PHEV rok 2013 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
mful81
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi Outlander PHEV 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 2 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 10-02-2024, 00:08 PHEV rok 2013 2.0
|
|
|
Witam serdecznie.
W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Mitsubishi Outlander PHEV 2013 rok, przebieg 195tyś.
W zeszłym roku wymienione kompletne całe zawieszenie - dołączone faktury do zakupu.
Moja gorąca prośba do wszystkich o kilka opinii:
1) Czego przestrzegać , na co zwrócić uwagę aby utrzymać aut w dobrej kondycji, jest to moja pierwsza hybryda stąd wolę zapytać niż popełnić błędy które mogą być kosztowne.
2) Co dzieje się w przypadku awarii jednego z silników - tj. awaria spalinowego, czy auto zgłasza błąd i staje "dęba" i wtedy tylko laweta i serwis , czy też dojedzie się do serwisu o np. własnej elektrycznej sile ? to samo pytanie odnośnie kwestii elektrycznej, czy ktoś się spotkał z awarią elektryków i spalinowy pozwolił mu na dalszą jazdę?
3) czy ktos myślał nad tym jak ładnie obudować i zainstalować na podjeździe domu jednorodzinnego bez garaży ładowarkę aby mogła nawet w deszczy ładować autko? (właśnie myślę jak to wykombinować i jakie przewody dociągnąć z domu do ogrodzenia - odległość około 30m)
4) Jaki tryb jest najbardziej "korzystny" podczas trasy (ruch pozamiejski mieszany, prędkości maks 100-110 km/h) - "save" czy standardowo hybrydowy ? wykluczam charge bo wiadomo że spalanie wtedy jest największe.
5) Czy ktoś w Poznaniu lub okolicach zna serwis który "ogarnia" nasze autka? (wiadomo że wszystkie serwisy odpowiedzą "panie my robimy każde auto bez problemu , a z elektrykami to wiadomo żeby nie dotykać ŻÓŁTYCH kabli i będzie ok" - takie coś już usłyszałem) Przyszłościowo wolę zapytać gdzie w razie co się kierować z autem - nie dlatego że zakładam że się zepsuje, a jedynie dlatego że wolę taką wiedzę mieć już w głowie a nie szukać rozwiązania jak jestem już w dup..:)
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie i pomoc. Jak ktoś ma jakieś TIPS&TRICKS do tego auto dzięki czemu odkryje nowe cudne możliwości również będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 10-02-2024, 12:06
|
|
|
Witam. Ja mam takiego phev też z 2013.Tylko przebieg wiekszy,sąsiad ma 2014-jako taksówkę- 350 000 przebiegu..U mojej tesciowej ( Ostrów Mazowiecka) gość wystawił na sprzedaż auto z 381 000 przebiegu- nic mu nie brakuje-bardzo dobry stan. Tak więc jak widzisz ta konstrukcja jest trwała i pojeżdzi. 1-podstawową przyczyną problemów,jesli już, jest padnięcie zwykłego akumulatora co jest po lewej w bagażniku-ponieważ on nie uruchamia silnika,tylko włącza system-nie daje wczesniejszych oznak słabnięcia ! Jak padnie-choinka na desce ! Można oryginał kupic drogo i tanio-trzeba powęszyć ! 2-trzeba mieć porządek z oponami-wszystkie tej samej firmy i nader częsta zmieniane przód/tył żeby miały podobne zużycie. 3- Na angielskich forach przeczytałem o cudach róznych unieruchamiajacych auto bo ludziki ładowały ideologicznie na różnych ładowarkach-najsłynniejsza to szybka ładowara w porcie na wjeżdzie do Eurotunel--lepiej ładować tylko w domu. Mój sąsiad wogóle nie ładuje i żyje. 4--Oprócz tego to wymieniłem wszystkie oleje w silnikach elektrycznych,dyfrach etc.. jeżdżę 4 rok-nic się nie dzieje.. W razie czego,gdy nie ma w okolicy nikogo kto naprawdę ogarnie ten pojazd, i co się czesto zdarza-serwis też nie potrafi.. jest taka firma-elektryka u Patryka,w Radomiu do której zjezdzają na lawetach różne elektryki i hybrydy..wszystkie wyjezdzają o własnych siłach ! Prosze sobie sprawdzić na ich stronie. Phevy tez mieli. pozdrawiam.
[ Dodano: 10-02-2024, 12:11 ]
Do tej firmy zjezdzają auta z całej polski.. W trasie najoszczędniej na tempomacie, na pustej baterii lub Save-ale unikamy Save gdy mamy pełną lub prawie pełną baterię bo wtedy prąd -z odzysku-z hamowania lub B inaczej wchodzi-czyli słabiej.. |
|
|
|
 |
mful81
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi Outlander PHEV 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 2 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 10-02-2024, 22:26
|
|
|
Dziękuje bardzo za całkiem sporą garść informacji.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś informacje które warto byłoby przygarnąć to proszę o dalsze wskazówki |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-02-2024, 13:20
|
|
|
Misiek spokojnie przyjmuje LPG, butla pod auto, przesunięcie wydechu i w trasie spala 8-10l LPG przy prędkościach do około 100-110kmh. Jak robisz więcej niż 20kkm rocznie to LPG zwraca się w rok.
W przypadku problemów z baterią trakcyjną , pojawia się komunikat i prędkość jest ograniczona do 50kmh. Nie miałem problemów silnikiem spalinowym przez ponad 40kkm. Najefektywniej jest jeździć w trybie hybrydowym. Z moich obserwacji w trasie najefektywniej jest gdy ustawi się rekuperację na B0, bo wtedy masz jedynie opory toczenia i powietrza. Średnie spalanie z 40kkm to 6.11l LPG na 100km przy czym dużo jest jeżdżone na prądzie dom-praca-dom. |
|
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13-02-2024, 10:19
|
|
|
Tak jak kolega Waran73 napisał o akumulatorze 12V tym w bagażniku to faktycznie może spowodować problem jak będzie za słaby. Miałem raz taki przypadek. Rozwiązanie jest proste aby uruchomić samochód w takiej sytuacji. Wystarczy podłączyć w odpowiednie miejsce w skrzynce z bezpiecznikami zasilanie 12V i uruchomić samochód. To jest tylko potrzebne do uruchomienia elektroniki. Po uruchomieniu akumulator 12V ładuje się z baterii trakcyjnej. Ja zaopatrzyłem się to tej przygodzie w Power bank który umożliwia start samochodu nawet zwykłego w razie problemu z akumulatorem 12V. Taki Power Bank rozruchowy. Mam go podłączonego do gniazdka USB w podłokietniku i zawsze jest naładowany. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-02-2024, 12:08
|
|
|
Jak 12V się rozładowuje sam z siebie to i tak pora na jego wymianę:) |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13-02-2024, 12:56
|
|
|
Zgoda, ale chyba lepiej po niego pojechać niż targać w reklamówce |
|
|
|
 |
julmar
Nowy Forumowicz
Auto: phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2019 Posty: 7 Skąd: STRYKÓW
|
Wysłany: 25-02-2024, 22:31 ładowanie
|
|
|
Cześć, ostatnio pojawiło się trochę darmowych ładowarek chociażby przy Lidlach, jakie kable kupić do naszego CHAdeMO żeby się podłączyć? Adapter czy cały kabel? |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 26-02-2024, 08:46
|
|
|
CHademo jest instalowane w ładowarce DC, jeśli nie ma końcówki to nie naładujesz. Przejściówka z CCS2 na Chademo kosztuje kilka tys złotych, nie warto.
Z tego co kojarzę to Lidl stawia jeszcze ładowarki z Chademo, ale generalnie to złączę jest już wycofywane na rzecz CCS2. |
|
|
|
 |
|