| Problem z odpaleniem po zimnej nocy Asx 1.6b 2019 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mhonzik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Wrz 2024
 Posty: 4
 Skąd: Natalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2024, 17:59   Problem z odpaleniem po zimnej nocy Asx 1.6b 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, problem występuje gdy tylko temperatura w nocy spadnie poniżej 10 stopni. Im zimniej tym gorzej. Podczas próby odpalenia po takiej nocy samochód się dławi, prawie gaśnie, prycha jak stary dziad. Jeśli nie przygazuję to potrafi całkiem zgasnąć i wtedy już tylko kręci rozrusznik i nie chce odpalić wcale, dopiero po iluś próbach załapuje. To nie jest kwestia akumulatora. Zostawiałem samochód w autoryzowanym serwisie i nie wiedzieli skąd to się bierze i oczywiście jak to zawsze bywa u nich odpalił normalnie, choć jak zapytałem człowieka z serwisu czy gazował przy odpalaniu odparł że tak, oczywiście:) zapytałem czy to normalne że w miarę świeży samochód odpala się z gazowaniem jak stary motocykl odparł mniej pewnie:). W każdym razie jedyną rzeczą na którą zwrócili uwagę to że była zanieczyszczy map sensor w kolektorze ssącym. Po tym polepszyło się na miesiąc i dalej to samo. Co sądzicie? Może ktoś miał podobnie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pitt63   Forumowicz
 pitt63
 
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 24 Lut 2020
 Posty: 539
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2024, 12:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki masz przebieg i czy masz LPG? Czujnik powietrza dolotowego najlepiej wymień bo to jest koszt około stówki. Sprawdź i wymień ewentualnie świece. Może wina też leżeć po stronie filtra paliwa lub samego paliwa. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa w asx-e, który był dosłownie zabity smołą. Silnik tracił moc a poprzedni właściciel stwierdził, że w tym aucie nie ma filtra paliwa.  Po wymianie silnik ożył. |  
				| _________________ Piotr63
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2024, 09:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mojej ocenie objawy wskazują na błąd komputera lub oprogramowania  który polega na tym  że po zgaszeniu silnika i spadku temperatury( wychłodzenie silnika) układ nie przestawia się automatycznie w tryb rozruchu zimnego silnika. Polega to na tym ,że układ do rozruchu zimnego silnika wzbogaca mieszankę ( zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa i jednocześnie podnosi obroty do ok 1200-1400obr/min.) Tak dzieje się automatycznie u mnie aby po chwili obroty samoczynnie się obniżały .Jeśli  występuje błąd to... rozruch silnika następuje tak jak by silnik był ciągle rozgrzany...Niestety zimny silnik do rozruchu potrzebuje większej dawki paliwa  dlatego to ty musisz robić ,,przygazówkę" zastępując system.Ale dla spokojności sprawdził by też to o czym wspomina wyżej Pit63 |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mhonzik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Wrz 2024
 Posty: 4
 Skąd: Natalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2024, 05:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przebieg to 110 000. Samochód był regularnie serwisowany na gwarancji. Świece były wymienione, filtry też na pewno chyba że coś nie wiem. W serwisie żadnych błędów nie pokazywał komputer. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2024, 07:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy problem z rozruchem występuje w każdych warunkach czy tylko jak silnik jest zimny? Jak przebiega rozruch gorącego silnika jak postoisz chwilę po dłuższej jeździe np.10-15 minut ??
 Jak wygląda rozruch silnika latem rano o godz.7 gdy na zewnątrz jest +20*C.
 |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mhonzik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Wrz 2024
 Posty: 4
 Skąd: Natalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2024, 08:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko jak jest zimny i na dworze jest poniżej 10 stopni. Najgorzej jest po nocy, choć bywało że w zimie nawet po jeżdżeniu jak postał w dzień w zimnie po dwóch godzinach już miał problemy. Rozgrzany silnik odpala jak ta lala bez najmniejszych problemów. W lecie nie ma wcale tego problemu. Mogę wysłać nagranie dźwiękowe podczas takiej próby odpalenia ale nie widzę tutaj możliwości dołączenia pliku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2024, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc jak sam widzisz komputer nie widzi  temperatury silnika.Nie wiadomo jaka jest przyczyna ,że on tego nie widzi i nie przestawia układu w tryb rozruchu zimnego silnika.Kup sobie zwykły interfejs diagnostyczny OBD II i zainstaluj aplikację https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-bluetooth-vgate-icar2-bt-13101509265?offerId=13101509265&inventoryUnitId=tNcNE7WWa7RuuNwxiVkTzw&adGroupId=MTgxZGJkODgtNzQzNS00NGIxLWJmMGEtMmMwNzk3OGFjMTkxAA&campaignId=NTcxNjAwZTctMjJmMC00MmJmLThjNmMtOWVjZGE0N2Y4MDgwAA&clientId=MTAxNzY5MDUzADEwNTQxNTEzMgA&sig=d4e3080c7c464f51ed717719e4963636&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=ads&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMItNfM8pnviAMV72hBAh3udwDKEAQYAiABEgJOjfD_BwE
 podłącz pod gniazdo OBDII a na smartfonie zobaczysz wszystkie dane w tym temperaturę silnika przed jego uruchomieniem następnie uruchom silnik i zobaczysz co się zmienia i w jakim tempie.
 Sam taki posiadam i raz w roku skanuję układ.A w ASO wjadą samochodem na halę gdzie zapewne jest temperatura +20*C wiec jaki błąd  może komputer im pokazać. ???
  .Przecież twoje kłopoty występują w temperaturze poniżej +10*C. Coś ewidentnie nie funkcjonuje w układzie odpowiedzialnym za odczyt temperatury i rozruch zimnego silnika.Jak podepniesz OBDII przed rozruchem zimnego silnika  po tym jak auto stało całą noc na zewnątrz to będziesz widział jaką temperaturę silnika widzi komputer.Możesz być czasem zdziwiony jak pokaże +40*C..Do tego interfejsu są 2 darmowe aplikacje jedna to : Car Scaner  a druga to OBD Auto Doctor.Obie są w języku polskim.Po podpieciu do gniazda i przekręceniu kluczyka w pozycję ON wpisujesz w aplikacji dane swojego samochodu  czyli Mitsubishi ASX , 1,6 benzyna rok produkcji a on sam znajduje resztę danych do pomiaru  .Dane komputera czyta się po wyświetleniu pozycji : dane ECU.Jest też pozycja kody błędów. |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 02-10-2024, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mhonzik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Wrz 2024
 Posty: 4
 Skąd: Natalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2024, 10:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, biorę się za to 
 [ Dodano: 04-10-2024, 22:03 ]
 Odpaliłem już ten interfejs OBD i widzę tam tylko temperaturę powietrza dolotowego i temperaturę płynu chłodniczego , czy to wystarczy? Jak odpalam demo to jeszcze jest temperatura oleju ale jak połączę się z moim komputerem to już nie ma
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2024, 10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ten parametr podaj 	  | mhonzik napisał/a: |  	  | temperaturę płynu chłodniczego | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-10-2024, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie podaj tę temperaturę silnika ,która jest na początku ...ile ona wynosi??? Ile wynosi temperatura płynu chłodzącego zimnego silnika.??? i powietrza dolotowego
 Powinna być taka sama jak temperatura otoczenia.Jeśli jesz wyższa to znalazłeś  usterke
 Następnie odpal silnik i patrz na wskazania aplikacji OBD 2 do ilu wzrasta  do jakiej max wartości.
 Pomiar dla pewności powtórz kilka razy .Nie odłączaj i nie wyjmuj OBD2 tylko go zostaw w gnieździe on wyłączy się sam.
 |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2024, 02:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam pytanie przy okazji - czy przy tego OBDII jest możliwość reserowania parametrów oleju po samodzielnej wymianie? Olej wymieniam sam, a muszę jeżdzić do warsztatu, żeby to robili. Biorą prawie stówę - bez sensu.
 I ten model z linka - VGATE ICAR2 BT - w specyfikacji obsługiwanych samochodów, konkretnie modeli mitsubishi nie ma ASX-a(?) ale z wymiany informacji rozumiem że jednak obsługuje?
 
 Mam konkretnie 1,8 DID 4WD 2010.
 |  
				| _________________ Amator
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-10-2024, 08:18   problem z odpalaniem na zimnym silniku |   
 |  
               | 
 |  
               | Testerem diagnostycznym jest możliwość kasowania błędów. Czy kasuje inspekcję olejową tego nie wiem bo mam ASX w benzynie.Niech wypowiedzą się użytkownicy  ASX 1,8 DiD którzy używają RLM 327 OBD II.Z tego co wiem są  też inne skanery bardziej rozbudowane ,które zapewne posiadają taką funkcje. ELM 327 OBDII to raczej tester diagnostyczny a tobie potrzeba coś co będzie ingerować w interfejs samochodu.Znalazłem coś takiego...w pkt 2 podają że kasuje błędy w komputerze silnika. https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-obd2-tester-polskie-menu-ulepszony-skaner-elm327-14694781978
 |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apikus   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ASX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 25 Sty 2007
 Posty: 1949
 Skąd: Staniszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-10-2024, 07:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zbigniew77 napisał/a: |  	  | kasuje błędy w komputerze silnika. | 
 Inspekcja olejowa to nie błąd.
 MaxiEcu kasuje inspekcję olejową, ale darmowy nie jest.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2024, 03:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chciałem to napisać. Błąd i informacja " sprawdź poziom oleju" wyskakuje przeważnie po drugiej wymianie bez resetu inspekcji. Zaś w kwesti MaxiEcu - Na ich stronie, w specyfikacji obsługiwanych modeli wylistowany jest tylko OUTLANDER III (?). Tak więc czu będzie obsługiwał ASX-a 1.8 ?
 |  
				| _________________ Amator
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mirek53463   Nowy Forumowicz
 
 Auto: audi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Paź 2024
 Posty: 6
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2024, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej ktoś doświadczony musi do tego siąść. Nie znam takiego przypadku jak powyżej. |  
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 27-01-2025, 19:16, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |