 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Montaż elektrycznej klapy bagażnika. |
Autor |
Wiadomość |
gustdelf
Nowy Forumowicz gustdelf
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 20 Skąd: Bajalandia
|
Wysłany: 31-08-2024, 10:28 Montaż elektrycznej klapy bagażnika.
|
|
|
Po tym jak wysiadł mi standardowy siłownik klapy postanowiłem że spełnię marzenie żony on elektrycznie podnoszonej klapie. Zestaw kupiłem u chińczyka i jest już u mnie, przygotowuje się teraz teoretycznie, udało mi się znaleźć kilka filmików głównie ruskich i chińskich i na każdym autorzy inaczej podchodzą do kwestii podpięcia zasilania i przycisku zwierającego koło kierownicy. Ja myślę nad jeszcze innym rozwiązaniem, w lewym nadkolu jest wiązka oryginalna do elektrycznego podnoszenia, dzisiaj to rozbiorę i obejrzę przewody. Orientuje się ktoś może czy w kostce w nadkolu znajdują się wszystkie potrzebne przewody? Tzn wiem że jest tam stałe 12v na grubym fioletowym przewodzie (u mnie aktualnie mam podłaczone do niego gniazdo zapalniczki). Potrzebny jest też przewód sygnałowy od centralnego zamka, dwa niewykorzystane przewody które idą do konsoli z przyciskami, które mogą być użyte przycisku otwierającego klapę z pozycji kierowcy
   |
|
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 04-09-2024, 17:25
|
|
|
U kogo kupiłeś ? Ogólnie z opisów jest to niezależny system, trzeba tylko wyprowadzić sygnał z kluczyka (CAN). Nie wiem czy ma blokadę na otwarcie podczas jazdy. Czy blokuje się zamek po ruszeniu. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
|
 |
gustdelf
Nowy Forumowicz gustdelf
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 20 Skąd: Bajalandia
|
Wysłany: 07-09-2024, 10:26
|
|
|
acent napisał/a: | U kogo kupiłeś ? Ogólnie z opisów jest to niezależny system, trzeba tylko wyprowadzić sygnał z kluczyka (CAN). Nie wiem czy ma blokadę na otwarcie podczas jazdy. Czy blokuje się zamek po ruszeniu. |
Nie wiem czy ma blokada w czasie jazdy, mam ustawione automatyczne ryglowanie zamków po przekroczeniu określonej prędkości. Nie wiem jednak czy widziałeś oryginalne rozwiązanie w Outlanderze, gdzie trzeba ręcznie rozłączyć podnoszenie, ciekawe kto za każdym razem rozłącza system ruszając w trasę. Na jednym z ruskich forów czytałem że jednemu z nich udało się otworzyć drzwi ma światłach wciskając kolanem przycisk przy kierownicy. Kupiłem z Ali po promocji, z VAT i cłem czyszlo mnie nie całe 1300 PLN.
System zamontowany pomogła trochę instrukcja podesłania przez Chińczyka ale przede wszystkim przestudiowanie schematów elektrycznych. Ponieważ kończyłem pracy o 3 nad ranem bo żona rano potrzebowała auta, fotorelacji nie zrobiłem.
Zacznijmy od otwierania klapy: zasilanie pobrałem z fioletowego przewodu który do tej pory służył mi za gniazdo zapalniczki w bagażniku, jest to przewód do tego przeznaczony, zasilanie jest w nim na stałe a ma swój początek w skrzynce bezpiecznikowej przy Aku, 30 AMP. Masa z karoserii żółty sygnałowy pobrałem że słupka w drzwiach według instrukcji od Chińczyka tu jednak jeśli ktoś ma czas to poszukałbym czy nie ma odpowiednika w klapie, przełącznik w kabinie poprowadziłem na kablu Chińczyka. Tu jednak zrobię w przyszłości modyfikacje na oryginalnym włączniku od mitsu, od Chińczyka wali na niebiesko tak że od razu rozłączyłm to podświetlanie.
Ok klapa podłączona ale straciłem gniazdo w bagażniku, na to też jest rada, w naszych Outlander ach wykastrowano ten gadżet ale z jakiegoś powodu pozostawiono "ślepy" bezpiecznik w skrzynce w kabinie, uwaga bo jest tutaj stałe napięcie poza obwodem zapłonu więc jak zostawimy coś podłączone to może być po akumulatorze. W każdym razie ja w to poszedłem, zamiast powszechnego bypasu bezpiecznika użyłem ustrojstwa które w sumie nie wiem do czego oryginalnie służy, kupiłem na Amazonie przychodzą w komplecie z bezpiecznikami 15AMP więc pasuje jak ulał, kabel przeciąłem na powrocie, tak więc z górnej części gniazda bezpiecznika pobieramy prąd, który przechodzi przez bezpiecznik a przecięty przewód lutujemy do przedłużki 1,5mm2 i prowadzimy do bagażnika.
Efekt końcowy.
P.S. Rus pisze,że u nich ASO montuje od jakiegoś czasu ten system zamiast wersji z pogrzebaczem, ma on nawet swój numer OEM u nich. |
|
|
|
 |
|
|