Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] CA0 1.6 sie przegrzewa.
Autor Wiadomość
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-05-2007, 19:37   [CA4A 1.6] CA0 1.6 sie przegrzewa.

Panowie mam nastepujacy problem. Dzis stajac w korku zauwazylem ze wskazowka temperatury jest tuz przy czerwonym polu. Od razu szyby w dol i ogrzewanie na maksa i po kilku minutach temp wrocila do normy. Problem powtorzyl sie jeszcze kilka razy. Podczas jazdy ze stala predkoscia problemu nie ma, ale nie zauwazylem zeby wlaczal sie wentylator. Co moglo pasc?? Termostat, jakis czujnik temp czy moze po prostu przewody. Plyn chlodniczy jest ok, dokupilem dzis litre to do zbiorniczka weszla moze szklanka i FULL. Co sprawdzic? Gdzie szukac usterki? W chlodne dni problem nie wystepuje.
_________________
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-05-2007, 19:53   

zostaw na luzie silnik pracujacy i zobacz czy ci sie wlacza wentylator... jesli nie trzeba szukac przyczyny. Sprawdzic mozesz bezpieczniki, sam wentylator, i czujnik. Termostat tez moze miec tu cos do gadania jesli sie zacial i silnik chodzi na malym obiegu ale tu chyba mozna tez sprawdzic po temperaturze chlodnicy. (ja przynajmniej tak robilem)
swoja droga nigdy nie chlodzilem silnika nawiewem :)
(do tej pory raz mialem taka sytuacje i poprostu zjechalem i zgasilem silnik a w miedzy czasie szukalem przyczyny- swoja droga wtedy to byl urwany kabelek od czujnika i falszywy alarm:P)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 15-05-2007, 08:27   

Czytaj to http://www.mitsubishi-gra...ic.php?t=11364. Tam znajdziesz link do serwisówki collingu przy moim poscie. Działanie wentylatora jest sterowane przez ECU. ECU uruchamia przekaźnik ( czytaj w poscie ) a ten dopiero wentylator. Kolejność sprawdzania: bezpiecznik, czujnik, przekaźnik. Miłej zabawy.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-05-2007, 09:14   

ok dzieki bardzo panowie :wink: ide grzebac pod maska bo wentylator w ogole sie nie wlacza. :? pzdr
_________________
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 01:31   

termostat na bank. kupic i wymienic.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-05-2007, 08:56   

deenbe napisał/a:
termostat na bank. kupic i wymienic.


termostat na pewno nie, bo przewody do chlodnicy sa gorace wiec uklad pracuje tez na duzym obiegu. Bezpiecznik caly, jutro sprawdze wiatrak zgodnie z instrukcja i napisze co i jak :wink:
_________________
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 12:55   

pawela, jakbys mial sprawny termostat to moglbys odlaczyc wiatrak i temperatura by ci nie skakala podczas postoju.

mialem takie same objawy , wymienilem termostat i jak reka odjal.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-05-2007, 16:31   

deenbe napisał/a:
pawela, jakbys mial sprawny termostat to moglbys odlaczyc wiatrak i temperatura by ci nie skakala podczas postoju.


To po co wogóle w samochodzie ten wiatrak :?: :roll:
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 16:32   

josie, nie dzialal mi wiatrak a auto sie nie przegrzewalo.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 17-05-2007, 16:46   

dziwne bo w korku przy duzych temperaturach auta zawsze wiatrak sie uruchamia.
Chlodnica jest wymiennikiem ciepla.. powietrze ma odbierac od niej cieplo... ale jak sie stoi ruch powietrz jest znikomy nie moze ono skutecznie tego robic po to jest "wymuszony obieg" wywolywany wentylatorkiem Mysle ze gdybys pojechal w duzy korek w upalny dzien zagotowal bys silnik. nie wiem jak w Gdansku ale w Wawie zdarzaja sie korki w ktorych i godzine mozna stac prawie w bezruchu.... i to sa te momenty w ktorych wentylator az wyje...
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 16:49   

czarnuch23, nie zdajesz sobie sprawy jakie korki sa w gdansku , teraz dorownuja tym w warszawie.

byl to wrzesien dosyc cieplo cos kolo 20 stp.. wentylator sie nie wlaczal a auto stalo w korkach.

chcialbym dodac ze wentylator slychac z wnetrza samochodu.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 17-05-2007, 17:46   

U mnie prawie nigdy nie slychac :) chyba ze mam wylaczone zupelnie radio i jest totalna cisza to mozna sie go doszukac...
a co do chlodzenia tak jak pisalem w wakacje przy upale ponad 30 w korku nie masz szans bez wentylatora.. wkoncu po cos on tam jest przewidziany bo mysle ze gdyby nie byl potrzebny to by kosztow produkcji nie podnosili... wkocu sa samochody chlodzone tylko powietrzem... (maluch np)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-05-2007, 20:53   

a przy jakiej temperaturze/ wskazaniu temp wlacza sie wam wentylator?? b\Bo ja nie dopuszczalem by wskazowka zblizyla sie do czerwonej kreski na blizej niz 2-3mm. I wentylator dalej sie nie wlaczal... Pamietam ze w naszej starej ibizie wlaczal sie praktycznie gdy strzalka wchodzila na czerw pole i kolega z taka twierdzil ze to normalne...
_________________
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 21:07   

wskazowka w misku zawsze jest w jednym miejscu, minimalnie ponizej srodka , wskazowka nie drgnie a wentylator sie wlaczy na ok 30 sek kilka razy i wylaczy.(przynajmniej tak u mnie bylo jak pamietam). Jak mialem do wymiany termostat to tak sie zlozylo ze jeszcze padl wentylator i jak stawalem wskazowka stawala w gore a jak jechalem to opadala i sie nie dogrzewal.
 
 
ratttownik
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 00:13   

ja moze z tydzien temu w swoim colciku musialem wymienic uszczelke pod glowicą bo mialem podobne objawy co u was... temperatura skakala do czerwonej kreski i nagle spadala i tak bez konca... a przyczynal byla jak sie pozniej okazala padnieta pompa wody ktora spowodowala ze silnik sie przegrzewal... a to uszkodzilo uszczelke... i troche po kieszeni poszlo.. wiec uwazajcie ku przestrodze:) sprawdzcie jak wam temperatura lata to pompe.... :) a pozniej inne rzeczy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.