Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV
Autor Wiadomość
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 15-03-2022, 19:16   Outlander PHEV

Witam wszystkich,

po 6 latach od starej Carismy 1.6 wróciłem do trzech diamentów. Stałem się nabywcą Outlandera Phev którego świadomie nabyłem z uszkodzoną baterią. Cena była bardzo korzystna dlatego się zdecydowałem. Misiek się nie ładuje z AC oraz z DC, udało mi się skasować błąd, który nie pozwalał na ładowanie z silnika spalinowego. Standardowa procedura z YT z odpięciem aku. Po tym zabiegu SOC wzrosło z 72.3% na 100% i po chwili spadło na 94.8% Na tym poziomie utrzymuje się już kolejny dzień wiec zakładam że jesteśmy blisko rzeczywistej wartości.
Po zaopatrzeniu się w odpowiednią wtyczkę udało mi się uruchomić Watchdog Phev, który pokazał że cela 46 jest uszkodzona. Nominalne napięcie na pozostałych celach nie spadło poniżej 3.97, na 46 jest 3.82-3.92 i podczas ładowania nie wzrasta. Pozostałe cele w baterii po ładowaniu z silnika ładują się do napięcia 4.05. Jutro jestem umówiony na kompleksową diagnozę, która powinna pozwolić oszacować koszty naprawy.
Druga sprawa, która nie działa to brak kodu do wi-fi. Czy ktoś z okolicy Krakowa ma MUTIII? W necie znalazłem informacje jak odczytać ssid i hasło z systemu samochodu.

Pozdrawiam:)
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-03-2022, 19:02   

Odebrałem dziś moją srebrną strzałę:D Banan na twarzy jak jedzie się na elektryku, jak na 2-tonowego kloca to bardzo przyjemnie przyspiesza. Regeneracja baterii (wymiana celi, balansowanie baterii) i przegląd układu chłodzenia uzupełnienie czynnik i jeszcze kilka drobnych rzeczy niewiele ponad 3k.

Teraz pytanie ładuję się z gniazdka, trochę wolno bo ograniczenie na 10A i idzie 2.0-2.1kWh, czy ktoś używa wallboxa, jeśli tak to jakiego?

Pozdrawiam
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-03-2022, 07:38   

Pierwsza dłuższa trasa zrobiona, drogi lokalne, wyjazd z Krakowa, trasa około 170 km, ruszałem z naładowaną baterią. Średnie spalanie 5.7l/100km (średnia prędkość 71.3 km/h). Korzystam dodatkowo z WatchDog Phev, który dodatkowo zlicza ile czasu jechałem łącznie na elektrykach tylko i wychodzi że 73km, czyli początkowy zasięg 42 km plus 30 km które gdzieś tam odzyskałem hamując rekuperacyjnie podczas zjazdów.

Dziś zauważyłem że nawet jeśli ruszamy z pełną baterią, silnik spalinowy będzie się odpalał jeśli temp płynu chłodzącego silnika spadała poniżej 72 st C. TO taki wstępny wniosek, pod koniec tygodnia myślę że będę miał już większą pewność.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10655
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 21-03-2022, 09:14   

Fajnie ze udało sie Outka ruszyć i zregenerować baterie. Dobrze wiedzieć ze sa firmy w PL co sie tym zajmują i nie trzeba powielać opinii ze jak coś sie stanie to wymiana baterii za kilkanascie tyś złotych.

Szerokości i km na prądzie :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-03-2022, 15:58   

Jak zacząłem szukać i grzebać to okazuje się że jest sporo firm regenerujących baterię, duża część specjalizuje się np w toyotach ale od Misków też są. Zakładałem wymianę baterii na używkę i budżet na całość 10-12k. Udało się za niewiele ponad 3k pln. Trochę szczęśliwie bo gość, który sprzedawał nie do końca wiedział co sprzedaje, spojrzał na ceny podobnych Misków, pojechał do ASO i zapytał o wymianę baterii, powiedzieli mu 40k za nową z wymianą to zwątpił.

W związku z tym że udało się ogarnąć regenerację baterii tak tanio postanowiłem trochę doposażyć Miśka i szukam radia bo teraz jest standardowy dwugałkowiec. Przeczytałem już sporo tematów i na tym forum i na zagranicznych ale nie znalazłem jeszcze nigdzie info o tym czy jest jakiś system multimedialny, który ogarniałby androida auto i dane z komputera samochodu prezentowane dla układu hybrydowego. Przyszło mi do głowy żeby założyć dowolne pasujące audio i zamiast informacji o napędzie zainstalować np WtachDoga Phev jako aplikację do monitorowania napędu hybrydowego. A może ktoś ma już gotowe rozwiązania a ja jestem kiepski w szukaniu?

Szerokości:)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10655
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 22-03-2022, 08:23   

Odezwij sie do kolegi Tokyo - znajdziesz na forum namiary. To co on dołożył do ASX lub do outlanderów to sie nawet konstruktorom nie sniło :)

https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=26592
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-03-2022, 11:54   

Dzięki, zaraz do niego napiszę.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 26-03-2022, 00:12   

Po dwóch tygodniach wciąż zachwycony outlanderem. Natomiast dziś pierwsza słaba przygoda dotyczyła ładowarki. Mianowicie, Misiek ładował się jak co wieczór i nagle zgasła niektóre sprzęty w domu, wywaliło korki, zaglądam do garażu i skrzynki a tam smród palonych kabli. Okazuje się ze kabel wchodzący do ładowarki to 3x0.75 czyli maksymalne natężenie do długotrwałego obciążenia to nie jest na pewno 10A. Podczas ładowania kabel jest gorący i miękki jak makaron. Czy w Waszych ładowarkach też jest taki przewód?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10655
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 28-03-2022, 08:13   

nemmooo napisał/a:
Po dwóch tygodniach wciąż zachwycony outlanderem

To super
nemmooo napisał/a:
Okazuje się ze kabel wchodzący do ładowarki to 3x0.75 czyli maksymalne natężenie do długotrwałego obciążenia to nie jest na pewno 10A.

Max to bym 6A tam dał.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24271
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2022, 09:12   

Dopuszczalny prąd zależny jest nie tylko od przekroju, ale też długości przewodu. Obliczeniowo przyjmuje się, że do 10m na przekroju 0.75mm2 można dać 9A (niezależnie czy praca ciągła czy przerywana), zabezpieczenie topikowe takiego obwodu przyjmuje się 6A.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 28-03-2022, 11:29   

Jasne, rozumiem że wytrzymałość przewodu będzie zależała od jego przekroju, długości i prądu jaki płynie. Rozkręciłem ładowarkę wymieniłem przewód na 3x1.5 długość 2 m.

Poniżej wrzucam zdjęcie co stało się z "oryginalnym" przewodem
Resztki wtyczki

Od wymiany nic się nie grzeje, ale teraz ładuję się tylko w dzień gdy jestem w domu. Sytuacja z wypaleniem tej wtyczki miała miejsce około 23 więc na razie ładując obserwuję uważnie cały proces.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10655
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 28-03-2022, 12:18   

ważne ze zabezpieczenie zadziałało i nic złego sie nie stało.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-05-2022, 22:30   

OK czas na krótkie podsumowanie. Minął pierwszy pełen miesiąc użytkowania PHEV i postanowiłem wrzucić mały podsumowanie. Excel wygląda tak:

https://zapodaj.net/bc6ed0490b9bb.jpg.html


Z inwestycji to opony letnie Nokian WetProof
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-05-2022, 20:38   

Pochwaliłem Miśka że ładnie jeździ to postanowił pokazać co potrafi. Pojawił się problem z klimą. Nie chłodzi. Podczas załączania słychać dziwny dźwięk (chyba). Wywalił błędy B1114 i B1116. czy można je jakoś domowo sprawdzić czy tylko serwis?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 444
Skąd: Limerick
Wysłany: 04-05-2022, 07:31   

Chodzi Ci o sprawdzenie co to za błędy, czy o przyczynę błędów? Co chcesz sprawdzić domowym sposobem?
Tak na szybko znalazłem. Może to Ci coś podpowie.

http://b1114.engine-trouble-code.com/

http://mitsubishi.automot...0001900ENG.HTML
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.