Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV rok 2013 2.0
Autor Wiadomość
mful81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Outlander PHEV 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 2
Skąd: Oborniki
Wysłany: 10-02-2024, 00:08   PHEV rok 2013 2.0

Witam serdecznie.

W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Mitsubishi Outlander PHEV 2013 rok, przebieg 195tyś.
W zeszłym roku wymienione kompletne całe zawieszenie - dołączone faktury do zakupu.

Moja gorąca prośba do wszystkich o kilka opinii:

1) Czego przestrzegać , na co zwrócić uwagę aby utrzymać aut w dobrej kondycji, jest to moja pierwsza hybryda stąd wolę zapytać niż popełnić błędy które mogą być kosztowne.

2) Co dzieje się w przypadku awarii jednego z silników - tj. awaria spalinowego, czy auto zgłasza błąd i staje "dęba" i wtedy tylko laweta i serwis , czy też dojedzie się do serwisu o np. własnej elektrycznej sile ? to samo pytanie odnośnie kwestii elektrycznej, czy ktoś się spotkał z awarią elektryków i spalinowy pozwolił mu na dalszą jazdę?

3) czy ktos myślał nad tym jak ładnie obudować i zainstalować na podjeździe domu jednorodzinnego bez garaży ładowarkę aby mogła nawet w deszczy ładować autko? (właśnie myślę jak to wykombinować i jakie przewody dociągnąć z domu do ogrodzenia - odległość około 30m)

4) Jaki tryb jest najbardziej "korzystny" podczas trasy (ruch pozamiejski mieszany, prędkości maks 100-110 km/h) - "save" czy standardowo hybrydowy ? wykluczam charge bo wiadomo że spalanie wtedy jest największe.

5) Czy ktoś w Poznaniu lub okolicach zna serwis który "ogarnia" nasze autka? (wiadomo że wszystkie serwisy odpowiedzą "panie my robimy każde auto bez problemu , a z elektrykami to wiadomo żeby nie dotykać ŻÓŁTYCH kabli i będzie ok" - takie coś już usłyszałem) Przyszłościowo wolę zapytać gdzie w razie co się kierować z autem - nie dlatego że zakładam że się zepsuje, a jedynie dlatego że wolę taką wiedzę mieć już w głowie a nie szukać rozwiązania jak jestem już w dup..:)

Dziękuję z góry za wszelkie sugestie i pomoc. Jak ktoś ma jakieś TIPS&TRICKS do tego auto dzięki czemu odkryje nowe cudne możliwości również będę bardzo wdzięczny.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 10-02-2024, 12:06   

Witam. Ja mam takiego phev też z 2013.Tylko przebieg wiekszy,sąsiad ma 2014-jako taksówkę- 350 000 przebiegu..U mojej tesciowej ( Ostrów Mazowiecka) gość wystawił na sprzedaż auto z 381 000 przebiegu- nic mu nie brakuje-bardzo dobry stan. Tak więc jak widzisz ta konstrukcja jest trwała i pojeżdzi. 1-podstawową przyczyną problemów,jesli już, jest padnięcie zwykłego akumulatora co jest po lewej w bagażniku-ponieważ on nie uruchamia silnika,tylko włącza system-nie daje wczesniejszych oznak słabnięcia ! Jak padnie-choinka na desce ! Można oryginał kupic drogo i tanio-trzeba powęszyć ! 2-trzeba mieć porządek z oponami-wszystkie tej samej firmy i nader częsta zmieniane przód/tył żeby miały podobne zużycie. 3- Na angielskich forach przeczytałem o cudach róznych unieruchamiajacych auto bo ludziki ładowały ideologicznie na różnych ładowarkach-najsłynniejsza to szybka ładowara w porcie na wjeżdzie do Eurotunel--lepiej ładować tylko w domu. Mój sąsiad wogóle nie ładuje i żyje. 4--Oprócz tego to wymieniłem wszystkie oleje w silnikach elektrycznych,dyfrach etc.. jeżdżę 4 rok-nic się nie dzieje.. W razie czego,gdy nie ma w okolicy nikogo kto naprawdę ogarnie ten pojazd, i co się czesto zdarza-serwis też nie potrafi.. jest taka firma-elektryka u Patryka,w Radomiu do której zjezdzają na lawetach różne elektryki i hybrydy..wszystkie wyjezdzają o własnych siłach ! Prosze sobie sprawdzić na ich stronie. Phevy tez mieli. pozdrawiam.

[ Dodano: 10-02-2024, 12:11 ]
Do tej firmy zjezdzają auta z całej polski.. W trasie najoszczędniej na tempomacie, na pustej baterii lub Save-ale unikamy Save gdy mamy pełną lub prawie pełną baterię bo wtedy prąd -z odzysku-z hamowania lub B inaczej wchodzi-czyli słabiej..
 
 
mful81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Outlander PHEV 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024
Posty: 2
Skąd: Oborniki
Wysłany: 10-02-2024, 22:26   

Dziękuje bardzo za całkiem sporą garść informacji.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś informacje które warto byłoby przygarnąć to proszę o dalsze wskazówki :)
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-02-2024, 13:20   

Misiek spokojnie przyjmuje LPG, butla pod auto, przesunięcie wydechu i w trasie spala 8-10l LPG przy prędkościach do około 100-110kmh. Jak robisz więcej niż 20kkm rocznie to LPG zwraca się w rok.

W przypadku problemów z baterią trakcyjną , pojawia się komunikat i prędkość jest ograniczona do 50kmh. Nie miałem problemów silnikiem spalinowym przez ponad 40kkm. Najefektywniej jest jeździć w trybie hybrydowym. Z moich obserwacji w trasie najefektywniej jest gdy ustawi się rekuperację na B0, bo wtedy masz jedynie opory toczenia i powietrza. Średnie spalanie z 40kkm to 6.11l LPG na 100km przy czym dużo jest jeżdżone na prądzie dom-praca-dom.
  
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 13-02-2024, 10:19   

Tak jak kolega Waran73 napisał o akumulatorze 12V tym w bagażniku to faktycznie może spowodować problem jak będzie za słaby. Miałem raz taki przypadek. Rozwiązanie jest proste aby uruchomić samochód w takiej sytuacji. Wystarczy podłączyć w odpowiednie miejsce w skrzynce z bezpiecznikami zasilanie 12V i uruchomić samochód. To jest tylko potrzebne do uruchomienia elektroniki. Po uruchomieniu akumulator 12V ładuje się z baterii trakcyjnej. Ja zaopatrzyłem się to tej przygodzie w Power bank który umożliwia start samochodu nawet zwykłego w razie problemu z akumulatorem 12V. Taki Power Bank rozruchowy. Mam go podłączonego do gniazdka USB w podłokietniku i zawsze jest naładowany.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-02-2024, 12:08   

Jak 12V się rozładowuje sam z siebie to i tak pora na jego wymianę:)
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 13-02-2024, 12:56   

Zgoda, ale chyba lepiej po niego pojechać niż targać w reklamówce :)
 
 
julmar 
Nowy Forumowicz

Auto: phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2019
Posty: 7
Skąd: STRYKÓW
Wysłany: 25-02-2024, 22:31   ładowanie

Cześć, ostatnio pojawiło się trochę darmowych ładowarek chociażby przy Lidlach, jakie kable kupić do naszego CHAdeMO żeby się podłączyć? Adapter czy cały kabel?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 26-02-2024, 08:46   

CHademo jest instalowane w ładowarce DC, jeśli nie ma końcówki to nie naładujesz. Przejściówka z CCS2 na Chademo kosztuje kilka tys złotych, nie warto.

Z tego co kojarzę to Lidl stawia jeszcze ładowarki z Chademo, ale generalnie to złączę jest już wycofywane na rzecz CCS2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.