Brak reakcji na przycisk start stop - słaby akumulator |
Autor |
Wiadomość |
thepioto
Nowy Forumowicz
Auto: OT3 2.0 lift + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2021 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 02-07-2024, 08:26 Brak reakcji na przycisk start stop - słaby akumulator
|
|
|
Z powodu słabego akumulatora samochód nie odpalił i zaczął wyświetlać komunikaty o błędach różnych systemów pozostając w trybie jak z włączonym zapłonem ale bez reakcji na ponowne próby naciskania przycisku start/stop ( mam system bezkluczykowy) . Podłączenie prądu z innego auta uruchomiło wszystko jak zwykle ale reakcji na przycisk start/stop nie było nadal. Dopiero odłączenie klemy minusowej z akumulatora wyłączyło wszystko. Ponowne podłączenie klemy i zasilania z drugiego samochodu pozwoliło odpalić auto. Wszystko wróciło do normy.
Czy istnieje inny sposób "restartu " zapłonu w takim przypadku aniżeli zdejmowanie klemy z akumulatora ? |
_________________ Audi 80 B4 2.0, BMW e39 3.0 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2024, 08:56
|
|
|
Może wystarczyło zaryglować drzwi i ponownie otworzyć auto? |
|
|
|
 |
thepioto
Nowy Forumowicz
Auto: OT3 2.0 lift + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2021 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 03-07-2024, 12:48
|
|
|
Próbowałem ryglować i otwierać, trzymać wciśnięty przycisk start itp. Nie pomogło. Przycisk start/stop jakby dezaktywowany. Inne funkcje działały. |
_________________ Audi 80 B4 2.0, BMW e39 3.0 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2024, 11:13 Re: Brak reakcji na przycisk start stop - słaby akumulator
|
|
|
thepioto napisał/a: | Dopiero odłączenie klemy minusowej z akumulatora wyłączyło wszystko. Ponowne podłączenie klemy i zasilania z drugiego samochodu pozwoliło odpalić auto. Wszystko wróciło do normy. |
Odłączeniem klemy nie zrobiłeś resetu przycisku start/stop. Po prostu wróciło napięcie w następstwie pierwszego i drugiego podłączenia do zasilania, pozwalające komputerowi w twoim aucie na pracę. To nie jest tak, że podpięcie kabli natychmiast przywraca akumulator do sprawności, dlatego mimo pierwszej próby nie mogłeś uruchomić pojazdu.
Jeśli poczekałbyś kilka minut ładując z kabli i nie włączając zapłonu to odpalił byś za pierwszy razem bez odpinania klemy.
PS. W dieslu odpięcie klemy powoduje reset wartości obrotów biegu jałowego i po uruchomieniu pojazdu widać delikatne skoki/falowanie obrotów. Trzeba zrobić adaptację wg serwisówki. |
|
|
|
 |
|