 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jaki płyn FAP ? |
Autor |
Wiadomość |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 21-09-2022, 22:09
|
|
|
W instrukcji tego nie znajdziesz bo to wiedza tajemna tylko dla serwisu.
Allegro: tak to jest ten worek. Mieści się w nim ponad 3L płynu. Na zdjęciu wygląda niepozornie ale to duża rzecz.
Ma starczyć na 180tkm.
Ale sam worek to połowa sukcesu. Na 100% nie otworzysz obudowy bo poprzekręcasz (wtopione w plastikową obudowę) kompletnie zardzewiałe śrubki.
Nawet serwisy się w to nie bawią i wymieniają z całą obudową - na gwarancji to świetne ale jakby za to płacić ...
Szkoda czasu męczyć się z wszelakimi penetratorami czy odrdzewiaczami. Stalowa śrubka wkręcona w mosiężną nakrętkę. Ta ostatnia puści dopiero jak ją zmiażdżysz.
Po zbytecznych dyplomatycznych usiłowaniach rozwierciłem je wszystkie i zastąpiłem nierdzewkami. Zaglądam co 2 lata.
Po ponownym zainstalowaniu warto programem diagnostycznym uruchomić procedurę testowania pompki bo ona wówczas zaciągnie płyn i napełni przewód.
Plus oczywiście wklepanie, że jest nowy pełen worek bo inaczej to płyn będzie a komp będzie krzyczał, że pusty.
Generalnie ten worek to nieszczęśliwe rozwiązanie. W miare opróżniania - pompka wytwarza podciśnienie - i tworzą się na tym worku kanty-zagniotki, które się przecierają o obudowę.
Ja tak miałem. Pokleiłem ten worek i wyściełałem wnętrze obudowy pianką. Jeżdżę już tak kilka lat i jest OK.
Sam aby zaoszczędzić kupiłem osobno płyn i dolewam. Nie więcej niż litr no bo jak znowu pęknie aby mieć na zapas. |
|
|
|
 |
Paweł_G
Nowy Forumowicz POLIAN
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2022 Posty: 1 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 19-10-2022, 11:13 płyn FAP / EOLYS
|
|
|
DZIĘKUJĘ ZA PODPOWIEDŹ
faktycznie wymiana jest prosta, rozwiercenie śrub opakowania zbiornika, wymiana nerki z płynem, zatwierdzenie w systemie auta.
płyn kupiony w franceauto.pl
https://www.franceauto.pl...LZ-1500PT/61086
kasowanie błędu EDMAR z Kędzierzyna-Koźla |
|
|
|
 |
mdw-75
Nowy Forumowicz
Auto: 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2025 Posty: 1 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 08-04-2025, 09:41
|
|
|
Moody, Hej
mam pytanie.Dobrze zrozumiałem że można uzupełnic płyn EOLYS w nerce. Podziel sie tą wiedzą |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 11-04-2025, 09:36
|
|
|
Cześć, zanim podejmiesz decyzję o napełnieniu koniecznie zdemontuj obecny worek i sprawdź jego stan.
Jak już wspomniałem worki z upływem czasu twardnieją i mają tendencje do pękania/przecierania w miejscach zagnieceń.
Jeżeli się coś takiego dzieje to wydawanie kasy na drogi płyn nie ma sensu. |
|
|
|
 |
|
|