Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie trzyma wolnych obrotów - spadaja az gasnie.
Autor Wiadomość
michal kupczyk
[Usunięty]

  Wysłany: 05-04-2006, 11:21   Nie trzyma wolnych obrotów - spadaja az gasnie.

Najpierw sie przywitam:
Michal Kupczyk
mieszkam aktualnie w Szkocji, a jezdze Lancerem 1.6 kombi/2000r.

Mam taki oto problem:
Rozladowalem wczoraj akumulator przez pozostawienie miska na swiatlach.
Po 8h - nic nie dziala. Ani kontrolki sie nie wlaczyly.

udalo mi sie go uruchomic (z kabli), ale po chwili okazalo sie ze nie trzyma wolnych obrotow - spadaja natychmiast do ~400 i gasnie. Udalo sie dojechac do domu.
Co dziwniejsze: wczoraj wieczorem uruchomilem go i wszystko bylo cacy.
A dzisiaj znowu obroty spadaja, krztusi sie i po chwili gasnie. Nie ma klopotow z uruchomieniem, ale trzeba mu delikatnie pomagac gazem, zeby utrzymac te 1000rpm.
I tak jakby troche badziej mulowaty sie stal.

Co to moze byc? Na moje niedoswiadczone oko wyglada na ECU (jakis tryb awaryjny?).
Ale zadna kontrolka (ani Check Engine) sie nie swieci.

Podpowiedzcie mi prosze co moge zrobic/sprawdzic.

BTW: Lancerka mam od stycznia - nie wiem co z nim bylo wczesniej :(

dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez michal kupczyk 05-04-2006, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2006, 11:33   

Witamy na forum. Przypuszczam, że musisz nauczyć ECU pracy na obrotach jałowych. Dobrze byłoby też przy okazji sprawdzić, czy przepustnica nie jest brudna. Wszystko to z powodzeniem zrobisz we własnym zakresie. Potrzebne informacje znajdziesz tu. Strona wprawdzie o Galancie, ale procedury uczenia ECU wolnych obrotów te same.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-04-2006, 11:35   

Odłącz aku (klemę minus) jeszcze raz na pół minuty, podłącz i odpal - niech pochodzi na wolnych obrotach z 15 minut lub do włączenia akumulatora chłodnicy. Bez żadnych odbiorników prądu itp. Jak nie będzie OK, to będziemy się martwić dalej. ECU uczy się wolnych obrotów i stąd mogą być przejściowe problemy.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-04-2006, 11:35   

Odłącz jeszce raz akumulator na ok minutę czasu.
Włącz samochód i nie nia ciskają pedału gazu włacz wszystkie elektryczne opcje (światła, nawiew itp), pozostaw tak auto przez ok 10 minut.
Po tym czasie będzie wszystko OK, obroty same się wyregulują.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-04-2006, 11:46   

Prawdopodobnie problem bierze sie z brudnej przepustnicy i niedouczonego ECU, dla ktorego sa to warunki pozanormalne. Proponuje zdjecie "trąby słonia" czyli rury miedzy filtrem powietrza a przepustnica i dokladne oczyszczenie przepustnicy za pomoca preparatu do czyszczenia przepustnic i szmatki, potem jeszcze raz odlacz akumulator na minute i powinno byc OK
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10687
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-04-2006, 15:00   

Uczymy ECu z odbiornikami pradu czy bez, bo juz sie pogubiłem...
A co zrobić jezli po takim odłaczeniu zanowu zaczyna gasnac i nie można przeprowadzic procedury uczenia zanim sie silnik nagrzeje?
pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2006, 15:02   

Zacząć od czyszczenie przepustnicy i regulacji IPS/TPS wg wskazówek ze strony Krzyżaka.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-04-2006, 16:32   

Jutro jadę robić obroty/TPS/IPS/czyszczenie itd. itp. w 4G13, więc może będzie manual (obejmujący też 4G92/93, które to się tak samo reguluje).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-04-2006, 17:59   

Na poczatek nic nie reguluj..... wymyj, odepnij akumulator i powinno byc OK.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2006, 18:01   

Marcino napisał/a:
Uczymy ECu z odbiornikami pradu czy bez, bo juz sie pogubiłem...
Bez. Pisze o tym wyraźnie na swojej stronie Krzyzak, to samo jest podane w Service Manual.
Krzyzak napisał/a:
Jutro jadę robić obroty/TPS/IPS/czyszczenie itd. itp. w 4G13, więc może będzie manual (obejmujący też 4G92/93, które to się tak samo reguluje).

A propos - kilka dni temu miałem Ci wysłać wiadomość na pm, czy mogę za Twoim porzyzwoleniem wkleić do FAQ manual, który zrobiłeś i umieściłeś na MKP. Niestety w nawale przeróżnych głupot wyleciało mi to z głowy...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-04-2006, 20:00   

Grzesiu - możesz. Żeby być w zgodzie z ustawą musisz tylko podać źródło.
 
 
michal kupczyk
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 15:57   

Przepraszam ze tak pozno... Dziekuje wszystkim za szybkie i celne rady.
Zaczalem od rzeczy najprostszych i wszystko zadziałalo.

Pozdrawiam
Michal
 
 
dzakub
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 22:49   Przepustnica !

A co z akumulatorem jak sie odkrece przepustnice ? Odlaczyc akumulator czy nie ?
Piszcie prosze bo za kilka dni biore sie za to !
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 23:41   

Dzisiaj miałem problem podobny wiec sie podepne.Postanowiłem wypucowac i nawoskować bryke na wiosne,trwalo to okolo 3-4 godziny i caly czas gralo radio (wzmacniacz,tuba) dośc duzy pobór.skonczylem wiec bede jechal,krece kluczyk,odpalil bez problemu ale zgasl,odpalil,powalczyl na 400obr i zgasl.Czy rozwiązania mogą być podobne??Czy to mozliwe ze ECU potrzebuje "większego"prądu niz rozrusznik??
 
 
Trener 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2024, 19:11   

Też mam podobny problem.
U mnie zaczęło się od tego, że Outlander przestał odpalać na strzał. Na zimnym silniku muszę przeważnie kręcić rozrusznikiem dwa razy po trzy obroty i dopiero za szóstym razem dopiero odpala. Nie było to jakoś szczególnie uciążliwe więc olałem temat.

Niestety doszła nowa zmienna. Przestał trzymać wolne obroty i gaśnie zaraz po odpaleniu. Kilka razy odłączałem akumulator i próbowałem przeprowadzać adaptację, ale bez rezultatu. Na początku nawet się uczył, ale po pierwszej jeździe zapominał ustawień i gasł. Teraz nawet nie próbuje się uczyć - gaśnie natychmiast po odpaleniu.

Na razie cały czas nim jeżdżę, wolne obroty trzymam poprzez naciągnięcie linki gazu. Sprawdza się to nawet nieźle, ale zastanawiam się kiedy i to wysiądzie.

Rozmawiałem z dwoma mechanikami. Jeden stwierdził, że problemy z odpaleniem wynikają pewnie z tego, że pompa paliwa przestała wstępnie pompować paliwo do układu po przekręceniu kluczyka i rozrusznik ciągnie paliwo przez cały układ.
Drugi mechanik wpadł na pomysł, że to wina LPG - wtryskiwacze przepuszczają, gaz dostaje się do dolotu i przy rozruchu jest zbyt bogata mieszanka. Przez dwa dni jeździłem wyłącznie na benzynie, ale z rozruchem niczego to nie zmieniło, więc to drugie bym wykluczył.

Przepustnicę czyściłem pół roku temu, silniczek krokowy również wtedy profilaktycznie wymieniłem (zresztą słychać, że pracuje po ponownym podłączeniu akumulatora). Świece, cewki i kable są nowe. Komputer żadnych błędów nie wyświetla. Silnik sam w sobie chodzi jak złoto.

Co do braku adaptacji, żaden nie miał pomysłu i raczej ochoty by się podjąć naprawy.
Jakieś pomysły?

[ Dodano: 28-06-2024, 15:00 ]
Sprawa się wyjaśniła więc odpowiem sam.
Jeśli w przyszłości będziecie mieć problemy z odpalaniem, a później z adaptacją, to sprawdźcie kompresję. Na trzech cylindrach mam równe 12 Bar, a na czwartym cylindrze pomiar wskazał tylko 8 Bar. Po wlaniu do czwartego cylindra odrobiny oleju pomiar się nie poprawił, więc to kwestia głowicy.
Na razie zastanawiam się, czy regenerować głowicę, czy kupić inną i wymienić. Nie miałem dotąd z czymś takim do czynienia, więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady. Ewentualnie może znacie kogoś, kto robi takie rzeczy w Poznaniu lub okolicach i podjąłby się naprawy w rozsądnych pieniądzach, a nie za miliony?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.