Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt zapala wszystkie kontrolki
Autor Wiadomość
krystyna 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: France
Dołączyła: 02 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: lyon
Wysłany: 02-08-2013, 21:56   Colt zapala wszystkie kontrolki

Prosze o pomoc, jakas rade. Moj colt coraz to zapala kontrolke silnika i co pewien czas zapala wszystkie kontrolki, wtedy predkosc i obroty spadaja do zera, ale samochod jedzie normalnie. Po chwili wszystko gasnie i zostaje tylko swiatelko silnika. W warsztatach trzymali pare dni, nic nie znalezli (wyeliminowali komputer). Mieszkam po lyonem, podobno testowali tez pod kontrola paryza. Pobrali 500 euro za robote i oddali. Wystarczyla jedna jazda, aby wszystko wrocilo. Dalej proponuja zmienic cos, co nazywaja "fuseau" (siec przewodow elektrycznych?), za 1.5 tys euro, ale nie maja pojecia, co moze byc przyczyna problemu. Macie moze jakies pomysly? Dziekuje bardzo, krystyna
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-08-2013, 08:49   

Napisz jaki to colt .
Chyba taniej i skuteczniej by było przyjechać do polski i tutaj go naprawić ...
Nawet lepszym rozwiązaniem by było kupić na aukcji zegary i za pomocą forum przełożyć mimo że nie wiadomo czy to na pewno to ale koszt niewielki w porównaniu z tym co już zapłaciłaś .
Cytat:
Dalej proponuja zmienic cos, co nazywaja "fuseau" (siec przewodow elektrycznych?), za 1.5 tys euro, ale nie maja pojecia, co moze byc przyczyna problemu

Z tego co piszesz to tylko kasę zdzierają a o naprawach nie mają pojęcia , ja już bym sobie odpuścił te francuskie serwisy .
_________________

 
 
krystyna 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: France
Dołączyła: 02 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: lyon
Wysłany: 03-08-2013, 09:45   

Dziekuje bardzo za szybka reakcje. Jaki colt nie wiem i nie znalazlam w instrukcji ani w papierach wozu. Napisane break, rocznik 2004, benzyna. Moim zdaniem wszystko zaczelo sie od przegladu, kiedy zle zamkneli bezpieczniki i w pewnym momencie pokrywa wypadla. W miedzyczasie byla kontrola techniczna, gdzie mocno trzesa. Potem pojawilo sie to swiatelko. Pojechalam do pierwszego lepszego garazu, aby mi wsadzili na dekoder, tak znalazlam w internecie. Myslalam, ze powiedza mi jakis kod, wydawalo mi sie, ze czytalam, ze kod zaczynajacy sie od ... znaczy cos tam, a zaczynajacy sie od ... cos innego. Panowie, bylo ich dwoch, nie dali mi kodu, patrzyli sie na siebie niepewnie. Powiedzieli tylko, ze nie ma kodu, problem jest elektryczny, a nie z silnikiem, moge jechac. Oddalismy do naszych warsztatow, specjalnosc mitsu, tam, gdzie byl robiony wczesniej przeglad. To tam trzymali przez te pare dni, wykonali dwie probne jazdy bez problemy. Maz przywiozl do domu, zadnego swiatelka. Nastepnego dnia udalam sie do klubu konskiego, sa tam wyboje, ale nie az takie, na ulicy bywaja gorsze. Jechalam przez nie z predkoscia 2 km/tydzien, wolniej sie nie da. Byla tez kaluza, ale z powodu suszy mala (normalnie jade tam przez jeziora). I kontrolki wrocily, troche poblyskala temperatura, potem pelna iluminacja, potem zostala kontrolka silnika. Wczoraj juz nie wjezdzalam do klubu, zostawilam przy wejsciu, wiec mam tylko kontrolke silnika. Wszystkie uwagi sa mile widziane, bo mieli zadzwonic z propozycja. Maz chcialby, aby dali jakas konkretna propozycje, a nie tylko kolejna forse. Musze przyznac, ze bylo mi milo, ze mezowi, anglikowi, bardzo spodobalo sie, ze zapisalam sie na polskie forum. Szukalam oczywiscie tez po angielsku i francusku, ale nikomu nie zapalaja sie wszystkie !!! kontrolki, silnika owszem, ale chyba z innych powodow. Ogromne dzieki. krystyna
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-2013, 14:45   

Witam.Opisz dokładnie co się dzieje z autem,bo to co napisałaś jest dla mnie niezrozumiałe.
( predkosc i obroty spadaja do zera, ale samochod jedzie normalnie).Napisz czy silnik gaśnie,jak reaguje na dodanie gazu,świecą się lampki jak silnik zimny,czy ciepły?.Więcej informacji jest bardzo pomocne w w diagnozie.
Przyczyną świecenia się lampek może być brak masy.Trzeba wszystkie miejsca łączące instalację z karoserią spryskać oliwką w aerozolu.Możliwe,że jest gdzieś zwarcie w instalacji.Wróć do tego co ostatnio było robione i dokładnie sprawdz.Często mechanicy naprawiają jedno, psują drugie.Powodzenia i pisz co się dzieje z Coltem
_________________
161261
 
 
krystyna 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: France
Dołączyła: 02 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: lyon
Wysłany: 03-08-2013, 15:09   

Wlasnie, ze nic sie nie dzieje. Zapalaja sie wszystkie kontrolki, wskazowki jada do zera, jakby byly wylaczone. Swiatelka gasna i wskazowki wracaja na miejsce. Silnik nie gasnie, nie kaszle, nic. Wjechalam na moja gubalowke przy pelnej iluminacji, na jedynce, normalnie ciagnal. Na stale pali sie tylko kontrolka silnika (ale tez potrafi zniknac i wrocic), inne pojawiaja sie na minute, moze dluzej, potem gasna. Ja to widze, ze jakies zwarcie robi sie i znika, cos jest luzne. Nie widze zaleznosci od temperatury, ani silnika, ani wokol (typu rano, po staniu na sloncu, itd). I mimo, ze pali sie reczny to sie jednak nie wlacza i normalnie jade. Maz mowi, ze w tym momencie stracil wspomaganie kierownicy, dla mnie to za trudne do stwierdzenia, nie widze roznicy, jade ostroznie i starannie zwalniam na wszystkich spowalniaczach.

[ Dodano: 03-08-2013, 16:33 ]
Maz mi wlasnie powiedzial, ze oni tez mysleli o masie, podobno wszystko sprawdzali, wyczyscili kontakty. Uczciwie mowia, ze nie wiedza, co to jest, pieniadze wzieli za godziny (6 godzin). Mieli sie dowiedziec i zadzwonic, na razie cisza. Zabawne, dokladnie wymyli samochod. W moim klubie wszystkie samochody sa potwornie brudne, bo jedziemy przez bloto, choc ostatnio susza. Nawet myslalam, ze to ta jedyna kaluza, bo przez wyboje jechalam naprawde wolniutko, starannie wybierajac droge, o ile mozliwe. Wielkie dzieki za wszelkie uwagi.
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-2013, 16:06   

Kiedy świecą wszystkie lampki?Gdy włączasz zapłon.Następnie odpalasz silnik. Działa przekażnik-kontrolki gasną.Może właśnie ten przekażnik jest niesprawny?

Odnośnie wspomagania .Jeśli silnik pracuje,pasek napędza pompkę-wspomaganie powinno pracować.Oczywiście jeśli płyn jest w instalacji. :)Jeśli jest elektryczne możliwość ,że nie działa istnieje.
_________________
161261
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-08-2013, 21:16   

Może przy samych zegarach jest zwarcie do masy lub brak masy, przetarte kable ...
jazda po dziurach powoduję że gaśnie lub zapala się któraś kontrolka ?
jeśli tak pukanie w szybkę , okolice zegarów powoduję jakąś reakcje ?
Zegary były wyjmowane sprawdzane ?

Co do skrzynki bezpieczników i tej klapki która wypadła , kiedyś czytałem że w tym modelu
połączenia w skrzynce bezpieczników korodują , była mowa też o przerabianiu bezpieczników
co było dla mnie niejasne...., ale nie mogę znaleźć tego tematu .

Połączenia masowe kabli do karoserii , styki gniazda w skrzynce bezpieczników , klemy akumulatora itd jeśli są zardzewiałe zaśniedziałe powinny być wyczyszczone drobnym papierem ściernym lub czymś ostrym i nasmarowane smarem miedziowym lub wazeliną techniczną .
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23618
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-08-2013, 22:22   

Opisany problem wygląda jakby wstepowały spadki napięcia związen albo z alternatorem, z akumulatorem, bądź połaczeniami masowymi wiązki elektrycznej silnika, pojawiające się i znikajce kontrolki powinny pozostawić błedy zapisane w pamięci komutera - pozostaje kwestia ich odpowiedniej interpretacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krystyna 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: France
Dołączyła: 02 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: lyon
Wysłany: 03-08-2013, 23:02   

Dzieki za wszystkie uwagi, jutro sprobuje pukac, obejrze skrzyne bezpiecznikow. Zgadzam sie dokladnie, ze powinno to byc zapisane w komputerze, ale wlasnie interpretacja. Komp jest moim glownym narzedziem pracy, programuje i licze, ale jak system cos bluzga to ide po rade do kolegi systemowca, duzo szybciej sie dogaduje z maszyna.
Robert, przeczytalam cala historie, to mi wyglada na prawdziwa milosc.
Dobranoc krystyna

[ Dodano: 16-08-2013, 23:32 ]
Nie pisalam, mielismy gosci i jezdzilismy samochodem meza. Chcialabym wszystkim podziekowac za rady. Na razie jest bez zmian, akumulator dokrecony, najpierw nie moglam stukac, bo zapalalo sie wszystko tylko na chwile, dzisiaj stukalam, ale to niczego nie zmianialo. W rezultacie postanowilismy samochod sprzedac mitsu i kupic space star. W tym miejscu, gdzie go reperowali facet byl okropny. Odliczyl nam 1.5 tys euro za wymiane tych kabli (ich kosztuje to tyle samo, co klientow?). Powiedzial, ze w ogole prawie doplaca do tego interesu. Nie chcac, aby do nas doplacal (ma pewnie na utrzymaniu rodzine) pojechalismy do konkurencji. W ten sposob niedlugo mam nadzieje przestac sie stresowac, bo na razie wgapiam sie, czy sie pali, czy nie. Dzieki za wszystko
 
 
AgnieszkaW 
Nowy Forumowicz
awolinster

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-03-2017, 12:02   

Czy udało się ten problem rozwiązać? Zmagam się z tym samym u siebie, objawy identyczne, rocznik colta też...Nikt nie wie z czego to może wynikać...Serwis rozłożył ręce, teraz walczy elektronik...ale na razie bezskutecznie
_________________
AgnieszkaW
 
 
grzesiek6001 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: wolbrom
Wysłany: 06-04-2017, 12:28   

Ja tez mam ten sam problem pojawiaja sie kontrolki i znikaja wymienilem komputer ale to nie jest jego wina wiec na pewno nie to szukam dalej jak cos bede wiedzial to dam znać. Podczas jazdy brakuje tez wspomagania i wlacza sie wetylator. Chlodnicy. Chyba niema gdzies styku i dlatego komputer wariuje albo alternator jest uszkodzony
 
 
tomz 
Nowy Forumowicz

Auto: czt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 15-08-2017, 09:29   

Cześć. Mam dokładnie to samo. W czasie jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, wskazówka obrotów spada do zera ale silnik pracuje i auto jedzie normalnie. Znika wspomaganie i włącza się wentylator. Przed wystąpieniem tego zjawiska silnik się delikatnie dusi. Czy komuś udało się to zdiagnozować. Dzięki i pozdrawiam
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 18-08-2017, 06:27   

Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze na klemie dodatniej pod czerwoną obudową. Lubią zaśniedzieć (zrobić biały nalot) tracą przewodzenie i mogą występować takie cyrki. Ja tak miałem, gasło podświetlenie wskazówki na 0 i brak wspomagania. Koszt skrzynki z bezpiecznikami ok 220zł tylko w ASO lub używka z allegro.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
tomz 
Nowy Forumowicz

Auto: czt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21-08-2017, 17:56   

dzięki za radę. co prawda teraz od tygodnia nic się nie dzieję ale sprawdzę.
 
 
gazil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-09-2017, 07:57   Colt zapala wszystkie kontrolki

Witam czy ktoś z Was rozwiązał problem?
_________________
gazil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.