Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?
Autor Wiadomość
Zbyszek11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: ze slaska
Wysłany: 14-03-2012, 19:02   [1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?

Cześć,

Jaki olej lejecie do 1.6 AS&G ? Przy pierwszej wymianie w ASO zalali mi Castrolem 5W30. Przy drugiej - Shellem 5W40. Na pytanie dlaczego ... odpowiedź standardowa "bo tak" :D ...

Czy ma to w ogóle jakieś znaczenie przy tym silniku ?

Pozdrawiam,
Zbyszek
 
 
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14-03-2012, 19:45   

Im niższa cyfra przed literą tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach. Z kolei im wyższa cyfra po literze tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.
Ja jeszcze nie wymienialem ale dealer również zalecał Castrol 5W40. Co do producenta zdania są podzielone, jedni wolą Kryśkę drudzy Maryśkę :biggrin:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2012, 20:01   

Castrol to marketingwe cudo. Serwis poleca to, co daje im największy zysk. Lepiej najpierw trochę poczytać i wyrobić sobie jakąś w miarę obiektywną opinię.
Ten temat ciekawie się zapowiada:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549
 
 
Buli2 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-03-2012, 17:43   

na www.castrol.pl w zakładce "Dobierz olej do swojego samochodu" wychodzi do ASX'a zalecany: Magnatec Professional A5 5W-30, a dobry: Edge 5W-30. Ja leje ten drugi. Łatwiej dostępny i tańszy. Serwis też mi zalecał ten drugi tylko po 260zł/4l, w internecie można kupić przywieziony z niemiec za ok 120zł/4l. Mi się udało kupić go "po znajomości" z oficjalnej polskiej dystrybucji w takiej cenie.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-09-2012, 17:25   

Ja proponuję do benzyniaka Millers Oils XF Longlife C3 5W30

a do diesla

Millers Oils XF Longlife C1 5W30

Dodatkowo polecam przy każdej wymianie w dieslach stosować płukankę Millers-a
http://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c


Są to rewolucyjne produkty z najwyższej światowej "półki". Śmiem twierdzić iż na chwilę obecną najlepsze produkty na światowym rynku. Millers posiada swoje laboratorium przy rozlewni. Każda seria posiada przeprowadzoną szczegółową kontrolę jakości i jest archiwizowana. http://www.facebook.com/p...430891240280932

Mogę szerzej na ten temat na PW
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-09-2012, 18:08   

Buli2 napisał/a:
Serwis też mi zalecał ten drugi tylko po 260zł/4l,

O raju. Ta kupiłem Millersa XF za tylko 245 za 5 litrów. Ale jeśli ktoś nie chce, to moim zdaniem lepiej Shela zalać, sam z niego jeszcze korzystam i jest dobrze. Jak w maju sprawdzaliśmy w ASO luzy zaworowe przy 100Kkm to zawory były pokryte całkiem czystym filmem olejowym. Z Castrola zrezygnowałem jakies 3 lat temu, jak zauważyłem takie fajne masełko pod korkiem wlewu oleju. Ten silnik to nie ciastkarnia. :mrgreen: , niech jeździ na czymś lepszym, zwłaszcza gdy ktoś przemieszcza się przeważnie w terenie zbudowanym.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-09-2012, 19:29   

Trik napisał/a:
Ale jeśli ktoś nie chce, to moim zdaniem lepiej Shela zalać,


jakie lepiej :twisted:

poczekaj, zrób 20kkm na millers-ie.... będziesz zakochany w tym oleju.. zobaczysz, wiem co piszę

mobi, castro, loto to oleje marketingowe i nic więcej...
shel to olej tani, w hurtowniach po jakieś 15-19zł netto za litr i tylko czyści motor, natomiast silniki na mim są głośne, ma słaby film olejowy oraz stwarza spore opory tarcia oraz silnik lubi go zjadać...

natomiast millers nie dość, że czyści tak samo a nawet i lepiej jak shell to bardzo wycisza silnik oraz są bardzo małe opory tarcia jak i też o wiele lepszą stabilność temperaturową. Dodatkowo jest tylko jedna jedyna rozlewnia millers-a pod bardzo ścisłą kontrolą każdej serii. Więc nie ma tam miejsca na lipę OO!! :D

[ Dodano: 18-09-2012, 19:49 ]
PS> mało tego wszystkiego, lada chwila millers wypuści serię olejów eko.. to znaczy przeniósł technologię nano z olejów do motosportów ( która UWAGA! zmniejsza tarcie o 40%!!) do olejów półsyntetycznych 10W40 oraz olejów syntetycznych premium C3 5W30. Wiecie co to oznacza? - rewolucję wśród olejów. Bo Kowalski zaleje sobie w takim asx-ie olej w technologii nano i nagle zauważy, że kurcze jego auto potrafi o jakieś 15% mniej palić :!:

Tak aby bardziej wyjaśnić co to jest to nano... a mianowicie małe cząsteczki ( domieszki w oleju), które pomiędzy dwiema powierzchniami działką jak kuleczki ( łożyska kulowe). Bardzo mocno obniża to tarcie i zużycie
 
 
veramente 
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 33
Skąd: Kraków/Bochnia
Wysłany: 15-06-2014, 20:24   

Wygląda to trochę bajkowo z tym spalaniem :P - faktycznie jest niższe na tym Millersie?

I orientujecie się może, jak to jest z wymianą oleju w serwisie? Zaproponowali mi darmową wymianę po 2 tys. kilometrów, ale proponując przy tym kupno oleju u nich. Jak kupię swój to nadal mam tę pierwszą wymianę gratis :?:
 
 
mrdread 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 PB BlueSky '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: śląsk
Wysłany: 15-06-2014, 21:17   

Darmową wymianę po 2 tyś ? A jaki masz silnik ? Ja mam przyjechać na 1 wymianę za rok albo po 20.000 km.
 
 
Staford 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 2WD Blue Sky Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Stąd
Wysłany: 15-06-2014, 21:29   

Mnie też powiedzieli, że mam odwiedzić serwis po przejechaniu 1k km! (wymiana oleju) + "ogólny przegląd"...
Dla nich koszt praktycznie zerowy. Dla mnie/nas: ~650PLN (tak mi powiedziano, że pierwsza wizyta ma kosztować mniej więcej tyle).

EDIT:
Wedrowiec, nic dodać, nic ująć.
Ostatnio zmieniony przez Staford 15-06-2014, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2014, 21:33   

Wersje są trzy
- przy docieraniu mogą lądować syfy w oleju ("znajdowaliśmy opiłki! metalu w oleju")
- powyżej to kit i naciąganie do tego działanie na szkodę - "pierwszy" olej jest niby specjalny i dostosowany do procesu docierania silnika
- zwykłe naciąganie bez szkód/zysków dla silnika
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-06-2014, 23:57   

Staford napisał/a:
Mnie też powiedzieli, że mam odwiedzić serwis po przejechaniu 1k km! (wymiana oleju) + "ogólny przegląd"...
Dla nich koszt praktycznie zerowy. Dla mnie/nas: ~650PLN (tak mi powiedziano, że pierwsza wizyta ma kosztować mniej więcej tyle)
veramente napisał/a:
Zaproponowali mi darmową wymianę po 2 tys. kilometrów, ale proponując przy tym kupno oleju u nich.
Szukają jelenia :lol: Marże na oleju mają przecież kolosalną :shock:

A fakty są takie:
- nie wiadomo jaki olej został wlany w fabryce, może jakiś super-hiper olej specjalny do docierania, może najtańszy syf
- nie bardzo wiadomo kiedy został wlany (data produkcji samochodu?)
- koszt oleju w odniesieniu do ceny samochodu to jakieś 0,4%
Dla świętego spokoju zmieniłbym ten olej po jakichś 1-2 tys. km ale nie za 650 zł tylko za cenę oryginalnego filtra + 20-30 zł za usługę. Olej oczywiście swój taki, na jakim chcesz jeździć, spełniający wymagania zgodnie z książką serwisową.
W ten sposób wiesz co masz wlane, wiesz kiedy masz wlane :arrow: same plusy.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-06-2014, 06:58   

Z moich przemyśleń
- na pewno nie zaszkodzi
- jeśli chcesz jeździć samochodem ponad 100-200 tys to dla spokoju wymień
- jeśli masz zamiar sam wybrać olej szukając tych najlepszych - wymień
- jeśli od daty produkcji (można miesiąc rozkodować z VIN), a datą odbioru minęło ponad pół roku to wypada po tym roku od daty produkcji wymienić, a nie od daty zakupu.

A jeśli auto przyjechało dla Ciebie (więc zostało wyprodukowane ~2-3 miesiące wcześniej) i zamierzasz nim jeździć do końca gwarancji to można olać.
 
 
mrdread 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 PB BlueSky '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: śląsk
Wysłany: 16-06-2014, 19:34   

Czyli xxxxx serwis i wymienić samemu lub poza autoryzowanym. :lol: wtedy faktyczne wyjdzie koszt oleju + filtr
 
 
LUK_DJ 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: DOL
Wysłany: 26-06-2014, 21:49   

Jakieś 5 tyś km temu do ASX DI-D (4N13) zalałem polecany Millers Oils XF Longlife C1 5W30 + wcześniejsza płukanka Millers. Obiektywnie patrząc nie zauważyłem spadku spalania w porównaniu z Castrolem 5W30. W pracy silnika też nie widzę znaczącej zmiany ( głośność, elastyczność itd). Wcześniej jeden cykl(~~15 tyś km) do wymiany silnik pracował na Mobil 1 ESP Formula 5W-30 i tu zauważyłem wyższe spalanie 0,5-0,8L niż na Castrolu. Moim zdaniem trochę pic z tym mniejszym spalaniem na Millers Oils XF Longlife C1.
Jako, że zostało mi trochę oleju Millersa to zalałem go silnika kosiarki BRIGGS & STRATTON to trochę ciszej pracuje ale to benzyna :P .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.