PHEV 2014 - ev system service required |
Autor |
Wiadomość |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 02-09-2024, 12:30 PHEV 2014 - ev system service required
|
|
|
Powyższy błąd pojawia się kiedy bateria jest już wyładowana i zatrzymuję samochód. Przechodzi w tryb serwisowy silnik spalinowy się nie włącza. Po ładowaniu wszystko wraca do normy. Dzieje się to tylko podczas dużych upałów - ponad 30st.C
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-09-2024, 14:49
|
|
|
Kostka OBD i zobacz temperatury na poszczególnych modułach. Napisz coś więcej w jaki stanie jest bateria jaki przebieg itp. |
|
|
|
 |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 04-09-2024, 06:34
|
|
|
Przebieg 190 tyś.
Stan baterii 68.2%
Zauważyłem na WachDog że moduł 2 zawsze ma najwyższą temperaturę 35 st.C.. Co ciekawe nawet podczas jazdy wieczorem kiedy jest chłodno ta temperatura nie spada (na pozostałych modułach 22 a na module 4 dalej 35) |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-09-2024, 09:23
|
|
|
A napięcia na tym module? U mnie jak był jeden moduł walnięty to przy rozładowaniu różnica pomiędzy tym uszkodzonym a innymi wynosiła powyżej 0.2V i wyrzucało błąd, dodatkowo wchodził w tryb żółwia. |
|
|
|
 |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 04-09-2024, 10:39
|
|
|
Maksymalna różnica napięcia na modułach to 0,009V. Ale to w momencie jak nie ma błędu. Musze zaobserwować w momencie błędu.
U mnie tez przechodzi w tryb awaryjny, a do tego nie włącza się silnik spalinowy |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-09-2024, 11:11
|
|
|
0.009V na naładowanym czy rozładowanym? Na naładowanym to różnica u mnie była chyba 13mV. |
|
|
|
 |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 04-09-2024, 12:59
|
|
|
Naładowany w 80% |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-09-2024, 14:02
|
|
|
Wyjeździj baterię z uruchomionym obd i watchdogiem i może jakiś dodatkowy błąd wyskoczy który się nie zapisuje. Zobacz jak się zachowują ogniwa podczas przyspieszania czy nie rozjeżdżają się za bardzo. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 04-09-2024, 21:34
|
|
|
Ja tak może nie na temat ale może kolegę to zainteresuje, bo z tego co piszesz wychodzi, że czeka Cię wymiana jednej celi w baterii. Jeżeli nie masz gwarancji to wiąże się to ze sporymi kosztami niestety. Gdyby to mi się przydarzyło to zdecydowałbym się na upgrade baterii. To się wiąże oczywiście z jeszcze większymi kosztami ale poważnie wziąłbym to pod uwagę gdybym chciał jeszcze pojeździć tym samochodem.
A tak teraz przyszło mi do głowy pytanie. Czy jeśli nie masz błędu i wciśniesz gaz do dechy lub włączysz Charge to silnik się uruchamia? |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-09-2024, 07:48
|
|
|
Na razie z tego co pisze to nie wiadomo czy wymiana celi w baterii czy inny problem np z chłodzeniem baterii. W rozebraniu i sprawdzeniu baterii najdroższym kosztem jest zrzucenie jej i rozebranie, w okolicach Krakowa to 3000 PLN, nowe cele to koszt około 250-300 za sztukę. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 05-09-2024, 07:58
|
|
|
No właśnie, zrzucenie, rozebranie baterii, wymiana ogniwa poskładanie i wrzucenie baterii na miejsce to są spore koszty. Myślałem o kupnie używanej całej baterii ale nowszej tej 13,8kwh i przełożeniu wszystkich cel.
Efekt, nowsze i pojemniejsze ogniwa co mogło by dołożyć troche zasięgu. Ogniwa pozostałe z baterii można odsprzedać i to mogłoby zwrócić zakup baterii. No ale to tylko luźna myśl. Ja bym tak zrobił gdybym musiał ściągać baterię. Teraz nie muszę a i tak chodzi mi to po głowie. |
|
|
|
 |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 05-09-2024, 09:29
|
|
|
Kiedy nie ma błędu, samochód działa normalnie. Silnik spalinowy się uruchamia normalnie podczas przyspieszania albo funkcji CHARGE. Trudno jest to zaobserwować podczas jazdy bo jest to stosunkowo rzadki błąd (ale upierdliwy, będąc daleko od domu). Musiałbym nie wiem jak długo jeździć w koło komina i czekać na błąd.
No i do tej pory pojawiał się tylko w temperaturze na zewnątrz powyżej 32-33 st.C |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-09-2024, 11:07
|
|
|
Jakie masz napięcia na całkowicie rozładowanej baterii? |
|
|
|
 |
kubakuznicki
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2023 Posty: 10 Skąd: łódź
|
Wysłany: 05-09-2024, 12:08
|
|
|
przy 3,8% naładowania:
Napięcie zasilania 308,3 V
Napięcie na celach - 3,846V -3,862 V |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-09-2024, 12:39
|
|
|
Wygląda w porządku, tylko to zakłądam dane spoczynkowe, czy pod obciązeniem też tak jest?
Jedna rzecz przychodzi jeszcze do głowy, zamiast WatchDoga weź jakiś carscanner poustawiaj profil sprawdź temperatury cieczy chłodzących, silników elektrycznych min i maks cel baterii, dodatkowo przeskanuj narzędziem diagnostycznym z carscannera, wyłapuje trochę więcej błędów niż WatchDog. Jeśli nie będzie nic niepokojącego to trzeba będzie udać sie pewnie do kogoś kto posiada MUTIII |
|
|
|
|
 |
|