Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem po zimnej nocy Asx 1.6b 2019
Autor Wiadomość
mhonzik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2024
Posty: 4
Skąd: Natalin
Wysłany: 28-09-2024, 18:59   Problem z odpaleniem po zimnej nocy Asx 1.6b 2019

Witajcie, problem występuje gdy tylko temperatura w nocy spadnie poniżej 10 stopni. Im zimniej tym gorzej. Podczas próby odpalenia po takiej nocy samochód się dławi, prawie gaśnie, prycha jak stary dziad. Jeśli nie przygazuję to potrafi całkiem zgasnąć i wtedy już tylko kręci rozrusznik i nie chce odpalić wcale, dopiero po iluś próbach załapuje. To nie jest kwestia akumulatora. Zostawiałem samochód w autoryzowanym serwisie i nie wiedzieli skąd to się bierze i oczywiście jak to zawsze bywa u nich odpalił normalnie, choć jak zapytałem człowieka z serwisu czy gazował przy odpalaniu odparł że tak, oczywiście:) zapytałem czy to normalne że w miarę świeży samochód odpala się z gazowaniem jak stary motocykl odparł mniej pewnie:). W każdym razie jedyną rzeczą na którą zwrócili uwagę to że była zanieczyszczy map sensor w kolektorze ssącym. Po tym polepszyło się na miesiąc i dalej to samo. Co sądzicie? Może ktoś miał podobnie?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-09-2024, 13:28   

Jaki masz przebieg i czy masz LPG? Czujnik powietrza dolotowego najlepiej wymień bo to jest koszt około stówki. Sprawdź i wymień ewentualnie świece. Może wina też leżeć po stronie filtra paliwa lub samego paliwa. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa w asx-e, który był dosłownie zabity smołą. Silnik tracił moc a poprzedni właściciel stwierdził, że w tym aucie nie ma filtra paliwa. Po wymianie silnik ożył.
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-10-2024, 10:26   

W mojej ocenie objawy wskazują na błąd komputera lub oprogramowania który polega na tym że po zgaszeniu silnika i spadku temperatury( wychłodzenie silnika) układ nie przestawia się automatycznie w tryb rozruchu zimnego silnika. Polega to na tym ,że układ do rozruchu zimnego silnika wzbogaca mieszankę ( zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa i jednocześnie podnosi obroty do ok 1200-1400obr/min.) Tak dzieje się automatycznie u mnie aby po chwili obroty samoczynnie się obniżały .Jeśli występuje błąd to... rozruch silnika następuje tak jak by silnik był ciągle rozgrzany...Niestety zimny silnik do rozruchu potrzebuje większej dawki paliwa dlatego to ty musisz robić ,,przygazówkę" zastępując system.Ale dla spokojności sprawdził by też to o czym wspomina wyżej Pit63
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
  
 
 
mhonzik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2024
Posty: 4
Skąd: Natalin
Wysłany: 02-10-2024, 06:32   

Przebieg to 110 000. Samochód był regularnie serwisowany na gwarancji. Świece były wymienione, filtry też na pewno chyba że coś nie wiem. W serwisie żadnych błędów nie pokazywał komputer.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-10-2024, 08:48   

Czy problem z rozruchem występuje w każdych warunkach czy tylko jak silnik jest zimny?
Jak przebiega rozruch gorącego silnika jak postoisz chwilę po dłuższej jeździe np.10-15 minut ??
Jak wygląda rozruch silnika latem rano o godz.7 gdy na zewnątrz jest +20*C.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
  
 
 
mhonzik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2024
Posty: 4
Skąd: Natalin
Wysłany: 02-10-2024, 09:40   

tylko jak jest zimny i na dworze jest poniżej 10 stopni. Najgorzej jest po nocy, choć bywało że w zimie nawet po jeżdżeniu jak postał w dzień w zimnie po dwóch godzinach już miał problemy. Rozgrzany silnik odpala jak ta lala bez najmniejszych problemów. W lecie nie ma wcale tego problemu. Mogę wysłać nagranie dźwiękowe podczas takiej próby odpalenia ale nie widzę tutaj możliwości dołączenia pliku
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-10-2024, 09:55   

Więc jak sam widzisz komputer nie widzi temperatury silnika.Nie wiadomo jaka jest przyczyna ,że on tego nie widzi i nie przestawia układu w tryb rozruchu zimnego silnika.Kup sobie zwykły interfejs diagnostyczny OBD II i zainstaluj aplikację
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-bluetooth-vgate-icar2-bt-13101509265?offerId=13101509265&inventoryUnitId=tNcNE7WWa7RuuNwxiVkTzw&adGroupId=MTgxZGJkODgtNzQzNS00NGIxLWJmMGEtMmMwNzk3OGFjMTkxAA&campaignId=NTcxNjAwZTctMjJmMC00MmJmLThjNmMtOWVjZGE0N2Y4MDgwAA&clientId=MTAxNzY5MDUzADEwNTQxNTEzMgA&sig=d4e3080c7c464f51ed717719e4963636&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=ads&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMItNfM8pnviAMV72hBAh3udwDKEAQYAiABEgJOjfD_BwE
podłącz pod gniazdo OBDII a na smartfonie zobaczysz wszystkie dane w tym temperaturę silnika przed jego uruchomieniem następnie uruchom silnik i zobaczysz co się zmienia i w jakim tempie.
Sam taki posiadam i raz w roku skanuję układ.A w ASO wjadą samochodem na halę gdzie zapewne jest temperatura +20*C wiec jaki błąd może komputer im pokazać. ??? :D .Przecież twoje kłopoty występują w temperaturze poniżej +10*C. Coś ewidentnie nie funkcjonuje w układzie odpowiedzialnym za odczyt temperatury i rozruch zimnego silnika.Jak podepniesz OBDII przed rozruchem zimnego silnika po tym jak auto stało całą noc na zewnątrz to będziesz widział jaką temperaturę silnika widzi komputer.Możesz być czasem zdziwiony jak pokaże +40*C..Do tego interfejsu są 2 darmowe aplikacje jedna to : Car Scaner a druga to OBD Auto Doctor.Obie są w języku polskim.Po podpieciu do gniazda i przekręceniu kluczyka w pozycję ON wpisujesz w aplikacji dane swojego samochodu czyli Mitsubishi ASX , 1,6 benzyna rok produkcji a on sam znajduje resztę danych do pomiaru .Dane komputera czyta się po wyświetleniu pozycji : dane ECU.Jest też pozycja kody błędów.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 02-10-2024, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mhonzik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi asx 1.6b 2019r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2024
Posty: 4
Skąd: Natalin
Wysłany: 02-10-2024, 11:13   

Dzięki, biorę się za to

[ Dodano: 04-10-2024, 22:03 ]
Odpaliłem już ten interfejs OBD i widzę tam tylko temperaturę powietrza dolotowego i temperaturę płynu chłodniczego , czy to wystarczy? Jak odpalam demo to jeszcze jest temperatura oleju ale jak połączę się z moim komputerem to już nie ma
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2024, 11:35   

mhonzik napisał/a:
temperaturę płynu chłodniczego
ten parametr podaj
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-10-2024, 19:27   

No właśnie podaj tę temperaturę silnika ,która jest na początku ...ile ona wynosi???
Ile wynosi temperatura płynu chłodzącego zimnego silnika.??? i powietrza dolotowego
Powinna być taka sama jak temperatura otoczenia.Jeśli jesz wyższa to znalazłeś usterke
Następnie odpal silnik i patrz na wskazania aplikacji OBD 2 do ilu wzrasta do jakiej max wartości.
Pomiar dla pewności powtórz kilka razy .Nie odłączaj i nie wyjmuj OBD2 tylko go zostaw w gnieździe on wyłączy się sam.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
  
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 27-10-2024, 02:03   

Witam.
Mam pytanie przy okazji - czy przy tego OBDII jest możliwość reserowania parametrów oleju po samodzielnej wymianie? Olej wymieniam sam, a muszę jeżdzić do warsztatu, żeby to robili. Biorą prawie stówę - bez sensu.
I ten model z linka - VGATE ICAR2 BT - w specyfikacji obsługiwanych samochodów, konkretnie modeli mitsubishi nie ma ASX-a(?) ale z wymiany informacji rozumiem że jednak obsługuje?

Mam konkretnie 1,8 DID 4WD 2010.
_________________
Amator
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-10-2024, 08:18   problem z odpalaniem na zimnym silniku

Testerem diagnostycznym jest możliwość kasowania błędów. Czy kasuje inspekcję olejową tego nie wiem bo mam ASX w benzynie.Niech wypowiedzą się użytkownicy ASX 1,8 DiD którzy używają RLM 327 OBD II.Z tego co wiem są też inne skanery bardziej rozbudowane ,które zapewne posiadają taką funkcje. ELM 327 OBDII to raczej tester diagnostyczny a tobie potrzeba coś co będzie ingerować w interfejs samochodu.Znalazłem coś takiego...w pkt 2 podają że kasuje błędy w komputerze silnika.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-obd2-tester-polskie-menu-ulepszony-skaner-elm327-14694781978
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1925
Skąd: Staniszów
Wysłany: 28-10-2024, 07:55   

zbigniew77 napisał/a:
kasuje błędy w komputerze silnika.

Inspekcja olejowa to nie błąd.
MaxiEcu kasuje inspekcję olejową, ale darmowy nie jest.
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-10-2024, 03:27   

Chciałem to napisać. Błąd i informacja " sprawdź poziom oleju" wyskakuje przeważnie po drugiej wymianie bez resetu inspekcji.
Zaś w kwesti MaxiEcu - Na ich stronie, w specyfikacji obsługiwanych modeli wylistowany jest tylko OUTLANDER III (?). Tak więc czu będzie obsługiwał ASX-a 1.8 ?
_________________
Amator
 
 
Mirek53463 
Nowy Forumowicz

Auto: audi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-10-2024, 10:15   

Raczej ktoś doświadczony musi do tego siąść. Nie znam takiego przypadku jak powyżej.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 27-01-2025, 19:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.