lovells, nie mam pojęcia. Na przeglądzie wyszło i nie podbili mi przeglądu, że są luzy na przekładni kierowniczej.
Kupię NTY, a swoja oddam do "fachowej" regeneracji i potem znów wymienię a NTY będzie leżał na zapas :-)
_________________
God bless our troops, especially our Snipers. 338LM 300grains of diplomacy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2023, 17:49   

tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 09-02-2023, 14:17   

Krzyzak napisał/a:
tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać


Hej dołączę się do dyskusji. U mnie mam też luz na maglownicy w P4, ale nic nie cieknie, a luz po sprawdzeniu jest tak jakby góra-dół zaraz przy końcach magla, gdzie się wkręca drążki.
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
Będę wdzięczny za podpowiedź
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-02-2023, 07:49   

zeshky napisał/a:
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
tak, tam są teflonowe tulejki, ale trzeba wszystko pomierzyć, żeby - wstawiając nominalne - nie okazało się, że są za cienkie

[ Dodano: 10-02-2023, 08:20 ]
Przykładowy zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-maglownicy-map3034k-musashi-japan-11178268640
widać też uszczelniacze wysokociśnieniowe i opaski zaciskowe, oringi
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 10-02-2023, 13:38   

Krzyzak napisał/a:
zeshky napisał/a:
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
tak, tam są teflonowe tulejki, ale trzeba wszystko pomierzyć, żeby - wstawiając nominalne - nie okazało się, że są za cienkie

[ Dodano: 10-02-2023, 08:20 ]
Przykładowy zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-maglownicy-map3034k-musashi-japan-11178268640
widać też uszczelniacze wysokociśnieniowe i opaski zaciskowe, oringi


Da się to zrobić bez wyciągania magla? Jeśli tak to czy da się samemu z podstawowymi narzędziami, bez kanału zrobić?
I jeśli nie nominał to wtedy trzeba dorabiać czy są nadwymiarowe?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-02-2023, 21:25   

Nie da się zrobić bez wyciągania - przekładnię trzeba rozkręcić, zacząć od główki na którą przekazywany jest obrót ze sztycy kierownicy. Nie spotkałem się z nadwymiarami - może osoba robiąca regenerację dobiera inne tulejki albo zwyczajnie mówi, że już się nic nie da z tym zrobić (bo dorobienie nowej listwy może być nieopłacalne).
Ja 2x ściągałem przekładnię z poziomu podłogi - w Galancie i fordzie mondeo. Da się, trzeba tylko wysoko przód podnieść.
 
 
jaworek74 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2023, 22:32   

Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja... :?
 
 
xrvat 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2023
Posty: 1
Skąd: Olkusz
Wysłany: 06-11-2023, 12:48   

jaworek74 napisał/a:
Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...


Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.

Pozdrawiam.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-12-2023, 14:27   

xrvat napisał/a:
jaworek74 napisał/a:
Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...


Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.

Pozdrawiam.


Szczerze to jako warsztat regeneracji nie polecamy. Ale polecamy nowe Przekładnie. Takie jak z linku poniżej:
https://e-pajero.pl/szukaj?search_query=przekładnia&carEntity=151
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
coval 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2014 3,2 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2024, 09:53   Maglownica regeneracja

U mnie skończyło się na serwisie na Heliotropów w Wawie i oni mają jakoiś zaprzyjaźniony warsztat co regeneruje.
Kupiłem oryginalną do Miśka do regeneracji a ta swoją zostawiłem sobie na zapas.
Na razie od roku smiga aż miło.

No poza tą akcją ze wzmacniaczem co opisałem w innym wątku

Coval
_________________
God bless our troops, especially our Snipers. 338LM 300grains of diplomacy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.