Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV 2014 - ev system service required
Autor Wiadomość
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 02-09-2024, 12:30   PHEV 2014 - ev system service required

Powyższy błąd pojawia się kiedy bateria jest już wyładowana i zatrzymuję samochód. Przechodzi w tryb serwisowy silnik spalinowy się nie włącza. Po ładowaniu wszystko wraca do normy. Dzieje się to tylko podczas dużych upałów - ponad 30st.C
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-09-2024, 14:49   

Kostka OBD i zobacz temperatury na poszczególnych modułach. Napisz coś więcej w jaki stanie jest bateria jaki przebieg itp.
 
 
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 04-09-2024, 06:34   

Przebieg 190 tyś.
Stan baterii 68.2%
Zauważyłem na WachDog że moduł 2 zawsze ma najwyższą temperaturę 35 st.C.. Co ciekawe nawet podczas jazdy wieczorem kiedy jest chłodno ta temperatura nie spada (na pozostałych modułach 22 a na module 4 dalej 35)
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 04-09-2024, 09:23   

A napięcia na tym module? U mnie jak był jeden moduł walnięty to przy rozładowaniu różnica pomiędzy tym uszkodzonym a innymi wynosiła powyżej 0.2V i wyrzucało błąd, dodatkowo wchodził w tryb żółwia.
 
 
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 04-09-2024, 10:39   

Maksymalna różnica napięcia na modułach to 0,009V. Ale to w momencie jak nie ma błędu. Musze zaobserwować w momencie błędu.
U mnie tez przechodzi w tryb awaryjny, a do tego nie włącza się silnik spalinowy
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 04-09-2024, 11:11   

0.009V na naładowanym czy rozładowanym? Na naładowanym to różnica u mnie była chyba 13mV.
 
 
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 04-09-2024, 12:59   

Naładowany w 80%
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 04-09-2024, 14:02   

Wyjeździj baterię z uruchomionym obd i watchdogiem i może jakiś dodatkowy błąd wyskoczy który się nie zapisuje. Zobacz jak się zachowują ogniwa podczas przyspieszania czy nie rozjeżdżają się za bardzo.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 04-09-2024, 21:34   

Ja tak może nie na temat ale może kolegę to zainteresuje, bo z tego co piszesz wychodzi, że czeka Cię wymiana jednej celi w baterii. Jeżeli nie masz gwarancji to wiąże się to ze sporymi kosztami niestety. Gdyby to mi się przydarzyło to zdecydowałbym się na upgrade baterii. To się wiąże oczywiście z jeszcze większymi kosztami ale poważnie wziąłbym to pod uwagę gdybym chciał jeszcze pojeździć tym samochodem.
A tak teraz przyszło mi do głowy pytanie. Czy jeśli nie masz błędu i wciśniesz gaz do dechy lub włączysz Charge to silnik się uruchamia?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 05-09-2024, 07:48   

Na razie z tego co pisze to nie wiadomo czy wymiana celi w baterii czy inny problem np z chłodzeniem baterii. W rozebraniu i sprawdzeniu baterii najdroższym kosztem jest zrzucenie jej i rozebranie, w okolicach Krakowa to 3000 PLN, nowe cele to koszt około 250-300 za sztukę.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 05-09-2024, 07:58   

No właśnie, zrzucenie, rozebranie baterii, wymiana ogniwa poskładanie i wrzucenie baterii na miejsce to są spore koszty. Myślałem o kupnie używanej całej baterii ale nowszej tej 13,8kwh i przełożeniu wszystkich cel.
Efekt, nowsze i pojemniejsze ogniwa co mogło by dołożyć troche zasięgu. Ogniwa pozostałe z baterii można odsprzedać i to mogłoby zwrócić zakup baterii. No ale to tylko luźna myśl. Ja bym tak zrobił gdybym musiał ściągać baterię. Teraz nie muszę a i tak chodzi mi to po głowie.
 
 
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 05-09-2024, 09:29   

Kiedy nie ma błędu, samochód działa normalnie. Silnik spalinowy się uruchamia normalnie podczas przyspieszania albo funkcji CHARGE. Trudno jest to zaobserwować podczas jazdy bo jest to stosunkowo rzadki błąd (ale upierdliwy, będąc daleko od domu). Musiałbym nie wiem jak długo jeździć w koło komina i czekać na błąd.
No i do tej pory pojawiał się tylko w temperaturze na zewnątrz powyżej 32-33 st.C
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 05-09-2024, 11:07   

Jakie masz napięcia na całkowicie rozładowanej baterii?
 
 
kubakuznicki 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: łódź
Wysłany: 05-09-2024, 12:08   

przy 3,8% naładowania:
Napięcie zasilania 308,3 V
Napięcie na celach - 3,846V -3,862 V
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 05-09-2024, 12:39   

Wygląda w porządku, tylko to zakłądam dane spoczynkowe, czy pod obciązeniem też tak jest?


Jedna rzecz przychodzi jeszcze do głowy, zamiast WatchDoga weź jakiś carscanner poustawiaj profil sprawdź temperatury cieczy chłodzących, silników elektrycznych min i maks cel baterii, dodatkowo przeskanuj narzędziem diagnostycznym z carscannera, wyłapuje trochę więcej błędów niż WatchDog. Jeśli nie będzie nic niepokojącego to trzeba będzie udać sie pewnie do kogoś kto posiada MUTIII
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.