Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV 2.0 vs 2,4
Autor Wiadomość
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 16-03-2024, 11:12   Outlander PHEV 2.0 vs 2,4

Mój Outek ma już swoje lata więc rozmyślam czy nie sprawić małży PHEV ( jeździ do pracy i z pwrotoem) a ja bym zabrał jej 2,2 DiD , tylko nie bardzo wiem jakie są różnice pomiędzy silnikiami ( oprócz pojemności) , który warto wziąć ? awarie, obsługa itd ?
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 16-03-2024, 13:15   

Moja żona użytkuje pheva (2014, 2.0) od dwóch lat, przejechane ponad 43kkm, z czego ponad 30kkm na LPG. Z awarii to zapieczone zaciski ręcznego, wymienione całe wraz z robocizną, wymianą płynu itp 700 złotych.

Tak to standard, wymiana oleju, filtrów. Wymianę oleju ciężko określić bo dużo jeździ na prądzie. Ja robię co 15kkm. Obecnie Outek ma przebieg prawie 160kkm. Jak kupiłem to miał 115kkm i zasięg na baterii wynosił latem 52km dziś jest 46km. Zimą z ogrzewaniem to jakieś 25-28km. Jeśli jada dom-praca-dom to nie opłaca się LPG, przez rok tak jeździliśmy i gdyby nie fakt, że Outek stał się pierwszym autem to byśmy nie zakładali. Tankowanie benzyny było raz rzadziej niż raz na kwartał.

DiD czy phev to pewnie zależy od tego jakie macie odległości do pracy i czy jest możliwość ładowania. Jeśli poniżej 35km w obie strony to PHEV się super sprawdzi. Jedna rzecz to skrzynia CVT:D do tego trzeba się przyzwyczaić. W 2.4 podobno jest to już lepiej ogarnięte.

Żona zapowiedziała że następny będzie MO4, ale to za kilka lat jak się pojawią pierwsze używki. :)
  
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 16-03-2024, 13:40   

nemmooo napisał/a:
Moja żona [..]


dzięki za odpowiedź , no moja małża bardzo lubi jeździć swoim outkiem (automat) , tylko do pracy i powrót ma 16 km no i jeździ 2 czasem 3 razy do miasta więc max do 50km dziennie.
Walcze z myślami bo mam paliwko w dobrej cenie ( możnaby powiedzieć że w "Tuskowej cenie" 5,19 :P ) ale też mam swój prąd (choć nie pokrywa mi całości zużycia bo mam PC) .
I się zastanawiam ile wychodzi prądu na 100 km czy przy mojej cenie paliwa jednak nie lepiej wziąć diesla , szczególnie że na diesle jest obecnie nagonka i można go kupić taniej
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 16-03-2024, 13:48   

Prądu bierze około 20-22kWh/100km, przy długoterminowych statystykach u mnie jest 6l LPG/PB (nie rozdzielałem paliwa) i 9kWh na 100km (sumaryczne średnie zużycie). Średnio km kosztuje 23gr z całego dystansu. Nie wiem ile ON spali DiD.
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 16-03-2024, 15:22   

nemmooo napisał/a:
Prądu bierze około 20-22kWh/100km, przy długoterminowych statystykach u mnie jest 6l LPG/PB (nie rozdzielałem paliwa) i 9kWh na 100km (sumaryczne średnie zużycie). Średnio km kosztuje 23gr z całego dystansu. Nie wiem ile ON spali DiD.


mój spala średnio 7l/100 km czyli mam 36gr , czyli 10,3 gr na km różnicy . Co oznacza że przy 10tys km rocznie daje ok 1000 zł roznicy na korzyść PHEV czyli aby to miało sens powinny być w tej samej cenie.
Pytanie czy te silniki (2,0 i 2,4) różnią się spalaniem
  
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 16-03-2024, 21:22   

Różnią się na pewno wielkością baterii więc i zasięgiem. Ze spalaniem podejrzewam że jest podobnie, silnik przeważnie jest generatorem, rzadziej napędza bezpośrednio koła.

VG napisał/a:
Co oznacza że przy 10tys km rocznie daje ok 1000 zł roznicy na korzyść PHEV

przy 10kkm i trasach nie dłuższych niż 40km w obie strony to kosztem będzie na poziomie 10zł z gniazdka z sieci, z fotowoltaiki która się już zaamortyzowała za free:) Każdy musi osądzić względem siebie, ja tam lubię pheva. Podoba mi się cisza jak jedzie na prądzie.
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 16-09-2024, 07:45   

Ceny PHEV widzę że się ustabilizowały i zbliżają się do używanych spalinowych (może dystans do baterii po wypadkach takich jak ostatnio w Skierniewicach gdzie żywcem spłonął 74 latek) więc zaczynam ponownie rozważać zakup PHEV.

Silnik 2,4 ma już parę lat więc mam pytanie jak wygląda jego trwałość?
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 16-09-2024, 19:03   

napiszę co wiem..4B11 w phevie mego sąsiada oddala się z 400kkm w kierunku /pół miliona/bezawaryjnej jazdy..Na otomoto jest kilka sztuk o +- podobnym przebiegu, stan bardzo dobry,ceny okrutne..Natomiast silnik 2.4 czyli 4B12 to niemal to samo,tylko rozrząd w cyklu Atkinsona,i jeden sterownik więcej w baterii..róznice niewielkie..to i z trwałością powinno być podobnie..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.